globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 07:45 | Nahoru | #1171
Anti> To bych potřeboval popostrčit. Díky.

Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 08:55 | Nahoru | #1172
Nejmenší gétéčko - Suzuki GT80L z r.?? za 29. Na těch chuďoučkých gumách vypadá úsměvně



Edit - tady píšou , že se to dělalo v roce 1981 pro Západní Německo a byla to lehce přifouklá padesátka ZR50SL

Naposledy editováno 28.04.2021 09:14:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 09:02 | Nahoru | #1173
Kohlstein> Koukal jsem ni už včera, stejnej motor jenom bez starteru. Akorát to nemá papíry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 09:17 | Nahoru | #1174
DRN.> Škoda, že ji nechceš. Takhle padne za oběť nějakému mladistvému kurviteli, který si ji pořídí místo čínského pita.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 09:42 | Nahoru | #1175
Kohlstein> To jsem neřekl. Vedle v garáži je magor, co má známé na testacích, takže by to až takovej problém nebyl. Ale je s tím oser, Každej rok testace a do toho snad chtějí (nebo už to prošlo?) i klasickou STK. Na to asi nemám čas a nervy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 09:50 | Nahoru | #1176
DRN.> Testace jednou za pět let i u klubu bez pověření Federace klubů historických vozidel. Technický stav má prověřovat STK - u moto v pohodě (asi teda taky jednou za pět let). A Véčka budou přepsatelný i na jinou osobu - např. při prodeji. Takže to vypadá jako menší opruz jak momentálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 10:38 | Nahoru | #1177
Koudy01> Odkud je to info? Já žiju v tom co jsem psal a taky že V nejsou přenosný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 11:12 | Nahoru | #1178
DRN.> No, teď jsou testace každý dva roky a V nepřepsatelný. To, co jsem psal, jsou ty změny, který mají přijít.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 11:58 | Nahoru | #1179
Koudy01> Sakra o tom už se dá uvažovat, díky za info. Musím to trochu načíst.

Pro místní skůtrovou sekci Italjet Dragster 50

Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 12:55 | Nahoru | #1180
Mito za 90 000.- , panáček asi viděl inzerát na tu netknutou za 170.- a řekl si, že se bude držet při zemi.

Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 13:06 | Nahoru | #1181
Tak někdo začít musí. Přidá se další a pak další. A už Mito za 30 nekoupíš

Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 14:13 | Nahoru | #1182
To je něco speciálního - je to značka Caviga!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.4.2021 v 15:13 | Nahoru | #1183
mito7> No prostě kup jednotku. Oni jsou schopni ti tam i nakrimpovat ten konektor co potřebuješ...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 09:37 | Nahoru | #1184
Beranidlo> Už jsem to viděl, že k 1984 Suzuki RM 250 je v inzerci 1984 Honda CR 250, ale je to (zase ) model 1985, za 2000 euro.



Naposledy editováno 29.04.2021 09:38:08

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 10:03 | Nahoru | #1185
Mám do toho jít? Aprilia AF1, uvedeno 12500Kč, cena není pevná.


Jak jsem se na to začal víc dívat, tak nic pro mě. Zadní kolo je tam z první AF1 125 PROJECT 108 ’88 – TIPO AC/1 , takže 16", zbytek vypadá na Sintesi , které už měly 17" kola. Takže i když bych pominul mírnou zbědovanost, samotné zadní kolo na Sintesi se nebude shánět úplně lehce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 10:05 | Nahoru | #1186
Anti> A kdo jí naprogramuje? Kde se dá koupit?

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 10:11 | Nahoru | #1187

mito7 píše: Anti> A kdo jí naprogramuje? Kde se dá koupit?



Nebo vypláznout 12 444 Kč za novou na Partsdepotu :D

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 10:15 | Nahoru | #1188
To jsem chtěl, ale přišla mně odpověď, že se již nevyrábí!!!
Nevím proč tam stále mají věci o kterých vědí, že již nemohou dodat?

Naposledy editováno 29.04.2021 10:17:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 10:16 | Nahoru | #1189
Beranidlo> + je, že je to na papírech, jinak stavem je to celkem mizerie a k tomu shánět to kolo.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 10:18 | Nahoru | #1190
mito7> Mají nastavovací soft takže na PC bez problému. Případně ti to udělají oni. Tam stejně řešíš jen volbu snímacího systému a předstihovou křivku.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 10:27 | Nahoru | #1191
mito7> To už se mi stalo několikrát s KTM i Cagivou.

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 10:28 | Nahoru | #1192
Ale kdo? Kde? Je tam toho víc. Předstih by se měl regulovat nejen dle otáček, ale i podle zatížení (TPS senzor), dále se reguluje mazání (elektrické čerpadlo), ovládání přívěry, ovládání elmag. ventilu volnoběžného systému karburátoru. Je tam zavedeno čidlo teploty motoru (ovládání kontrolky přehřátí), dále je tam čidlo teploty nasávaného vzduchu - nevím co všechno se dle něj reguluje. A v neposlední řadě to ovládá kontrolku MIL, která signalizuje nějaké životu důležité závady - naposledy když začala blikat, tak se to zadřelo!
Pokud víš, poraď. Díky.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 11:04 | Nahoru | #1193
mito7> Potrebujes todle https://www.zeeltro...om/page/pdci-mdv.php je to urceno pro euro 2 a 3 verze s TPS. Je tam i schema zapojeni, nemelo by to byt slozite. Cena je na dotaz, kdyz jsem pred dvema lety poptaval jednotku pro Planeta (obyc bez tps atd.) tak byla cena za holou jednotku 200 EUR. Pak pokud by ses chtel hrat i s mapama tak k tomu maji rucni programator nebo kabel do pocitace, oboji okolo 50-60 EUR. Ma to fakt dost funkci, ladeni krivky predstihu a privery, omezovac otacek, mozno prepinat mezi dvema mapama tlacitkem, kontrolka pro prerazeni, quickshift, vystup na otackomer...

Jestli to koupis a zapojis tak by me zajimaly postrehy, mam to na seznamu uprav, hlavne pak ladeni krivky vykonu.

Naposledy editováno 29.04.2021 11:35:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 11:27 | Nahoru | #1194

mito7 píše: Ale kdo? Kde? Je tam toho víc. Předstih by se měl regulovat nejen dle otáček, ale i podle zatížení (TPS senzor), dále se reguluje mazání (elektrické čerpadlo), ovládání přívěry, ovládání elmag. ventilu volnoběžného systému karburátoru. Je tam zavedeno čidlo teploty motoru (ovládání kontrolky přehřátí), dále je tam čidlo teploty nasávaného vzduchu - nevím co všechno se dle něj reguluje. A v neposlední řadě to ovládá kontrolku MIL, která signalizuje nějaké životu důležité závady - naposledy když začala blikat, tak se to zadřelo!
Pokud víš, poraď. Díky.


Taky to jde udělat jednodušeji. Na čerpadle (pokud to jde) nastavit nějakou základní dávku a zbytek mazat 1:50 do nádrže. Nebo hodit starší čerpadlo s lankovým ovládáním.
CDI ze staršího typu, nebo něco, kde bude předstih pevně na 18-20°. To tě nijak výrazně omezovat nebude.
Na TPS se vykašlat, stejně tak dát pryč zavírání benzínu (a oleje?) při brzdění motorem.
Ovládání přívěry taktéž ze staršího typu, kde power valve control unit je spojená se zapalovací cívkou a počítá otáčky, kdy má pustit proud do motorku.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 11:31 | Nahoru | #1195
Beranidlo> A nebylo by to kunění?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 12:33 | Nahoru | #1196
Beranidlo> Předpokládám, že naopak by to mazání při zavřeném plynu a vyšších otáčkách by mohlo přidat, proto je tam "chytrá" jednotka. Pokud bych se dostal k té programovatelné, tak bych ocenil od tebe nějaké doporučení kde se s hodnotami pohybovat. Např. mě napadá proč by měla být otevřená přívěra při 8000 ot. a třetině plynu, nebylo by pro motor lepší v tom případě, aby byla zavřená...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 13:58 | Nahoru | #1197
mito7> Zavřený plyn a vyšší otáčky nejdou moc dohromady, ne? Když chceš jet rychleji, musíš i přidat plynu. Ta tvá chytrá jednotka je tam hlavně proto, aby to bylo eko (havlis_de taky zadřel, tak si to spoj s tvým případem)
Píšeš 8000 rpm, dávám sem obrázek pro Rotax, pracující v podobných otáčkách jako Cagiva. Na třetinu plynu to nemůže otevírat později, naopak dřív, než pro plný plyn, protože při menším výkonu je nižší teplota výfukových plynů, rezonanční otáčky jsou nižší, a přes ty otáčky otevření přívěry bys se vůbec nemusel dostat. Další věc je, že když je to svázané jenom s otáčkama, je tam hystereze 300-500 otáček. Když to spojíš s plynem, tak bys se mohl dostat do stavu, že to v nějakých otáčkách bude otevírat/zavírat s každým vrknutím plynem, a to nevím, jestli je žádoucí.

Pro úplnost ... Já nevím, v jakých otáčkách by se přívěra měla otevírat u tvého stroje. Ale zjistit se to dá. Bez válcové brzdy si poradíš tak, že nastavíš předstih 20°, konstantní od 0 do nekonečna a pojedeš to projet se zavřenou a s otevřenou přívěrou, abys to taky správně otryskoval. Pak zkoušíš se zavřenou přívěrou najít otáčky, kdy už to přestane jet, kecnu třeba 9000 rpm . S otevřenou přívěrou hledáš otáčky, kdy to pocitově začne jet, kecnu třeba 8000 rpm. Otevření a zavření dáš někam na střed mezi těch 8-9000, s hysterezí 500 rpm pro snižování / zvyšování otáček (pokud jde nastavit). Výfuk (a taky bohatost směsi) bude omezovat maximální otáčky, kdy to bude mít ještě trochu tah, kecnu třeba 11.000 rpm. Pak naprogramuješ předstih, aby těch 20° zůstalo až do 10.000 rpm (o tisíc míň, než maximum) až do 12.000 budeš lineárně snižovat předstih na 5°. Pak by to mělo jít nad těch 11.000 rpm líp vytočit.

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 14:23 | Nahoru | #1198
Ale já třeba jedu tacho 110 a motor točí 7500 a plynu je tak třetina, není v tom případě lepší mít přívěru zavřenou? Nyní je otevřená (otvírá při 7250). A jak s tím mazáním při ubrání v otáčkách není lepší přidat oleje? A závislost předstihu na zatížení - je nějaké optimum pro dvoutakt? To jsou věci, které mě zajímají při použití progr. jednotky.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 14:57 | Nahoru | #1199

mito7 píše: Ale já třeba jedu tacho 110 a motor točí 7500 a plynu je tak třetina, není v tom případě lepší mít přívěru zavřenou? Nyní je otevřená (otvírá při 7250). A jak s tím mazáním při ubrání v otáčkách není lepší přidat oleje? A závislost předstihu na zatížení - je nějaké optimum pro dvoutakt? To jsou věci, které mě zajímají při použití progr. jednotky.


Při ubrání plynu je menší zatížení pístu, tady se píst zadře, když má malou vůli a z předchozího režimu má míň oleje a už vlastně byl na hranici zadření, a bránilo tomu jen ochlazování pístu směsí. Při zavřeném plynu proudí přes klikovou skřín méně směsi a nevynáší se do válce tolik oleje, tak se může na čerpadle ubrat.
Nejnebezpečnější je jezdit po větru, z kopce, nebo v závětří za kamionem ve vysokých otáčkách na čtvrt plynu. Vysoké otáčky, cca 9-10.000 rpm a výš, snáší nejhůř ojniční ložisko, zahřívá se, a proto je dobré, když se v blízkosti horní úvratě ocitne v proudu nasávané směsi s olejem. Za normální se (myslím) považuje využívat vyšší otáčky, jen když potřebuješ výkon, motor se chladí směsí, a pak se tam olej tlačí v poměru k palivu asi 1:20. Systém, kdy se dávka na olejovém čerpadlu upravuje podle polohy plynu, považuju za dostatečně spolehlivý a vývoj nějakého dalšího elektronické přidávání a ubírání dávky je nad smrtelníkovy finanční možnosti.
O předstihu jsem psal výš a v článku, sweet point pro přívěru je pak tvoje volba, a taky viz. výš.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

29.4.2021 v 15:02 | Nahoru | #1200
mito7> Jednotky s přívlastkem "race" umí přívěru a potenciometr v karbecu. Taky to má dva programovatelné výkonové výstupy, na ně by se dalo něco pověsit. Bývají většinou vstřícní a dá se s nimi domluvit nějaká úprava.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist