bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měřáky podtlaků na karbce
 
9.2.2020 v 21:33
Zdar lidi ,rad bych se zeptal zda mate někdo zkusenosti těmito měřáky podtlaků z číny ?
https://www.aliexpre...0.0.0.5e672e0e1OGuTR

dle hodnocení je někdo už objednával:) "měřím" tak 5-6 motorek ročně pro známé a kamarády...za pivo ...takže to nepotřebuju do nějakého denního provozu ... je to alespoň trošku přesné ? nebo je to shit? Totožně vypadající zboží u nás prodavají kolem 3 tis ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 18:45 | Nahoru | #31
kerut> Nejde ani tak o otacky, ale na uhel otevření klapky. A jak pisu, to se deje i na okruhu, kde jedes porad ve vysokejch otáčkách. Tzn, podle me existuje jen jedna kategorie kde provozní podminky nevyžadují pečlivě synchro a to jsou dragstery.

Co jsi udelal s motorkou ty je celkem fuk, protoze jsi na ni jeste nejel a nemas vubec tušení jak velkej vliv ma na jízdu rozhozeny synchro.

Jo pro jednoval ma synchro rozhodne smysl a dvouval kterej seridis podle ucha je hned v závěsu ... u 4valce uz na tom skoro nezalezi

Naposledy editováno 11.02.2020 18:45:53

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 19:10 | Nahoru | #32
assassin> a jo jasne uvazoval jsem plynulost na volnobehu a v nizkych a neuvedomil si vubec ze je to samozrejme absolutni picovina, ...mas bod

co se tyka apexu, volnobehu, prujezdu, hele to bude zaviset ale na vic vecech, zprevodovani, zpusob prujezdu, spojka s hopem nebo bez.. nemusis se vzdy pri jizde "opirat o volnobeh" (ve smyslu uplne zavrene klapky) ...to uz bych spis bral argument plynule brzdeni motorem nez plynuly prujezd (bez hopu tedy, ten by pripadne razy pobral) ja docela rozumim jak to myslis, ale aby to delalo nejakej zasadni bordel msuelo by to byt rozhozeny hodne, a aby to melo vylozene prinos srovnavat temer dokonale, tak to proste mit nebude.. skutecny smysl vidim jen u te jizdy "na kochacku kolem volnobehu" jak pise DRN

Naposledy editováno 11.02.2020 19:11:37

Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 19:15 | Nahoru | #33
Podle mých zkusenosti ma tohle nejvetsi vliv, prevody, antihop atd jsem nezaznamenal vliv na tenhle jev.

Problem je ze potrebujes co nejdál a co nejvic brzdit - coz jde s klapkou v jinem nez v zavrenem rezimu blbe a nasledne potrebujes zacit akcelerovat a nesmi ti do toho motor cuknout, rozhodí ti to stopu, v tom lepsim pripade..

Naposledy editováno 11.02.2020 19:22:48

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 19:20 | Nahoru | #34
Nezkoušel někdo z vás toto?

Healtech syn tool

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 19:24 | Nahoru | #35

dakarista píše: Nezkoušel někdo z vás toto?

Healtech syn tool



Kamarad ma v servisu nejakej vic “profi” ale principiálně je to vsechno stejny - snímač tlaku a pak uz zalezi na software, co vse to umi, jak hodne to tlumí, jak casto to obnovuje atd

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 20:32 | Nahoru | #36
Já bych nejraději nějaký sehnal, ale nevím pořádně co.

Nejlíp elektroniku

Naposledy editováno 11.02.2020 20:32:55

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 20:39 | Nahoru | #37

dakarista píše: Já bych nejraději nějaký sehnal, ale nevím pořádně co.

Nejlíp elektroniku



Me se ten healtech libi, ale potrebujes pc. Jsou i nejaky primo s displejem... obcas je pakarna tahat k motorce pc - mam to tak s osciloskopem.

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 20:47 | Nahoru | #38
kerut, neber to špatně, ale můžu ze zvědavosti vědět, kolik a jak jsi najel třeba za posledních 10 let? Já jen, že teorie (která je určitě potřeba) napříč forem rozdáváš tak na tři generace. Připomíná mi to jednoho známého profesora z výšky, který simuluje kde jakou elektro-volovinu, ale pro samou zaneprázdněnost si doma není schopen vyměnit vypínač na světlo.

Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 21:34 | Nahoru | #39
Ahoj,
pouzivam přístroj od firmy Tecmate, mám to štěstí, že přes ulici bydlí člověk co to sem dováží, kdo bude chtít ztratím slovo a vyhandluji lepší cenu než je na trhu k mání.

Konkrétně - Synchromate, ten používám ale už se bohužel nevyrabi info třeba zde
http://www.techbase-cz.cz/SynchroMate

místo něj je Carbmate, v podstatě úplně to same, akorát nemeri otáčky motoru, info zde
https://tecmate.com/products/carbmate/

a jako top je přístroj vacuummate ale stojí raketu, info zde
https://tecmate.com/products/vacuummate/

Měj se
Pajas

Naposledy editováno 11.02.2020 21:34:59

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 21:37 | Nahoru | #40
crestik> beres li to za celych 10 let, tak by se neco naslo,.. resp. knihu jizd si nevedu ale cislo by to bylo urcite nenulove
vymena vypince je veci spis mechaniky/strojariny, nez elektrotechniky.. nicmene jsi mi pripomel hlasku z FELu kde jsem obcas jakozto student FSi navstevoval prednasky, mimo jine z teorie pole "experti od vedle navrhli vysokofrekvencni konektor, ktery na dane frekvenci temer dokonale reflektuje..."

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 21:41 | Nahoru | #41
..jinak ohledne podtlaku by me osobne daleko vic nez celkovy zajimal podlak zmereny dynamicky v prubehu otacky (ohledne fir.or. 90°-270°-90°-270°..) ale zahy jsem zjistil ze tak rychle prevodniky (desitky khz) by staly vic nez ta motorka ...na synchro staci i kapalinovej manometr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 21:50 | Nahoru | #42

kerut píše: ..jinak ohledne podtlaku by me osobne daleko vic nez celkovy zajimal podlak zmereny dynamicky v prubehu otacky (ohledne fir.or. 90°-270°-90°-270°..) ale zahy jsem zjistil ze tak rychle prevodniky (desitky khz) by staly vic nez ta motorka ...na synchro staci i kapalinovej manometr



Dival ses na ten healtech ? Ten normalne meri prubeh tlaku behem otacky ...

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

11.2.2020 v 21:55 | Nahoru | #43
assassin> prave proto jsem si na to vzpomel...

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

13.2.2020 v 20:24 | Nahoru | #44
Hele, panove,podtlaky v karbecich je prave ta z velicin, kde te zajima jedine "aby to bylo stejne". Nepotrebujes absolutni cejchovanou hodnotu. Hadickovka naprosto postaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

13.2.2020 v 21:22 | Nahoru | #45
Julip2> na serizeni musi stacit dle meho i sparove merky (i kdyz efektivni ci stredni hodnota tlaku je samozrejme urcite presnejsi ukazatel)..
tlaky by byly zajimavy z hlediska casovani - sani, pro vsechny atmosefricky a nesymetricky palici motory (u ctyrvalu paliciho po 180 jsou pulsy v sani relativne konstantni..)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

13.2.2020 v 22:54 | Nahoru | #46

kerut píše: Julip2> na serizeni musi stacit dle meho i sparove merky (i kdyz efektivni ci stredni hodnota tlaku je samozrejme urcite presnejsi ukazatel)..
tlaky by byly zajimavy z hlediska casovani - sani, pro vsechny atmosefricky a nesymetricky palici motory (u ctyrvalu paliciho po 180 jsou pulsy v sani relativne konstantni..)



No na stroj se sroubky skrticimi bypassy to pujde dost blbe. Ono i jinak pujdou do klapky nacpat fakt blbe

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

13.2.2020 v 23:12 | Nahoru | #47
assassin> jasne ze myslim klasicky klapky, pokud to serizujes nejakym systemem sroubu vzdusniku tak se bez tlaku neobejdes

merky tam pujdou nacpat pri sundanym karburatoru docela lehce,.. a karburator, pokud je fakt potreba ho seridit (coz musi bejt podle me rozdily v klapkach ktery budou uz i videt), asi neuskodi pri tom rovnou i rozebrat a vycistit, ....coz se bez demontaze dela celkem blbe

nehlede na to ze abych mohl merit tlaky, musim misto zaslepovacich sroubku nasroubovat hrdla a nacpat na ne hadcky, a kdyz k tomu zapocitam shaneni manometru a zakladani diskuse o tom, to uz ten karburator muzu asi sundat rovnou (a to sundat ho z radvyho motoru je oproti V4 sranda)

Měřáky podtlaků na karbce

13.2.2020 v 23:45 | Nahoru | #48
Ale vzdyt absolutni poloha klapky nezajima. Zajima te,jestli je to vykonove vyvazeny. A to staci, i teplotni sonda do vejvuku.
Pred parohama a bez pruvanu,pro puristy.

Měřáky podtlaků na karbce

13.2.2020 v 23:48 | Nahoru | #49
Zlaty indikacni kohouty. Otocis a vidis.

Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 00:15 | Nahoru | #50
..Assassinovo argument plynuly volnobeh/brzdeni/ podtlak zavrene klapky pri tom bych jeste bral, ale vazne tak rozdilny vykon ze by to slo zmerit ? kdyz pri tech az nezeru i jen 1200/min volnobehu pali 4v motor 40x/s tzn ten jeden prekrmeny valec 10x/s, pricemz roztaci hmotu kliky, jinym pistem nasava pres jinou zavrenou klapku, dalsim pistem komprimuje (to malo co pres tu jinou zavrenou klapku pracne nasal) a hybe motorkou ? to by musel byt sakra rozdil mezi valci aby to opravdu znatelne skubalo v te freq. 10Hz.. s big bangem musi bejt sileny jezdit protoze to takhle logicky "skube" i dobre serizeny

Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 06:32 | Nahoru | #51
Husty teorie.
Kdyby si jako seridil klapky karburatoru sparovyma merkama (to bych fakt nechtel delat) na stejne, tak by to na jetym motoru, kde asi nejsou vsechny karburatory a valce stejne vychozeny, stejny tlaky, stejne serizeny ventily atd. fungovalo? Ze tam ty klapky nedali hned napevno....

Naposledy editováno 14.02.2020 06:33:46

Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 07:18 | Nahoru | #52
že se v každým oboru lidské činnosti najde teoretik, kterej to neviděl ani v televizi, ale za to ví nejlíp, jak to udělat

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 07:42 | Nahoru | #53
Kerut: asi nejak netusim, kam bys chtel rvat ty merky. Je ti jasny, ze vetsina motorek ma rovnotlaky karbce kde soupe otevira podtlak? A i kdyby to bylo jen na klapce, to jako budes rvat merku do sterbiny tvaru mezikruzi? Zvlast u nejakyho mensiho ctyrvalce bude mit malej prumer, to bude fakt nastaveny moc pekne, kdyz bude mit merka tendenci se narovnat a bude ti klapku neustale otvirat.
V pripade primeho karbce zase nastavis sterbinu pod soupetem a vubec netusis kolik vzduchu jde okolo soupete...

Jo a jeste neco, u me pohnes otackama o nekolik desitek, mozna stovek a nepoznas, ze se klapka hnula

A v neposledni rade, uz to tu nekdo psal, to ze jeden valec bezi rychleji a druhej ho brzdi muze mit vic pricin nez jen o kousek jinak otevrena klapka, ty tou synchronizaci kompenzujes ten rozdil. Muze to byt i tim, ze treba vnitrni valce jsou na vyssi teplote atd atd...

Naposledy editováno 14.02.2020 07:46:03

(reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 11:56 | Nahoru | #54
assassin> jak funguje karburator chapu...
ze to muze mit vic pricin chapu taky, ovsem v tom pripade nechapu jak chces treba fous men si vule v ojnici, nebo jinak tesnici pistni krouzky dohanet podtlakem (pak jedna se defakto o jinou ucinnost konkretniho valce, ne jine nastaveni), rozumime ? v takovem pripade ten valec muze dodavat vetsi vykon s uplne stejnym podtlakem

ohledne otacek je nutne si uvedomit ze valce nemaji ruzne otacky ale ruznou praci, vykon, silu.. otacky jsou jedny protoze je vsechno spojene na jedne klice, meni se akorat prubeh zrychleni te kliky v prubehu otacky,... zde naprosto bezdebat souhlas s tim co jste psali s DRN ohledne plynulosti (jen jinak/presneji formulovano...)
nicmene ze doda kazdy valec jinou silu je opravdu takovy problem ? ptal jsem se na bigbang, muj motor ma dva valce ktere (konstrukcne) bezi o 90°driv nez plynule, a v extremu jednovalec ? vzydt to je defakto ctyrval kterej ma tri valce uplne mrtve ! tedy bum, dlouho nic, bum, dlouho nic.. a je fakt jednoval tak komplikovanej na jizdu ze by pri volnobehu subanim shazoval piloty ze sedla ??

Naposledy editováno 14.02.2020 11:58:04

1 reakcí na tento příspěvek Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 12:21 | Nahoru | #55
Kerut: jednovalec je stavenej na jízdu na jeden valec. Tzn to neni to same jako kdyz jede na jeden V2 a ten druhej se prida az kdyz mas vic otevřenou klapku...

Ano valce maji vsechny stejne otacky a jde o to, ze kazdej dodává jinej vykon a způsobuje nerovnomernost. Tim ze nejakymu valci přidám plyn to dorovnam. Ano souhlasim s tim, ze podtlak neni uplne vypovídající - ale tak netvrdím, ze je dulezite mit stejne podtlaky - to je jen přibližná metoda, ale ta synchronizace - tzn aby valce šly stejne. Ideálně podle zrychleni - auta maji tohle v SW uz pomerne davno (ty lepsi)

Naposledy editováno 14.02.2020 12:22:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 12:27 | Nahoru | #56
assassin> no ja souhlasim ze je pro ten stroj, vibrace, zivotnost, (a uz vubec keruti OCD na vseobecnou harmonii a symetrii ) lepsi kdyz jdou ty valce co nejvic stejne, ale zaroven si nedovedu moc predstavit jak velka by musela byt ta nerovnomernost aby to realne mohlo neco ovlivnit v smyslu jizdnich vlastnosti dle meho je to podobne prehnane jako dolejvani vidlic na mililitr presne..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 12:39 | Nahoru | #57
kerut> to ze ty si to neumis predstavit je mi docela jasny. z hlediska hur tesnicich krouzku atd je tam vliv minimalni, zasadni rozdil tam dela to serizeni klapky - podtlaku, protoze i malinkej rozdil v otevreni klapek dela rozdil, proto se taky serizuje podle toho podtlaku. kupodivu to takhle delaji uplne vsichni vyrobci, maji na to karbce/vstrikovani konstruovane a maji to v servisnich manualech. Zcle v rozporu s tim, ze kerut si mysli neco jineho.

ja mam taky zkusenost, ze je znatelnej rozdil v tom jak se chova motor co ma rozhozene synchro a motor serizenej a to jak v provozu tak na trati. to je cele.

Naposledy editováno 14.02.2020 12:39:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 12:50 | Nahoru | #58
assassin> ne ze bych musel apriori zpochybnovat vse co delaji vyrobci, ale napr. v TI neumi spocitat vystupni LC filtr pro D-class a dokone o tom vydali oficialni dokumentaci (kde netransponuji impedanci zateze vuci dane frekvenci, tzn pocitaji s 4/8Ohm ovsem realny reproduktor ma na tech cut off 30kHz davno dvou nebo trojnasobek - nutne matematicky resit slozitjsim postupem).. pricemz vzhledem ke clovekem slysitelnemu spektru je stejne uplne fuk, ze ta krivka ve finale od 15kHz vypada uplne jinak nez si oni mysli.. a tak podobne..

Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 12:55 | Nahoru | #59
overeducated

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měřáky podtlaků na karbce

14.2.2020 v 13:28 | Nahoru | #60
kerut> Bude ti stačit tvrzení, že rozhozené podtlaky způsobují poškubávání při konstantní jízdě s hodně lehkým plynem nebo prskání až střílení do výfuku při brzdění motorem? Nemám kapacitu to vědecky odůvodňovat a provést důkaz, ale v praxi to tak prostě je.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist