1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení stavby motorky
výroba se předem povoluje, proto je nutné dojít na kterýkoliv dopravní úřad a podat si zde žádost o povolení výroby, k žádosti se přikládají příloha podle zákona, ty jsou vyjmenovány přímo na 2. straně žádosti, sorry jako, nebudu to přepisovat, každý si může najít
úřad povolí výrobu , povolení má formu písemného rozhodnutí, tam jsou uvedeny podmínky které musí žadatel splnit...
zákon k tomu schválení vyžaduje předložení kladného protokolu ze zkušební stanice ( skoro každá STK), ale v jiné části zákona je uvedeno k čemu je zkušební stanice oprávněna ( nezměří tam emise, hluk, elektromagnetická kompatibilitu nebo účinek brzd atd)...takže bude nutné doložit protokol z jedné z trojice technických zkušeben ( TUV, TZV, DEKRA) Tam se provedou zkoušky a příslušná měření a vážení atd...
jen upozorňuji, že na nově vyrobené vozidlo se vztahuje DNEŠNÍ legislativa...pro motorku to znamená nad 125 ccm mít ABS a obecně pro každou vyrobenou motorku splnit emisní normu EURO 4
kvůli té emisní normě se to dělá jinak, použije se nějaký už registrovaný motocykl a ten se přestaví... PŘESTAVBA je popsána v §73 zákona a na přestavěné vozidlo se vztahuje právní úprava úplatní v době jeho původního schválení
takže bud výroba, nebo přestavba....stavbu zákon 56 nezná, stavba je na mé chalupě..takže rozlišujte pojmy
schvalování je navíc evidenční úkon, odlišný od přihlášení
i v německu se nejdříve vozidlo jednotlivě schvaluje, až poté přihlašuje....to je dotaz na diplomovaného inženýra který to má na starosti a na toho známého s pobytem v SRN, samozřejmě vždy se na německý úřad předkládají německé protokoly (TUV, DEKRA)...s tím, že v německu neuděláš přestavbu motorky, evidované v ČR
Naposledy editováno 17.02.2020 16:32:53