globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Používáte "kontra" řízení, nebo ne
 
28.3.2020 v 16:03
Zdravím,

Předem se omlouvám pokud jsem vložil téma do špatné sekce, ale popravdě mě nenapadla jiná sekce kam bych to hodil

Teď k tématu. Jelikož je doba karantény, a já nemám co dělal, tak jsem se nudil, a narazil jsem na jedno video kde opět "Sršeň" vysvětluje že motorka se neřídí rukama....

Mohl bych se zeptat jak to tedy je ? Po dnešku v tom mám zase guláš

Teď něco ke mě, papíry na motorku mám něco málo přes dva roky, takže nebudu machrovat, a rovnou napíši že zkušenosti nemám....

Ze začátku jsem začínal na Staré Jawě ( 250 ) Od minulého roku jsem ale přesedlal na Hondu CBR 500

Na závěr ještě napíšu jak celou dobu jezdím ( zatáčím ) já

Už od autoškoly to dělám tak, že pokud chci projet například levotočivou zatáčku, tak lehce zatlačím do levého řídítka, tělem se lehce vychýlím do vnitřku zatáčky a zároveň jakoby dopředu k levému zrcátku.

Podle "Sršně" je to ale prý akorát tak na rozbití huby.... A na mokru je to prý jistota....

Co jsem koukal tak "Sršeň" stále doporučuje řídit respektive zatáčet přenášením váhy.... Popravdě si ale moc nedokáži představit jak přesvědčím 200 kilovou motorku aby ve 100 kilometrové rychlosti zatočila pouze vychýlením těla...

Mohu se zeptat jak to děláte vy ? Rád bych se něco přiučil, a pokud to dělám špatně tak bych to i rád změnil

Zde přidávám odkaz na dvě videa. V prvním videu mluví "Sršeň" A druhé video "Sršňovu" teorii a rady spíše vyvrací.





Děkuji.

Naposledy editováno 28.03.2020 16:23:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

30.3.2020 v 07:30 | Nahoru | #1

ramlik píše: ...myslí si někdo, že bude motka / kolo zatáčet pouhým náklonem do strany, pokud bude řízení na tvrdo - nepohyblivé?


Já jsem to tady celé nečetl, a nejsem žádnej fyzik a už vůbec žádnej Rossi, takže sory jestli píšu OT.... myslím že nezatočí, protože to kolo ( přední) tomu musí dávat nějaký směrový vedení, ne?

(reakce na) Používáte "kontra" řízení, nebo ne

30.3.2020 v 12:15 | Nahoru | #2
Yura>
Ono to nejde jasně říct, záleží na geometrii , tady teda na úhlu hlavy řízení, resp. stopě.
Správně konstruovaná motorka nebo kolo jede tak, že přední kolo se přiměřeně stáčí do zatáčky, při náklonu se mění bod kontaktu kola a vozovky...
Jenže, velký háček je momentální stav, ta geometrie je ovlivněná pérováním, při náklonu i profilem gumy atd...

A pak taky musíš mít balanc, abys toho bez kontra docílil, musíš se vejít do poměrně malýho okna všech těch veličin , rychlost, odstředivá síla, úhel náklonu, váhy...

Podle mě se dá bez kontra jet na okruhu, kde jezdec má natrénováno a jede úplně přesně stopu a rychlost a tak. Ale i tam když třeba před tebou spadne někdo a musíš s tím škubnout a nebo to klouzne, tak tu motorku rychle strhneš , a to jedině tak, že se někam pohneš ve stupačkách, kde to tolik nerozhazuješ a vrchem, rukama to k sobě přitáhneš.

Jakýkoliv reakce na provoz podle mě musí probíhat stejně, protože většinou reaguješ na změny co vidíš . Máš jinou rychlost než by to potřebovalo na zatáčku bez kontra, takže prostě musíš, jinak nezatočíš.

Pravda je asi to, že když jsi si úplně jistej jaká je zatáčka, kudy přesně a jak rychle to chce, a taky jsi schopen tam dát tu správnou rychlost, pak můžeš projet zatáčku i na cestě bez kontra. Ale jen pokud nemusíš dělat opravu. A ježdění po silnici jsou prakticky jen samé opravy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist