bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezudrzbovy retez
 
28.8.2020 v 22:42
Mozna to tu jiz probehlo, ja na to narazil dnes.
https://www.google.c...durance-chain/%3famp
Predpokladam, ze s tim zarim zkusenost nikdo moc nema. Jsem zvedavy, jestli to bude tak zazracny...
Předchozí
1 2 3
Následující

Bezudrzbovy retez

28.8.2020 v 22:47 | Nahoru | #1
To je zajímavý nápad. Taky by mě zajímalo víc.

2 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez

28.8.2020 v 22:59 | Nahoru | #2
Já třeba nechápu, proč se nedělá řetěz zakrytý, částečně v nějaké olejové lázni. ČZty ho měly alespoň zakrytovanej. Nejvíc mu přece škodí prach, voda a bordel. Udělat rozebíratelnej, pružnej, těsnej dekl přece není takovej problém. Pak by i obyčejnej bezkroužkovej řetěz vydržel dýl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezudrzbovy retez

28.8.2020 v 23:31 | Nahoru | #3
Borntobewild> Pokud vim, tak to ma jen Honda SuperCub

1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 00:30 | Nahoru | #4
a nebyl by lepší ozubenej řemen ? minimálně lehčí by byl určitě...

stejně skončíme s elektromotorama v kolech

(reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 02:48 | Nahoru | #5
kerut> kdyz si vezme vahu remenic tak ta vaha bude sul nul...

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 07:41 | Nahoru | #6
Přece se nenechám připravit o oblíbenou zábavu s řetězem.

(reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 07:59 | Nahoru | #7
puffybodie> a co Simson....

(reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 08:01 | Nahoru | #8
Borntobewild> protože je to hnusný

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 08:02 | Nahoru | #9
350 638 měla krytej řetěz

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 08:55 | Nahoru | #10
Je potřeba, aby si lidi pravidelně kupovali další a další řetězy a sady

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 09:30 | Nahoru | #11
Nejak mi technicky neprijde uplne uveritelne, ze kdyz se neco udela slozitejsi, bude to fungovat lepe nez to jednoduche. Zvlast, kdyz se tim zeslozitenim odstrani akorat nutnost jednou za cas otrit retez hadrem a pak namazat.
Dalsi vec, ktera je zvlastni - proc tam jsou krouzky, kdyz ten hitech super material tvrdej jako prase a kluzkej jako dobre naladena ctyricitka odolava opotrebeni od bordelu, ktery se tam dostane?
A do tretice - to srovnani s kardanem je hodne - rekneme pritazene za vlasy. Jednak kardan rozhodne neni bezudrzbovy, druhak se kardan nemusi furt dopinat a tretjak se kardan nemusi komplet po par tisicich km menit (i kdyz vlastne u novejsich BMW musi, tam je to nastavene jinak ).

Naposledy editováno 29.08.2020 09:31:43

1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 09:56 | Nahoru | #12
fakt to nechapem. BMW montovalo remen (bezne 60+ tisic vydrz) aj do 800ccm.modelov. A fungovalo to krasne, nulova udrzba, vyrazne menej hluku a vybracii.

odkryta retaz vystavena prachu a vode je proste nezmysel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 10:06 | Nahoru | #13
Komorerth> Jestli sis nevšiml, že dneska nepotřebuje výrobce věc co vydrží léta. Všechno je jen o tom, aby se to měnilo co nejčastěji. Viz. ledničky,pračky TV, prostě všechno je dnes spotřebák s jepičí životností.

(reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 10:14 | Nahoru | #14
titus> jop, som idealista a este vlastne je asi lepsie dostat cez nohy roztrhnutym remenom ako roztrhnutou retazou. Je ale tiez fakt, ze v polnych podmienkach sa taka roztrhnuta retaz opravuje lepsie ako roztrhnuty remen

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 10:30 | Nahoru | #15
Zajímavá myšlenka, ale jsem skeptickej.

Nějak nevidím ani zmíňku u rozetách, chápu, že udělali tvrdý a otěruvzdorný materiál a jebli ho "jako" kluzné ložisko a přitom naivně věří že jejich X-ring bude těsnit jako v laboratorních podmínkách, nicméně málo těhle materiálů je tvárných, což je to menší zlo oproti prasklému válečku nebo retězu co přežije rozetu, protože je tvrdší a všechno napere do ní, kdyby řekli udělali jsme k tomu i rozety pak jó třeba se to povedlo Nicméně, těch 10 minut jednou za čas a půl hodiny jednou za uherák, kdy očistim i rozetu mě fakt nezabije

Komorerth> Řemen nechceš všude, na cestování a konstatní rychlosti proč né ...ale jinde to má své nevýhody a záporné vlastnosti

Naposledy editováno 29.08.2020 10:49:24

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 11:05 | Nahoru | #16
Čau, ten zakrytý reťaz mali nielen obyčajné Jawy a ČZ-ty, ale aj súťažné endurá.

(reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 11:39 | Nahoru | #17

titus píše: Komorerth> Jestli sis nevšiml, že dneska nepotřebuje výrobce věc co vydrží léta. Všechno je jen o tom, aby se to měnilo co nejčastěji. Viz. ledničky,pračky TV, prostě všechno je dnes spotřebák s jepičí životností.


ne, výrobci se snaží srazit cenu co nejníž, protože drtivá většina chce kupovat levně. Stále si ale můžeš koupit kvalitní věc, kterou ale patřičně zaplatíš. No...vlastně, zaplatíš za ní tolik, jako "ve starých zlatých časech" za normální věc, jenže tehdy nic jiného nebylo. Kolik lidí si dneska kupuje televizi za čtvrt mega, nebo lednici za 100 tis? Motorky taky stojí už 20 let stejně, v rozmezí 200-400tis, ale příjmy se ztrojnásobily.

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 12:05 | Nahoru | #18
Plne zakrytej/utesnenej retez mel i munch mammut

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 12:25 | Nahoru | #19
Proč manufaktury nepoužívají zakrytovaný řetěz (tzv. kardan chudých)?
Protože to vypadá otřesně. Představte si Z900 nebo nějakého monstera s gumovým krytem (lol).Krytý řetěz zde byl v dobách, kdy motorky byly jako dopravní a užitkové prostředky. Dnes jsou motorky na zábavu, rychlost atd. Lidi kupují motorky dle vzhledu a image (viz dneska už vcelku dobré číny, které pořád trpí stigmatem křápů). O tom šetřením za každou cenu u motorek moc nevěřím. Honda cb650r je snad o 50k dražší než kawasaki z650 a lidi hondu kupujou snad ještě více. Proč ho nemají cestovní endura nevím, tam by se to hodně hodilo.
Krytý řetěz je super věc (po poloautomatu a padáku jediná dobrá věc na jawě), dokud člověk nemusí dopnout řetěz nebo zkontrolovat opotřebení rozety.

1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 13:28 | Nahoru | #20
Ten článek je to samozřejmě reklamně nadšený a nadsazený.

Když si ale sesumírujeme fakta v něm obsažená, tak se v podstatě jedná o standardní moderní řetěz s novou povrchovou úpravou válečků, která by měla být více otěruvzdorná při snížení třecího koeficientu. To je jistě fajn.
Nicméně X-kroužky, které drží mazivo uvnitř válečků jsou stejné (a stejně opotřebitelné). Tam se nic nezměnilo.
Že by odpadla nutnost napínání řetězu je reklamní nesmysl. Prodloužení řetězu není způsobeno opotřebením válečků, ale uvolněním čepů řetězu. Tam se nic nezměnilo.
Vnější mazání řetězu taky neodpadlo. Pohyblivé kovové součásti se zkrátka musí mazat. Fyzika platí pro každého.

Věřím, že tento řetěz bude odolnější vůči zanedbávání údržby. Ale "bezúdržbový" rozhodně není. Nepochybně bude dražší. Takže si každý musí spočítat, co je pro něj nejvýhodnější.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 14:11 | Nahoru | #21
docent>
Proč by nemohl bezúdržbový po celou dobu životnosti? Stačí, aby výrobce správně určil životnost.

Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 15:38 | Nahoru | #22
Skrytá reklama a vás to tu netrklo

(reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 17:03 | Nahoru | #23
Hornis> jj, to je fakt..

Borntobewild píše: Stačí, aby výrobce správně určil životnost.


nj, taky reseni ale na to uz prisli vyrobci jednorazovejch fotaku

(reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 17:12 | Nahoru | #24

Borntobewild píše: docent>
Proč by nemohl bezúdržbový po celou dobu životnosti? Stačí, aby výrobce správně určil životnost.



Přesně tak
Chceš manželku, která neodmlouvá, nenakupuje zbytečnosti a nenutí tě do akcí, které tě nebaví?
Věnuju ti svou bezúdržbovou manželku.

Doba životnosti cca 15 minut (pak už se některá z těchto vlastností objeví.....)

2 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 19:41 | Nahoru | #25
Zakrytovaný řetěz je třeba na Jawách hodně fajn řešení, kor při ceně řetězu cca 300 Kč. Tam ho skoro nemá smysl vyndavat a přemazávat, ale rovnou ho jednou za 10000 km bez průběžného mazání vyměnit, aniž to odnesou řetězky (vyzkoušeno).

Nicméně musíme mít na paměti, že použití celokrytu řetězu je hodně omezené dvěma konstrukčními prvky. Prvním prvkem je požadavek na zdvih vidlice, tedy na změnu geometrie běhu řetězu (zejména u plechových celokrytů) a tím druhým prvkem je oběžná rychlost a příčné dynamické chování řetězu (spíše u gumového krytu ala Jawa 634+). Po pravdě, neumím si moc představit gumový celokryt u nějakého supersportu, který má přežít dlouhodoběji rychlost +-250 km/h. Při této rychlosti je oběžná rychlost řetězu obrovská, tj. tahat ten řetěz "hadicí" zavání hodně tím, ty gumy třením skoro zapálit... a to se nebavím o mechanických ztrátách třením, což se u supersporta taky řeší. Poslední kritickou bolestí zejména gumového celokrytu jsou příčné dynamické účinky na řetěz a tím i jeho kmitání, které z mého pohledu bude výrazně zmenšovat životnost gum krytu.

Z mého pohledu tedy celokryt na superspoty a rychlé motorky se nedávají i z důvodů technických, nikoli jen designových nebo marketingových.

Howgh!

(reakce na) Bezudrzbovy retez

29.8.2020 v 21:21 | Nahoru | #26
Sofía> Řekl jsi to rozsáhle a správně.

Původně jsem na úvahy o zakrytovaném řetězu chtěl nadhodit, jestli se pánové někdy podívali co vyvádí kamarádův řetěz, když jedeš vedle něj v rychlostech nad 100 km/h. To, co řetěz vyvádí se do žádného krytu schovat nedá.

1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez

30.8.2020 v 12:31 | Nahoru | #27
Tak, dřív to bylo běžné u endura. V podstatě se na to nesahalo. Ale, pokud při zavodech něco nastalo, třeba spadl, tak byl problém to rychle vyřešit.
Někdy člověk i kvůli tomu odstoupil ze soutěže. Já jednou. Kryt byl velmi lehký, z magnézia ( elektronu). Ale pokud řetěz spadl, tak to prasklo a bylo zle.

Na silnici se to nedávalo nikdy. Ani na motokros, kvůli častým změnám převodů a vyšším zdvihům.

U cestovních motorek to rok nebylo potřeba ani otevřít, bylo tam mazivo a pohoda.

Koncem 80 let to i Jawa odbourala, protože trend byl bez krytu, jak rostly zdvihy pérování a začaly se jezdit volný řetězy s vodítky.


Na obrázku je cca 1982, tzv. Tramvaj. Ta měla poslední zapouzdřeny řetěz. Pak přišel Bitrak a tam už nebyl.

Naposledy editováno 30.08.2020 12:36:33

1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez

30.8.2020 v 13:10 | Nahoru | #28
Hlavně s příchodem O-kroužků se stala údržba mnohem míň náročnou při současný dost vysoký životnosti a tím celozakrytí oslovovalo jen hodně malou skupinu jezdců.

(reakce na) Bezudrzbovy retez

30.8.2020 v 15:17 | Nahoru | #29
callowsick> ty o kroužky přišly až daleko později.

Spíš je to prostě komplikované. Ten tvrzený řetěz by mohl vydržet, ale bude to hlučný.
A správně kluzné plochy mají být tvrdá a měkká, jinak to nic neřeší. Což u řetězu nevim, snad tvrdá rozeta a pastorek a měkké rolny, to bych věřil.
Bronz, dural, plast... Něco takovýho.

(reakce na) Bezudrzbovy retez

30.8.2020 v 15:44 | Nahoru | #30
Sofía> ...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist