bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda MX 125 versus skútr 125
Mám dilema. Spousta lidí se tu ptá, jestli skútr nebo motorku. Mě by zajímalo hlavně to, jak se liší chování malé hondy MX 125, která váží cca 100 kg a má kolečka 12 palců, od nějakého skútru 125, který váží o dvacet kilo víc a má kola 14 nebo i větší. Řekněme, že výkon bude podobný. Takže by mě zajímalo, co bude větší zábava. Mám rád malý, jednoduchý věci, ale nemůžu se rozhodnout, jestli malou motorku nebo malej skútr. Nejde mi o praktičnost, ale o radost z jízdy na něčem lehkým a obratným do města a blízkého okolí.

Honda MX 125 versus skútr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 7.8.2020 v 23:16 | Nahoru | #1
Nejvetsi sranda bude na Monkey
No dost reklamni vsuvky

Vaha a mala kola (mensi nez 14", ale i ty jdou) jsou velka zabava. A rozdil 20 nebo 30 kilo poznas hodne. Podstatnejsi bude to, ze na MSX 125 (a ne MX ne?) se muzes koleny chytnout nadrze a muzes radit, coz zabavu zlepsuje dost vyrazne. Ale pokud jsi dost velky, tak MSX a podobne ti nemusi vyhovovat.

Zkus tu opici se posadit u dealera a uvidis sam

Honda MX 125 versus skútr 125

7.8.2020 v 23:53 | Nahoru | #2
MSX... sorry.

Honda MX 125 versus skútr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 8.8.2020 v 05:34 | Nahoru | #3
MSX i Monkey jsou parádní prskolety, ještě je pěkná i Super Cub 125, ale i PCX, jo byĺo by to dilema, asi ani s jednou bys chybu neudělal, dokonce i šli dealeři s cenama dolu, to je fér.

1 reakcí na tento příspěvek Honda MX 125 versus skútr 125

16.8.2020 v 19:53 | Nahoru | #4
Tak jsem vyzkoušel dva skútry 125 cc a překvapily mě nemile dvě věci, divím se, že to nikde nepíšou, když se lidi ptaj na srovnání moto a skútr. Všude se píše o tom, jak skútr je pohodlnější do města, obratnější, praktičtější, že motorka je spíš koníček a zábava. Tak mě nesmírně nepříjemně překvapily dvě zásadní věci. Nevím, jak jiné skútry, ale obě 125 čtyřtakty zní na plný otáčky příšerně. To se nedá poslouchat. O tom se nikde nepíše, že motorky mají čistší zvuk, asi kvůli absenci variatoru. A druhá velmi nepříjemná věc, opět v médiích se to nezmiňuje. Skútry mají strašně tvrdý podvozek, takže na rozbitý okresce to z člověka vytřese duši, musel jsem jet maximálně pade, vzhledem ke stavu silnic v Praze a okresek v okolí a v naší zemi vůbec, se divím, že skútraři tento zásadní aspekt vůbec neřeší... Co jsem pochopil, tak problém je s tím, že motor je součástí neodpružené části stroje, takže musí být podvozek adekvátně tvrdej. Takže bych mnohem radši oželil prostor pro bágl a vzal malou hondu MSX . Nebo cub. Jak se řekne česky underbone? Případně proč u nás underbone motorky nejsou skoro vůbec v nabídce dealerů? Co jsem zjistil, tak maj lepší jízdní vlastnosti než skútry, jsou úspornější, nevýhoda jen, že se musí řadit, což je ale zábava a motor snad zní líp než u skútru.

Naposledy editováno 16.08.2020 19:54:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 16.8.2020 v 20:22 | Nahoru | #5
ruinin> U skutru je problem na rozbitych cestach ve dvou smerech. Jeden je to co uz jsi zjistil a to umisteni motoru a vliv na neodpruzene sily, ale to je realne spise problem pro spolujezdce na opravdu rozbitych cestach nez pro ridice, protoze perovani je obecne slabsi a ve dvou to o to drive jde na neprijemny limit. Druhy a mnohem zasadnejsi je hon za vetsimi a uzsimi pneu v tech slabsich kategoriich. Na nasich rozbitych cestach neni moc rozdil pocitovy jestli mas 10", 12" nebo 14/15". Pokud teda nevletis do vylozene jamy, ktere je lepsi se tak nebo tak vyhnout pokud uz nemas zavodni enduro. Jestli jsi zkousel treba PCX, tak si zkus nejaky starsi skutr s 12" balonovyma pneu a zjistis, ze jsou na nase cesty mnohem lepsi, ale uz je vlastne nikdo z tech znamejsich vyrobcu nedela.

Zvuk u 5 let stareho PCX co jsem kupoval jako nove bylo ok. Neprislo mi na tom nic zvlastniho. Oproti motorce je to jine, ale zadna hruza.

Proc u nas nebo spise obecne v Evrope nejsou underbone motorky? Protoze jednak dealeri tady chteji hrnout drahe hracky na kterych vice trhnou a druhak mentalita lidi ala vetsi je lepsi. V USA nebo UK se to podarilo prolomit s Grom (u nas jako MSX). U nas se nedari ani tak a SuperCub pripadne v budoucnu mozna HunterCub prakticky nikdo nebere. Dalsi vyrobci ti to sem nevozi vubec, ale treba do Recka Yamaha vozila.

Skutr se ale vetsinou nevybira pro jizdni vlastnosti nebo zabavu, ale pro prakticnost. Takze clovek je kryty od vlivu okoli mnohem lepe a muze na tom jet v satech nebo obleku, ulozi do toho veci do prace i nakup, v Evrope si na to nemusi delat dalsi ridicak a kdyz chce, tak s tim o vikendu vyrazi k vode. Staci se podivat na Jih a Zapad od nas aby se pochopilo k cemu je skutr ve mestech. Kdyby to bylo jinak, tak tam jezdi samy MSX/Grom.

Naposledy editováno 16.08.2020 21:50:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

16.8.2020 v 21:33 | Nahoru | #6
puffybodie> Díky moc za detailní odpověď. Chápu, že skútr je praktickej. Co jsem pochopil o underbone motorkách, tak maj lepší jízdní vlastnosti než skútr, svým způsobem by to měla být víc zábava v zatáčkách a méně drncání na rozbitých okreskách. S tím zvukem ještě asi pochopím, zkusím další skútry a hlavně chci otestovat Cub, ukázalo se , že z hlediska řidičáků je underbone bez spojky automatická převodovka, takže s tím můžu jezdit. Jestli ten cub bude pohodlnější a bude znít líp a bude zábavnější, tak asi do toho půjdu, oželím MSX nebo ji pořídím za pár let, ale to už asi bude jen veterán...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 16.8.2020 v 21:58 | Nahoru | #7
ruinin> Hmmm zalezi jak jsi vysoky a kolik vazis. Ty underbone jsou samozrejme jinde jizdnima vlastnostma a zabavou oproti skutrum. Proto jsem si i opici poridil, ted pro zmenu uz jsem zase zapomnel jezdit na skutru jak jsem dneska zjistil Drncani na rozbitych okreskach toho se uplne nezbavis ani na vetsich moto, musis byt bud lehci nebo koupit lepsi tlumice oproti serii (casto nic moc) nebo mit polozavodni enduro s velkyma gumama a zdvihy 300mm a pak ti je stav silnice fuk

SuperCub je krasny, ale doporucuju vyzkouset a pokud mozno i projizdku, ale to dealeri nejsou moc pro, ale mozna budes mit v Praze vetsi sanci. Ja si pockam na poradne vyzkouseni az na Hunter Cub a uvidi se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

17.8.2020 v 00:08 | Nahoru | #8
puffybodie> Vážím 70 kg. V Praze v K2 moto jsou dost ochotný, co jsem zatím zažil. Ale asi mě budou přesvědčovat, že na Cub nemám papíry.

Honda MX 125 versus skútr 125

17.8.2020 v 01:21 | Nahoru | #9
mmm... zrovna resim velmi podobne zadani (skutr teda fakt nee..), tak uvidime jak to dopadne

(reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

17.8.2020 v 07:07 | Nahoru | #10

ruinin píše: puffybodie> Vážím 70 kg. V Praze v K2 moto jsou dost ochotný, co jsem zatím zažil. Ale asi mě budou přesvědčovat, že na Cub nemám papíry.



To chce videt TP (tady na serveru jsou videt jen dve registrace). Ma to mit uz zapsano jako AT, ale clovek nikdy nevi no co si dovozce usmysli

1 reakcí na tento příspěvek Honda MX 125 versus skútr 125

17.8.2020 v 17:48 | Nahoru | #11
Tak v Praze jsem u dealera na cubu seděl. Ale demo není. Mají jen jeden kousek na prodej. Tak jedině to prostě risknout. Jestli to je zábavnější než 125 skútr a navíc míň náročný na údržbu, tak bych to bral. Časem přikoupil nosič a kufr. Bylo by to spíš na malý výlety a relax. Dojíždění do práce možná časem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

17.8.2020 v 20:15 | Nahoru | #12
ruinin> Zalezi jak jsi na tom byl pocitove. Ja jsem vysoky a pocit byl divny. Pokud jsi "asijska" postava (bez urazky ) tak se ti to bude libit. A i neco to zvladne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

17.8.2020 v 21:47 | Nahoru | #13
puffybodie> No bohužel mám 185 cm, takže asi na většině malých motorek budu vyčnívat... Ten hunter je teda bomba, to bych asi ještě radši. Líbí se mi, že to nemusí bejt naleštěný a může to spadnout... prodavač mě strašil, že když mi spadne super cub, nejspíš poškodím ty plasty, co chrání kolena vepředu , a nový budou hodně drahý... to u toho huntera nehrozí, to je dělaný na občasný malý pády...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 17.8.2020 v 22:11 | Nahoru | #14
ruinin> Typek na tom videu ma jestli se nepletu 192cm a pres 100kg. V nekterem jinem videu to rikal jak to testoval. Hunter vypada hezky, ale je pomalejsi nez SuperCub, je zprevodovany fakt vice do terenu. Spise horsi je to, ze v USA nebude drive nez 2022 dle vseho, v UK zacinaji pochybovat zda vubec dorazi, u nas v CR strasi ze i pokud to bude v EU, tak do CR to asi vozit nebudou, protoze mizive prodeje SuperCub a Monkey (ale i MSX v porovnani s jinyma zemema)

Edit a PS: Honda Wave 110i z toho jsem sklouzaval kvuli prilis sikme sedacce, ale jinak to bylo ok. Na SuperCub mi prijde nejak mene mista, ale taky jsem nemel moznost projet, jen dlouho posedet. Od kamarada cinske kopie SuperCubu bez problemu a Monkey vice mista nez na dost motorkach

Naposledy editováno 17.08.2020 22:13:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

17.8.2020 v 23:36 | Nahoru | #15
puffybodie> Tak u yamahy NMAX 125 mi fakt vadilo, že jsou moc blízko řídítka u těla. Nevyřešilo to ani sezení uplně maximálně vzadu. Asi si skáknu ještě do yamahy, sednu na NMAX, nebo změřím vzdálenost středu sedla od řídítek a pak porovnám s Super Cub. Co jsem našel v inzerátech, tak v Liberci maj jednu hondu super cub, která má najeto 400 km, má už SPZ, cena sleva 10 000, tak s tou by mě nechali asi projet, ale je mi blbý jet do Liberce jen to vyzkoušet s tím, že ji pak koupím v Praze novou.

(reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 19.8.2020 v 16:14 | Nahoru | #16
ruinin> Ja mel na Nmax o neco vice mista nez na PCX, tehdy se ale stejne vzalo PCX protoze to nebylo nejak extremni a hlavne to bylo praktictejsi. Najeto 400km to jeste nema ani prvni servis nebo teda nemelo by mit

Tady mas neco z Nemecka nezkazene hudbou

1 reakcí na tento příspěvek Honda MX 125 versus skútr 125

23.8.2020 v 18:38 | Nahoru | #17
Tak to je nový problém - vibrace v rychlostech přes 70 km/h? U skútrů mi vadil hluk motoru celkově, takže jsem si extra vibrací nevšiml. Tak nevím, co od toho čekat, to je asi hodně relativní věc, jak která motorka vibruje při větších rychlostech. Zítra bych rád motorku vyzkoušel při jízdě, ale nevím, jestli se mi podaří někde najít úsek na tu rychlost, uvidíme, na jak dlouho mi ji půjčí, jestli vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

23.8.2020 v 18:43 | Nahoru | #18
ruinin> Jj na tom vliv spoustu veci. U opice treba vzorek gum, na ctyrtaktu mi ty vibrace z motoru jednovalcoveho prijdou otravnejsi nez na dvoutaktu a navic kazdy stroj je ma uplne jinde. Po pravde treba u PCX jsem je nepozoroval vubec. Tam clovek pozoroval po nekolika hodinach jizdy na plno, ze jde citit jakoby spalenina plastu

(reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

23.8.2020 v 19:47 | Nahoru | #19

puffybodie píše: ruinin> Jj na tom vliv spoustu veci. U opice treba vzorek gum, na ctyrtaktu mi ty vibrace z motoru jednovalcoveho prijdou otravnejsi nez na dvoutaktu a navic kazdy stroj je ma uplne jinde. Po pravde treba u PCX jsem je nepozoroval vubec. Tam clovek pozoroval po nekolika hodinach jizdy na plno, ze jde citit jakoby spalenina plastu



Na těch testech youtube to nikdo nezmiňuje, kromě toho Němce, tak to asi může bejt trochu smůla.

1 reakcí na tento příspěvek Honda MX 125 versus skútr 125

24.8.2020 v 00:12 | Nahoru | #20
Jestli bys to měl jako jedinou motorku a i na vejlety, tak kup něco většího, aspoň tříkilo, tohle jsou spíš takový prdítka kolem baráku, byť zábavný, ale v provozu za městem a v kopcích je to pak vopruz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

24.8.2020 v 11:07 | Nahoru | #21
SuperSic58> no to je hledisko běžnýho motorkáře, který nemá motorku jako zvláštní kuriozitu, ale svižný dopravní prostředek. To by pak jako jediná motorka byla opravdu lepší 300. Ale já - i když jsem ochoten jezdit po dálnici v rozumným autě 200 a na kole v Alpách z kopce 70, tak na motorce - teda na skútru zatím - jsem jel nejvíc 70 a bohatě mi to stačilo. Fakt to není moc příjemnej pocit, i když bych si asi zvykl a jezdil i 90 na delších trasách. Není mi moc jasný, jak může člověk jet na motorce přes 100, nemít prexi štít a sedět vzpřímeně a nebojovat s odporem vzduchu. Spousta motorek přece nemá plexi štít a sedí se na nich skoro rovně, ne? Dá se to v klidu vydržet tak jet delší rovný úseky? Každopádně chci jezdit, pokud možno, hlavně pomalu (do těch 80), v klidu a ne moc daleko... na rychlý, pohodlný cesty daleko mám auto. Ale chápu, že někdo rád cestuje pohodlně a rychle na motorce.

Otázka mimo - je možný podřazovat na tom poloautomatu bez meziplynu, aniž by sebou motorka škubla?

(reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 24.8.2020 v 11:21 | Nahoru | #22
ruinin> Na nahaci a podobnych strojich je to na pytel v tech vyssich rychlostech jak te chce vitr sundat a je to otravne po case. Na druhou stranu diky tomu lepe vnimas lepe rychlost a jezdis mene jako cune. Jakmile jsi nejak kryty, tak se to vnimani rychlosti posouva a taky cim novejsi motorka bez vibraci s plynulem chodem a tak tak tim vice jeste. Takze pak jedes treba 150 nebo 200 a moc ti to neprijde a zda se ti to jako na malem prcku co jede 70 nebo 80. Ale presne o tom tyhle male prcky jsou, ze mas zazitek ten samy v uplne jinych rychlostech nez na tech velkych motorkach. Po case te ale vice bude stvat hmyz nez odpor vzduchu

Je lepsi jet s pomalejsim strojem na hrane nez s rychlejsim strojem v klidu

Kdyz to mas v hlave v poradku, tak i s Kawasaki ZX-14 muzes jezdit 50/90/130, ale pak to bude samozrejme ciste dopravni prostredek, protoze v tech rychlostech tam prakticky zadny adrenalin s takovym strojem nenastane, ale na tech nasich cestach stejne je cim dal mene o co stat a je lepsi takovy stroj vzit protahnout na okruh jednou za cas. A samozrejme predpisy v pohode porusis i s nejakou malou 50ccm i nekolikrat za hodinu.

Odpoved na otazku mimo - nelze, ale u tady tech stroju je to i vyhledavany efekt bloknuti zadniho kola a jemneho smyku, ktery proste patri k te zabave a naopak to casto delas naschval pred kazdou zatackou Protoze tim v jakych rychlostech nebo nerychlostech se pohybujes te to stejne polozi. (Edit: nepolozi samozrejme )

Hele nejhorsi je spise krok zpatky. Po 2000km na opici jsem na 50ccm skutru dal nove valecky, voditka, vypral filtr a sel to projet. Jednak jsem si pripadal jak v autoskole ze na tom neumim zase sedet a hlavne jsem si rikal ze jsem neco blbe slozil nebo udelal, ze to vubec nejede a ze je neco spatne jak rychlosti, tak akceleraci. Az pohled na budik mne presvedcil o tom, ze akcelerace i maximalka je v poradku jako predtim. Jakmile uz jedes, tak je v podstate jedno na cem pokud nemas pravou ruku jen on/off a mas uz neco odjezdeno. Osobne nejvice pak spise vnimas vahu jednotlivych stroju a cim tezsi, tim vice otravnejsi na okreskach se spoustou zatacek a vracecek nebo ve mestech kde naopak ty male stroje kraluji a vykouzli rohlik na puse.

Naposledy editováno 24.08.2020 13:12:03

1 reakcí na tento příspěvek Honda MX 125 versus skútr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 24.8.2020 v 13:40 | Nahoru | #23
Tk já mam naháče MT-07 bez plexi a do 140 uplně v pohodě vzpřímená pozice, pak už začíná foukat. Ale o tom jsem nemluvil. Spíš jsem myslel bezpečnost a nějakej ten komfort, kdy se nemusíš plazit do kopce 60 a míň, na rovince to nedrtit nadoraz, abys nebrzdil provoz, čekat kdy tě začne předjíždět nějak polospící rumun v kamionu a nebo když chceš bezpečně předjet funící kamion. Nemam nic proti menším objemům, mam ještě endurko crf 250l a to je tak akorát, 23 koníků, toulky po zapadlejch silničkách, kochání se krajinou atd. Žádná brutální střelba a ani brzda provozu, prostě akorát. Měl jsem na pár dní pučenej skútr honda vision a jako do města dobrý, za městem už to byl vopruz, musíš to tavit na plnej plyn, aby se na tebe furt někdo zezadu nelepil a do kopců hlemejžď. S tim jet na vejlet někam dál než 10km je prostě vopruz a taky docela vo hubu v dnešním provozu.

(reakce na) Honda MX 125 versus skútr 125

24.8.2020 v 14:03 | Nahoru | #24
SuperSic58> Na MT-07 hodne urcite pomaha ten "stitek" nahore na prednim svetlem a ty "vetrolamy" na krajich chladice. Tohle je prave individualni vec i podle konstrukce motorky a toho kde co vycniva jak to odkloni. K tomu i vec helmy jak je udelana aerodynamicky jestli to cloveku netrha krk.

Ten zbytek zalezi na tom kudy se jede. Kdyz to jsou zapadle silnice kde neni prakticky provoz, tak ze s malorazkou das cca 80 do prudkeho kopce na trojku staci. Z moji vlastni zkusenosti na takovych prckach je takovych problematickych situaci mnohem mene nez kdyz byla silnejsi motorka. 99% lidi te predjede bezpecne a s dostatecnym odstupem. S rychlejsi moto co jede treba 200 se pak pretlacujes s chytrakama, kterym ochcavka jede taky 200 a maji potrebu si to dokazovat. Nebo mit stroj co jezdi 300, ale to uz pak jsou v hustem provozou s tim jine starosti.

Je bez debaty, ze vetsi vykon by clovek vzdy vyuzil, ale je otazka, jestli za to vzdy a vsude stoji za to obetovat vahu a zabavu. S takovym strojem jezdit to musi clovek chtit v dnesni dobe a prizpusobit tomu i to kudy jede (pokud nejsou silnicari jako posledne co jsem ujel 300km a 2x jsem musel na dalnici, protoze silnicari uzavrou uplne vsechny mozne prujezdy a alternativy a jde to pak jedine po dalnici ) a byt pripraven na to, ze proste nekdy do kopce je lepsi uhnout za bilou caru kdyz to jde nez si drzet za kazdou cenu prostredek pruhu a vsechny zdrzovat.

Na Opici uz pres 2000km, na Gilere nejake 4000km, Vespa nevim kolik, PCX nejake tisicovky taky k tomu i ty vetsi stroje predtim a i mezitim nekdy zapujcene a pri normalni jizde nejak nepozoruju nejake lepeni se, vidim ze je nekdo rychlejsi, uhnu doprava, v pohode mne predjede a kazdy pokracuje svoji cestou. Do kopcu pravda max 80 do tech prudkych, ale zase to clovek dozene na druhe strane kdy to frci pres 100

Edit: Popisuju situaci primarne tady na Severni Morave. Spoustu kopcovitych useku, spoustu okresek a zapadlych silnicek a i v tydnu dopoledne nebo odpoledne je na takovych videt, ze bezny provoz se proste presunul na dalnici, rychlostni silnice a tridy prvni kategorie a mestske okruhy s max 80 kde tolik lidi nejezdi pres limit clovek jedouci 80 v pravem pruhu nezavazi a v kolonach proklickuje. Ale tady je i z jedne ctvrti do druhe nekolik moznych cest a minimalne 10km klidne

Naposledy editováno 24.08.2020 14:07:12

Honda MX 125 versus skútr 125

24.8.2020 v 20:50 | Nahoru | #25
já mam taky tak trochu slabost na tyhle malý potvůrky s ležatym čtyřtaktem, ale beru ho jen na nezpevněný cesty, do lesů atd, je tam 155cc motor a valí to jako prase



brácha má podobnýho, jen si ho sám komplet postavil. Nejlíp jim je v lese, neskutečná prdel

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nafunkční světla Honda @125 MYŠ232 1 16.9.2023 v 20:56 Sancu
Olej 10w30 vs 5w30 Honda @125 ok4rm 28 9.9.2023 v 09:05 PetrXX
Ojetý skútr 125 cm Honda @125 kolčman 9 9.9.2023 v 07:49 Kubák
Honda lead 100 nehází jiskru Honda SCV 100 Lead, Honda @125 Sovičič 19 14.7.2023 v 17:16 combust
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69


TOPlist