1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
E: ad mozna vic ..nn, vsak uz jede po prednim, pocita tam s 3000N pro 1g decelerace, tzn. vaha moto+assassina *9,81 ;)
Naposledy editováno 03.03.2020 16:25:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
kerut píše: Jarrinn> v Mpa se meri tlak vole my se bavili o sile jak krava ...sila je 11,1kN
E: ad mozna vic ..nn, vsak uz jede po prednim, pocita tam s 3000N pro 1g decelerace, tzn. vaha moto+assassina *9,81 ;)
ty zrychleni vektorove secti a pak to bude spravne
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Jo ten průmět jsem zvrtal, ale vysledek stejnej. Spoustu hodnot jsem tam vzal hodne na bezpečnou stranu - viz komplet zatížení kolmo k vidlici - do takoveho stavu se ta motorka nikdy nedostane, dále - nebral jsem stlačenou vidlici. Asi jsem neco přidal na te výšce krku, tam se presne s metrem nedostanu a nemeril jsem to na osu kroužku loziska Plus to, ze u tech spodních extra vysokých brejli beru, ze zadnej moment nezachyti.
Vysledek je, ze by to nejspis zvladl plastovej krouzek misto loziska ... asi mame trochu jiny predstavy o “silách jako krava”
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
+ohledne sil jako krava... a chapes ze nemuzes srovnavat napeti uvnitr materialu a tlak na strojni soucasti ze ?
a ten krk ti stejne neverim koukam na webu na teleci ramy, je to podezrele dlouhy ale fakt 240mm mezi lozisky krku, to bych si schvalne zmeril...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
kerut píše: assassin> ...hmm, a na kterem dalsim lozisku na motorce mas tedy deset (nebo vic) kilonewtonu ?
+ohledne sil jako krava... a chapes ze nemuzes srovnavat napeti uvnitr materialu a tlak na strojni soucasti ze ?
a ten krk ti stejne neverim koukam na webu na teleci ramy, je to podezrele dlouhy ale fakt 240mm mezi lozisky krku, to bych si schvalne zmeril...
Měřil jsem to od spodních brýlí. Mas pravdu, je to nejnamahanejsi ložisko široko daleko a loctite nema vubec sanci neco takoveho vydrzet.
Nejvic te trapi 40mm na krku, ze jsem zanedbal 100mm zdvihu vidlice uz tolik ne.
Ohledne tlaku vs napětí nevim co myslis.
Naposledy editováno 03.03.2020 17:06:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
siroko daleko asi ne, loziska v ulozeni naprav lokomotiv budou asi urcite namahanejsi, ale na motorce ano, jedno z nejnamahanejsich...
BTW ve tvem pomeru 3,7 by odpovidalo tem pripadnym 40mm 148mm zdvihu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
kerut píše: assassin> a tim vydrzi mas na mysli ze lozisko nevypadne, nebo ze to bude stejne pevne a tuhe spojeni jako kdyz je vnitrni krouzek naklepnuty do pouzdra spravneho prumeru ? jako loctite to urcte vydrzi a kdyz to volepis elektrikarskiu izolackou tak to taky asi vydrzi, ale o tom nepolemizuju
siroko daleko asi ne, loziska v ulozeni naprav lokomotiv budou asi urcite namahanejsi, ale na motorce ano, jedno z nejnamahanejsich...
BTW ve tvem pomeru 3,7 by odpovidalo tem pripadnym 40mm 148mm zdvihu...
Jo a ta kolma slozka? K te nemas vyhrady? A to ze spodni bryle ktere jsou 40mm masivni dil a berou se ve vypoctu jako kloub k tomu taky nic? Takze kdyz to spoctu uplne presne a vyjde, ze je to namahane jeste mene tak co? Stejne napises neco o elektrikarske pasce, lokomotivach apod. Picoviny. Asi jako kdyz se zvednutim o par mm snizi teziste motorky, coz? Asi jako maj sportovni motorky teziste vyrazne na predku?
Spoj loziska s loctite bude mit parametry spravne nalisovaneho puvodniho loziska. Ti japonsti odbornici to odlejvaj z esusu, svarujou to tavnou pistoli a tady je najednou problem s loctitem se kterym funguje uz leta kde co...
Dosel mi hrach.
Naposledy editováno 03.03.2020 17:29:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
E: jo a ktere dalsi lozisko na motorce je tedy obdobne namahane ?
Naposledy editováno 03.03.2020 17:30:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
kerut píše: assassin> prejdi na fazole,... to s tim kloubem si rad necham vysvetlit ? jako ze se pres spodni brejle neprenasi moment ? rozved to
E: jo a ktere dalsi lozisko na motorce je tedy obdobne namahane ?
Jo jsem vul, uz jsem unavenej, klikam uz 24hod. Horni bryle tam vubec byt nemusi. Beru zpet.
Zadne jine lozisko an motorce takhle namahane neni ... co treba ty co se toci 10tis ot?
loziska se prece nedimenzujou na otacky, mas statickou a dynamickou unosnost, a dal podle unavove krivky.. ohledne otacek akorat nresmis prekrocit amximalni otacky.. a dynamicka unosnost byva vyssi nez staticka (napsal bych paradoxne, ale on v tom zadny paradox neni,... kdyz se lozisko moc netoci, jako nase loziska rizeni, nebo treba loziska v prepacku, v kyvce.. tak vymackavas jednou kulickou/valeckem jedno misto.. kdyz se tychle toci tlak se rozklada a pro lozisko je to lepsi..)
(...a jeste k omu predchozimu, ryze z podstaty - rozumim tomu spravne ze ty me vinnis z toho ze ty jsi neco zanedbal ve vypoctu ? tak bud aspon fer a vin z toho dotceneho pedagoga , ja te to neucil )
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Vypocet jsem delal v rychlosti, abych ti ukazal ze i to blby plastovy lozisko nejspis vyhovi... takze jsem ve vypoctu bral nejhorsi mozne varianty, aby me pak nekdo netahal skrz 1mm2 apod. Jak se zda, nepomohlo to.
Ale jo, klidne to napisu jeste jednou, spletl jsem se, moment je do horniho loziska prenasenej pres trubku v ose rizeni od spodnich bryli.
Ja narozdil od tebe chybu uznat umim... to ty napises, ze sportovni motorky maji teziste daleko vepredu, ze zvednutim zadku se snizi teziste apod... a proc? Protoze to proste kerut rekl, neni potreba to necim dolozit. A kdyz si nekdo da praci to prepocitat, prekreslit, zjistit ... tak je to stejne nesmysl a konstrukteri to delaji blbe, tyhle moderni motorky to maji proste spatne, jedina co to ma spravne je ta kerutova, protoze to kerut tak navrhl...
Naposledy editováno 03.03.2020 18:30:08
omlouvam se za zbrklou reakci !
hele ja bych to shrnul asi tak, dolepit tam to lozisko ala potemkinova vesnice bych byl schopnej pochopit v nouzi u skutru, ne u okruhove motorky zvlast kdyz hned v uvodu pise ze druhy ram ma.. loctite to funkcne vydrzi, a dost mozna by to vydrzel i ten tvuj vytistenej krouzek, ale tu nejde o funkci "vypadne/nevypadne" nybrz o funkci motorky a jejich jizdnich vlastnosti.. krouzek ma proste drzet v masivu materialu aby byl ten spoj tuhej, loctite si pri zasjisteni spoje vyplni pory ve slitine a pripadne drobne prohlubne (ktere z makroskopickeho hlediska nemaji na toleranci ulozeni vliv ale jsou tam) a tim krouzek zajisti.. ale k tomu aby vytmelil nefunkcni ulozeni )tzn s malou vuli vs v vuli jako k....... radsi napis s velkou vuli, ze) primarne urceny neni, a pokud krouzek sam od sebe vypadne, nebude to o sovkach, ale minimalne o desetine.. tzn uplne jine ulozeni nez tam melo byt...
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Stejne tak vic verim zavitum ktery si sam opravim, nez tomu co v tom blatu bylo od vyroby...
Mit cas a naladu to rizebirat, tak to plastove futro zkusim, myslim si, ze by to mohlo mit zajimavej "pocit" z rizeni. Vsude kde jsem dal tyhle poastova loziska tak se funkce zlepsila.
Naposledy editováno 03.03.2020 19:04:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
Naposledy editováno 05.03.2020 15:05:37
1 reakcí na tento příspěvek Vymačkaný krk řízení - volné misky
Loctite 638 na ložiska mi dlouhodobě nefungovalo v ničem.
...tedy nouzove kdyz mi dosli stopkove vrtacky a nemel jsem (resp mel, ale to bylo krivy jako pra... proste bylo hodne krivy abychom zas nezabredli do zivocisne rise ) mikro sklicidlo..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymačkaný krk řízení - volné misky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1189, 1190] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35676 | Dnes v 18:06 assassin |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 | tomassek.32 | 45 | 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ |