globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě
 
13.4.2020 v 01:06
Čus. Napínal jsem řetěz u své multistrady 1200 a zjistil, že před jízdou měl vůli správnou a po jízdě když byl teplý řetěz vůli téměř neměl a byl skoro moc napnut. Dokáže to někdo vysvětlit ? Pořád si sním hraji aby byl správně napnut ale po jízdě je vždy napnut o dost víc. Řetězová sada má najeto 3000km, takže v pořádku.

Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 06:44 | Nahoru | #1
Čau, radšej ho povoľ, teda nastav tú vôľu , previs keď to je zohriate. Stále lepšie voľnejší ako napnutý. Pri preperovaní sa reťaz dopína, je to dané konštrukciou kývačky a umiestnením vývodového kolieska motoru. Napnutý reťaz sa ničí, no ničí ložisko na vývodovom hriadeli, ložisko kolesa. Daj to na stojan, možno už máš reťaz poškodený napínaním a je nerovnomerne vyťahaný, čiže v jednej poloho je voľný a v druhej napnutý, alebo poškodenú rozetu. Najlepšie to zitíš ak si na motorku sadnú dvaja poriadny chlapi a vtedy si pozri ako sa to napína a ešte keď sa na tom phojdajú . Ja som to robil tak, že som zdemontoval zadné tlmiče a simuloval som preperovanie a vtedy som videl, ako to pracuje a sa napína. Mám GSX 750 Inazuma, tam sa to ľahko dementuje sú dva po stranách. Na XT 600 Z som to stiahol s lanom, a tiež som videl ako naplo, tú reťaz.

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 08:21 | Nahoru | #2
A proč se po zahřátí víc napne? Čekal bych, že se naopak povolí, když se ohřátím rozpíná. Nebo se ohřeje i kyvka, která se rozpíná víc, nebo naby rozeta? Ale že by se kyvka za jízdy ohřála? Máte někdo vysvětlení? Jinak díky za to téma, alespoň jsem si vzpomněl, mám po výměně řetězovky najeto přes 100km,tak to musím tak poladit

(reakce na) Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 08:27 | Nahoru | #3
kasssy>Čau, Boh vie, čo s tým má či niečo nedosbabral tým napínaním. Len, prosím ťa , daj pozor na to zbytočné a škodlivé napínanie reťaze. Hlavne, nech to má vôľu a radšej väčšiu ako napnúť a zničiť. Držím palce.

Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 08:41 | Nahoru | #4
Zkus proměřit průvěs na více místech řetězu. Ale nedává mi smysl zahřátý řetěz a menší vůle, spíš bych čekal opak.

Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 09:10 | Nahoru | #5
nemáš nerovnoměrně vytahaný řetěz?

Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 09:34 | Nahoru | #6
Možnosti vidím dvě. 1 - chyba měření. 2 - alu vidlice se roztahuje 2x víc, než ocelový řetěz, musela by být nažhavená od výfuku a od motoru. Teplotní roztažnost má asi 2mm na 1m délky a oteplení o 100K.

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 11:03 | Nahoru | #7
Strada má letmák, jsi si jistý, že to po jízdě zase správně utáhneš a neuvolňuje se ti ten nastavovací kotouč? Být tebou bych si fixkou označil, jak jsem to nastavil a pokud by se mi řetěz po jízdě natáhl, zkontroloval bych, jestli se to nehnulo.

Rozhodně to nastav raději volněji, volnější řetěz bude chrastit, utaženější neumožní zadnímu tlumiči plné stlačení a na nějakém výmolu místo na dorazy veškerá energie tebe, zavazadel a té 230kg vážící motorky půjde do řetězu, což moc dlouho nevydrží, plus ti to hodně pokazí jízdní vlastnosti.

(reakce na) Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 11:41 | Nahoru | #8
Mr.Dreamer> cožpak do řetězu, ale ložisko na výstupu z převodovky to může šeredně odskákat

Naposledy editováno 13.04.2020 11:41:54

1 reakcí na tento příspěvek Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

13.4.2020 v 18:22 | Nahoru | #9
mám stejný problém a víš, čím to je ? To nedělá řetěz, ale protáčí se excentr na kyvce. Jákým momentem ji utahuješ a křížem? Když jedu v pohodě nic se neděje, ale jak za ni tahám , dojde k pootočení excentru a napnutí řetězu.

(reakce na) Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

17.4.2020 v 06:28 | Nahoru | #10
T.R.46> Přesně to jsem si myslel. Přijedu z jízdy a řetěz napnut. Přijdu k motorce za hodinu a povolen. To se ten excentr na místě po jízdě pootáčí zase splátky sám od sebe? Jak jsi to vyřešil.

Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

7.4.2024 v 19:48 | Nahoru | #11
Jak jste to vyřešili?
Mám Versyse 650 2023 a dělá mě to to stejné. Všiml sem si toho až teď po ujetých 14k km, řetěz v pohodě mám kalibrační měrku. Napínám dle instrukcí z manuálu moto na bočák a průvěs 25-35mm (nechávám 35mm) Víc ani nemůžu protože pokud ho povolím víc než 40mm dotýká se řetěz konstrukce centrálního stojanu.
Po jízdě mám řetěz víc naplej - průves max 10-15mm. Budu rád za rady, postřehy.

Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

7.4.2024 v 20:29 | Nahoru | #12
Čau, zmeraj to na viacerých miestach, či nie je nerovnomerne vyťahaný. Skontroluj upnutie kyvky. Mne to spravilo na endure, povolila sa mi ľavá skrutka upnutia kývačky. Ja mám dve skrutky pravú a ľavú na kyvke. Ľavá sa povolila a keď to stálo na bočáku tak sa napol a keď som to hodil na montážny stojan , tak sa to povolilo. Nakoniec som kúpil novú reťaz a samozrejme dotiahol kyvku. Vývodové koliesko mám tiež nové.

Napnutí řetězu Za Studena a po Jízdě

7.4.2024 v 20:47 | Nahoru | #13
Kalibrační měrkou sem řetěz měřil dvakrát kokola po cca 2-3 článcích 5 MINUT Cca 90% délky bez známky opotřebení a 10% je na první zub měrky což je běžné opotřebení v normě.

Samozřejmě při dotažení matice osy se vůle řetezu zmenší takže to prvně nastavuji s větší vůlí, aby výsledek byl 35mm s tím odjíždím po celým obvodu řetězu.
Ještě mě tak napadá? Že kontrolu vůli řetězu kontroluji a nastavuji vždy když motorka stojí minimálně přes noc na centrálu.
Tak dnes sem motorku odstavil na bočák a ráno uvidím. Zítra mrknu na dotažení kyvky. Nejhůř koupím řetězovku a uvidí se.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist