globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pumpa na sraky
Tak jen tak pro pobaveni publika a pro zamysleni vsem majitelum CX, kteri jezdi na motoru, do ktereho vubec nesahli.

Dostala se mi do ruk tahle honda. Puvodne jsem ji chtel tak nejak polecit a nechat v original stavu. podle fotek a inzeratu nevypadala spatne, ale kdyz jsem prijel na misto tak jsem zjistil, ze stav je velice zalostny a uvedeni do original stavu nema naprosto smysl.
Veskere plasty jsou lakovane, motorka disponovala drzakem bocnich kufru a vcetne kufru krusel nebo jak se to jmenuje a sedlem guliany, ale to bylo tak vse co stoji za rec. Takze cena byla jeste to co se zdalo byti lakave.
A rikal jsem si, za ty love kdyz tomu aspon motor pojede, budu rad.
No jenze tekouci karburatory, spatna baterie, povolene vyfuky, no takze se to nedalo ani projet, no nic...dalsi zajic v pytli. Ale vzal jsem to.
Ze teda kupuju vlastne ram, motor , a bude dalsi stavba. bude dalsi covid vlna a nebude zas do ceho pichnout.
Kazdopadne jsem motorku chtel rozjet a pojezdit chvili v original stavu nez to rozrezu, abych zjistil, jak je na tom motor, jestli radi, nemlati a celkove jak se to chova.
Tlumice samozrejme v hajzlu ,ale co uz... narval jsem je vazelinou aby aspon trochu neco delaly , diky vazeline jsem na par kilometru rozchodil i karburatory, bez nutnosti jakekoli investice a po par kilacich jsem zjistil, ze to zere vodu.

No a bylo rozhodnuto, motor rozebrat.
Bylo to padle na levou stranu, bal jsem se praskliny na bloku a jelikoz je valec jeho sucasti, tak je to neresitelne.
Nastesti teda spatne tesneni a vyzrana hlava. Tu jsem dnes dal na prebrus, ale i tak.
Diky tomuto jsem pochopil, proc se CX500 prezdiva "pumpou na sračky"
protoze to co jsem vykydaval v neskutecnem mnozstvi z chladiciho okruhu u prostoru valcu je neskutecny.
Jasne, je to starta motorka, ale i tak to nechapu.
Nicmene vhozena rukavice byla zvednuta a tak se vas soucasne i zeptam.
Karburatory maji podelne prasklou prepadovou tycinku. Snazil jsem se to vyresit ruznejma natazenejma hadickama, ktere odolavaji benzinu, ale zadna z nich to neutesnila tak aby do rana karburatory nevykapaly na zem.
A tak se tedy ptam, pro zajimavost, setkali jste se s tim nekdo na vasich pumpach a jak jste to resili, pripadne spis ocekavam, ze nikoli, tak byl by nejaky napad jak to resit?
diky a valcema nad zemi :)



1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky

5.11.2021 v 20:33 | Nahoru | #1

Dadajan píše:
ad1)nemám info zda rozvodový řetěz (cokoliv jiného) někdo měnil.Kupní stav byl 67 tis., teď 69 tis.km a podle stavu ostatních dílů a věku majitelů (asi otec a pak asi zeťák v letech) bych nájezdu i věřil .Dopnout rozvodový řetěz ještě šlo. Doporučíte ho raději ke stáří a 67tkm vyměnit ? A vyměnit preventivně také řetěz olejového čerpadla a těsnění vodní pumpy (nebo čekat až poteče)? Jediná závada cca po 1 tis km je průsak oleje na LV pod těsněnám hlavy v místě pod sáním z karbu.
ad2)Kolektor je trubka s gumou=sání od karburátoru k hlavě. Je tam O-kr 40x2,5. Předpokládám, že při výměně těsnění pod hlavou musím odpojit výfukové koleno i toto sání a možná nějakou vodní trubku ( ??O-kroužek) , tak abych měl vše připraveno.Zatím jsem v okolí za 2 sezóny nepotkal nikoho,ale CX mě opravdu po desetilrtích na 2T baví.



1) u manuálního napínáku a při správný údržbě a zacházení ten rozvoďák může najet i přes 100tkm (alespoň usa majitelé customů to uváděj), většinou je okolo těch 60-70tkm zralej na výměnu (u modelů s automatickým napínáním to bejvá dřív, cca 55tkm). Takže je možný že je čerstvě po výměně (o čemž by svědčil ten průsak - to se stává když někdo zmatlá papírový těsnění, v tom místě to pak takhle sákne). Stav se dá odhadnout podle polohy páky napínáku, dentálním zrcátkem skrz kontrolní otvor na pravý straně. Orientačně - pokud tam je vidět díra v páce kterou prochází šroub co to adjustuje tak je to za půlkou životnosti/rozsahu dopnutí. Řetěz olejového čerpadla přežije několik rozvoďáků, v podstatě nemá stanoven limit ale pro klid duše se vyměnit dá (málokdo řeší protože se nestává že by selhával). Těsnění pumpy je otázka dvou věcí - a) původní rozměr se špatně shání a nahrazuje se to větším což vyžaduje úpravu otvoru v zadním krytu, b) bez spešl přípravku se musí při výměně vykopnout motor z rámu - proto to spousta lidí raději rovnou mění při výměně rozvoďáku když je to celý venku.
2) Prosakování oleje pod hlavou v místě pod portem sání (tý trubce s gumou se častěji říká izolátor) je divný. V těch místech totiž žádný olej mezi hlavou a blokem neprochází. Olej je přítomen v horní části hlavy (tam kde prochází tlačné tyčky rozvodu a kanál tlakového mazání) a pak úplně naproti na nejspodnějším místě kde je díra kudy olej odtéká z hlavy dolu do motoru). V místech okolo trubky sání je v podstatě jen chlazení. Co se týče okroužku u sání tak to není zas tak háklivá věc aby se musel měnit při každý demontáži. Pokud bude nepoškozenej tak no problem (u výfuku je to otázka, někdy se povede to usadit tak že to těsní i se starým, někdy už je vymačkanej, novým se nic nezkazí). Jinak ano, při sundání hlavy je to o vypuštění vody, odpojení všech trubek a vyšroubování včeho co to drží k rámu a motoru ale pořád to jde zvládnout bez vyhození motoru z rámu. Navíc pokud to už někdo před tím nedělal tak to bejvá pevně přilepený.

Co se četnosti CX na silnici týče, letos jsem viděl 5 (dvě v čechách a tři v německu) takže zas takovej exot to není (teda žádný turboverze, ty jsou jiný kafe).

(reakce na) pumpa na sraky

5.11.2021 v 23:19 | Nahoru | #2
combust> děkuji !!!
1)k tvojí radě jsem teď našel toto- předpokládám, že to je to, co bych mohl vidět v kontrolním otvoru na pravé straně.


2) to mě vůbec nenapadlo, že v tom místě olej "není". Pod portem sání se po ohřátí okazuje kapka a teče dál, ale je možné, že to teče po spáře někde vejš. Asi jsem to špatně identifikoval> jsem málo pečlivý!.



Nemyslel jsem moto ala "exot", ale možnost potkat v okolí 100km figuru s větší zkušeností s CX. CX je ještě hromada. V ČR méně. V 90´ byly ještě celkem drahý a hlavně všichni chtěli větší motory - silničky nebo ala HD. A kolem r.2K byla velká nabídka novejch strojů a tlačila se "cestovní endura". Naštěstí se na to dá celkem hodně věcí sehnat. Včera jsem dokonce koupil do regálu velmi pěknou orig manžetu kardanu za 20 EUR.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 6 26.4.2024 v 18:32 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050


TOPlist