Hodně jsem uvažoval o originálech, ale cena 26K a dost né zrovna kladných zkušeností mě tak nějak nahlodalo....(+) "cvak" a jedu (-) cena, částečně plastové, + 40 cm do každé strany a otevírání do boku
http://www.flash-tea....touring-case-set[2]
Asi to vyhrají hliníkové (četl jsem starší podobné dotazy, ale nejmladší byl z roku 2018) a rozhoduji se mezi (viz níže), každý výrobce má nějaké dobré řešení
1) SW-Motech (+) super systém montáže - demontáže (-) asi jen cena a slabší hliníkový plech 1,5 mm, není pravý kufr s výřezem (!) celková šířka 110 cm (28+59+23)
https://www.swmotech...90-sad-12317-2052228
2) Nomada - Holan PL (+) lepší cena než SW, silnější plech 2 mm, lepší systém uchycení kufrů (-) asi nic, taková zlatá střední, držáky nebudu sundavat, budou jako další ochranný prvek
https://holan.pl/en/...jemnosc_kufrow-2x31l
3-4) Big Husky (+) cena a pravý kufr s výřezem (-) podle mého nejhorší systém montáže kufrů na držák (+/-) držáky nebudu sundavat, budou jako další ochranný prvek
http://www.bighusky....190-adv-r-1290-1090/
3-4) Marselus (+) cena a barva KTM (-) některá řešení se mi nelíbí, není pravý kufr s výřezem (+/-) držáky nebudu sundavat, budou jako další ochranný prvek
https://www.marselus...ktm-90/ktm-1290-179/
Prosba na majitele KTM 1190 / 1290 Super Adventure, pokud máte něktrý z výše uvedených, tak jakou velikost a jaká je celková šířka motorky s kufry. Předem děkuji za vaše odpovědi.
E: přidáno celková šířka pr SW-Motech
Naposledy editováno 12.03.2020 11:35:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
@fro píše: ZkusKibex ... delam je ja takze klidne napis a zodpovim veskere dotazy
Ahoj díky za odkaz na Tvůj web, který jsem prošel celý a je vidět, že Tě to baví. Líbí se mi Topcase Wanderex 57L, že je širší (50š x 33v x 35d) a boční kufry Vertex a také to, že nabízíš případnou možnost výřezu.
Mám tři dotazy Vertexům a Wanderexu:
1) je dno pouze nýtované ke stěnám
2) jeden roh je taky jen nýtovaný
3) je možná výroba boxu na nářadí
Já mám takový osobní problém, pokud se pro něco rozhodnu, tak později už nerad měním rozhodnutí. Jsem rozhodnutý pro kufry BUMOT Defender Evo, ke kterým mám jednu výtku a to je vyšší cena ve srovnání s Big Husky, Marselus nebo Tvými.
Na kufry BUMOT jsem se byl osobně podívat a kvalita je super.
V týdnu napíšu do BUMOTu zda by mi prodali montážní sadu na kufry a za kolik, protože držáky na motorku prodávají.
Tak mám čas se rozmýšlet a vymýšlet blbosti.
Teď je tu ten po...ný virus, zákaz vycházení neboli omezení pohybu je prodloužený do 1. dubna ....... a my si četujeme místo prohánění motorek. Tento víkend mi volali různí kamarádi ze Slovenska, Dánska, Švédska, Německa a dokonce i kolega z Francie, tak jsme si svorně zanadávali na život, ale buďme rádi, že jsme zdraví.
Nová motorka mi stojí na showroomu, který je zavřený, stejně bych neměl jezdit, ale asi bych to nevydržel, pokud by mi už stála v garáži. Tam mám naleštěnou stávající, ale budu jí dávat protiúčtem, tak raději nechci pokoušet osud.
Smutek léčím sklenkou ... 9/4 jsem měl s jedním místní členem vyrážet již na nové motorce někam směrem bývalá Jugoslávie a pojedeme do ...
Držte se.
Snad ty dotazy dobre chapu: Dno je nytovane po celem obvodu ke stenam kufru - na webu ma msnad fotky kde to uvidis kdyztak mi napis klidne mail. (rohy podlahy a vika jsou svarovane). Mezi podlahou a plastem kufru je to utesnene
Ochranne rohy jsou Ocel 2mm taky svarovana a jsou nanytovane 3 nytama.
Box na naradi muzeme klidne taky vymyslet. - Bohuzel kvuli tomu posranemu viru i me ubyly objednavky a plany na leto (jezdim pracovat do Norska a to je letos pase)
Takze casu na vymysleni bude evidentne dost :)
Tak jako tak preju stastnou ruku pri vyberu kufru a hlavne at ti slouzi co nejlepe at uz jsou od kohokoliv :)
Vcera jsem fotil vnitrek kufru pro nosice Givi tak tam snad uvidis trochu ja kto vevnitr vypada ten kufr
Naposledy editováno 23.03.2020 22:00:59
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Současná situace je pro hodně lidí nelehká a nejspíše bude ještě hůře.
A ano, je potřeba být optimista.
Asi to bude velmi podobný jako ostatní.
Rám je chycený k motorce na 4 trubkách + jedna rozpěrná vzadu, z toho dvě jsou v předu, kde by mohla přijít největší rána.
Uchycení kufrů přes 4 masivní shora nasazovací dvojpacky s dotažením u horní sady přes dva šrouby s kolíbkou + dvě rozpěrky na délku do rámu.
Zpracování kvalitní a 2mm Al, rohy přeplátované dalším plastem a úchyty na víku pro případné upnutí víc věcí.
Hrany kufru a hrany víka to má lámané na 3x , tak to je takové oblejší.
A líbí se mi horní rozměr - je stejný pro obě tak jsou víka zaměnitelná.
Rám přiléhá k výfuku tak akorát blízko a kufr je široký cca 255 (48l) levý a 170 (40l) pravý - myslím že celá sestava bude užší než GIVI (ta je fajn hlavně na snadné nandavání)
Naposledy editováno 04.04.2020 04:24:33
Dnes namontovány kufry BUMOT od MotorkaruvPruvodce.cz - Radek Fiala, je super když Tě baví to, co děláš a Radka Fialu baví motorky a cestování na nich. Umí super poradit a doporučit, takže kompletní sada kufrů, vnitřních tašek BUMOT byla jasnou volbou, já mám opravdu velkou radost, syn 9r řekl "tatí, to je super" a hned poznal, že boční kufry jsou větší než byly na TRACERu, ale TOP je (asi o 7l) menší, což konstatoval. Ještě dodal "škoda, že nechodím do školy, zase bys pro mně přijel". Manželka řekla "pěkná barva", což je taky pochvala, na rozdíl od "HHMM", což obvykle znamená, že bude (obvykle brzy) na talíři "manželčina dršťková"
E: ... ale co už žijeme jen jednou, ještě nalepím proužky a pár drobností a končím, jen budu jezdit ..
Naposledy editováno 06.04.2020 00:44:44
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
A s těma dopnkama no nevím ,časem budeš kupovat dál dál
foxdive píše: ...A s těma dopnkama no nevím ,časem budeš kupovat dál dál
Díky za odpověď, ale Ty musíš být "hrozný" člověk , protože "slušný" člověk by jen pochválil a odpustil by si tu "jedovatou poznámku" nakonec, ale máš pravdu stále bude a ještě tohle a ...
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Ty to dvě věci chci objednat v Číně a možná ještě kryt na na spojku a možná takové ty deflektory pod sedlo aby nestoupal teplý vzduch, ale už nic dalšího
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Vše důležité a potřebné už mám anebo mám naplánovanou koupi až na zimu, jako kryt motoru a prodloužení / zvýšení padacích rámů od fa. Outback. A těch pár chybějících drobností dokoupím průběžně, ale pak už opravdu končím. Jo a dnes si jedu pro větší plexi
Edit:mám teda slabší model, 1290 to bude mit třeba jiné
Naposledy editováno 07.04.2020 08:59:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
VlČek67 píše: foxdive> jsi opravdu "hrozný člověk" a zatím si stojím
Ty to dvě věci chci objednat v Číně a možná ještě kryt na na spojku a možná takové ty deflektory pod sedlo aby nestoupal teplý vzduch, ale už nic dalšího
Nemáš náhodou zkušenost s bočními křidélky, viděl jsem je někde, možná Číňani...., toto má suprově řešený Triumph Tiger 1200 XCA, možná všechny verze, nevím jistě.
E: izolovaný svod - Nemá , nechtěl jsem za něj dát 6K, kdysi se prodával asi za 1-2K, ale někde jsem našel takovou punčochu asi za 1K, tak to chci objednat a otestovat anebo vyndám svod a pořádně ho omotám omotávkou na výfuky a bude, ale určitě s tím budu něco dělat.
Naposledy editováno 07.04.2020 13:32:42
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Jo svod byl myslím za 2100 ja sem ho za ty peníze stihl a je to rozdíl, když mě to teplo tak nevadí, předtím jsem tam měl omotavku ale ta časem ztvrdne na keramiku a začne se rozpadat, ale byl to china produkt
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
1 reakcí na tento příspěvek boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) boční kufry pro KTM 1290 Super Adventure S
Jinak kufry BUMOT a Radek Fiala mají špatnou cenovou politiku, protože boční kufry BUMOT Evo 35+31 nebo 40+36 nebo 45+41 litrů = jedna cena, sakra jak si má potom skrblík jako já vybrat a aby toho nebylo dost, tak čistý hliník - bez barvy anebo mrazivě šedá anebo černá = opět stejná cena, takže jsem zvolil mrazivě šedou, která se mi líbí a prostřední, abych se "tolik neošidil". Nemám rád jednoduchý ceník
Správná cenová politika vypadá takto:
černé prostřední 40+36 litrů = 100%
mrazivě šedé prostřední 40+36 litrů = 105%
hliníkové prostřední 40+36 litrů = 90%
černé velké 45+41 litrů = 110%
mrazivě šedé velké 45+41 litrů = 115%
hliníkové velké 45+41 litrů = 100%
a zlatý hřeb na konec:
hliníkové malé 35+31 litrů = 80% ideálně i levněji
Potom bych měl a byl bych happy s malými hliníkovými , takhle musím dát , protože moje malá závistivá dušička se sžírá představou, že někde někdo jezdí s mrazivě šedými velkými 45+41 litrů a platil stejně ... "to je hnus velebnosti"
E: kufry jsou super, ale narazil jsem na jednu chybu - mám připomínku k velkému TOPu, nabízí malý a ten můj velký a moje přilba se tam vejde jen taktak, mám výklopku XL. Osobně bych uvítal širší, ale tento kufr mi nedělá žádné turbulence a nepociťuji nové vibrace jako to bývá u motorek po montáži širokého Top casu, takže možná BUMOT ví co dělá.
Naposledy editováno 10.04.2020 12:03:44
Kufr o objemu 43 litrů - 41 cm šířka, 33 cm délka, 34 cm výška, tímto se chci BUMOTům omluvit, kufr opravdu jen minimálně, skoro vůbec nerozhodil chování motky, díky tlumiči řízení (je ve standardu) řidítka vůbec nevibrovala před instalací kufru, nyní mohu konstatovat, že řidítka už nejsou jako "z kamene" = před top casem, ale jsou klidná. Srovnávám to s předcházející Yamahou Tracer 900 GT, bez TOPu byla řidítka klidná, možná nepatrně nervóznější než KTMka s TOPem, ale neměl jsem strach řidítka pustit, ale po instalaci originálního Yamaha TOPu 50l, jsem jednou pustil řidítka a opravdu jsem se lekl velkých vibrací, tak jsem zastavil hned na první ČS a zkontroloval tlaky v pneu, následně jsem ještě provedl test se sundaným TOPem a s konečnou platností jsem konstatoval, že Yamaha top case 50l rozhodil aerodynamiku motky.
Včerejší výlet 390 km jsem absolvoval s Ducati 1200 Multistrada, na které jsou boční BUMOTy stejné šířky jako mám já. Pohled na zadek není žádný šlágr, je to už takový malý stěhovák, ale jezdec Ducati neměl připomínky k chování a to měl kufry částečně naplněné.
Později ještě doplním chování mojí KTMky i vč. bočních kufrů. S nainstalovanými kufry jsem už sice najel cca 150 km, ale bylo to ještě v záběhu a jediné co si vybavuji je moje ostražitost abych s nimi něco netrefil.
Určitě ani nemusím poznamenat, že po silnicích jsem se pohyboval v mezích rychlostních limitů, test v rychlostech mezi 100-180 km/h byl na uzavřené dráze
Poslední co doplním je, že nikde nic neklepe nebo nechrastí, protože to by mě dohnalo k šílenství, takže BUMOTům dávám
Na boky bočních kufrů ještě nalepím černé reflexní mapy, které chci objednat a někde musím najít vlajku ČR, někde mám takovou pěknou 3D, ale starý zlý Němec "Herr Alzheimer" mi jí někam schoval
Ja s topem můžu valit klidně top speed a nic se neděje, ale origo je plovoucí
S bočníma pokud jedu se spolujzdcem můžu taky kolik chci, ale pokud jedu sám tam od cca 190 to znervózní a po překonání cca 210 to ustane, samozřejmě jízda na uzaverene draze jak píšeš