Koupil jsem z Lidlu vysílačku, implantoval ji do přilby a teď přemýšlím, jak ji budu používat. S kámošem je to jasné, oba se domluvíme a naladíme stejný kanál plus podtón, ale co s ostatními? Někdy se hodí vědět, že na tom a tom kanále se obvykle pobavím s motorkářem. Co takhle domluvit si všichni jednu (nebo dvě - vysílačka umí monitorovat dva kanály) kombinaci kanálu a podtónu, na které se budou hlavně motorkáři bavit.
Uvedu příklad využití: jedu a vím, že je někde nějaká krizovka (nehoda, nafta na cestě, měření radarem atd...) a vidím v protisměru motorkáře, který se tomu řítí vstříc. Zkusím ho provolat na vysílačce na dohodnutém kanálu a upozornit ho na to.
K tomu bychom si mohli ještě nějak označit motorky my, co budeme jezdit s vysílačkou (např. reflexní oranžové kolečko, čtvereček, trojúhelníček - cokoliv- na předním blatníku, ať každý ze předu vidí, že jsem na vysílačce dostupný)
Možná je to blbost, ale třeba se domluvíme
1. venku - hrozí, že budou kabeláže plandat
2. vevnitř - hrozí, že se vysílačka může orosit (trpět tím, že se člověk spotí), ale dalo by se to udělat tak, že pokaždé
ale vážně uvažuji o další možnosti
3. v tanvaku - největší výhoda = člověk bude řešit pouze jeden jediný kabel a to od přilby k tankvaku. Další, z tankvaku k vypínači bude v pohodě na motorce. Navíc vysílačka na dosah ruky, člověk když tak může vidět i na displej a bude to chráněné před deštěm více, než ve venkovní kapse bundy.
takže já to raději moc riskovat nebudu.
edit - beru to zpět, to těsnění tam je. Jak moc ale účinné je nebo není, to nevím. A zkoušet to nebudu
Naposledy editováno 10.04.2008 10:53:34
Mikrofon jsem "jen vložil" mezi kraj přilby a polstrování. Mám to tak (a kámoš taky, obě dvě přilby vyklápěčky) že to polstrování co je na bocích, na tváře, tak jde odepnout. Tak jsem to odepl a kámoš to tam dal celé, nalepil suchý zip a já abych to snížil, tak jsem suchý zip strhl a tím lepkavým tak tam dal. Pokud my mě to ale tlačilo, tak ten "držák", tu zesílenou část s tou plochou, uřežu. A nechám to jen jako tyčinku, zasunu to tam a maximálně zajistím lepící páskou.
Jinak mě spíš štve srozumitelnost, problém i při padesátce. Viz:
http://www.motorkari...amp;fid=11&pgr=5
Používat vysílačky pro varování je dobrý nápad!
Máte už zkušenosti z praxe?
Já o vysílačkách uvažuju. Pro komunikaci ve skupině a se spolujezdcem. Kámoš je používá a nemůže si vynachválit. Má vyvsílačku Alan K1. Asi si ji pořídím taky.
Já jezdím trasy: Nový Jičín-Jihlava a Jihlava-východní čechy. Většinou jsem na východní polovině naší republiky. Kámoš je z Pardubic. Info pro rozšíření sítě motorkářů s vysílačkama.
www.teno.cz/d.324344.Motorola_Motorola_XTR_446_Twin_Set.html
Někteří prodejci uvádí i vodě odolnost.(raději bych jí dal do nějakého pouzdra.)
Parametry má na hranici profi radiostanic.(srovnával jsem výkon NF zesilovače a citlivost.)
Pro náročnější je tady dle parametrů toto
www.nakup1.cz/profesionalni-pmr-radiostanice-kenwood-tk3201-p-4650.html
U komunikace se nevyplácí šetřit, protože při koupi levného systému Vám třeba bude spínat samovolně funkce VOX větrem, nebo Vám mírně píská ve sluchátkách motor a při delší cestě to jde na nervy. Dražší systémy mají filtry odrušení motoru, protišumovou bránu a plno dalších i nastavitelných vychytávek.
Co se týká HF sady, tak mikrofon u většiny musí být tak blízko, že když mu chcete dát pusu tak to jde. Některé mikrofony mají na sobě označení jak májí být natočený, protože jestli ho dáte obráceně tak se neuslyšíte ani s tou nejlepší technikou.
U lepších systémů Vám funguje zesilování při zrychlování a můžete používat třeba i špunty do uší navolit to na komunikaci a ona zvedne hlasitost. To je dobré u používání v hlučných helmách atd.