globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobijení
11.6.2020 v 12:56
Všechny zdravím a omlouvám se, že zakládám disuzi na tohle téma a opět u Hondy, vím, co mi většna bude psát, regulátor, ale už jsem podle zdejších diskuzí vyzkoušel asi vše, marně. Na mé VFR 750 klekla baterka, tak nová, po měření jsem odepsal regulátor (do dnes jsme zkoušel už tři a jeden z nich Vape), s novým se to chovalo stejně. Našel jsem upečený konektor od altíku k regulátoru na půli cesty, kabely vyhřáté až k alternátoru, takže pan Mareš mi ho zrepasoval, já dal nové kabely a jsem tam, kde jsem byl. Nastartuji, vše v pořádku, na volnoběh 14,2V, ujedu cca 10 km, změřím a jsem stěží na 13V a čím je vše teplejší, tím víc to klesá, dále se raději neodvážím. Měřil jsem podle návodů všechno možné a všude naměřil to, co bych měl, proto zakládám tohle téme. Nemáte ještě nějaké doporučení co dál a spíš neni tu někdo z Mělnicka, kdo rozumí elektrice a koukl by se na to? Samozřejmě práci a materil bych zaplatil. Myslím, že to vše už je nad mé znalosti a možnosti. kdyby někoho něco napadlo, tak klidně napište sem nebo tady je mail jakubsmucr@seznam.cz.
Předem děuji za jakýkoliv rozumný příspěvěk a pomoc.

1 reakcí na tento příspěvek Dobijení

11.6.2020 v 16:34 | Nahoru | #1
Pokud se nepletu, tak výkon altiku po zahřátí vždy klesne. Proto ti to za studena ukazuje více. Mě to spíš připadá, že budeš mít jednu ze tří fází, co jdou do regulátoru někde poškozenou. Vycházím z toho, že všechny spoje má projité a konektory vyčištěné. Zkusil bych za tepla proměřit, jestli napětí na tom hlavním konektoru u regulátoru jsou pri běhu na obou stranách stejné. Pokud, ztrácí se ti to v tom konektoru přechodovým odporem. Pokud bude na obou stranách stejné napětí a na baterce výrazně méně,máš někde přechodový odpor na cestě k baterce.
Pokud už na tom hlavním konektoru přímo z regulátoru bude nízké napětí, bude problém přímo na altiku, např. zmiňovaná nefunkční jedná fáze, která nemusí být za studena identifikovatelná.

Ještě mě napadlo, zda nemáš namontovány spousty doplňkových el. spotřebičů. Nevím jak má VFR dimenzovaný výkon, ale např. první Varadera, což by mohlo být obdobné, měla jen něco okolo 300W. A problém byl na světě, kdy za tepla nedobijelo, protože to nestíhalo - přídavná světla + 2x55W, vyhřívané rukojeti +50W, napájení navigace....a majitel se divil, proč mu motorka nedobiji.

Moderní motorky mají již aktiky dimenzované lépe, ale ty starší s přídavnými el. věcičkami nepočítaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijení

11.6.2020 v 17:11 | Nahoru | #2
Ondramorava> Děkuji za nápady, ale altík je nově převynutej, měřil jsem všechny fáze i se zatížením a vše dává krásně, co by mělo, odpory sedí, vše působí v pořádku. Od alternátoru k regulátoru jsem vyřadil všechny konektory, dal nové kabely, zaletoval a dal do smrštovaček, abych právě vyřadil ty přechody. Jinak jsem to měřil i přímo u regulátoru, tak na startovacim rele, tak i na baterce, pokles je uplně všude.
Je to americká verze, takže svítí obě H4 a i blinkry a zadek, ale zase VFR jsem četl maj kolem 400W a kdyby to bylo tím, tak by to dávalo málo od začátku a ne až po chvíli, nebo ne? tam je pokles více než o 1V a to mi přijde až hrozivě moc. Ještě nás napadlo, mohla by to dělat jen teoreticky třeba baterie?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist