globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

Dva takty jsou víc než dost

26.3.2023 v 11:04 | Nahoru | #2701
Ještě jednou ČZ 125 MS 81, jak byla vyfotografovaná v dalečínském závodě o rok později, v roce 1982, kdy na ní s neuměle vytvořeným číslem 65 jel Černý. S nápisem Bultaco na kalhotách ...



Naposledy editováno 26.03.2023 19:41:08

Dva takty jsou víc než dost

26.3.2023 v 12:12 | Nahoru | #2702
O výsledcích ČZ v mistrovství světa 1982 toho moje prameny moc neříkají. Faktem je, že na jaře 1982 se redaktoři Světa motorů vydali do Strakonic, kde jim trochu mazali med kolem huby (co by - kdyby, připravujeme, chtěli bychom - ale) a ukázali prototyp MS 82, tehdy v jediném kuse a na kterém měl jet mistrovství světa Zdeněk Velký. Druhý kus měl být dodán do Dukly v průběhu roku.
Ten centrál se složitým mechanismem měl na svědomí přírustek váhy na 94 kg. Motor 55 x 51,6 mm, kompresní poměr 14:1, 23,5 - 25 kW / 11.000 - 11.400 1/min, kartery z elektronu, píst s jedním kroužkem 1,4 mm, jazýčkové sání, Mikuni 36 - 38 mm, zapalování Kokusan - Denki s regulací.
Přední vidlice KYB 270 mm, zadek dle nastavení se zdvihem až 350 mm. Rozvor 1460 nebo 1510 mm, světlá výška až 400 mm a výška sedla přes 1 metr.



Naposledy editováno 26.03.2023 19:01:44

Dva takty jsou víc než dost

26.3.2023 v 19:07 | Nahoru | #2703
Zdeněk Velký na kontrolním závodě v Kaplicích. Hrozné sračky.




1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

26.3.2023 v 19:32 | Nahoru | #2704
Na závodě mistrovství světa v Dalečíně v červnu 1982 byl Velký č. 64 nejlepším z našich v první jízdě (17. místo a dostal od Geboerse kolo). Druhou ČZ MS 82 jel Štaud s č.67, kteý byl přece jenom vyšší, než Petr Kovář. Ten na MS 80 jezdil hodně vzadu, ale alespoň dokončil obě jízdy. V Dalečíně se naši jezdci dokázali vždycky vyhecovat, aby byli vidět alespoň v 1. kole, ale brzy se ukázalo, že jejich tempo bylo přes limit, který byl pro 45-minutovou rozjížďku možný jen u nejlepších.




Fotky z tréninku, kde je vidět, že 64 a 67 byly MS 82.



Naposledy editováno 26.03.2023 19:36:12

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

27.3.2023 v 23:52 | Nahoru | #2705
Není ta cenovka (60) napsaná špatně?
Prodám Jawa Tramvaj 360, rok v. 1983. Stav velmi dobrý.

Dva takty jsou víc než dost

28.3.2023 v 13:08 | Nahoru | #2706


Nafotil jsem pár nových dvoutaktů. U jednoho jsem objevil vstřikování, ale je to jen asi před škrtící klapku. Ostatní mají klasický karburátor. Vše jsou úplně nové motorky 2023.
Některé mají podezřelé nálitky na přepouštěcích kanálcích, jako by tam vstřikování mohlo být. Ahoj.

Naposledy editováno 29.03.2023 09:45:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.3.2023 v 13:43 | Nahoru | #2707

Beranidlo píše: Není ta cenovka (60) napsaná špatně?
Prodám Jawa Tramvaj 360, rok v. 1983. Stav velmi dobrý.


Jo tam chybí nula

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

28.3.2023 v 21:15 | Nahoru | #2708
kuba350> Možná. A možná taky ne - viděl jsem to za 60 i na jiném bazaru.

Dva takty jsou víc než dost

29.3.2023 v 20:29 | Nahoru | #2709
Maico MC 400 za 129 tisíc v červených laminátech. Podle výrobního čísla rok 1971 / 1972, rozhodně ne inzerovaný rok 1969, kdy Maico vypadalo jinak a navíc to nebylo MC 400 (386 ccm), ale 360. Tehdy se zrovna přecházelo z výfuků vedených spodem, které bylo nutné neustále převařovat a vyklepávat, na výfuky vedené horem, což zase znamenalo nepohodlí a popálenou končetinu.


Starý kulaťoučký motor se čtyřstupňovou dvouhřídelovou převodovkou a dekompresorem dával víc než dostatečný výkon 31 kW / 6500 rpm (na zadním kole 26 kW) a jeho výhodou bylo, jak byl "slaboučký" v nízkých otáčkách, ale dal se hodně vytáčet. Díky tomu Maico nebylo "pouze pro experty", jako např. ČZ 380 , ale daleko přístupnější i pro ty méně talentované. Na rozdíl od MC 250, kterému s podobnou charakteristikou motoru výkon spíš chyběl.

Edit - žlutý následovník z r. 1976 je v #2459 .

Naposledy editováno 29.03.2023 20:43:52

Dva takty jsou víc než dost

29.3.2023 v 20:46 | Nahoru | #2710
Maico MC 250 1973 za 120 tisíc , o generaci mladší než červená MC 400.



Ještě se prodává třetí Maico, MC 250 1978 / 1979 z #2693 .

Naposledy editováno 29.03.2023 20:52:07

Dva takty jsou víc než dost

2.4.2023 v 09:54 | Nahoru | #2711
Apríl přešel, tak co třeba něco "reálnýho"
ČeZet vepř, převrtaný na 3oo. (EXC 300...)

(detaily netušim. Vyskočilo to na mě mezi fotkama, skoro deset let starejma)

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

2.4.2023 v 15:21 | Nahoru | #2712

Beranidlo píše: Na závodě mistrovství světa v Dalečíně v červnu 1982 byl Velký č. 64 nejlepším z našich v první jízdě (17. místo a dostal od Geboerse kolo). Druhou ČZ MS 82 jel Štaud s č.67, kteý byl přece jenom vyšší, než Petr Kovář. Ten na MS 80 jezdil hodně vzadu, ale alespoň dokončil obě jízdy. V Dalečíně se naši jezdci dokázali vždycky vyhecovat, aby byli vidět alespoň v 1. kole, ale brzy se ukázalo, že jejich tempo bylo přes limit, který byl pro 45-minutovou rozjížďku možný jen u nejlepších.


Kromě ČZ jsou na fotce po startu poznat i obě tovární Gilery (3 Rinaldi, 8 Maddii, na konci roku na třetím a druhém místě celkově), a nastávajíci mistr světa Eric Geboers s č.2.


Gilera se proti předchozímu roku moc nezměnila. Nezvyklé jsou ale dvě tlumicí koncovky.

Kam zmizeli sověti, pro které se v předchozích sezonách stavělo víc čezet? Ti horší zůstali doma, těm lepším, tj. Chuďjakovovi, bylo zařízeno angažmá u Cagivy, která se začínala vzmáhat - 8. místo celkově:


Naposledy editováno 02.04.2023 15:36:39

Dva takty jsou víc než dost

2.4.2023 v 16:00 | Nahoru | #2713
Co se dalo v roce 1982 koupit? Kawasaki z #2642 :

Suzuki z #1872 :

Yamaha YZ125 tu měla válec v #1806 , první s YPVS a vodním chlazením v serii. Zajímavé, že u 125 bylo umístění chladiče za číslovou tabulkou lety prověřené a nebyl to průšvih, jako u větší YZ250 (#1341 ):

Honda (větší CR250R tu byla v #2517 , a stále je neprodaná v inzerci):


Naposledy editováno 02.04.2023 16:03:38

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

2.4.2023 v 16:29 | Nahoru | #2714
V roce 1983 se jel závod mistrovství světa 125 ccm vyjímečně v Holicích a jediným z našich vyvoleným byl Petr Kovář:

Jak si to pamatuje on sám:

„No na ten závod moc dobré vzpomínky nemám, neboť Zetka už byla dávno nekonkurenční v mistrovství světa, no a tady to bylo skoro za trest! Byla to sice ještě stále tovární mašina i s tovární podporou, ale... Ze Strakonic mně dovezli Furgonem motorku 125 ccm, za asistence konstruktéra stopětadvacítky pana Kreuze, ale již během tréninků mně z mašiny odpadávaly některé věci! A tak mi diváci do depa postupně nosily různé součástky, i přesto jsem zajel docela dobrý čas, někde kolem 15. místa, ovšem když jsem si zkusil v před parkovišti zmáčknout zadní pérování, tak se tomu moc zpátky nechtělo, to zaregistrovali i cizinci, kteří kroutili hlavou. V prvním motu to na body nebylo. Skončil jsem osmnáctý, tehdy se bodovalo do desítky! Ovšem v druhé jízdě to bylo lepší a bojoval jsem o tu vysněnou 10. pozici. V posledním kole jsem byl už jedenáctý, a proto zaútočil na jezdce přede mnou, ale ten se nedal a šli jsme zákonitě k zemi. Já než nakopl motorku, soupeř byl fuč a zklamaně jsem projel cílem jako jedenáctý, byť 30 000 diváků mě odměnilo potleskem! Po závodě za mnou dorazili kamarádi Antony s Vetešníkem a říkali, že pokud bych měl lepší stroj, tak budu bojovat o bednu! No já jsem tehdy byl hodně zklamán, ale jejich slova jsem si vzal k srdci. V tom roce jsem dal ještě MS v Rusku a jako poslední tovární pilot strakonické ČZty ukončil, na této úrovni trápení, kdysi tak slavné, veleslavné značky!“




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

2.4.2023 v 22:30 | Nahoru | #2715
Beranidlo> Holickému závodu předcházela na jaře 1983 návštěva Strakonic stran redaktorů Světa motorů, stejně jako v roce 1982 . Prototyp byl opět pouze v jednom kuse. Válec motoru konečně přišel o svá žebra, parametry: 55 x 51,6 mm, kompresní poměr 14:1, jazýčkové sání, 23,5 - 26,5 kW / 11000 - 11600 1/min. Přibyla kila na 95 kg - bylo nutné vyztužit rám, nad motorem byl místo jedné trubky páteřový nosník. Přední vidlice ČZ 42 mm se zdvihem 300 mm (v Holicích jel Kovář s jinou, asi KYB), zadní centrál s nastavitelnou geometrii se zdvihem 340 mmm na kole. Přední brzda kotoučová, ale protože to muselo být vyrobitelné na strakonické dílně, tak s mechanickým ovládáním.






Naposledy editováno 02.04.2023 22:35:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

7.4.2023 v 00:20 | Nahoru | #2716

Beranidlo píše: Není ta cenovka (60) napsaná špatně?
Prodám Jawa Tramvaj 360, rok v. 1983. Stav velmi dobrý.



řek bych že určitě
já když vidím nějakou soutěžáckou Jawu, tak se mi vždycky vybaví jak mě na nich vozil soused když jsem byl malý...vystřídal jich asi 8...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.4.2023 v 22:52 | Nahoru | #2717
tomasNJ> Co soutěžáckou Cagivu? ... Husqvarna WRK 250 model 1989 za 65 tisíc v NJ.



Měla by to být první Husqvarna s technikou Cagiva. Ve verzi 125 tu byla v #2481.
Předchozí ještě švédská technika 1988 se tu mihla v #1978 .
Novější CR 125 pak v #1567, nebo CR 250 v #855 .
edit - ještě Švéd z Itálie, CR 430 z #2454 .

Naposledy editováno 11.04.2023 23:03:19

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

14.4.2023 v 00:17 | Nahoru | #2718
Beranidlo>beru jen Hondu a nebo co bych ještě rád tak Suzu 79-80 a toho prodejce jsem ted potkal na trati

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

19.4.2023 v 22:48 | Nahoru | #2719

Beranidlo píše: Beranidlo> Holickému závodu předcházela na jaře 1983 návštěva Strakonic stran redaktorů Světa motorů, stejně jako v roce 1982 . Prototyp byl opět pouze v jednom kuse. Válec motoru konečně přišel o svá žebra, parametry: 55 x 51,6 mm, kompresní poměr 14:1, jazýčkové sání, 23,5 - 26,5 kW / 11000 - 11600 1/min. Přibyla kila na 95 kg - bylo nutné vyztužit rám, nad motorem byl místo jedné trubky páteřový nosník. Přední vidlice ČZ 42 mm se zdvihem 300 mm (v Holicích jel Kovář s jinou, asi KYB), zadní centrál s nastavitelnou geometrii se zdvihem 340 mmm na kole. Přední brzda kotoučová, ale protože to muselo být vyrobitelné na strakonické dílně, tak s mechanickým ovládáním.


Pro porovnání (a zopakování), co šlo koupit v roce 1983 a vyskytlo se i tady. KX125 z #2638

CR125R #2673

RM125 #2694

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

19.4.2023 v 22:56 | Nahoru | #2720
A znovu rok 1983 a znovu Suzuki RM250, za 85 tisíc . Psalo se tu o ní v #2356 , #2526 a #2421 .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.4.2023 v 06:30 | Nahoru | #2721
Beranidlo> Prosím, (nemůžu vygooglit, tak starý manuál) poradíš, jaký olej, do vidlice YZ250/1986 ? Děkuji

Naposledy editováno 21.04.2023 07:08:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.4.2023 v 06:54 | Nahoru | #2722
PETARDAK> bez zaruky, ale ja bych tomu veril ...

link

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.4.2023 v 07:09 | Nahoru | #2723
Stev> dík, tak mladou moto s KYB46 bych zvládl, to dělám denně, ale sry, sem se upsal (už opraveno) řeším olej do vidlic YZ250/1986

Edit.: už jsem to dohledal, v tvém odkazu, oil 7,5w/130mm děkuji to je gůůůt web

Naposledy editováno 21.04.2023 07:16:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.4.2023 v 07:24 | Nahoru | #2724
PETARDAK> prislo mi to trochu divny, tak super :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.4.2023 v 07:34 | Nahoru | #2725
Stev> mj. ta YZ 250/1986 má lankem, propojené nastavení z.tlumiče s pedálem z.brzdy!!?? .... a to si pořád, jeden myslí, že už vyděl všechno

Naposledy editováno 21.04.2023 07:35:24

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

21.4.2023 v 16:24 | Nahoru | #2726

PETARDAK píše: Stev> mj. ta YZ 250/1986 má lankem, propojené nastavení z.tlumiče s pedálem z.brzdy!!?? .... a to si pořád, jeden myslí, že už viděl všechno


Tak tak. BASS už jsme tady měli .


Při brždění to má změkčit kompresní útlum. V kombinaci se zadní bubnovou brzdou, i když je záchyt reakce na paralelogramu, to chce při seřizování trochu se zamyslet nad fungováním. Na tvrdším doskoku nebo hrbolu se to může aktivovat samovolně - tvrďáci to prý odpojovali.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.4.2023 v 20:25 | Nahoru | #2727
Ariete> Suzuki GT250 X7 z #2596 , o které zrovna vyšel i článek , slevnila na 85 tisíc .

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.4.2023 v 22:35 | Nahoru | #2728
Ačkoliv je to tu zakázané, dovolím si srovnání parametrů motoru GT250 X7 s Jawou 350 / 638. K přímému dobovému srovnání nedošlo, resp. možná by k němu došlo, kdyby 638 vyjela dřív, než s pětiletým zpožděním v roce 1984. A nesmí se zapomenout, že stotisícové serie 638 byly určené k monotonní jízdě po stakilometrových pláních, kde čtyřstupňová převodovka nebyla nevýhodou a spotřeba kolem 4 L / 100 km byla poloviční nebo dvoutřetinová, než za kolik běžně jezdila X7.
Jawa 58 x 65 mm, 344 ccm, 19 kW / 5250 rpm, 33 Nm / 5000 rpm, 1x Jikov 28 mm
Suzuki 54 x 54 mm, 247 ccm, 22 kW / 8000 rpm, 27,5Nm / 7000 rpm, 2x Mikuni 26 mm
Z hodnot točivého momentu je vidět, že střední efektivní tlak X7 je 1,15 krát vyšší, než u 638. To není zas až tak moc, ale v čem hledat rozdíl?
Válce GT250 X7, levý:

Pravý:

Jsou vidět 4 přepouštěcí kanály, sací s přepážkou a jeden výfukový. V tomto jsou si válce velmi podobné s 638. Co se týká účinnosti přepouštěcích kanálů, favorizoval bych spíš Jawu.
Rozdílné jsou určitě výfuky. Na X7 je vidět, jak expanzní kužel přechází do reflexního kužele. Pokud by takovéto výfuky měla 638, točivý moment a výkon by narostly, ale problém byl, jak udělat tak dlouhé výfukové potrubí pro tak nízké otáčky (cca 5500 rpm). Nicméně to šlo vyřešit a já jsem to vyřešené na svojí 638 měl. Při o něco vyšších otáčkách, cca kolem 6000 rpm, to pak fungovalo bezvadně.
Takže tu máme výkon z 247 ccm nahnaný řekněme 1,4x vyššími otáčkami, porovnatelný s tím, čeho byl schopen 1,4x vyšší objem.
X7 měla z důvodu umocněné funkce výfukového potrubí delší časování výfuku - přepouštění sice trvalo téměř stejně, 118° (638 115°), ale výfuk byl 178° (638 160°). Takový rozdíl má za následek mnohem užší rozsah použitelných otáček a vysokou spotřebu paliva u X7, stejně jako u předchozích GT250, u kterých se navíc o nějakém výkonu pod 4500 rpm vůbec nedalo mluvit. A proto Suzuki použila u X7 jejich kouzlo zvané Power Reed k sacím kanálům s relativně malou délkou otevření 128° (638 měla 131°). Tím přibylo síly v nízkých otáčkách, aniž by to bylo na vrub úbytku výkonu:



Naposledy editováno 24.04.2023 22:42:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

25.4.2023 v 07:28 | Nahoru | #2729
Beranidlo> díky za informace pane kolego

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

26.4.2023 v 22:36 | Nahoru | #2730
RomanKostelecký> Rádo se stalo. S odstupem času asi můžeme říct, že GT250 X7 byl takový poslední záchvěv sedmdesátek a v konkurenci čtyřtaktů od 400 ccm výš pro ni bylo na trhu místo pouze tam, kde byl objem jejího motoru nějak zvýhodněný - např. v Británii, kde bylo do roku 1982 možné používat 250 ccm motorku jako Learner (s nějakým řidičákem začátečníka), než se to snížilo na 125 ccm, nebo v Itálii, kde byly motorky do 350 ccm od 18 roků a nad 350 ccm až od 21 roků a stály víc kvůli zvýšené DPH.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist