Dostala se mi do ruk tahle honda. Puvodne jsem ji chtel tak nejak polecit a nechat v original stavu. podle fotek a inzeratu nevypadala spatne, ale kdyz jsem prijel na misto tak jsem zjistil, ze stav je velice zalostny a uvedeni do original stavu nema naprosto smysl.
Veskere plasty jsou lakovane, motorka disponovala drzakem bocnich kufru a vcetne kufru krusel nebo jak se to jmenuje a sedlem guliany, ale to bylo tak vse co stoji za rec. Takze cena byla jeste to co se zdalo byti lakave.
A rikal jsem si, za ty love kdyz tomu aspon motor pojede, budu rad.
No jenze tekouci karburatory, spatna baterie, povolene vyfuky, no takze se to nedalo ani projet, no nic...dalsi zajic v pytli. Ale vzal jsem to.
Ze teda kupuju vlastne ram, motor , a bude dalsi stavba. bude dalsi covid vlna a nebude zas do ceho pichnout.
Kazdopadne jsem motorku chtel rozjet a pojezdit chvili v original stavu nez to rozrezu, abych zjistil, jak je na tom motor, jestli radi, nemlati a celkove jak se to chova.
Tlumice samozrejme v hajzlu ,ale co uz... narval jsem je vazelinou aby aspon trochu neco delaly , diky vazeline jsem na par kilometru rozchodil i karburatory, bez nutnosti jakekoli investice a po par kilacich jsem zjistil, ze to zere vodu.
No a bylo rozhodnuto, motor rozebrat.
Bylo to padle na levou stranu, bal jsem se praskliny na bloku a jelikoz je valec jeho sucasti, tak je to neresitelne.
Nastesti teda spatne tesneni a vyzrana hlava. Tu jsem dnes dal na prebrus, ale i tak.
Diky tomuto jsem pochopil, proc se CX500 prezdiva "pumpou na sračky"
protoze to co jsem vykydaval v neskutecnem mnozstvi z chladiciho okruhu u prostoru valcu je neskutecny.
Jasne, je to starta motorka, ale i tak to nechapu.
Nicmene vhozena rukavice byla zvednuta a tak se vas soucasne i zeptam.
Karburatory maji podelne prasklou prepadovou tycinku. Snazil jsem se to vyresit ruznejma natazenejma hadickama, ktere odolavaji benzinu, ale zadna z nich to neutesnila tak aby do rana karburatory nevykapaly na zem.
A tak se tedy ptam, pro zajimavost, setkali jste se s tim nekdo na vasich pumpach a jak jste to resili, pripadne spis ocekavam, ze nikoli, tak byl by nejaky napad jak to resit?
diky a valcema nad zemi :)
ja se v to nejak nevyznam Nikde jinde na plastich nic dalsiho co by DOT pripominalo napsane neni, ani na druhe strane, toto je jedine kodove znaceni, ktere by DOt pripominalo a nic vic nemam. Jou to bezdusove plaste.
Fakt diky nekomu, kdo by mi toto objasnil. Protoze klasicke DOT je jasne, ale tady fakt nevim. Neni to ani o tom jestli menit nebo nemenit. Spis o tom se neco priucit a jak se rika, neumrit hloupej.
Dik
DOT EJ8J DFM 408
40 Manufactured during the 40th week of the year
8 Manufactured during the 8th year of the decade
While the previous Tire Identification Number format identified that a tire was built in the 8th year of a decade, there was no universal identifier that confirmed which decade (tires produced in the 1990s may have a small triangle following the Tire Identification Number to identify the decade).
Takže bych to viděl na 9 týden roku 1983 nebo 1973, nebo 1963 atd bohužel to bude potřeba asi nějak odhadnout podle stáří moto . ( Není tam ten malej trojúhelník tak 1993 to asi nebude )
Naposledy editováno 21.10.2020 16:42:06
Je jasne, ze pro jizdu to neni , spis jak jsem psal... abych neumrel hlopee... ale asi proste tehdy nebylo jendotne znaceni a je v tom bordel a se 100% jistotou se to urcit jiz neda...nevadi..
i tak dekuji za snahu.
Video je takova ukazka jak nahodit neumatiku na rafek, kdyz tlak vzduchu utika kolem gumy pryc a neni mozne tak kolo nafouknout.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
Borntobewild píše: No vidíš. Nedávno jsem do pneuservisu přivez gumu, co mi přišla poštou a byla převázaná a zmáčklá. A pneuservisák se mi omlouval, že tohle musí nechat do druhýho dne aby se srovnala a mohl ji nazout. Amatér. Budu mu muset poslat odkaz
tak to dost amater... protoze tohle je metoda znama jak pneumatika sama
je teda pravda ,ze u motorek se to az tak nevyuziva a je to krapet narocnejsi nastrelit motrkovou gumu nez gumu na auto nebo kamion, ale jde to taky.
Problem u motorkove gumy je ten, ze pomerove se tam musi dat oproti treba osobaku mnohem vice te horlave latky a musis tam valit hodne vzduchu, protoze pneumatika motorky ma malej vnitrni objem a ten vybuch neni tak velkej protoze mu brzo dojde vzduch a tim padem to tu gumu proste nahazuje pomerne neochotne. Navic je motorkova guma tuha i na bocich a pritom nahazujes vlastne taky 17" 18" i 19" prumer kol tak jako treba osobak, ale mas na to mnohem mensi objem vzduchu.
Kdyz jsem to delal poprve pred par lety, tak jsem se s tim dost na motorkove gume natrapil nez jsem to vychytal. Ted uz je to otazka minutky a zrovna me napadlo to natocit, ikdyz vim ,ze je toho pplny internet a nahazovani gum na offroadech je mnohem efektnejsi, ale jak jsem psal... motorka je nejtezssi.
Naposledy editováno 09.12.2020 00:14:56
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
callowsick píše: trochu opožděně, ale musím vyseknout poklonu, jak jsi dal CX dohromady
dik ,ale nebylo to nic extremne narocneho a zaroven jsem z toho neudelal ani nijak moc nadhernou vonavku... proste jsem to krapet ocistil, opravil mechanicke problemy a dostal to do stavu aby se na tom dalo bezpecne jezdit. Ale motorka jako takova moc v krasnem celkovem stavu neni.
Na fotkach vypada lepe jak v realu
ale i tak dik za pochvalu..potesi.
cuir píše: dik ,ale nebylo to nic extremne narocneho a zaroven jsem z toho neudelal ani nijak moc nadhernou vonavku... proste jsem to krapet ocistil, opravil mechanicke problemy a dostal to do stavu aby se na tom dalo bezpecne jezdit. Ale motorka jako takova moc v krasnem celkovem stavu neni.
Na fotkach vypada lepe jak v realu
ale i tak dik za pochvalu..potesi.
právě to je ono - motorka používaná, ale pěkná a v cajku, to mě baví mnohem víc, než stavy "právě vyjela z fabriky"
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
Jinak já sám nejsem leštič ani perfekcionista, jen nebudu tvrdit, že jsem radši za horší stav, než kdyby byl lepší
Naposledy editováno 11.12.2020 11:57:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
PetrL3 píše: Když bude někdo prodávat 30 let starou káru a dá vybrat ze 2 kusů stejně ojetých za stejnou cenu, ale jedno bude perfektně udržované, vše pospravované a s perfektním lakem, druhé bude od větvi podrapané, spuchřele gumové lemy, matná světla a potrhané sedáky, co si vybereš?
Jinak já sám nejsem leštič ani perfekcionista, jen nebudu tvrdit, že jsem radši za horší stav, než kdyby byl lepší
???
bavíme se tu o letitý motorce, co má něco za sebou a co ji Cuir prodloužil život.
Nikdo nic neprodává, nikdo nic nehodnotí.
Já říkám, že se mi líbí víc původní provedení, s provozníma šrámama, co 100% funguje, než přelakovaný/přechromovaný modely.
jestli máš potrhanej sedák, tak to je mi líto, no
je to proste stara vrana, ktera byla v nemecku odepsana z provozu. Koupil ji borec v CR za ucelem stavby, ale zrejme zjistil, ze je potreba do toho zainvestovat vic nez je zdravo a tak to dal na inzerci.
Bohuzel ja jel pro ni pres celou republiku a cestu jsem si kratil pres rakousko. Takze kdyz jsem tam dojel tak jsem zjistil, ze motorka ma prazdny kolo, v hajzlu baterku, v nadrzi nebyl temer benzin a sotva sla nastartovat (jakoze tocila motorem).
Jenze cena byla tak nizka, ze to v podstate odpovidalo stavu, ikdyz mi prodejce tvrdil, ze na ni jezdil a ze byla funkcni ale ted ze chvili stala a on nevim proc nejde nastartovat.
No bylo mi jasne, ze to neco polkne (nejake penize), ale to ze to zere vodu prodejce musel vedet, me to samozrejme zatajil. A to uz ta cena tak suprova nebyla.
Takze plan, ze koupim levnou motorku, krapet to polecim a pak to s nejakym mensim ziskem prodam ve funkcnim stavu selhal.
Takze pak diky druhe koupi motorky jsem byl schopen to dostat do funkcniho stavu tak abych s tim byl spokojenej.
Zitra jedu na vejlet, tak uvidim jestli dojedu :)
A nejak jsem si tu motorku proste zamiloval. Nevim proc, je to hnusna motorka, jako celek se mi nelibi, ale libi se mi technicka reseni, motor, zadni svetlo a to je asi tak vse... ale proste jsem se rozhodl ze ji prodavat nebudu, jednak ze bych na ni v podstate prodelal a druhak jsem vymyslel, ze ze zbytku te motorky na dily postavim neco jako je na obrazku a zamlouva se mi vidina toho, ze tyhle dve motorky budou vedle sebe stat na dilne.
Yamaha XS400 byl takovej fofr projekt abych mel neco na jezdeni kolem komina, tahle CX je spis na dloooouhodobe hrani. V podstate jsem vystehoval horni garaz a tam se odehrava jen tahle stavba na ktere delam kdyz se nudim a nebo se chci odreagovat.
Podarilo se mi koupit pekne tlumice, co tam budou sedet.
Pres zimu objednam adaptery na naboje originalnich kol, abych mohl udelat vypletana kola, mezi tim vysoustruzim osu rizeni, protoze ta z tech vidli se do ramu ani nevleze no zkratka tohle uz zabere vice casu.
A jak jsem jiz psal... myslim si ze bude velice zajimave pak ty dve motorky mit a postavit je vedle sebe.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
Takze muzeme pokracovat - vlastne začít.
Zaroven jsem potreboval zjistit, jestli se mi rafky vlezou do stavby a nebude to nekde drit. To se taky ukazalo, ze nebude problem a kdyz uz jsem tam mel nahastroseny kola, tak jsem na to povesil jeste motor a nadrz, kterou jsem prizvednul do pozadovaneho uhlu. A musim rict, ze se mi to zacina libit.
Kola samozrejme budu muset vyplest, original comstar kola rozebrat, vyrobit mezikruzi na spice, objednat nove spice a obe kola pekne vyplest nanovo, ale tato kola co tu mam mi tu zstaly z motarda a nemaji vyuziti, takze kdyz to tam tak pekne sedi, tak je pouziju na tuto stavbu.
Dnes mi dorazily loziska do krku rizeni, takze zitra pribudou fotky z upravy osy krku rizeni a tim padem tlumice jiz budou drzet pevne.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1) Nenapadá vás co se tam mohlo stát? Není to ten kanálek od pumpy?
2) Je nějaká záludnost při výměně těsnění pod hlavou LV= teče olej v místě pod kolektorem? Co mimo těsnění doporučíte ještě vyměnit?- těsnění výfukového kolena, O-kr kolektoru, O-kr olejové "trysky" 6,5x1,5???
3)Jakou chladící kapalinu použít G12+?? nebo G11? Vypadá, že tam je původní těch 39 let.
Děkuji za pomoc.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Dadajan píše:
1) Nenapadá vás co se tam mohlo stát? Není to ten kanálek od pumpy?
2) Je nějaká záludnost při výměně těsnění pod hlavou LV= teče olej v místě pod kolektorem? Co mimo těsnění doporučíte ještě vyměnit?- těsnění výfukového kolena, O-kr kolektoru, O-kr olejové "trysky" 6,5x1,5???
3)Jakou chladící kapalinu použít G12+?? nebo G11? Vypadá, že tam je původní těch 39 let.
Děkuji za pomoc.
ad1 ) Kanálek od pumpy to není, ten je sespodu v místech pod krytem vodní pumpy. Pokud tam nějakej šikula neponičil v tom místě zadní kryt motoru nebo blok tak nejspíš měnil rozvoďák a blbě tam nabastlil těsnění a něco tam prolíná (voda pokud je KO o-kroužek mezi blokem a zadním krytem motoru, olej pokud je v háji jen papírový těsnění).
ad 2) Co je nazýváno "kolektorem"? Jinak žádná záludnost tam není. Vyměnit je třeba vše co je jmenováno (ostatně taky proto se to běžně prodává v sadě, akorát teda netuším co je "o-kroužek kolektoru").
ad 3) Motor samotný je v podstatě moderní (hliník+gumový O-kroužky). Jenže je tam ocelový kolo pumpy, trubky a mosaznej chladič takže to odpovídá starším motorům do kterejch byla určená G10 a 11. Míra prolínání splodin a tím pádem vlastní životnost kapaliny je diskutabilní takže je rozumnější to měnit co dva roky a tak moderní kapaliny, krom ekologie, nemaj moc smysl. Co má asi smysl pohlídat je aby to neobsahovalo silikáty (jeden čas to i honda vydávala za možnou příčinu selhání těsnění pumpy ale ono to těsnění časem odejde prašť jak uhoď).
moc děkuji! S čízou nebo Jawou si celkem poradím, toto železo mi je zatím cizí a s respektem. Pořídil jsem si i W800, ale CX (37kW) má jiné kouzlo.
ad1)nemám info zda rozvodový řetěz (cokoliv jiného) někdo měnil.Kupní stav byl 67 tis., teď 69 tis.km a podle stavu ostatních dílů a věku majitelů (asi otec a pak asi zeťák v letech) bych nájezdu i věřil .Dopnout rozvodový řetěz ještě šlo. Doporučíte ho raději ke stáří a 67tkm vyměnit ? A vyměnit preventivně také řetěz olejového čerpadla a těsnění vodní pumpy (nebo čekat až poteče)? Jediná závada cca po 1 tis km je průsak oleje na LV pod těsněnám hlavy v místě pod sáním z karbu.
ad2)Kolektor je trubka s gumou=sání od karburátoru k hlavě. Je tam O-kr 40x2,5. Předpokládám, že při výměně těsnění pod hlavou musím odpojit výfukové koleno i toto sání a možná nějakou vodní trubku ( ??O-kroužek) , tak abych měl vše připraveno.Zatím jsem v okolí za 2 sezóny nepotkal nikoho,ale CX mě opravdu po desetilrtích na 2T baví.
s CX abych ho vyzpovídal.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
Dadajan píše:
ad1)nemám info zda rozvodový řetěz (cokoliv jiného) někdo měnil.Kupní stav byl 67 tis., teď 69 tis.km a podle stavu ostatních dílů a věku majitelů (asi otec a pak asi zeťák v letech) bych nájezdu i věřil .Dopnout rozvodový řetěz ještě šlo. Doporučíte ho raději ke stáří a 67tkm vyměnit ? A vyměnit preventivně také řetěz olejového čerpadla a těsnění vodní pumpy (nebo čekat až poteče)? Jediná závada cca po 1 tis km je průsak oleje na LV pod těsněnám hlavy v místě pod sáním z karbu.
ad2)Kolektor je trubka s gumou=sání od karburátoru k hlavě. Je tam O-kr 40x2,5. Předpokládám, že při výměně těsnění pod hlavou musím odpojit výfukové koleno i toto sání a možná nějakou vodní trubku ( ??O-kroužek) , tak abych měl vše připraveno.Zatím jsem v okolí za 2 sezóny nepotkal nikoho,ale CX mě opravdu po desetilrtích na 2T baví.
1) u manuálního napínáku a při správný údržbě a zacházení ten rozvoďák může najet i přes 100tkm (alespoň usa majitelé customů to uváděj), většinou je okolo těch 60-70tkm zralej na výměnu (u modelů s automatickým napínáním to bejvá dřív, cca 55tkm). Takže je možný že je čerstvě po výměně (o čemž by svědčil ten průsak - to se stává když někdo zmatlá papírový těsnění, v tom místě to pak takhle sákne). Stav se dá odhadnout podle polohy páky napínáku, dentálním zrcátkem skrz kontrolní otvor na pravý straně. Orientačně - pokud tam je vidět díra v páce kterou prochází šroub co to adjustuje tak je to za půlkou životnosti/rozsahu dopnutí. Řetěz olejového čerpadla přežije několik rozvoďáků, v podstatě nemá stanoven limit ale pro klid duše se vyměnit dá (málokdo řeší protože se nestává že by selhával). Těsnění pumpy je otázka dvou věcí - a) původní rozměr se špatně shání a nahrazuje se to větším což vyžaduje úpravu otvoru v zadním krytu, b) bez spešl přípravku se musí při výměně vykopnout motor z rámu - proto to spousta lidí raději rovnou mění při výměně rozvoďáku když je to celý venku.
2) Prosakování oleje pod hlavou v místě pod portem sání (tý trubce s gumou se častěji říká izolátor) je divný. V těch místech totiž žádný olej mezi hlavou a blokem neprochází. Olej je přítomen v horní části hlavy (tam kde prochází tlačné tyčky rozvodu a kanál tlakového mazání) a pak úplně naproti na nejspodnějším místě kde je díra kudy olej odtéká z hlavy dolu do motoru). V místech okolo trubky sání je v podstatě jen chlazení. Co se týče okroužku u sání tak to není zas tak háklivá věc aby se musel měnit při každý demontáži. Pokud bude nepoškozenej tak no problem (u výfuku je to otázka, někdy se povede to usadit tak že to těsní i se starým, někdy už je vymačkanej, novým se nic nezkazí). Jinak ano, při sundání hlavy je to o vypuštění vody, odpojení všech trubek a vyšroubování včeho co to drží k rámu a motoru ale pořád to jde zvládnout bez vyhození motoru z rámu. Navíc pokud to už někdo před tím nedělal tak to bejvá pevně přilepený.
Co se četnosti CX na silnici týče, letos jsem viděl 5 (dvě v čechách a tři v německu) takže zas takovej exot to není (teda žádný turboverze, ty jsou jiný kafe).
1)k tvojí radě jsem teď našel toto- předpokládám, že to je to, co bych mohl vidět v kontrolním otvoru na pravé straně.
2) to mě vůbec nenapadlo, že v tom místě olej "není". Pod portem sání se po ohřátí okazuje kapka a teče dál, ale je možné, že to teče po spáře někde vejš. Asi jsem to špatně identifikoval> jsem málo pečlivý!.
Nemyslel jsem moto ala "exot", ale možnost potkat v okolí 100km figuru s větší zkušeností s CX. CX je ještě hromada. V ČR méně. V 90´ byly ještě celkem drahý a hlavně všichni chtěli větší motory - silničky nebo ala HD. A kolem r.2K byla velká nabídka novejch strojů a tlačila se "cestovní endura". Naštěstí se na to dá celkem hodně věcí sehnat. Včera jsem dokonce koupil do regálu velmi pěknou orig manžetu kardanu za 20 EUR.
2 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |