Přední řemenice bude ocelová a nitridovaná. Tam asi není co řešit, ta bude nejspíš plná.
Mám možnost soustruhu, 5tiosé CNC, drátořezu, brusky na kulato a rovinu...takže s výrobou čehokoliv nebude problém.
A první věc se kterou bych chtěl začít je řemen. Pokud by stačila šířka 1 1/8 palce (28.5mm), tak jestli by někdo neměl jetý na půjčení. Představa, že dám 5-6 tis za nový řemen na pokusy a pak ho nakonec nepoužiju se mi moc nelíbí :D. Pokusy nemyslím, že bych ho stříhal a nebo jinak ničil. Spíš si zkusil jestli všude vleze a někde o něco nedrhne. Přesto takhle "ošahaný" řemen už asi prodejci nevrátím.
Otázka je jestli pak koukat po origo řemenech za kvanta peněz a nebo bude stačit kontaktovat dodavatele průmyslových řemenů. Když budu požadovat nějaký lepší matroš. Kevlar a carbon....
Budu sem pomalu vkládat co a jak. Když by se to náhodou taky někomu zamlouvalo.
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
Taky jsem nad tím kdysi trávil nějaký čas.
Když bych to shrnul:
Budeš muset použít řemen značky GATES, konkrétně typ PolyChain GT Carbon. U ostatních výrobců se to může jmenovat jinak, ale moc jich není. Tento řemen je k tomu určený, při stejné zástavbě je schopen přenášet výkony jako u řetězu. Tento řemen používají i ostatní chopery, ale potisk mají podle sebe.
Problém je v tom, že se dělá v rozteči 8 a potom až 14 mm. 14-tka má samozřejmě vyšší zub. Každý řemen má svůj min. poloměr ohybu a to prakticky u řemenu s roztečí 14 mm u karteru Ducati nepůjde, kvůli prostoru u pastorku.
Na této fotce to je pravděpodobně provedeno s řemenem o roztečí 8 mm , tak to s tím poloměrem vychází taktak. Ale jestli to zvládá ten výkon a síly, to nevím. Dával jsem to do výpočtového programu a ten menší mi nevycházel.
Pozn. Kdyby jsi měl ale kyvku z S2R, tak si v háji. Musela by mít montovanou jednu příčku (tak jako to má např. X-Diavel), aby jsi navlékl řemen skrz ji. Ty máš klasiku, tam by neměl být s navlečením takový problém.
A druhá věc jsou ložiska v převodovce. Větší tah by mohl snižovat jejich životnost.Na řemen nebyly původně stavěné.
Ikdyž, takovou prasárnu jakou udělali konstruktéři na motoru X-Diavelu, co má řemen, jsem ještě neviděl......Když tehdy vyšel, tak jsem si říkal, ty vole, že by zamakali a udělali úplně nový karter tomu přizpůsobený (větší řemenici).
A oni vrazili cca 4 cm distanční trubku mezi řemenici a tím ji oddálili od ložiska......Taky už jsem slyšel o pár X-Diavelech, co měly 15 tis najeto a výstupní ložiska byly kaput.
Naposledy editováno 17.12.2019 00:18:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati Monster 1000 62kW vs 69kW Ducati Monster 1000 | Racer21 | 2 | 7.9.2023 v 15:32 Fero_101_01_1 |
Problém při startování Ducati Monster 1000 | altea | 11 | 14.6.2021 v 18:56 Koumes |
Jak nekoho muze bavit jezdit na mot... [1, 2, 3] Honda CB 600S Hornet, Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda ... | MarcelTheRevenger | 74 | 23.2.2021 v 18:19 Codo |
Nefungují ručičky budíků Ducati Monster 1000 | albik | 1 | 11.7.2019 v 13:55 grooll |
Ducati Ducati Monster 620, Ducati Monster 900 (i.e.), Ducat... | vacul | 0 | 21.5.2019 v 22:38 vacul |