motozem_rijen





Téma: Prosba o radu zkušených
Zdravím!
Doufám že nebudu působit jako úplný trouba, ale obracím se na Vás s prosbou o radu/názor.
Konečně jsem se v životě dostal do stadia, kdy si můžu pořídit motorku. Děti mám, bydlet taky kde je, tak už bych si chtěl taky trochu ofrknout.
Od doby kdy jsem v dětství viděl prvně HD a Marlboro man, jsem věděl že chci choppera. Teď si to konečně můžu splnit :D
Teď ty dotazy:
1) Dovoz ano či ne? Jak zde, tak na bazosi, je plno inzerátu s dovozem, já ale jako total laik a jelito, nemam zřejmě šanci odhalit zda deklarované údaje jsou reálné (nájezd, atd). Není nějaký ověřený dovozce?
2) Starší model nebo nový? Nejsem úplně technický typ, tak se bojím abych se později neutopil v servise. Zase je pravda že některé starší kusy jsou prostě perfektní, včetně o dost přijatelnější ceny.
3) Neplánuji žádné dlouhé výlety, spíše pohodovou cestu do práce, o víkendu někam po ČR
4) Nechci jít přes 250-300k, jsem normálně zaměstnaný človek :D
5) Lidi mi říkají ať si na začátek koupim "cokoliv" na rozježdění, ale pro mě to bude stroj na dalších x let, takže bych rád vybral něco finálního.

Modely které mě nejvíce zaujali:
Indian Scout, HD Sportster 48, Softail, VROD, NightRod, Dyna

Za jakýkoliv názor předem díky
Michal

Prosba o radu zkušených

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2020 v 14:49 | Nahoru | #1
neporadim, ale u toho jak pises, ze chces jen a pouze choppera jsem si vzpomnel na typka co si v padesati koupil nahace (predtim zapaleny aktivni chopperista)
v popisu nahace psal neco takoveho:....ty vole ta motorka jede, brzdi a zataci! Ja vul jezdil 30 let na motorce, ktera je uplne k hovnu. Chci vratit cas!.

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o radu zkušených

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2020 v 15:18 | Nahoru | #2
Tak konkretne na tej Dyne na ktorej jazdi Mickey v tom filme ta bude po 10 km bolet rit,chrbat a nohy....
Faktom je,ze motorka v zmysle niecoho ako napr. Softail z filmu Ve stinu gangu na ktorom jazdi Charlie Sheen je daleko priatelnejsie..
Asi by to chcelo ale nieco novsie... Aby si uz nemal karburator,ale vstrekovanie...
A zober zo sebou niekoho co sa troska tomu rozumie...
Nerozhodni sa hned
Daj si cas a prejdi viacej inzeratov...
Porovnavaj...

(reakce na) Prosba o radu zkušených

7.7.2020 v 15:36 | Nahoru | #3
Rick_James>četl jsem dobré recenze na Triumph Thunderbird

A díky moc za reakci

Naposledy editováno 07.07.2020 15:36:22

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o radu zkušených

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2020 v 15:53 | Nahoru | #4
měl jsem Nighster,je to řada Sportstru,jsou to dost nepohodlný motorky,ale vydržel jsem na ní 6 let,pohodlný HD začíná u Softailu,mam Fat Boy LO 2015 a je to o něčem jiným,výlet po republice s motorkou která je nepohodlná muže být taky celkem opruz a přestane tě to bavit,Indian jsem nejezdil,pokud chceš prověřenou motku tak kontaktuj jednotlivá dealerství a nebude problém,na stránkách nabízejí i ojeté ale prověřené kusy,jak jsou na tom bazary nevím,ale víš jak to je......HD nebrzdí a nezatáčí::::::::::R

(reakce na) Prosba o radu zkušených

7.7.2020 v 17:15 | Nahoru | #5
roba> Mne brzdi a zataci...
Akurat pozeram viacej dopredu a pred zatackou sa skorej pripravujem a prenasam vahu...

Prosba o radu zkušených

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2020 v 17:39 | Nahoru | #6
V rod ani night rod není klasický čopr. Motorem i koncepcí je to úplně jiný typ mašiny. Moderní motor bez vibrací, jede to, brzdí i zatáčí. Čili mi ten tvůj výběr přijde hodně neporovnatelný. Ale určitě tuhle motorku podporuju. Mám na night rod special najeto 60tis km.

Naposledy editováno 07.07.2020 17:54:20

Prosba o radu zkušených

7.7.2020 v 20:29 | Nahoru | #7
Já kupoval na podzim Sportstera u https://www.dellmoto.com/. Můžu ho doporučit, skvělé jednání a motorkám rozumí

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 01:25 | Nahoru | #8
Ta Dyna co měl Rourke sice vypadá dobře, ale jelikož je to překopané na hardtail kdy máš místo zadního odpružení jen tyče a nemáš ani odpružené sedlo, tak to bych Ti nepřál.

Ať už budeš kupovat cokoliv, pozor na nákup v euforii. A to mluvím z vlastní zkušenosti. Ve chvíli kdy se Ti při prohlídce v hlavě usadí myšlenka "tuhle chci a musím mít" tak tu myšlenku chyť za vlasy, odvleč do kouta a umlať kladivem. Já to neudělal. Koupě sice nelituji, ale když se ohlednu zpět tak by to bylo každopádně levnější.
Vždy měj někoho sebou. Minimálně toho co tomu rozumí a taky toho co Tě bude brzdit a krotit Tvoji euforii (možná by tu mohla dobře fungovat manželka nebo tchýně , zkrátka někoho neustále kritického co na všem hledá mouchy. Fungovat by mohl i závistivý soused.)

Pokud ses rozhodl jít cestou H-D a Indian, tak se stav nejdříve na jednotlivá zastoupení a tam si ty stroje osahej. Jízdní polohu, váhu apod. Případně si domluv zkušební jízdu. Indiány až na pár jízd moc neznám, tak to spíše vezmu z pohledu H-D.

Vzhledem k Tvému rozpočtu půjdeš asi do starších strojů, případně do Sportster řady. Pokud samozřejmě nenarazíš na vyloženě dobrý kup, což se taky stává, primárně u předváděček. Mrkni se u zastoupení na jeté stroje. Budou dražší, ale většinou to budeš mít i s prokazatelným původem, historií a se zárukou.
Pokud budeš kupovat "od někoho", vždy chtěj VIN a neváhej investovat peníze na zjištění historie. Ono "nebouraná", nebo "padla v garáži" nemusí být pravda.

Ujasni si jestli hodláš jezdit sám nebo občas někoho i povezeš. Ať tak nebo tak, vždy bude platit, že větší je lepší. Takže třeba u Sportstera by Ti mohl začít chybět výkon nebo místo na bagáž. Taky pouvažuj "jak moc chopper" hodláš být. Pro sportovnější jízdu budeš mít lepší motocykl bez předkopů případně bez ploten. Například něco jako je Dyna Super Glide, což je takový Sportster s "dospělým" motorem. která má klasické stupačky na středu primáru. Dá se víc naklonit v zatáčkách, líp se vysedá a váhu můžeš více přenést na nohy a nemít ji jen na zadku.
Tebou vypsané modely se hodně liší. Výkonem, váhou i jízdním stylem. Ono pod slůvkem chopper se toho skrývá víc než se zdá. Tohle si budeš muset rozseknout nejspíše sám tím, že si je vyzkoušíš. Každý z nich je o něčem jiném.

Jinak k Tvým dotazům:
1) Pokud nemáš někoho kdo se v tom vyzná, raději se tomu vyhni. Abys koupil dobře, potřebuješ mít někoho na místě kdo to prohlédne a vyzkouší. Nikdy se neřiď fotkama, v Photoshopu dneska umí kde kdo a do popisu se toho dá taky napsat hodně.. A v dnešní době dost často lžou i videa.
2) Nechci Ti vnucovat svůj názor, ale čím novější, tím více moderních kurvítek. Je opět otázka co od toho čekáš. Jestli chceš motor co "má vlastní hlavu" nebo něco modernějšího a tak trochu "sterilnějšího". Spousta lidí Ti řekne že nové H-D tak nějak přišly o tu svou duši. Někteří neuznávají nic jiného než karbec, případně že všechno od Evo motoru dále jsou sračky (nebo od určitého typu motoru jako Panhead apod.. tohle je individuální), dalším sice nevadí stříkačka ale nové motory kvůli novému chlazení nechtějí, protože H-D nemá mít žádný přídavný chladič, atd... Taky se připrav na neustálé hatery a poznámky že to nejede, nezatáčí, nebrzdí, že z toho chčije olej a podobně. Většinou to pramení ze závisti a v živote na tom neseděli.
3) Do práce se dá jezdit na čemkoliv a na výlety taky. Tady si zkus nějaký výlet představit, jestli bys jel sám, s baťohem, kolik asi tak zavazadel a něco ti z toho vypadne.
4) viz výše.
5) Tady je to o Tvých zkušenostech. Pokud si až tak nevěříš, nepodceňuj nejen svoji ochranu, ale i ochranu stroje. Takže padáky a podobně. H-D není z nejlevnějších a některé věci můžou finančně zabolet. A nemusíš rovnou bourat. Stačí špatně došlápnout a položit to v nulové rychlosti třeba na obrubník a poškodit nádrž. Na druhou stranu je fakt, že se při případné kolizi H-D nerozletí na tunu trsátek. Ber ale v potaz to, že pokud budeš laděný na sportovnější jízdu, budeš potřebovat jiný typ padáků které Ti umožní využít možnost náklonu. Na H-D je ale dopňků nepřeberné množství, takže postavit a doladit se dá cokoliv. Ale chce to i u tohoto myslet.
Rozjezdit se dá na čemkoliv, ale musíš používat hlavu a ne ji mít jen na to aby TI nepršelo do krku.

Kurňa, zase slohovka... Jdu raději chrápat...

Naposledy editováno 08.07.2020 01:33:19

(reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 06:41 | Nahoru | #9
b0b4n> Děkuju moc, tohle přesně jsem potřeboval.
Ženu s sebou brát nebudu, mohl bych se taky dozvědět že motorku vlastně vůbec nechci .
Tvoje rady mi hodně pomohli, už jen to pořídit motorku která bude umožňovat spolujezdce, kvůli lepší vyjednávací pozici doma .
Co jsem komunikoval s okolím, hodně lidí mi HD na začátek vynechat, že to má dost svou hlavu, jak ohledně jízdních vlastností, tak náročnosti na údržbu a servis.
Samozřejmě si vše vyrazím osahat, kouknu na Salamounku. Je mi jasné že to co se mi líbí na pohled mi, nebo me řiti, nemusí vyhovovat.
Poslední dotaz, jaký máte názor na Triumph Thunderbird?

Děkuju!

Naposledy editováno 08.07.2020 06:42:41

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 07:47 | Nahoru | #10
Dovolím si přispět pohledem z první řady (nejprve batůžek, nyní mám svoji motorku - Yamaha XV950)... Partner se po předchozím "nikdynejezděnínamotorce" rozhodl pro koupi Kawasaki Vulcan 650S. Rovněž jako ty v tomto oboru absolutní neznalec. Jediné, co na začátku věděl, že chce nový stroj, abys se vyhnul všemu, co s koupí čehokoliv ojetého může nastat. Ještě v záruce japonku prodal, poněvadž zjistil, že "potřebuje" něco silnějšího. Nadšeně mluvil o H-D, ale po zkušební jízdě na jednom z typů Softail, přišlo obrovské zklamání, že ergonomie motorky vzhledem k jeho nevýšce (174 cm) je nepohodlná a hlavně neřešitelná. Nadhodila jsem Indiana... Už skoro měsíc stojí v garáži Indian Scout. Spokojenost veliká, ovšem něco stála... Měnila se řidítka, sedlo, dokupovalo plexi,... Celým tím slohem chci potvrdit slova z některých příspěvků výše, že vysněná motorka z plakátu často ve skutečnosti nemusí jezdci vůbec sedět a i když se ta pravá nakonec najde, je potřeba upravovat a náklady naskakují. Partner byl po zkušební jízdě na indianovi v podstatě rozhodnutý, že je to ONO. Ale když ujel na svém novém stroji první předservisní stovky kilometrů, zjistil, že posez přeci jen není dostatečně pohodlný a měnila se řidítka, aby zkrátka nebyl tak natažený a mohl pohodlně využít i opěrku jezdce, kterou si přál a nechal namontovat. Přeji šťastnou ruku při volbě a výběru!

Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 08:39 | Nahoru | #11
Tak jednak bys měl začít tím, že začneš číst. Máš tu geniálně zpracovanej motokatalog, tak místo zakládání dotazů začni číst. Dozvíš se 1000x víc, než v tomhle vlákně a hlavně odpovědi na otázky, které by tě vůbec nenapadli. Když vybíráš auto pro rodinu, tak taky napíšeš dotaz nebo si sám nejdřív něco zjišťuješ? Najdeš motorky, co tě nejdřív vůbec nenapadly a vyřadíš některé, co jsi původně chtěl, protože "něco". Dále si obejdi nějaké motosalony nebo i bazary. Posaď se na pár motorek.

Rozpočet máš dobrej, ale jdeš klasickou cestou, na jejímž konci bude - že já vůl si nekoupil něco na rozježdění. A to za a) protože ti to skoro určitě někde upadne a to je pak rozdíl, jestli to stálo 50k nebo 300k a za b) protože až při samotném ježdění zjistíš, co tě vlastně BAVÍ a nakonec taky klidně můžeš skončit u cendura, naháče, apod. a ono taky "čopr" je takovej obecně širokej (nebo špatně chápanej) pojem a může ti víc sedět cruiser, apod.

Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 11:28 | Nahoru | #12
b0b4n i Motokatynka to napsali dobře.
Zvážil bych taky dostupnost servisu v Teplicích fungoval dobrej servisák na Triumfy, vyprdnul bych se na HD a koupil Thundebirda.

1 reakcí na tento příspěvek Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 13:39 | Nahoru | #13
Majku, tady zkopíruju jednu tvoji větu:
"Co jsem komunikoval s okolím, hodně lidí mi HD na začátek vynechat, že to má dost svou hlavu, jak ohledně jízdních vlastností, tak náročnosti na údržbu a servis."
Předpokládám, že ti lidé na HD nejezdí
Coby majitel HD-XL883R s tím naprosto nesouhlasím. Vidím, že máš k HD pozitivní vztah. Vyber si Sportstera, nejlépe nového, budeš spokojen. Letos se prodávají poslední rok.

Naposledy editováno 08.07.2020 13:39:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 14:05 | Nahoru | #14
Motokatynka> Kopl bych ho do prdele špičatou botou....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 14:25 | Nahoru | #15
Svobodný> já zas předpokládám, že lidi, co si myslí, že H-D má standartní jízdní vlastnosti a nároky na servis, nejezdí na moderním japonským nebo evropským naháči

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 14:34 | Nahoru | #16

dafikk píše: Motokatynka> Kopl bych ho do prdele špičatou botou....



No, ne, že bych vyloženě souhlasil, ale "neřešitelná ergonomie" na H-D? To se mi při tom množství existujících dílů snad ani nechce věřit že by to mohlo existovat.
Obzvlášť s jeho průměrnou výškou. A konstatovat něco takového po svezení na "jednom z typů Softaila"...
Ale co.. Má co chtěl, tak ať slouží.
I když mi dle popisu přijde, že by bylo možná jednodušší vmontovat Indiána do křesla než křeslo na Indiána. Počítám, že další problém je teď déšť. Proto stojí indián už měsíc v garáži.

Naposledy editováno 08.07.2020 14:39:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 14:44 | Nahoru | #17

JohnnyS08 píše: Svobodný> já zas předpokládám, že lidi, co si myslí, že H-D má standartní jízdní vlastnosti a nároky na servis, nejezdí na moderním japonským nebo evropským naháči


Tak to tě překvapím, vedle Sportstera jezdím ještě na CBR600F.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 14:49 | Nahoru | #18
b0b4n> To není o neřešitelné situaci ergonomie,to je o tom,že borec zapřísáhlý nemotorkář,teda najednou podlehne módní vlně a pořídí také moto,ale protože je to jelito,tak na co sedne,to koupí,aniž by si to vyzkoušel,počkal,vyptal se na to,vyzkoušel i něco jiného atd....Nic...obout špičatou botu,rozběhnout se a vší silou ho kopnout doprdele....Motokatynka to má jako baba v hlavě víc srovnané a v pořádku (aspoň teda co se týká motorek) jak ten její jeliman... S rozběhem....z místa to mívá slabší účinnost...

Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 15:51 | Nahoru | #19
mám HD Breakout a dá se na tom jet svižně a kolikrát predjedu borce co mají silniční motorky.Cestovat se na tom taky dá Monaco,Černá hora,Albanie .Druhou motorku mám Dusati MTS pohodlí .rychlost zatím jen Slovinsko,Rakousko ani na jednu motorku nedám dopustit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 16:59 | Nahoru | #20
Svobodný> V tom případě se tě musím zeptat - taky je tvoje Honda ve vysokejch rychlostech nestabilní? Taky se ti u ní při tvrdým brždění rozkmitává přední vidlice? Taky má tvoje Honda směšnej úhel náklonu, chlemtá olej a vobčas ti z ní něco upadne, páč se vlivem vibrací povolil nějakej šroubek? A všimnul sis, že za cenu jedný servisní prohlídky u H-D pořídíš dvě u japonce?
Bo tohodle všeho sem u svýho Sportstera 883R RV 2011 všimnul já.
A přesto nepovažuju Sportster za špatnou motorku, jinak bych jí neměl 6 let a 60.000 km. Naopak, velice rád na něj vzpomínám. Ale nemyslim, že by její jízdní vlastnosti ani provozní náklady byly srovnatelný s mainstreamem.

Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 17:09 | Nahoru | #21
Co na těch motorkách proboha furt servisujete? Vždyť ty starší Haryky jsou všechno stejná pumpa na sračky, nic to nechce.

Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 18:39 | Nahoru | #22
Cuzz. Indian scout bobber jsem jezdil-dobry. HD 48- lepsi, vic vibraci, vzduch motor. Dynu mam a je to i po 7letech to nej pro me- vzduch, vibrace, sila, design, zvukHD.

(reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 23:36 | Nahoru | #23

dafikk píše: b0b4n> To není o neřešitelné situaci ergonomie,to je o tom,že borec zapřísáhlý nemotorkář,teda najednou podlehne módní vlně a pořídí také moto,ale protože je to jelito,tak na co sedne,to koupí,aniž by si to vyzkoušel,počkal,vyptal se na to,vyzkoušel i něco jiného atd....Nic...obout špičatou botu,rozběhnout se a vší silou ho kopnout doprdele....Motokatynka to má jako baba v hlavě víc srovnané a v pořádku (aspoň teda co se týká motorek) jak ten její jeliman... S rozběhem....z místa to mívá slabší účinnost...



Já vím. Tohle mi z toho jejího popisu taky došlo.
Jen si tak poslední dobou říkám, že bych tady neměl až tak prudit, tak jsem to nechtěl napsat na plnou hubu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o radu zkušených

8.7.2020 v 23:53 | Nahoru | #24

JohnnyS08 píše: Svobodný> V tom případě se tě musím zeptat - taky je tvoje Honda ve vysokejch rychlostech nestabilní? Taky se ti u ní při tvrdým brždění rozkmitává přední vidlice? Taky má tvoje Honda směšnej úhel náklonu, chlemtá olej a vobčas ti z ní něco upadne, páč se vlivem vibrací povolil nějakej šroubek? A všimnul sis, že za cenu jedný servisní prohlídky u H-D pořídíš dvě u japonce?
Bo tohodle všeho sem u svýho Sportstera 883R RV 2011 všimnul já.
A přesto nepovažuju Sportster za špatnou motorku, jinak bych jí neměl 6 let a 60.000 km. Naopak, velice rád na něj vzpomínám. Ale nemyslim, že by její jízdní vlastnosti ani provozní náklady byly srovnatelný s mainstreamem.



Souhlasím s úhlem náklonu. Provozní náklady jsou ale +- stejné (pokud nechceš olejový filtr v chromu a případně i zdobený a pokud si umíš olej a ostatní spotřebák koupit sám...), opravy taky pokud tomu sám rozumíš nebo máš někoho kdo tomu rozumí. Jen možná ty díly pokud chceš nové jsou dražší. Ale to nejsou provozní náklady. V autorizovaném servisu Tě z 90% ojebou bez ohledu na značku.
Ale co mě zarazilo... tobě se na Sportsteru při prudkém brždění rozkmitává přední vidlice? Je to nestabilní ve vysokých rychlostech? Žere Ti to olej a občas Ti z něj něco upadne? A je to (nebo spíš byl) rok 2011?
Podle toho co a jak tady píšeš hádám, že ses v tom nejspíš hrabal a rozmrdals to anebo Ti to servisoval nějaký "garážmajstr". Tohle mi nedělá 17 let starý stroj. Je fakt že to není Sportster, ale ani jsem neslyšel od někoho se Sportsterem, že by se s tím někdo z nich setkal. A že jich znám fakt hodně...

Naposledy editováno 08.07.2020 23:54:36

Prosba o radu zkušených

9.7.2020 v 13:56 | Nahoru | #25
Jestli si chceš koupit motorku tak nekupuj choppera...

Pokud H-D, tak za mě Sporsterová řada OK, na tom se dá jezdit (i když je to spíš pro jednoho), ale jedině dvanáctkovej motor, 883 je mrdka co nejede a má hrozně malej rozsah otáček, podtočíš to a začne to mlátit a vytočit se to nedá. Měl jsem 883 půjčenou jen na jedno dopoledne, ale už bych si to nikdy nezopakoval.

Jak se věci serou záleží nejvíc na servisákovi, člověk co je sice levnej, ale v pondělí dělá traktory, v úterý sekačky, ve středu motorový pily a ve čtvrtky H-D to dobastlí a budeš nadávat jak jsou H-D na hovno. Já našel pro Ducnu sice "garážníka", ale kterej dělá jen italky a od tý doby mám klid a jezdím jen na pravidelný servisní prohlídky.

Prosba o radu zkušených

9.7.2020 v 20:32 | Nahoru | #26
Taky jsem řešil podobný problém.V 52 letech si vybrat velký cruiser pro dva..Postupně jsem HD i Indiana vyřadil.Všechno to jsou nepružné vibrátory nevalné kvality na ktrerých se pořád řadí.např šestku dáš u nového Indiána dáš jenom na dálnici.Nekonec jsem koupil F6C Valkyrie.Podívej se na zahraniční veby a recenze uživatelů.poruchy minimální.Je dost motorek co najede přes 500000km.

(reakce na) Prosba o radu zkušených

9.7.2020 v 23:13 | Nahoru | #27

b0b4n píše: ...hádám, že ses v tom nejspíš hrabal a rozmrdals to anebo Ti to servisoval nějaký "garážmajstr"


Dík za analýzu náčelníku, až budu příště hloubat nad nějakym technickym problémem, pošlu PM, evidentně máš křišťálovou kouli.

Motorka byla kupovaná nová, servisovaná napřed v autorizáku, pak jsem jsem si dělal údržbu sám, jako ostatně i u všech dalších strojů před i po.
Popsaný problémy se na ní projevovaly prakticky od počátku, část z nich se podařilo zlepšit.

Vidlice při tvrdým brždění kmitá, vzhledem k její konstrukci žádnej div. Asi neni divu, že valná část ostatních výrobců používá na strojích za 250.000 podstatně tužší USD vidle. U nejnovějšího eRka na to H-D koneckonců přišlo taky. V cca 30.000 byly cartige vymeněný za plně stavitelnou Showu, u toho byly preventivně vyměněný vodítka kluzáků, bez jakýhokoliv efektu, čili o vůlích to nebylo. Částečný zlepšení přinesla až montáž můstku na flašky.

Zvýšená spotřeba oleje se projevovala prakticky ihned po záběhu, mezi výměnou bylo třeba cca 3x dolívat. V servisu H-D mi bylo doporučeno vyměnit hydroštely za Screaming Eagle (obdobné měl údajně Buell v sérii), s tím, že nepropouští tolik oleje ve vysokých otáčkách. To výrazně pomohlo, nadále však bylo třeba cca v půli intervalu olej dolít, což je u vzducháče IMHO přijatelný

Šrouby a vibrace - napřed mi upadlo sklíčko z blinkru, potom jsem vyklepal šroub, co drží na zadním blatníku chromovou "kosu" a potom jsem začal šrouby sem tam kontrolovat, případně dávat na lepidlo. Větší problém byl s předním držákem motoru v rámu, ten je uchycenej dvěma šroubama, který se pravidelně povolovaly, což se projevilo výrazným nárustem vibrací. Tady nepomohlo ani lepidlo, ani pérovky, ani samojistný matice, nakonec to vyřešily nordlock podložky.

Co se stability ve vysoký rychlosti týče, tak od cca 170 se ta motorka měla tendenci vlnit, výrazně to zhoršoval boční vítr. Ložiska v krku a kolech a uložení zadní vidlice, to vše bylo kontrolováno jak mnou, tak servisem a bylo to v cajku. Nakonec jsem dospěl k závěru, že je to vlastnost daná geometrií rámu. Uvažoval jsem nad tlumičem řízení, ale potom, co jsem si ho měl možnost na jiným Sportsteru vyzkoušet, jsem to zas zavrhnul, v nízkejch rychlostech bylo to řízení s tlumičem jak na sedativech.

Byly by i další témata, o čem psát - laborování se spojkou po předělání motoru na 1200, neustálej boj s úhlem náklonu (člověk, kterej navrhnul origi vejfuk by zasloužil pověsit za koule do průvanu), eskapády s chlazaním oleje...

Nemyslim si, že bych byl jedinej s těmahle zkušenostma - co jsem poznal pár lidí, co na Sportsterech jezdili podobně agresivně, tak to byly obdobný příběhy. Buell nämlich to samý. A zopakuju, byl jsem s tou motorkou spokojenej, skvělá na kochačku, skvělá na lehce sportovní polet, ale když se fakt vzala pod krkem, tak se rychle narazilo na její limity. Což je právě ten rozdíl mezi ní a běžnym japonským/evropským naháčem obdobný cenový relace, bo s nim jde jezdit výrazně větší pila, aniž by u toho ta motorka řekla čičí.

O servisních nákladech se už nebudu rozepisovat, i tak je z toho příšernej OT román...

Prosba o radu zkušených

10.7.2020 v 10:03 | Nahoru | #28
OK, rozepsal jsi to dobře. Jen jsem se s tím ještě nesetkal. Respektive jsem podobné problémy ještě neslyšel.
Ani od lidí co na tom taky nejezdí zrovna piánko..

Prosba o radu zkušených

10.7.2020 v 10:14 | Nahoru | #29
Ony ty vibrace nejdřive rozbijí ložiska a potom další komponenty motocyklu:))Při delší jízdě unavuji stejně jako hluk otevřeného výfuku.

Prosba o radu zkušených

10.7.2020 v 15:42 | Nahoru | #30
Mám kamoša, čo jazdí Sportstera 1200ku a spomínal, že každých 1000 km treba všetky skrutky prekontrolovať a dotiahnuť. Plus sa v tom ešte stále vŕta, no to môže byť tým, že to nie je práve zachovalý kus - ak niekto dovliečie mašinu z USA do Gruzínska bez toho, aby mal predom kupca, asi to nebude veľká výhra.

Ale ponechám bokom, či je výber cruiseru všeobecne a daných modelov dobrý alebo nie, pár poznámok k procesu kúpy:
1. Zober si sebou niekoho, ideálne ak sa vyzná aspoň v motorkách, ak nie v danom type. Ale aj keď sa nevyzná, ak Ti aspoň pomôže schladiť hlavu, keď sa zblázniš a rozhodneš, že tú motorku proste musíš mať - nenahováraj si, stáva sa to každému, stane sa to aj Tebe, ak nesúhlasíš, žiješ v blude -, je to veľká pomoc.
2. Zahraničie alebo nie, podľa mňa celkom jedno, osobne ale preferujem nákup od ľudí, nie z bazáru (bizáru), aspoň môžeš odhadnúť, ako sa o motorku staral. Hlavne si ju dobre skontroluj, či stav zodpovedá popisu alebo aj stavu - ak sú niektoré diely zhnité a niektoré nové, tie druhé boli vymenené a na to nejaký dôvod byť musel. Na najazdené km kašlem, tak či tak má 80% inzerovaných od 30 do 35 tis.
3. Kúp si na rozjazdenie, kým nemáš niečo najazdené, nebudeš vedieť, aká motorka Ti sedí. Ako mnohí zistíš, že to, čo máš, nie je ideál, objazdíš pár dealerov, poskúšaš a vyberieš si lepšiu. Lenže ak si na moto nikdy nesedel, nebudeš vedieť, čo je lepšie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
materiál trubek na vidle Indian Scout Bobber proze 30 15.9.2020 v 13:08 StiefTomas
Druhá púlka září na jih Harley Davidson Custom Sixxx 3 21.8.2019 v 13:30 MartinS_
HD Softail/Dyna rozmer disku/pneu INFO Harley Davidson Custom tomy45 0 5.8.2019 v 18:13 tomy45
zjištění hladiny oleje v primáru HD... Harley Davidson Custom, Harley Davidson FLHXS Street... Míňa 4 25.6.2019 v 20:06 Míňa
Rumunsko 2019 [1, 2] Harley Davidson Custom Charlesdalgoool 36 23.6.2019 v 16:48 Massakra

TOPlist