globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Vaří" Kawa nebo je to normální
Zdravím,

před Covidem sem koupil Kawu Z750 2007, konečně tenhle týden sem ji dal na seřízení a výměnu všech kapalin. Dneska sem pro ni byl a bylo hnusně ale nedalo mi to a jel sem se kousek projet (cca tak 20km). Dojel sem zpět ke garáži, motku sem nechal stát před garáží nastartovanou cca 1-2min (mám tam rantl a blbě se tam tlačí tak tam radši najíždím). No ale čeho si nevšimu, jak sem zajel do garáže teplota na 96° po chvilce tam bylo i 100-101 pak zase kolísala na 98. Googlil sem to, a prý je to normální u motorky když zahřátá stojí, ale radši se chci zeptat tady, je to moje první motorka a nejsem v tom nějak extra znalý, tak prosím žádnej facepalm .Ani bych si tý teploty na budíku vlastně nevšim, ale už ta cirkulace vody byla hlasitější a i výfuk na to reagoval tak nějak, že neměl tak hutný zvuk.

Díky všem za odpověd a ať to jezdí

1 reakcí na tento příspěvek "Vaří" Kawa nebo je to normální

20.6.2020 v 23:40 | Nahoru | #1
Okruh ke pod tlakem. Na chladici je tlakove vicko. Oznaceni u motorek je na nem z pravidla 1.1
To znamena, ze vicko prepousti tlak az mad 1.1bar.
Tim ze se v okruhu drzi vyssi tlak tak se posouva bod varu. Tudiz voda v okruhu ikdyz ma pres 100stupnu, tak nevari.
Co by se ale mel, tak by se mel spustit ventilator. Pokud bezi ventilator, je vhodne v tomto okamziku motor nevypinat. Ventilator pres chladic vodu ochladi na nizssi teplotu a vodni pumpa ji posle do motoru. Az je system ochlazenej, tak pak teprve vypnout motor. Je to mensi tepelnej sok a nedochazi k takovemu pnuti a tepelnemu dobehu na materialech, jako kdyz to vypnes ve chvili kdy se spusti vrtule na chladici.
Tak to jen tak jeste na okraj.

Naposledy editováno 20.06.2020 23:42:12

(reakce na) "Vaří" Kawa nebo je to normální

22.6.2020 v 13:05 | Nahoru | #2

cuir píše: Okruh ke pod tlakem. Na chladici je tlakove vicko. Oznaceni u motorek je na nem z pravidla 1.1
To znamena, ze vicko prepousti tlak az mad 1.1bar.
Tim ze se v okruhu drzi vyssi tlak tak se posouva bod varu. Tudiz voda v okruhu ikdyz ma pres 100stupnu, tak nevari.
Co by se ale mel, tak by se mel spustit ventilator. Pokud bezi ventilator, je vhodne v tomto okamziku motor nevypinat. Ventilator pres chladic vodu ochladi na nizssi teplotu a vodni pumpa ji posle do motoru. Az je system ochlazenej, tak pak teprve vypnout motor. Je to mensi tepelnej sok a nedochazi k takovemu pnuti a tepelnemu dobehu na materialech, jako kdyz to vypnes ve chvili kdy se spusti vrtule na chladici.
Tak to jen tak jeste na okraj.



Hm, tak to budeš s leckterou motorkou čekat na prosinec, nachystej si dost kanystrů s benzínem na dolejvání
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki z750 2007 Kawasaki Z 750 Honzíínek 0 Dnes v 15:05 Honzíínek
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 Bedys85 10 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866


TOPlist