globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

3.3.2020 v 12:45 | Nahoru | #331
assassin> Sakra, že jsem si to u tebe líp neprohlídl. Myslel jsem, že je to nějaká jebka. Je to ten cos koupil v krabici, ne?

Kohlstein> Recenzujou to puboši no. Mě by zajímala ta silnička, co všechno to z DT má. Až bude čas pohledám info někde venku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

3.3.2020 v 12:52 | Nahoru | #332

DRN. píše: assassin> Sakra, že jsem si to u tebe líp neprohlídl. Myslel jsem, že je to nějaká jebka. Je to ten cos koupil v krabici, ne?

Kohlstein> Recenzujou to puboši no. Mě by zajímala ta silnička, co všechno to z DT má. Až bude čas pohledám info někde venku.



Jj “koupil” jsem ho od kamose v započetí go - zadrel to, tzn byl tam novej valec atd... ujel jsem na tom asi 20km a spolklo to kousek planzety ze sani (popraskala a nasalo ji to, nebyla pri go měněna), takze vsechno znova mam takovej dojem, ze jsem mu skutra jeste ani nezaplatil napsanej je stale na nej. Ale je to takova nicemnost. Tacho to jede 80-90 po rovině, podle větru, ale radar ve vesnicích ukazuje o cca 15min. Takze je to celkem pruda. Jako 50ccm to bude jeste horsi. Ta vodou chlazena verze jede lip a jde i lip “tunit”.

Ladak + variator naladenej na vyssi otacky motoru je ideální na ranní nakupy snídaně, pripadne noční návraty domu - leovince TT bezpečne vzbudí celou ulici .... proste to potrebujes

Naposledy editováno 03.03.2020 12:53:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

3.3.2020 v 12:55 | Nahoru | #333

tomasNJ píše: skuter Aprilia s kitem, CR125 a ČZ 980 a ještě bych nějakou starou japanckou krosku bral ale furt neni v inzerci to co by se mi libilo...


Rozprodává se sbírka .

Edit - ještě to zpřeházím chronologicky, ať je vidět, jak šel vývoj
Husqvarna CR 250 1981

Husqvarna CR 500 1982 Silver Streak

Yamaha YZ 250 J 1982 pro Ameriku, s chladičem za číslovou tabulkou

Kawasaki 250 1983

Suzuki RM 500 1984(?)

Yamaha YZ 250 1986 nebo 1987

Suzuki RM 250 1989

Yamaha YZ 250 1990

KTM MX 500 1991


Naposledy editováno 03.03.2020 13:23:34

Dva takty jsou víc než dost

3.3.2020 v 12:59 | Nahoru | #334
Luxus, tu hqv bych vzal hned... Hmm kdybych neprojezdil úspory

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

3.3.2020 v 16:47 | Nahoru | #335

assassin píše: Jj “koupil” jsem ho od kamose v započetí go - zadrel to, tzn byl tam novej valec atd... ujel jsem na tom asi 20km a spolklo to kousek planzety ze sani (popraskala a nasalo ji to, nebyla pri go měněna), takze vsechno znova mam takovej dojem, ze jsem mu skutra jeste ani nezaplatil napsanej je stale na nej. Ale je to takova nicemnost. Tacho to jede 80-90 po rovině, podle větru, ale radar ve vesnicích ukazuje o cca 15min. Takze je to celkem pruda. Jako 50ccm to bude jeste horsi. Ta vodou chlazena verze jede lip a jde i lip “tunit”.

Ladak + variator naladenej na vyssi otacky motoru je ideální na ranní nakupy snídaně, pripadne noční návraty domu - leovince TT bezpečne vzbudí celou ulici .... proste to potrebujes



nejlíp dou Pijadža a Minarellky s ostatníma je problém, nejsou díly nebo i ty kitové věci sou prostě "bez koní" ta moje rally dokáže utíkat 85-90 (realnych) bez zalehnutí.
ty tachometry kecají strašně 15-20 víc než real

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

3.3.2020 v 16:59 | Nahoru | #336

Kohlstein píše: Rozprodává se sbírka .



díky mrknu na to, furt hledím do veteránů, vypisuju jednotlivé typy motorek, motocross nepíšu bo nehledám brýle dresy ani pitbajky

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

3.3.2020 v 18:45 | Nahoru | #337
Všímavější by mohlo napadnout, že v roce 1990 byl vývoj motokrosového motocyklu v podstatě ukončen. Následovalo pouhé jemné dolaďování. Nebýt zvýhodňování čtyřtaktů vůči dvoutaktům a tím pádem nutnosti vymýšlet některé věci odznova, tak by na dvoudobých kroskách stačilo po roce 2000 měnit akorát nálepky.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

3.3.2020 v 18:53 | Nahoru | #338

Kohlstein píše: Všímavější by mohlo napadnout, že v roce 1990 byl vývoj motokrosového motocyklu v podstatě ukončen. Následovalo pouhé jemné dolaďování. Nebýt zvýhodňování čtyřtaktů vůči dvoutaktům a tím pádem nutnosti vymýšlet některé věci odznova, tak by na dvoudobých kroskách stačilo po roce 2000 měnit akorát nálepky.



Nedokazu posoudit, protoze se na tom sotva drzim. Ale rekl bych, ze i tak to za ty roky nejakej pokrok udelalo. Ty soucasny 4t motory jsou neuveritelny, jak siroky pasmo otacek maji, kolik vykonu...

V te sbirce bych si urcite vybral, ale myslim, ze to bude daleko za mymi financnimi moznostmi...

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

4.3.2020 v 19:49 | Nahoru | #339
Pro ty, kdož maj FB. Je tam inzerát tý AF1 jak se tu řešila. Má tam víc fotek, mě je tenkrát neposlal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

4.3.2020 v 20:20 | Nahoru | #340
DRN.> Tak já to doplním i do toho původního příspěvku #219 . Nebylo by to za desítku (k dodělání) lepší, než ten Sachs?



Naposledy editováno 04.03.2020 20:22:04

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 08:03 | Nahoru | #341
Kohlstein> Dík, klepal jsem to na telefonu a nechtělo se mi přidávat fotky. Kapoty nevypadaj úplně nejhůř. Otázka jak moc je to obrané na okruh. Druhá věc jsou ty papíry. Za tu desítku by to šlo.

e: Tak jsem mu zkusil napsat. Nestartuje, prej zoxidované kabely ke starteru ve svazku, jak na to přišel nevim.

Aktuálně teda nestartuje, papíry jsou na minulého majitele někde od Liberce asi. Je v rámu ke kterýmu nejsou papíry, ty jsou k rámu kterej k tomu přidá, proč je to přeházený neví. Prej mu zavolaj a plnou moc by poslal. Je to v Týništi. Mám to nějakejch 120km, úplně se mi nechce tam přijet a zjistit další boty...

Naposledy editováno 05.03.2020 12:59:20

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 11:53 | Nahoru | #342
V inzerci se objevila RS125 za 28 tisíc, což by nebylo nic až tak moc zajímavého, ale zaujala mě poznámka Oil-master odpojen, ježděno na BEL-RAY H1-R. Má pravdu, člověk na to ne vždy myslí, že když chce dopřát svojí motorce ten "nejlepší olej", není dobré ho lít kvůli vysoké viskozitě do nádržky ztrátového mazání, ale míchat s benzínem v doporučeném poměru. Ten poměr závisí hodně na tom, v jakém režimu motorka jezdí. Na enduru využívám spíš střední otáčky, a motor vytočím na max jenom občas, nejčastěji při odpichu z křižovatky, jinak na asfaltu zvolním., takže by stačilo míchat 1:50. Kdo to rád drží na silnici vytočené delší dobu, už by měl dávat poměr 1:40 i u takového super oleje, jako je H1-R. Důvodem je mazání ojničního ložiska, kde odstředivá síla roste s kvadrátem otáček a olej se tam neudrží. Na stopětadvacítce může teplota ojničního ložiska rychle vystoupat ke 150°C při 10.000rpm a začne hrozit destrukce. Pak může být i poměr 1:33 málo a přechází se na 1:20 nebo 1:16 u vysokootáčkových motokár.


1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 12:29 | Nahoru | #343
Ja taky micham do benzinu a davam 1:20, motor neni zakarbonovany, motorka nekouri a mam vetsi pocit jistoty, predtim jsem mazal 1:40 a hvizdnul to na dalnici, ale ten pomer tomu mohl jen prispet, nebo mohla byt uplne jina pricina (asi to bylo chude).

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 13:06 | Nahoru | #344
V serv. manuálu k dvouválc. Yamaze RD 125 je kapitola a mazání a je tam hezká tabulka, kde je mazání oilmasterem k otáčkám. A v 10 000 ot/min je ten poměr 1:20. Jde o motor chlazený vzduchem z přelomu 70. a 80. let.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 13:13 | Nahoru | #345
Ještě se vrátím k tomu oleji Bel-Ray a olejům vůbec. Jak je možné, že to snese mazání v poměru 1:16? Odpověď jsem našel v safety data sheetu, kde se nepředpokládá nějaký efekt na zdraví člověka nebo škodlivost pro vodní organismy, a že množství této neškodné látky je téměř 100%. Takové vlastnosti má polybuten , který se díky své "lepivosti" (je vysoce polární) používá v různých formách jako adhezivní lepidlo, do tmelů, na rtěnky, s menší molekulovou hmotností jako dobře ulpívající lubrikant nebo rozpouštědlo nečistot. Díky polybutenu drží wrapová folie, i když je z PE, který má opačné vlastnosti.
Takže H1-R je tekutý polybuten. Díky tomu, že polybuten se za vyšších teplot zcela odpaří a netvoří karbonové usazeniny jako minerální nebo ricinový olej, je možné jej mísit i v poměru 1:16 bez toho, že by se zapekly kroužky, přívěra ve výfuku, ucpal výfuk nebo přestala fungovat svíčka.
Oproti minerálním nebo podobným syntetizovaným olejům (ricinové jsou úplně jinde) má ale o něco horší mazivost za vysokých rychlostí, proto ty vyšší koncentrace ve směsi s palivem.
Skloubit mazivost, kouřivost a co nejmenší karbonování dělá výrobcům olejů těžkou hlavu.
Nejlíp mažou minerální a syntetické oleje, je ale problém je dostat do ložisek v dostatečném množství a nejdou dobře spálit.
Existují varianty s lepší spalitelností, jako je M2T (oleje v kategorii Jaso FB), které se líp mixují s benzínem, ale o něco hůř mažou, degradují s lihem a pro výfukové přívěry to pořád příliš karbonuje.
Oleje podle Jaso FC, většina levnějších olejů v ceně od 100 do 200Kč, obsahují směs minerálního nebo syntetického oleje s polybutenem, který se dobře spaluje, zajišťuje přilnavost na površích motoru a uvolňuje karbonové úsady.
Oleje podle Jaso FD jsou ve větší části (80-99%) polybuten, karbonové úsady v podstatě nevznikají, ale mazivost může být za určitých podmínek sporná a i ten Motul 800 2T Racing nebo 710 2T se na silnici doporučuje v poměru 1:25.

Naposledy editováno 05.03.2020 13:14:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 13:20 | Nahoru | #346
mickaelb> Jaký olej dáváš 1:20?

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 13:29 | Nahoru | #347
Zajímavé informace co se týká olejů a mísících poměrů.
Tu RV jsem mazal nějakám denicolem (už nevim přesné značení) co jsem bral od známého. Měl autoservis a se synátorama jezdili místní mx ligu.

Do Simsonů, pionýrů, babett a podobných postrkovadel leju roky Valvoline 1:40 a nikdy jsem nezaznamenal problém.

Naposledy editováno 05.03.2020 13:31:38

Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 13:49 | Nahoru | #348
S tím poměrem 1:16 mi to kdysi vyprávěl jeden motokárový závodník z minulé éry. Že víc oleje už se negativně podepisovalo na výkonu... detaily už si bohužel nepamatuju.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 14:54 | Nahoru | #349
Beranidlo> Super rozbor ohledně toho oleje
Já mám teda doma jenom jawu a v zahraničí, kde ty oleje neznám, vybírám podle toho jak to šplouchá ve flašce Když to šplouchá a je to řídký-nebrat. Beru ten, který se tak nějak líně převaluje
Ty řídké jsou asi ty polybuteny - je pravda, že na to nekouřila ani ta jawa, i když tam byl poměr 1:20, ale taky to moc dobře nemazalo...

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 15:26 | Nahoru | #350
A co Motul 800 offroad? A jaký poměr dává mechanický oilmaster v závislosti na otáčkách a zatížení a co elektrické čerpadlo řízené počítačem, které má snímač polohy klapky, teploty motoru a teploty nasávaného vzduchu? Samozřejmě i otáček - to by mohlo více dávkovat i v případě vysokých otáček a zavření plynu.

Naposledy editováno 06.03.2020 10:28:30

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

5.3.2020 v 17:25 | Nahoru | #351
Beranidlo> Motul 710,
a napada me ze jednou jsem ho lil do Jawy 1:45 a zadrel loziska na klice, pak jsem lil 1:40 mineral Motul 100 a nikdy zadny problem (krome vetsi kourivosti a karbonovani, ale ani to nebylo extremni).

Naposledy editováno 05.03.2020 19:01:37

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

6.3.2020 v 10:58 | Nahoru | #352
Je jaro, na inzercích to začíná přibejvat. Je tam pár nových NSR, TZR 50 a TDR.
Tenhle web , už tady párkrát proběhl. Na YT mají videa z vyjížděk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.3.2020 v 10:58 | Nahoru | #353

mito7 píše: A co Motul 800 offroad? A jaký poměr dává mechanický oilmaster v závislosti na otáčkách a zatížení a co elektrické čerpadlo řízené počítačem, které má snímač polohy klapky, teploty motoru a teploty nasávaného vzduchu?


Když se podíváš do safety a data sheetu, tak v Motulech vidím tohle:
Všechny (710,800) se jmenují lubrikant, nikoli olej
Pouze 710 je pro čerpadlo. Podle SDS obsahuje PETROLEUM 10-25%, MINERAL OIL 2,5-10%. Co je k čertu ten zbytek asi 80%? Že by ten zmiňovaný polybuten? Jaso FD by tomu odpovídalo. Mísení 1:50 až 1:25 je zhruba v rozsahu, které dává čerpadlo. Do Planety nebo Mita ježděného na silnici bych míchal 1:30, pro blbnutí ještě víc, a to taky dělám - nechám oilmaster ať dávkuje to svoje 1:50 a do benzínu přidám 1:100. Výsledek je, že bych neměl jít pod 1:33, jenže kvůli naředění petrolejem je to minimum vlastně 1:40. A k tomu vervu nebo stabilizaci naturalu vifem.
100 2T obsahuje ropný olej, petrolej 2,5-10%, voňavku a barvivo a nakonec do 1% substance pojmenované PHENATES BRANCHED ALKYL CALCIUM, která slouží k dekarbonizaci motoru (pdf anglicky ). Jaso FB a mísení 1:33 - 1:25.
800 2T Racing má v obchodním popisku Double Ester, což by se mělo od "normálního" esteru (dvojná vazba mezi C a O v molekule) lišit jenom výrobní metodou nebo složitostí molekuly. Jinak SDS říká Polyolefine succinimide polyamine 4,4%, což je zase nějaký uvolňovač tuhých částic ( pdf )
800 2T Offroad je jenom Ester bez toho double a obsah Polyolefine succinimide polyamine je 6,5%. Tento esterový olej vytváří při spalování víc karbonu, proto je víc dispersantu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.3.2020 v 14:52 | Nahoru | #354

DRN. píše: Na YT mají videa z vyjížděk.


To musí být vždycky smradu! Jezdí tam i Gilera KK, u nás ne moc rošířená, ale Gilera na tomhle typu a na sestře KZ vydělala majlant.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.3.2020 v 14:58 | Nahoru | #355
Beranidlo> To na fichtlcupech taky. Založíme taky gang.
KK a KZ se na inzercích taky občas objevovaly. Ale za poslední roky 2T výrazně ubylo.
Docela by mě zajímalo proč. Končej na díly? Nebo to lidi jako my skupujou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.3.2020 v 20:04 | Nahoru | #356
Beranidlo> jezdim zavody Cagivu Mito , cca 40 koni, jezdim olej Motil 800 road a davam na 5litru/ 1,6 deci oleje. A se zadiranim nemam nejmensi problem

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

6.3.2020 v 21:06 | Nahoru | #357
petridas> 0.16/5 = 1:31 Přesně podle návodu pro tento lubrikant.

Dva takty jsou víc než dost

8.3.2020 v 18:19 | Nahoru | #358
Nakousli jsme Gileru a hned se něco objevilo. Gilera XR1 na bazoši , v ceně 30 tisíc. Dělala se v roce 1988 a motor měla o výkonu 18-20kW (testy ukazovaly na zadním kole víc, než bylo v papírech na klice). Obří 16-litrová nádrž, zdvihy kol 230/210mm, ale spíš než na offroad je to enduro do města a okolí. Odkazy na 125stradali a na prospekt .

A pro úplnost jedna prapodivná a zbytečná věc, taky Gilera, jako nová, 50cc custom za 46 táců, Eaglet na bazoši .

Dva takty jsou víc než dost

8.3.2020 v 20:59 | Nahoru | #359
Ta XR1 se mi moc líbí

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

9.3.2020 v 08:12 | Nahoru | #360
Další italskej divnostroj. Bez papírů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist