https://www.google.c...durance-chain/%3famp
Predpokladam, ze s tim zarim zkusenost nikdo moc nema. Jsem zvedavy, jestli to bude tak zazracny...
2 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezudrzbovy retez
1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez
stejně skončíme s elektromotorama v kolech
Dalsi vec, ktera je zvlastni - proc tam jsou krouzky, kdyz ten hitech super material tvrdej jako prase a kluzkej jako dobre naladena ctyricitka odolava opotrebeni od bordelu, ktery se tam dostane?
A do tretice - to srovnani s kardanem je hodne - rekneme pritazene za vlasy. Jednak kardan rozhodne neni bezudrzbovy, druhak se kardan nemusi furt dopinat a tretjak se kardan nemusi komplet po par tisicich km menit (i kdyz vlastne u novejsich BMW musi, tam je to nastavene jinak ).
Naposledy editováno 29.08.2020 09:31:43
1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez
odkryta retaz vystavena prachu a vode je proste nezmysel
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezudrzbovy retez
Nějak nevidím ani zmíňku u rozetách, chápu, že udělali tvrdý a otěruvzdorný materiál a jebli ho "jako" kluzné ložisko a přitom naivně věří že jejich X-ring bude těsnit jako v laboratorních podmínkách, nicméně málo těhle materiálů je tvárných, což je to menší zlo oproti prasklému válečku nebo retězu co přežije rozetu, protože je tvrdší a všechno napere do ní, kdyby řekli udělali jsme k tomu i rozety pak jó třeba se to povedlo Nicméně, těch 10 minut jednou za čas a půl hodiny jednou za uherák, kdy očistim i rozetu mě fakt nezabije
Komorerth> Řemen nechceš všude, na cestování a konstatní rychlosti proč né ...ale jinde to má své nevýhody a záporné vlastnosti
Naposledy editováno 29.08.2020 10:49:24
titus píše: Komorerth> Jestli sis nevšiml, že dneska nepotřebuje výrobce věc co vydrží léta. Všechno je jen o tom, aby se to měnilo co nejčastěji. Viz. ledničky,pračky TV, prostě všechno je dnes spotřebák s jepičí životností.
ne, výrobci se snaží srazit cenu co nejníž, protože drtivá většina chce kupovat levně. Stále si ale můžeš koupit kvalitní věc, kterou ale patřičně zaplatíš. No...vlastně, zaplatíš za ní tolik, jako "ve starých zlatých časech" za normální věc, jenže tehdy nic jiného nebylo. Kolik lidí si dneska kupuje televizi za čtvrt mega, nebo lednici za 100 tis? Motorky taky stojí už 20 let stejně, v rozmezí 200-400tis, ale příjmy se ztrojnásobily.
Protože to vypadá otřesně. Představte si Z900 nebo nějakého monstera s gumovým krytem (lol).Krytý řetěz zde byl v dobách, kdy motorky byly jako dopravní a užitkové prostředky. Dnes jsou motorky na zábavu, rychlost atd. Lidi kupují motorky dle vzhledu a image (viz dneska už vcelku dobré číny, které pořád trpí stigmatem křápů). O tom šetřením za každou cenu u motorek moc nevěřím. Honda cb650r je snad o 50k dražší než kawasaki z650 a lidi hondu kupujou snad ještě více. Proč ho nemají cestovní endura nevím, tam by se to hodně hodilo.
Krytý řetěz je super věc (po poloautomatu a padáku jediná dobrá věc na jawě), dokud člověk nemusí dopnout řetěz nebo zkontrolovat opotřebení rozety.
1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez
Když si ale sesumírujeme fakta v něm obsažená, tak se v podstatě jedná o standardní moderní řetěz s novou povrchovou úpravou válečků, která by měla být více otěruvzdorná při snížení třecího koeficientu. To je jistě fajn.
Nicméně X-kroužky, které drží mazivo uvnitř válečků jsou stejné (a stejně opotřebitelné). Tam se nic nezměnilo.
Že by odpadla nutnost napínání řetězu je reklamní nesmysl. Prodloužení řetězu není způsobeno opotřebením válečků, ale uvolněním čepů řetězu. Tam se nic nezměnilo.
Vnější mazání řetězu taky neodpadlo. Pohyblivé kovové součásti se zkrátka musí mazat. Fyzika platí pro každého.
Věřím, že tento řetěz bude odolnější vůči zanedbávání údržby. Ale "bezúdržbový" rozhodně není. Nepochybně bude dražší. Takže si každý musí spočítat, co je pro něj nejvýhodnější.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezudrzbovy retez
Proč by nemohl bezúdržbový po celou dobu životnosti? Stačí, aby výrobce správně určil životnost.
Borntobewild píše: docent>
Proč by nemohl bezúdržbový po celou dobu životnosti? Stačí, aby výrobce správně určil životnost.
Přesně tak
Chceš manželku, která neodmlouvá, nenakupuje zbytečnosti a nenutí tě do akcí, které tě nebaví?
Věnuju ti svou bezúdržbovou manželku.
Doba životnosti cca 15 minut (pak už se některá z těchto vlastností objeví.....)
2 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez
Nicméně musíme mít na paměti, že použití celokrytu řetězu je hodně omezené dvěma konstrukčními prvky. Prvním prvkem je požadavek na zdvih vidlice, tedy na změnu geometrie běhu řetězu (zejména u plechových celokrytů) a tím druhým prvkem je oběžná rychlost a příčné dynamické chování řetězu (spíše u gumového krytu ala Jawa 634+). Po pravdě, neumím si moc představit gumový celokryt u nějakého supersportu, který má přežít dlouhodoběji rychlost +-250 km/h. Při této rychlosti je oběžná rychlost řetězu obrovská, tj. tahat ten řetěz "hadicí" zavání hodně tím, ty gumy třením skoro zapálit... a to se nebavím o mechanických ztrátách třením, což se u supersporta taky řeší. Poslední kritickou bolestí zejména gumového celokrytu jsou příčné dynamické účinky na řetěz a tím i jeho kmitání, které z mého pohledu bude výrazně zmenšovat životnost gum krytu.
Z mého pohledu tedy celokryt na superspoty a rychlé motorky se nedávají i z důvodů technických, nikoli jen designových nebo marketingových.
Howgh!
Původně jsem na úvahy o zakrytovaném řetězu chtěl nadhodit, jestli se pánové někdy podívali co vyvádí kamarádův řetěz, když jedeš vedle něj v rychlostech nad 100 km/h. To, co řetěz vyvádí se do žádného krytu schovat nedá.
1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez
Někdy člověk i kvůli tomu odstoupil ze soutěže. Já jednou. Kryt byl velmi lehký, z magnézia ( elektronu). Ale pokud řetěz spadl, tak to prasklo a bylo zle.
Na silnici se to nedávalo nikdy. Ani na motokros, kvůli častým změnám převodů a vyšším zdvihům.
U cestovních motorek to rok nebylo potřeba ani otevřít, bylo tam mazivo a pohoda.
Koncem 80 let to i Jawa odbourala, protože trend byl bez krytu, jak rostly zdvihy pérování a začaly se jezdit volný řetězy s vodítky.
Na obrázku je cca 1982, tzv. Tramvaj. Ta měla poslední zapouzdřeny řetěz. Pak přišel Bitrak a tam už nebyl.
Naposledy editováno 30.08.2020 12:36:33
1 reakcí na tento příspěvek Bezudrzbovy retez
Spíš je to prostě komplikované. Ten tvrzený řetěz by mohl vydržet, ale bude to hlučný.
A správně kluzné plochy mají být tvrdá a měkká, jinak to nic neřeší. Což u řetězu nevim, snad tvrdá rozeta a pastorek a měkké rolny, to bych věřil.
Bronz, dural, plast... Něco takovýho.