globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

9.12.2023 v 11:34 | Nahoru | #2791
Na tu CR125R z roku 1986 jsem dlouho čekal, až se objeví. Tehdy se totiž stala docela nevídaná věc. Do Itálie na Motokros národů přijel "dream team", všichni na Hondách. David Bailey na CR500R, Rick Johnson na CR250R a Johnny O'Mara na CR125R. O Johnnym jsem tu už psal v #2686. Jistě k tomu přispěl i povrch tratě, ale Johnny O'Mara tehdy naprosto deklasoval všechny, kdo nepatřili do jeho týmu:

Dva takty jsou víc než dost

9.12.2023 v 11:43 | Nahoru | #2792
Dlouhá verze natočená samotnými Američany

Dva takty jsou víc než dost

9.12.2023 v 15:19 | Nahoru | #2793
Napsal jsem Dream Team, patřila jim všecha sláva, jenže nikdo netušil, co přijde. Nejhůř dopadl David Bailey. Hned na začátku superkrosové sezóny 1987 ho motorka přišpendlila, přerazila páteř a od té doby je na vozíku. Ricky Johnson dominoval na Hondách v letech 1987 a 1988, ve 250 i 500 ccm, jenže pak si na jaře 1989 zlomil zápěstí a byl konec s motokrosem. Sice to ještě zkoušel, ale už to nešlo. Johnny O'Mara přestoupil k Suzuki a už nikdy nezajel to, co na Hondách, nikdy nevyhrál závod.
Zajímavé může být, proč tehdy na MXoN nejel třídu 125 ccm Mickey Dymond, mistra AMA 1986, ale proč De Coster vybral O'Maru, který tehdy jezdil pro HRC 250 ccm (skončil třetí za Johnsonem a Baileym) a 500 ccm (čtvrtý za Baileym, Johnsonem a Wardem). De Coster údajně preferoval jezdce, který měl zkušenost s vyššími objemy a věděl tedy, co na ně platí. O'Mara jel na motorce, kterou pro HRC jezdil celý rok Dymond, a která je teď v muzeu:


Naposledy editováno 09.12.2023 15:59:12

Dva takty jsou víc než dost

9.12.2023 v 15:55 | Nahoru | #2794
Proti zcela seriovému provedení z inzerátu má HRC stroj spoustu vylepšení a změn. Pro rok 1986 začalo platit v AMA pravidlo, že závodit smí jen upravené seriové stroje. Zadní kotoučová brzda je asi první, co praští do očí. S tím souvisí úprava rámu v místě brzdového válce. V roce 1986 vypadal jinak i HRC výfuk, ne tak, jak je k vidění v muzeu. Odlehčovalo se pomocí hořčíku, přední vidlice a zadní tlumič jsou jiné (vpředu Showa a cartridže), stejně tak je jiné zpřevodování, karburátor. Válec musel být seriový, ale pomocí dovolených úprav se z něho podařilo vydolovat podstatně víc - zmiňuje se 28 kW (38 k), zatímco v serii se udávalo a naměřilo něco mezi 24 - 25 kW (32-34 k) / 11.500 rpm.



Když se to sečte, model 1987, jak jsem ho tu lepil a podzim , má s tímto továrním strojem společného snad mnohem víc, kuk na #1302 .

Naposledy editováno 09.12.2023 15:56:18

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

9.12.2023 v 18:43 | Nahoru | #2795

Ariete píše: Honda CR250R 1984 dohodou, po renovaci, je k tomu jediná fotka....


Za 85 tisíc se prodává CR250R 1984, která už má těch fotek víc.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.12.2023 v 14:13 | Nahoru | #2796
Sysel2> Motor to má a Yamaha je na víku taky, víčko oilmasteru nechybí. Ale jestli je to z DT nebo TDR, to se takhle úplně nepozná.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.12.2023 v 15:20 | Nahoru | #2797
Sysel2> Aj aj, takhle to nepůjde. Čau....

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

17.12.2023 v 13:16 | Nahoru | #2798
Kramer LR 410 1979 za 129 tisíc .

Je v kompletním a originálním stavu, jenom je vyměněný zadní blatník a má nové nálepky. Je německé výroby s motorem rotax.


Vyráběl se i Kramer LR 250, s motorem Rotax typu 244 , který tu byl v SWM 250 v #2479
Půllitry měly motor Rotax typ 406 s jazýčkovým sáním, který se moc nerozšířil. Kanadský Bombardier, jakožto vlastník továrny Rotax v Rakousku, je v té době montoval do vlastní značky Can-Am, které se ovšem moc nevedlo, a tak údajně ještě ve druhé půlce osmdesátých let měli stovky motorů na skladě a nevěděli, co s nimi. Dokonce kvůli tomu vznikl v roce 1988 stroj ATK 406.


(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.12.2023 v 14:19 | Nahoru | #2799
Beranidlo> Tabulka s údaji pro rok modely Kramer 1978, které se od prodávaného kusu moc elišily:

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

17.12.2023 v 14:33 | Nahoru | #2800
Fritz Kramer prodával v západním Německu motocykly DKW, ovšem poté, co značka DKW různě mizela ze scény (#829 ) a naopak Maico prošlo znovuzrozením (#910 ), začal prodávat Maico. Když v roce 1973 Hakan Andersson na YZ 250 s monocross pérováním na zadku získal titul mistra světa, začal přemýšlet o něčem podobném. Maico mělo pérování "z pravěku", viz. např. #2710 . Jen místo jednoho tlumiče a pružiny, které pro něho byly nedostupné použil dva v páru a vše zabudoval do upraveného rámu Maico. Takto vzniklo v roce 1975 a 1976 několik desítek strojů:

Porovnání se žluťákem 1976 z #2459 :

A ještě Yamaha MX250 1975 z #2625 :


Naposledy editováno 17.12.2023 14:37:13

Dva takty jsou víc než dost

17.12.2023 v 14:56 | Nahoru | #2801
V roce 1977 postavil Kramer menší serii strojů Maico - Kramer s vlastním rámem, ale nedopadlo to úplně dobře. Rámy byly slabé, praskaly, a Maico dalo od projektu ruce pryč. Jediné, co svolili, že budou dodávat do těchto rámů svoje motory 125 ccm, které jinak na odbyt moc nešly (viz. např. #2512 ). K dohodě nedošlo a cesty obou firem se rozdělily.


A opět pro porovnání, Maico 1977 z #2461


Naposledy editováno 17.12.2023 15:07:24

Dva takty jsou víc než dost

17.12.2023 v 19:16 | Nahoru | #2802
Pro rok 1978 byly nakonec v Krameru vyvinuty stroje s motory Rotax. Ještě se uvažovalo o motorech KTM, ale němečtí dovozci byli zásadně proti. Kramer vyráběl rám a zbytek dodávali renomovaní výrobci - Bing, Koni, Bilstein, Marzocchi, Grimeca, Magura nebo Preston Petty. Franco Acerbis vyvíjel plastové kryty a nádrže a značka Kramer se tak dostala i do Itálie. Vznikla firma Kramer Italia v Arcore u Milána, nejdřív jako dovozce, od roku 1980 i jako licenční výrobce a dodavatel rámů pro verzi enduro GS. Díky italskému enduru se značce dostalo mnohem většího ohlasu, než v motokrosu, kde už podvozek Krameru nestačil. Alessandro Gritti se stal v roce 1981 mistrem Evropy a vyhrál i třídu 250 ccm na Šestidenní na Elbě.

Jenže to už se nad značkou stahovaly mraky. Firma vyráběla, vyvážela do zahraničí, ale zaplaceno nedostala .... Ještě na podzim 1981 přišel bankrot a Fritz Kramer musel odejít. Nový majitel, jistý Peter Heuser, využil licenční smlouvy s firmou Kramer Italia a veškerou výrobu postupně přestěhoval tam, až tím nakonec vznikla v roce 1985 značka Kram-It, po roce 1987 Kram-It / HRD. Původní zadní dva tlumiče dávno nahradila úplně jiná zadní vidlice s přepákováním a kromě typu 406 i motory Rotax měly vodní chlazení (viz. např. Aprilia Tuareg v #1489 ). Takto nějak mohly na konci existence vypadat lepší kousky:

Nakonec v roce 1989 vše skončilo a značku Kramer samotnou koupil jeden chlápek v Německu , kde jde možná sehnat i ten 406ccm motor.

Naposledy editováno 17.12.2023 19:33:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.12.2023 v 22:35 | Nahoru | #2803
Beranidlo> Porovnání s Maicem GS 250 1975, které je k mání za necelých 100 tisíc na stejné adrese jako ten Kramer:

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

18.12.2023 v 22:45 | Nahoru | #2804
Beranidlo> Taky tam mají Maico MC 250 1973 za 89 tisíc .
Podvozek vypadá o dost zdravěji, než u bíllé z #2710 , která byla, jak když se prohnula po doskoku a už zpátky nenarovnala ...

Dva takty jsou víc než dost

21.12.2023 v 22:31 | Nahoru | #2805
ja si nemůžu pomoct, mi se z těch dřevnatých dob stejně libí nejvíc ty Zetky

Dva takty jsou víc než dost

29.12.2023 v 13:54 | Nahoru | #2806
Suzuki RM125 1983 za 65 tisíc . Ve skutečnosti není až tak napucovaná a bezchybná, jak se na fotce zdá být. Vrstevnice zde např. v #2720 . Taky by to mohl být model 1982, když to má ty tlusté černé vzpěry na Full Floater. Válec s jazýčkovým sáním byl v #2206 .


Naposledy editováno 27.01.2024 10:48:34

Dva takty jsou víc než dost

31.12.2023 v 13:15 | Nahoru | #2807
Maico MC 250 1982 dohodou z #2602 skončilo na Slovensku, u toho negramota , který tu inspiroval už spoustu příspěvků.

A protože je poslední den roku, tak toho využiju, abych dodělal nějaké své resty zde. O Maicu se objevil na německé wikipedii rozsáhlejší článek, takže některé další upřesňující detaily a pikantnosti, kromě toho, co jsem sepsal v # 910 / 911 , lze najít tam. Kdo se kdy narodil, kdo kolik zašantročil, kdo kolik nezaplatil a nebo naopak zaplatil a nic z toho neměl. A jak to všechno skončilo v roce 1986 modelem 1987 z #2731 . Mimochodem, pořád toho půllitra, posledního spojeného se jménem Maisch, nikdo nekoupil :

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

1.1.2024 v 20:25 | Nahoru | #2808
Honda CR480R 1983 za 236 tisíc . Proti té z #1715 , která byla v původním stavu, zde došlo k značnému tuningu. Chybí úzké stupačky a ta dlouhatánská startpáka, jsou nové ráfky. Ale taky je úplně jiný nový výfuk (podle všeho i o dost kratší) a s tou přední vidlicí to taky vzal někdo vážně - je tam 50mm Marzocchi Magnum, původní je přibalená.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

1.1.2024 v 20:28 | Nahoru | #2809
Beranidlo> V patině je za 144 tisíc ...

Dva takty jsou víc než dost

4.1.2024 v 17:53 | Nahoru | #2810
ta od Dvořáka je škoda s tím do bláta

Dva takty jsou víc než dost

20.1.2024 v 11:39 | Nahoru | #2811

Prodám vzácnou Honda NSR 250R 2T MC16 GP2 HRC Rothmans rok výroby 1987, najeto:18tis,originál japonské štítky...řecké papíry...Pouze pro sběratele a znalce ...Pouze volat jen v případě vážného zájmu...Jen volat...


Dva takty jsou víc než dost

24.1.2024 v 21:48 | Nahoru | #2812
Tak tohle má cenovku z trochu jiné dimenze. Jedna Jawa 500, ze kterou se žádá 4x víc, než za kultovní CR480R nebo Maico 500 o pár příspěvků výš. Jawa 500 / 682 bitrak v původním stavu 25 let nejetá za 590 tisíc .


V papírech to má tohle:

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.1.2024 v 10:40 | Nahoru | #2813
Beranidlo> 1983 CR480R ještě bez patiny a v akci

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

27.1.2024 v 12:06 | Nahoru | #2814
1983 Honda CR250R se prodává za 3000 euro .
Ve své době velmi vychvalovaný model. Stejně jako výše zmíněný půllitr. Další a finální krůček k tomu, aby se Honda stala etalonem v motokrosu, jak se povedlo o rok později, viz. 1984 v #2795 . Mimo jiné měla i velký vynález, mřížky na chladiči .


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.1.2024 v 13:15 | Nahoru | #2815
Beranidlo> Mohlo by se říct, že úspěch Elsinore 250 z roku 1973 byl klasickou ukázkou usnutí na vavřínech, kdy se pak Honda v motokrosu různě hledala a ztrácela a byla pozadu jak v oblasti pérování, tak s výkonem nebo zase životností motoru. Vždy se jim ale ta červená barva podařila nějak prodat. Nikdy se ale s 250 nepustili do takových experimentů, jako bylo v roce 1979 23" přední kolo (CR125R #2675).
K modelu 1983 vedla trochu trnitá cesta, ale to se budu opakovat: "Pro rok 1981 se Honda rozhodla vstoupit do světa čtvrtlitrů s vodním chlazením a centrálním pérováním. Dopadlo to neslavně, a těžká, neobratná a nespolehlivá motorka donutila Japonce k velikému sebezpytování a přiznání si, že tohle sami nedají ..." (#1796 )

"... Roger de Coster nabídku přijal a tak už pro sezónu 1982 byla Honda CR250R o poznání lepší a občas připravená i k vyhrávání." Fotka z #2517 :

Opakuji se vlastně pořád, tohle mám u 1983 CR125R v #2673 :
" Po deseti letech od představení první Elsinore to byla asi první Honda, která nesoutěžila o titul "pravěká vykopávka", "bastard roku" nebo "May The Force Be With You ...", a Honda začala být spojována s kvalitou, výkonem a relativní spolehlivostí."
Následující fotka se jmenuje Gary Jones 1973 Factory Honda RC250 and David Bailey 1983 Factory Honda RC250 a vznikla jako ukázka pokroku a vývoje, který postihl motokros za pouhých 10 let. Tovární stroje RC byly vždycky o pár kroků napřed ....


Naposledy editováno 27.01.2024 16:20:47

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.1.2024 v 16:18 | Nahoru | #2816
Beranidlo> Od RC zpět k CR250R 1983. V testu Cycle World tehdy napsali něco jako:
" Motor je v každém svém detailu tak dobrý, jako ten loňský (1982) byl v témže špatný. Výkon je znát už od volnoběhu a motor s otáčkami nepřestává táhnout. Všechno jakoby bylo dotaženo do vzájemné harmonie. Otryskování, výfuk, zapalování nebo časování kanálů dělá motor výkonným a s rychlou odezvou, jakoby nikdy nemohlo dojít k takovému vytočení nebo podtočení motoru, kdy tam ten výkon najednou nebude. Je těžké uvěřit, že základ motoru je stejný, jako loni, když měl výkon pouze ve malém rozsahu a vyžadoval od jezdce neustálé soustředění se na otáčky."
K tomu se ještě přidala nízká váha (Roger De Coster našel nespočet dílů, které byly původně z "poctivého železa" a postupně se přešlo od modelů 1981 přes 1982 na podstatně lehčí materiály, slitinové oceli a hrubé odlitky a výkovky se důkladněji obráběly), kratší geometrie pro snadnější zatáčení, celkově snažší ovládání a řazení, perfektní brzdy (přední dvouklíčová), obstojná funkce a seřiditelnost pružení a tlumení (zdvihy kol 300 / 310 mm). Snad jen životnost pístů byl nečekaně (?) nízká.

Konkurenti? KX250 z #453 , YZ 250 z #2198 , RM 250 z #2720, KTM MX 250 z #2074 .

5 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

27.1.2024 v 16:55 | Nahoru | #2817
Video od stejného autora, jako v #2792 . V roce 1983 přivezl Roger de Coster do Sverepce na Trofej národů od každé japonské značky i jejího továrního jezdce. Na RC250 David Bailey a autorem videa je jeho nevlastní otec Gary.


Bailey si z Ameriky přivezl stroj, který neměl z CR250R nic společného. Možná s pozdějším modelem 1984. I ve Světě motorů tehdy psali, že na motoru je patrná nějaká výfuková přívěra (možná později představený systém ATAC), ale díky tomu, že z jedné strany válce byl výfuk a z druhé dolů protažená nádrž a plastová postranice, moc k vidění toho nebylo.


Další tovární RC250 měl ve Sverepci Malherbe. Ta vypadá úplně jinak, ale kromě toho, že má řetěz vpravo, se seriové motorce taky vůbec nepodobá, ani tím přepákováním reakce zadní brzdy nebo podsedlákem, který není z trubek ... Ve Světě motorů k tomu poznamenali, že americké tovární stroje všech japonských značek jsou to nejlepší, o něco horší prototypy se dostaly k Belgičanům nebo Britům a že kdo jede serii, nemá proti těmto speciálům žádnou šanci.


Naposledy editováno 27.01.2024 16:56:59

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.1.2024 v 17:11 | Nahoru | #2818
Beranidlo> Když už jsme u přívěr, Američané v roce 1983 přijeli do Sverepce z Belgie, kde týden předtím zvítězili i v Motokrosu národů. Do Sverepce si přivezli i ty půllitry a tuhle Yamahu, kterou jel Broc Glover, vytlačili na plac. YPVS přívěra se na vzduchem chlazené YZ 490 (např. 1982 v #2647 ) nikdy nepoužívala, na rozdíl od továrního speciálu.


V barvě v Belgii:


Naposledy editováno 27.01.2024 20:20:40

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.1.2024 v 19:19 | Nahoru | #2819
Beranidlo> Jakou měla ve Sverepci 1983 Honda RC250 konkurenci a zároveň týmové kolegy?
Jeff Ward a Kawasaki SR250

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

27.1.2024 v 20:07 | Nahoru | #2820
Beranidlo> Jakou měla ve Sverepci 1983 Honda RC250 konkurenci a zároveň týmové kolegy?
Mark Barnett a Suzuki RH250

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125 Thefatninjahero 0 3.5.2024 v 10:02 Thefatninjahero
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.


TOPlist