globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: úprava vedení paliva na Piaggio Hexagon LX4 (125ccm 4takt)
Ahoj.
Teď řeším takovou malou lapálii na skůtru mámy.
Je to 4taktní Paiggo Hexagon 125, kde je tak zvláštně řešenej přísun benzínu. Nádrž je totiž u nohou a spíš pod nohama, palivo je pak čerpadlem hnaný do takový nýdržky, nebo rezervoárku pod sedlem, kde už to zase gravitací teče do karburátoru. (viz moje vysoce umělecká grafika).

Jenže když ten skůtr stojí, třeba dva dny, tak všecko z tý nadržky vycmrndá a pak to blbě startuje, protože čerpadlo musí natlačit celou tu dlouhou hadicí z nádrže do nádržky a pak to musí dotýct do karbce.
Možná to některý jiný skůtry s podobně umístěnou nádrží mají podobně.
Netušíte jak to vyřešit?

Napadlo mě tam dát nějaký samostatný malinký elektrický čerpadýlko se spínačem třeba u sedla, kterým by si to natáhlo do tý nádržky aby to pak startovalo dobře, ale... to je asi zbytečně komplikovaný.
Pak mě napadlo tu nádržku zahodit uplně, ale to si nejsem uplně jistej, jestli by to dělalo dobrotu... kdyby se tam dala třeba T spojka. Do jednoho konce přívod z nádrže, do druhýho přepad do nádrže a do třetího vedení ke karbci.

Ale třeba je někde nějakej zpětnej ventil, kterej je potřeba rozhejbat... fakt netuším.

Beru jakýkoliv tipy a nejlépe odzkoušený řešení, opravu, nebo nápravu
Díky!



Naposledy editováno 12.11.2020 10:39:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úprava vedení paliva na Piaggio Hexagon LX4 (125ccm 4takt)

13.11.2020 v 10:41 | Nahoru | #1

polopost píše: alpe> Jasně že to je karbec a ne stříkačka.
No to já si právě nejsem jistej kam to teče. Časově to mám víc našláplý, tak se nedostanu do garáže (nemám garáž v domě, nebo hned u bytu) tak, abych hlídal třeba po 12 hodinách stání jetli to nekape pod skůtrem. To by mi bylo jasný, že to je v karbci. Hadičky jsou podle mě dobrý. To mě napadlo hned jako první možnost, tak jsem dal nový, nový svorky atd. takže tudyma to podle mě neteče
cuir> A kdyby to byl nezavírající ventil v karbci, je to něco co se dá běžně seřídit/opravit? Kdysi jsem četl, jak kvůli pdobný ptákovině někdo kupoval novej celej karbec...



je to dil, ktery se bezne vymenuje, to serizovani ktere myslis je serizeni vysky hladiny paliva v plovakove komore. Pri vymene jehloveho ventilku kdyz to opatrne vymenis by jsi teoretiky nic serizovat nemusel.
Nicmene hladina se serizuje z pravidla vyhnutim plisku na plovaku o opravdu mallilinkaty kousicek.
Bud servisni manual udava jaka ma byt vyska plovaku nad hranu tela karburatoru a zmeris to treba suplerou a nebo udava vysku hladiny ktera se meri pri otevreni odkalovaciho sroubku na misce plovakove komory s nasazenou a vyvedenou pruhlednou hadickou vedle tela karburatoru.
Toto druhe mereni je vhodne udelat ne jen s pruhlednou hadickou ,ale na hadicku si nasadit treba telo injekcni strikacky bez pistku (system spojenych nadob), aby ti nevznikal takovy ten brčkový efekt. Mereni jen s hadickou je nepresne.
Mimo to se timto take da zjistit jestli ti ten plovak zavira a nebo mas karburator preplaveny. Musel by jsi ale vedet jaka ma byt vyska hladiny.
Dalsi vec ktera muze byt spatna a zavisi to na konstrukci karburatoru, tak je gumove tesneni sedla toho ventilku. Ventilek ma gumovou spicku a ta doseda v karburatoru do sedla a to sedlo je tam bud nalisovane a nebo je tam prave jen nasazene, pojistene malym sroubkem proti vypadnuti a je tesnene gumovym krouzkem a ten muze idkyz ventil zavre, pomalinku propoustet palivo. Ale to zase zalezi na konstrukci.
Ber to jako obecne informace a realnou skutecnost si proste musis zjistit sam..s tim se mi nechce drbat a vyhledavat ti co a kde jak presne je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úprava vedení paliva na Piaggio Hexagon LX4 (125ccm 4takt)

13.11.2020 v 14:40 | Nahoru | #2
cuir> Dík! Hladiny v plovákovkách si běžně seřizuju (na mejch japonskejch čtyřvácích... ale vždy krok po kroku podle manuálu) tak to snad umím, ale ten ventil v karbci jsem nikdy řešit nemusel, vlastně ani nevím, jestli v těch japonskejch keihinech atd u velkejch motorek takový ventily jsou
Dík za podnět, kouknu na to přes zimu v nějaký volnější chvilce. přeci jen je to jeden karbuátor na malým primitivním motoru, tak to nebude nějaká věda.
Servisní manuál jsem bohužel stále nenašel, ale nějak se s tím snad poperu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Piaggio hexagon LX4 maže/nemaže Piaggio Hexagon 125 polopost 8 25.8.2018 v 20:02 mamaha


TOPlist