bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dva takty jsou víc než dost
Co takhle nějaké postřehy o dvoutaktech? Dejme tomu, že sem občas mrsknem nějaký zajímavý kousek z inzerce.
Nedávno jsem takhle narazil na Hondu CRM125R a neodolal jsem, je doma.

Rejstřík do #1800:

Aprilia AF1 50 - 1031
Aprilia AF1 125 - 219,340,657,1187/88,1424,1574/88
Aprillia Classic - 12
Aprilia ETX 125 - 774,1067
Aprilia MX 125 - 493,1321,
Aprilia Pegaso 125 - 599,602,608,804,1217,1270,1295,1328,1333,1473,1517,1555
Aprilia Red Rose 125 - 823
Aprilia RS 125 - 15,135,193,342,549,632,896,952,1031,1057,1287,1587,1633/06,1711/09
Aprilia RS 250 - 79,104,444,485,592,756,1063,1667
Aprilia RSW 500 – 1667/97
Aprilia RX 125 - 7,575,642,757,774,1037,1405,1517,1598/97
Aprilia ST 125 - 422
Aprilia SX 125 - 313
Aprilia Tuareg 125 - 144,214,384,642,1490,1739/87
Aprilia Tuareg 250 - 1489
Aprilia Tuono 125 - 1153,1216,1319,1367,1776
Aprilia trial - 1518,1519,1532

Benelli SE 2C 125 - 776,1156,1159
Benelli 50 Cross - 1625

Beta 50 – 1635-1637/69
Beta Xtrainer - 18,764,1096,1368,1616/22
Beta 250 cross - 287,291,784
Beta GS 250 - 581,716
Beta 300RR – 532,1096,1368,1619/16
Beta CR 500 – 1725/80
Beta RR 2T 125 - 922
Beta trial - 1519,1535,1537,1540,1787

Bistella - 1668
Bultaco Sherpa 350 - 841,1522

Cagiva C188 – 1669
Cagiva C589 – 1674,1793,1794,1795/C587
Cagiva 250/350 Ala blu - 743
Cagiva Aletta Rosa 125 - 212,268,954
Cagiva Blues - 32,268,268,879
Cagiva Elefant 125 - 200,268,432,952,955,1149,1156,1380,1385,1461
Cagiva Freccia - 404,715,839,938,1089,1338,1403,1471,1554,1791
Cagiva Mito - 11,28,60,97,155,268,293,327,378,412,770,777,957,973,1674/90 1025,1124,1138,1180,1279,1348,1387,1395,1418,1441,1446,1497
Cagiva MXR 250 - 522
Cagiva N90 - 362
Cagiva Planet - 55,268,305,413,548,715,952,962,977,1082,1311
Cagiva Raptor - 87,191,548,952,1087,1411,1457
Cagiva RX 125 - 524
Cagiva RX 250 - 522
Cagiva SST 125 - 531,1402
Cagiva SST 250/350 - 947/350,1558/250
Cagiva SXT 125 - 613
Cagiva SXT 350 - 637,1226,1419
Cagiva Supercity 125 - 227,268,452,471,474,557,766,806,952,1156,1474,1548,1572,1779
Cagiva Tamanaco 125 - 206,681,887,1470,1784
Cagiva W8 125 - 452,582,825,1317,1549,1558
Cagiva WMX 125 - 442,1144
Cagiva manuály - 1023,1028

Casal – 1596,1597

ČZ 125 984,511,516,519 - 161,254,402,758,856,901,1038,1357,1599/516
ČZ 175 992 - 161,665
ČZ 250 513,980 - 105,644,655,1097,1225/73,1298,1671,1692,1800/74
ČZ 250 Enduro - 1671
ČZ 300 (TM) - 822
ČZ 380 514 - 618,660,1001,1114,1541,1671,1692,1706/4k

Derbi GPR 125 - 238,377,1123,1147
Derbi 50 - 661,696,1493
DKW 125 GS – 829

Fantic XE 125 - 793
Fantic XX 125 – 634
Fantic 125 RSX - 884
Fantic 250 Raider - 1577,1580
Fantic 300 – 1717/21
Fantic trial - 1520

Gas Gas 125 Halley - 782
Gas Gas Contact 250 - 380
Gas Gas 125 Pampera – 979
Gas Gas 125 EC – 1624/07
Gas Gas EC 300 – 1776/08

Garelli - 1538

Gilera Apache 125 - 481
Gilera CX 125 - 1145
Gilera Freestyle 125 - 481
Gilera Eaglet - 358
Gilera HX 250 - 100
Giler Ice 50 - 1008,1011
Gilera KK 125 - 354,1424
Gilera KZ 125 - 1611
Gilera NGR 250 - 93,1374,1378,1510
Gilera RC 125 - 483,718,1117,1672/90
Gilera RV 125 - 1771
Gilera RX 125 - 313,314,1118,1169/85,1492/86,1509/86,1586/84,1592/84
Gilera RX 250 Arizona - 94
Gilera Runner 180 SP - 1036
Gilera SC 125 - 373,377
Gilera SP01 125 – 740,1772/89
Gilera TG2 - 576
Gilera XR1 125 - 358
Gilera XR2 125 - 421,1578

HM CRE 125 – 744,846
Harley – 1788/76/SX125,

Honda ATC 250R – 1603
Honda CR 80 - 1515/84
Honda CR125R - 402,676,1046,1054,1087,1302/87,1414/93,1427/90
Honda CR250R - 168/1996,558,561/86,570/88,590,633,640/91,844/85,858/89,903,904/85,905/87,
1054, 1108/88,1127/01,1184/85,1340/94,1450/90,1465/85,1580/92, 1583/92,1584/93,1690/87,1796/81
Honda CR500R - 417,425,448,683,838/84/49,838/85,1071,1632/08,1715/83/480
Honda CRM125R - 475,502,507,569,573,799,840,1112,1315,1447,1534,1714
Honda MB/MBX 80 - 938,1048,1051,1426,1576/50
Honda MTX 80 - 1,1033,1357
Honda MTX 125 - 1115,1133,1357,1425,1557
Honda MVX 250F - 1702
Honda NS1/NSR 50 - 971,1047,1797
Honda NS 125F - 284,1487,1510,1791
Honda NSR 125R - 59,670,853,981,1003,1015,1078,1166,1345,1488
Honda NSR 125F - 283,292,428,1226,1297
Honda NS 250R - 139,302,382,705,1406
Honda NSR 250R - 126,270,281,670,853,1701
Honda NSR500 – 1793/89
Honda NS 400R - 654,717
Honda RS 125 – 1550
Honda TLM 200 - 1787

Husaberg TE 125 - 16
Husqvarna CR 125 - 926,1567/91,1631/91,1685/80
Husqvarna CR 250 – 333,855,1062
Husqvarna CR 390 automatic - 1569,1571
Husqvarna CR 500 – 333,845,1568/78
Husqvarna SM 125 - 167
Husqvarna TE 300 – 532,1638-1650/19
Husqvarna WR 125 - 826,921,1037,1062
Husqvarna WRK 125 – 1089
Husqvarna WR 250 - 791,1062,1612/02
Husqvarna WR 300 - 1030
Husqvarna WR 360 - 1113/99
Husqvarna WR 430 - 454
Husqvarna WRE 125 - 773,792,1429

Italjet 312,321,1179,1787/trial/80
IŽ - 146

Jawa, enduro - 110,450,754,783,944,1089,1099
Jawa 250/593 - 1008

Kawasaki F-7 175 - 720
Kawasaki F-9 350 - 720,1448
Kawasaki F-11 250 - 720
Kawasaki KDX 125 - 736,945,1105
Kawasaki KDX 200 - 913,917,918
Kawasaki KDX 250R - 551,917
Kawasaki KDX 400 – 1737/80
Kawasaki KE 125 - 919,1057
Kawasaki KE 175 - 732,734,1067
Kawasaki KH 125 - 919,1045
Kawasaki KMX 125 - 298,475,945,1037,1044,1712
Kawasaki KR 250/350 – 738,1759/84
Kawasaki KR-1 – 1763/88
Kawasaki KX 80 - 866
Kawasaki KX 125 – 406,873,1135/87
Kawasaki KX 250 - 333,453/83,492,552,587,902/86,903/87,1109/88,1143/88,1499/87,1605/91
Kawasaki KXF 250 - 874
Kawasaki KX 500 - 491/85,586/92,587/88,678/86,964/88,1244/87,1445,1762/83
Kawasaki Triple - 760,790

KTM 50 – 1694/ Bora, 1718/GXE87
KTM EXC 200 - 1439
KTM EXC 250 – 745,867
KTM EXC 300 - 1563
KTM Freeride 250R - 759
KTM MX 500 - 333,419,1442/96,1443/91,1723/91
KTM 125 LC2 - 386,487
KTM 125 Sting - 957
KTM MC 125 - 984
KTM MC 250 - 644,787,1024,1337/81,1605/78,1719/84,1721/78
KTM GS 250 - 484,605,763,1002,1004,1021,1337/88,1565,1790/86
KTM GS 300 - 1116/85
KTM GS 340/350 – 455,1061,1722/80
KTM GS 500 - 862,1294/91
KTM SX 125 - 895
KTM SX 360 - 1442
KTM historie – 746

Kayo - 1604

Laverda CU 125 - 360,465,469,839,1316
Laverda Lesmo - 1514
Laverda 250 Chott - 1521
Langen - 604

Malaguti - 1266
Malanca 125 - 225,802,1561
Maico 250 – 882/82,909-911/1982/historie,1748/79
Maico 400/440 – 946/79,1622/79
Maico Tajfun 400 - 1622
Mega – 1102
Minarelli – 1698,1699
Montesa trial – 1526,1787
Morini Franco Motori - 1700
Moto Guzzi 125 Custom - 1042
Moto Guzzi 125 TT – 1043
Motobecane – 1752/TM4,1753/350/73
Motobi 125 – 422,1067
Motron - 1263,1264
Motorhispania – 1403
MZ – 1760/RE125

Ossa Super Pioneer 250/350 - 252,997,1786
Ossa Desert Fuego 250 - 1786
Ossa trial - 1525
Penta – 1502,1626,1700
Peugeot Speedfight - 319,595
Praga ED 250 – 749,885,943

Rieju 300 Ranger - 820
Rotax 100 – 159

Sachs 125 - 269,327,362,697,1104
Scorpa Trial - 1787
Sherco 125 SE-R - 29,1545
Sherco 250 SE - 894
Sherco 300 SE - 780
Sherco SM 125 - 834
Simonini - 936
Suter - 1256

Suzuki GT 125 - 248,957,958,1110
Suzuki GT 185 – 1446,1777/74
Suzuki GT 250 - 708,741,941,1110,1216,1508/T69,1516,1560
Suzuki GT 380 - 286,289,729,956
Suzuki GT 550 - 478,730
Suzuki GT 750 - 789,967,992,1381,1629,1695,1740,1750
Suzuki RG 80 – 437,849,1035,1172,1385
Suzuki RG 125 - 436
Suzuki RG 250 - 935,939,1364,1686/85,1687/87
Suzuki RG 400 - 906
Suzuki RG 500 - 1306
Suzuki RGV 250 - 121,392,395,397,942
Suzuki RM 125 – 365/83,868,1609/00,1783/84,1785/85
Suzuki RM 250 - 333,458,598,742/89,810,1150/84
Suzuki RM 500 - 333, 1101/76/370,1408/79,1484/85
Suzuki RMX 250 - 457,490,808
Suzuki RV 125 - 1104
Suzuki T/GT 500 - 577,682,684
Suzuki TM 400 – 1736/75
Suzuki TR 500 – 577
Suzuki TS50 - 1593
Suzuki TS 80 - 1033,1291
Suzuki TS 125 – 584,836,137,1788/80
Suzuki TS 250 – 362

SWM 125/175 - 1040,1041
SWM Silver Vase 250 ES - 832,1041
SWM trial - 1525

Vespa - 539,543
Vihur - 148
Voschod - 1032
Villa – 784,863,1337,
Vins - 604
Weber carb - 1095

Tula - 1038,1039
TM 125 EN - 1361,1372
TM 250 EN - 807
TM 300 / ČZ 300 - 822,1151,1483/SM,1546/03,1774/07
TM fabricca - 1434

Yamaha BOP 50 - 1119
Yamaha DS-7 250 - 187
Yamaha DT 80 - 180,186,1033
Yamaha DT 125 - 52,172,176,177,193,253,456,969,1037,1044,1237,1318,1363,1788/78
Yamaha DT 175 - 1423,1506
Yamaha DT 250 - 134
Yamaha DT 400 – 1491/74,1710/75
Yamaha FS-1 - 163
Yamaha Chappy 50 - 1382
Yamaha 125 Tenere - 934
Yamaha MX 360 - 1466,1565
Yamaha R3 350 - 1400
Yamaha RD 50 - 1542
Yamaha RD 125 - 165,594,786,1104,1125
Yamaha RD 250 - 689,692
Yamaha RD 350/400 - 190,429,927-933,1607/77
Yamaha RD 350LC - 77,81,97,243,445,652,737,1313
Yamaha RD 350 YPVS – 1661/88
Yamaha RD 500LC - 78,122,835,1010,1074,1227,1238
Yamaha RS 100T – 1751/78
Yamaha TDR 125 - 48,292,293,616,772,991,1318,1363,1797
Yamaha TDR 250 - 39,651,848,986,1623
Yamaha TZ 250 - 254,982
Yamaha TZ 750 - 1454
Yamaha TZR 50/80 - 1035,1058
Yamaha TZR 125 - 44,62,262,265,477,983,1131,1741/88
Yamaha TZR 250 - 392,398,1000
Yamaha WR 500 - 585
Yamaha YZ 125 – 162/02,1111/92
Yamaha YZ 250 - 333,556,742/84,1341/82,1500,1746/01
Yamaha YZ 490 – 49,496,742/83,1157/82,1610/80/465,1634/85,1768/82
Yamaha TRI-Z 250 - 960,1083

Zabel – 879,882
Zundapp - 1663


Naposledy editováno 29.01.2023 18:53:17

Blokovaní uživatelé: Sysel2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

9.3.2020 v 18:29 | Nahoru | #361
DRN.> Mít doma muzeum, tak se za desítku hodí, to už dneska neseženeš! Jenže zrovna já veteránista moc nejsem.
Díval jsem se na 125stradali , a tyhle Laverdy měly stejný motor od Zundappu jako Laverda Uno, pětikvalt s termosifonovým chlazením, výkon 17 koní a ne 17kW, jak je v inzerátu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

10.3.2020 v 10:22 | Nahoru | #362
Kohlstein> 2T čopr je možnej jedině o talošů. Divná kombinace.

Objevilo se další enduro , asi N90 a nemuselo by bejt drahý, když kouknete za co to případně vyměněj.


Byla tu zmínka o KZ, jedna na díly.

Další raritka Suzuki TS250 .


Sachs jako jarní projekt za desítku. Tady.


Naposledy editováno 11.03.2020 12:54:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.3.2020 v 17:24 | Nahoru | #363
DRN.> Jo, je to N90 - má zajímavou přední masku s průsvitným kolem světel. Na všech obrázkách na netu jsem viděl jenom barevnou masku kolem dvou kulatých světel. Sedmikvalt!
Do toho Sachse asi ještě desítka zahučí - ojnice, píst, nikasil, ložiska.
Jinak ten Speedfight 100, o kterém tady už byla zmínka , dostal cenovku 25 tisíc . Trošku se ošklíbám, jestli to potřebuju, nebo ne ...

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

11.3.2020 v 18:48 | Nahoru | #364
Kohlstein> motor z dt by mel mit vlozku, probiralo se to tu a lozisek mam plnej sklad. Mam tak trochu neco rozjednany, uvidim jak se to vyvrbi.
Skutra pokud to neni ten italjet nepotrebujes.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

14.3.2020 v 15:11 | Nahoru | #365
Byla tu v inzerci Suzuki RM 125 z roku 1983 za 35 tisíc, ale než jsem se dokopal k ní něco napsat, už není.

Ale lepší pozdě, než vůbec. Model 1983 se navenek moc nelišil od revolučního modelu 1981, kdy Suzuki, Yamaha a Honda zavedli vodní chlazení u prodejních strojů. Tovární prototypy zkoušely vodníky už několik roků předtím - Yamaha od 1977, ČZ od 1978, Suzuki vyhrála MS poprvé s vodníkem v roce 1979 (Everts), do té doby stačil na konkurenci vzduchem chlazený motor. V té době se ještě laborovalo s umístěním chladičů. Yamaha se držela umístění za číslovou tabulkou, Honda měla dva chladiče podobně jako předtím prototypová ČZ (1 chladič) před zúženou nádrží, Suzuki jeden velký chladič pod nádrží. KTM dokonce zkoušela termosifonové chlazení a Kawasaki začala prodávat vodníky s jedním chladičem na levé straně až v roce 1982.
Pro Suzuki byl významný rok 1981 i díky tomu, že přišli s centrálem Full-Floater, který ale v roce 1986 opustili kvůli nutné licenci a složitosti.

Tady je ta 1983:


Na fotce je vidět, že levá číslová tabulka podstoupila úpravu, aby se dalo snáz dostat ke vzduchovému filtru a nemusel se rozebírat celý zadek. Tlaková nádobka zadního tlumiče je kvůli chlazení pod nádrží. Sedlo protažené přes nádrž bylo v té době jenom od specializovaných firem. Za povšimnutí stojí řadicí páka, kterou Suzuki nedělala sklopnou, takže občas došlo i na proražené víko nebo ohnutou řadicí hřídel.

Motor má jazýčkové sání. To zavedli v roce 1982, ale motor neměl v otáčkách takovou chuť do života, jako původní model 1981, kde bylo sání napůl řízené pístem s pomocným membránovým ventilem do klikové skříně. Takto vypadal motor 1981:

Vodní chlazení přineslo spoustě jezdců novou zkušenost. Odpadlo řinčení chladicích žeber a zvuk pojízdného železářství, takže kondice motoru a seřízení šly posoudit i podle zvuků, které šly z výfuku. Motory najednou neztrácely po 15 minutách pětinu výkonu kvůli přehřátí a tím pádem nižší objemové účinnosti sání. U vzducháčů se nastupovalo na trať s motorem jenom s lehce vlažným, aby výkon vydržel co nejdéle. Kdo to zkusil stejně u vodníka, ten se dočkal studeného záděru, protože válec se ohříval a roztahoval mnohem pomaleji, než píst. To samozřejmě platí i dnes, takže kdo je nedočkavý, neměl by si vodou chlazený dvoutakt pořizovat! (Speedfight 100 je vzducháč, tomu se může dát za uši hned )

Naposledy editováno 14.03.2020 18:49:48

3 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

16.3.2020 v 08:21 | Nahoru | #366
Oulehla nabízí vložkování původně nicasilovejch válců. Výhoda je jasná, příště se to normálně přebrousí za pár korun a jede se dál. Co nevýhody? Vliv na výkon?
Cenově je to +- jako novej nicasil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.3.2020 v 08:43 | Nahoru | #367

DRN. píše: Oulehla nabízí vložkování původně nicasilovejch válců. Výhoda je jasná, příště se to normálně přebrousí za pár korun a jede se dál. Co nevýhody? Vliv na výkon?
Cenově je to +- jako novej nicasil.



mam je doma, na TL.... ale jeste jsem je nestacil naroubovat na zadnej motor, takze nemam zkusenost…

ta terenni gilera se mi libi

Naposledy editováno 16.03.2020 08:44:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.3.2020 v 09:30 | Nahoru | #368
assassin> Mokrý vložky má i ten BB motor co skládal dewwil, ne?

Kašli na úspornej režim a kup, nebudou. Já měl dojednaný na čtvrtek NSR, ale to zatim padá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.3.2020 v 09:33 | Nahoru | #369

DRN. píše: assassin> Mokrý vložky má i ten BB motor co skládal dewwil, ne?

Kašli na úspornej režim a kup, nebudou. Já měl dojednaný na čtvrtek NSR, ale to zatim padá.



myslim, ze kramu na prodej bude ted dost skoda, ze mi prachy dosly predcasne.

ten nejvetsi motor co dewwil skladal mel mokry vlozky, ale jak to dopadlo uz jsem nejak nesledoval. to co mam ja by melo byt 1100ccm.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.3.2020 v 09:45 | Nahoru | #370
assassin> Jako jo, zas příjde nějakej ekonomickej průser a lidi se budou zbavovat. Na nákup bude dobrá doba. Blbé je, že jsem se rozhoupal k tomu, že taky omezím garáž a chtěl jsem letos prodávat.

To stavel Pepovi, uz tu nejakou dobu neprispiva a na ten motor se ve vlaknu nekdo ptal i dewwila a bez odpovedi, taky nevim.

Naposledy editováno 16.03.2020 09:47:18

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

16.3.2020 v 09:59 | Nahoru | #371

DRN. píše: assassin> Jako jo, zas příjde nějakej ekonomickej průser a lidi se budou zbavovat. Na nákup bude dobrá doba. Blbé je, že jsem se rozhoupal k tomu, že taky omezím garáž a chtěl jsem letos prodávat.

To stavel Pepovi, uz tu nejakou dobu neprispiva a na ten motor se ve vlaknu nekdo ptal i dewwila a bez odpovedi, taky nevim.



ja to s prodejem duc taky slusne projel… bohuzel jsem nestihl opravit ten error ridici jednotky...

Dva takty jsou víc než dost

16.3.2020 v 16:00 | Nahoru | #372
Vložka místo nikasilu je hodně pracná, když chceš trefit všechny kanály, navíc i s nějakým sklonem vyústění.
Edit - chvilku jsem musel hledat ztacený link, ale nakonec jsem to vyhrabal - stránku, kde jeden americký důchodce vysvětluje, jak to vložkování provádí. Vyvrtá válec, nalisuje polotovar vložky, kyselinou odleptá trochu železa pro zviditelnění kanálů, vylisuje ven, nafrézuje a napiluje okna, znovu slisuje, ...
http://www.3wheelerw...177095-How-it-s-Done
a ještě dalších 5 stránek
http://www.3wheelerw...176345-How-it-s-Done

Naposledy editováno 16.03.2020 19:41:28

2 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

16.3.2020 v 23:31 | Nahoru | #373
Víte něco o tomhle typu?
Gilera sc 125



Taky mě fascinují ty výkony otevřených 2T 125. Tady mi hrubě nesedí těch 22 kW. Když si vezmu ten web o ladění Yamahy TZR 125, který sem dával Beranidlo, kde se týpek pohybuje okolo 25 koní a tady prodejce z „tupýho“ DT má tahat 22 kw? Asi mu napíšu.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.3.2020 v 07:51 | Nahoru | #374
Bakoun> třeba ten výkon jen opsal z TP. Tam může bejt takřka cokoliv. Já měl u péráka 110 kW

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

17.3.2020 v 08:25 | Nahoru | #375
kuba350: píše tam 11 kW v papírech, plně otevřená na 22. Ale 110kW Pérák je něco.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.3.2020 v 09:04 | Nahoru | #376
Bakoun> Tyhle novější typy se nikdy s víc než 11kW nevyráběly. Z hlediska obchodu bylo taktičtější udělat úpravy původního cca 17kW motoru na 11kW clonkou v sání, ve výfuku, natočením výfukové přívěry, než udělat nový válec s menšími kanály, jiný výfuk a karburátor a přijít tak o jakýsi příslib sice nelegálního, ale technicky možného zvýšení výkonu. Jak z naší diskuse vyplynulo, těch 22kW u DT125 možná kdosi kdysi měl, ale je to spíš jenom pověst, která se objevuje i v inzerátech. Reálnější bude zůstat u 22 koní, pokud tam není válec z nějaké lepší TZR.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

17.3.2020 v 22:38 | Nahoru | #377
Bakoun> Tak jsem se podíval do online katalogu dílů Gilera SC, i na Derbi GPR, která by měla být identická, a válec má PN: 00M12502092, CYLINDER 1, Derbi, Gilera, Piaggio
Z dalšího hledání na webu vyplynulo, že se jedná o válec 3MB, který ten výkon přes 20kW v TZR asi měl (příspěvek #262 ), pokud k tomu byl vhodně navržený výfuk, sání a zbytek motoru Minarelli.

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

19.3.2020 v 09:48 | Nahoru | #378
Prej závodní válec k prodeji na Mito.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

20.3.2020 v 23:16 | Nahoru | #379
DRN.> Při pátrání po nějakých údajích týkajících se tohoto válce jsem našel všechno možné, jenom k tomuto 81782 válci nic.
Nějaký Marco naměřil na zadním kole Mita 23,5kW/ 11200rpm v této konfiguraci: válec 73037, karburátor 32mm Dell´Orto VHSA , jednokroužkový píst Vertex, větší kompresní poměr, výfuk z SP 1995, předstih 19-20°. Na motoru to dělá asi 26kW.

Tady jsou odkazy, zkrácená verze anglicky a kompletní pdf italsky .
A ještě nějaká laborace na motoru - pdf italsky

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

21.3.2020 v 23:46 | Nahoru | #380
Z trochu jiného soudku. V inzerci je Gas Gas Contact 250 za 90 tisíc, téměř funglovka a tedy slevněný na míň než 2/3 původní ceny. Po vzoru "tupého" endura by tohle mohl být "tupý trial". Po shození turistického sedla s baterkou a odstranění elektrického starteru se dají i s tímhle zkusit obtížnější kousky. A už nebudou - KTM koupila Gas Gas jenom kvůli trialkám a na stránkách Gase už jsou jenom "ostré" a elektro trialky. Ve výrobě dvoudobých endur pokračuje po převzetí jejich výroby Rieju.


U trialek je těžké zjistit nějakou hodnotu týkající se výkonu motoru. Našel jsem, že u TXT 321 byl výkon 17 koní / 5200 ot/min. Takže tohle by mohlo mít asi 12 koní, stejně jako měla kdysi Jawa typ 353 - kývačka. V čem jsou si ty dva motory podobné a v čem rozdílné? Oba mají mohutné setrváky, 26mm karburátor. U trialek by asi jeden nečekal, že jsou krátkozdvihové - 250 Gas má vrtání 72,5 x zdvih 60mm, zatímco v motokrosu se kvůli účinnosti vyplachování válce ustálilo u posledních 250cc dlouhozdvihové uspořádání 66,4x72mm u většiny značek. Vodou chlazený Gas se jen tak nepřehřeje, na sání jsou samozřejmě jazýčkové ventily, přepouštěcích kanálů je pět. S prastarou kývačkou má podobné uspořádání výfuku s dlouhým kolenem a kvůli průběhu točivého momentu i časování kanálů - to odhaduju na asi 105° u přefuků a 150° na výfuku (podobné úhly mají i motorové pily).
Zajímavostí je převodovka. Podobně jako kývačka má 4 páry kol, tím ale podobnost končí. 4 páry značí 4 kvalty, jak je vidět na obrázku:

Dvojka hodně do pomala, trojka taky, pětka naopak do rychla a šestka ještě o něco víc. Komu chybí ve výčtu jednička, tak tou je redukovaná trojka. A aby nebyl mezi 3 a 5 tak velký skok, řadí se čtyřka jako dvojka s rychloběhem.

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

22.3.2020 v 07:49 | Nahoru | #381
Beranidlo> Shodou okolnosti jsem mel prilezitost se na Contactu 250 kousek (po rovine) projet. Je to opravdu velmi lehounke a slabe, jak to nema priveru tak se to nevytaci, ale zase se to docela obstojne sbira odspoda. Ucinnost brzd byla taky dimenzovana tak do 15kmh. Je to proste uz uplna specialitka svym zamerenim a nikam jinam nez do lesa to nema smysl tahat :)

Naposledy editováno 22.03.2020 07:50:16

Dva takty jsou víc než dost

22.3.2020 v 19:34 | Nahoru | #382
Honda NS250R MC11 na bazoši, za libovou cenu. Na motorkářích je taky jedna, šejdíř z Opavy za to chce skoro 200 tisíc a neumí to ani pořádně vyfotit a pořád jí říká NSR ...

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

23.3.2020 v 15:53 | Nahoru | #383
Aprilia RS 125 na doskádání. a stejnej člověk prodává i 125ccm KTM, to by měla mít taky motor z DT.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

23.3.2020 v 23:13 | Nahoru | #384
DRN.> Vždycky jsem si říkal, proč do KTM LC2 dali motor italskou Yamahu a ne nějaký Rotax, když za starých časů čtyřtakty s Rotaxy dělali.
Za málo pěněz je na bazoši i starší Aprilia Tuareg - jenom upozorňuju, že tyhle mají starší motor Rotax 127 bez vyvažovacího hřídele, takže budou asi za jízdy svrbět dlaně a chodidla...


A nejspíš to bude 25-koňový model 1986

Naposledy editováno 23.03.2020 23:14:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.3.2020 v 08:37 | Nahoru | #385
Kohlstein> Třeba byl levnější/dostupnější. Kdyby Rotax tak je to něco podobnýho jako je v RS. Úplně nechápu ten jeho popis, to jakože nemá přívěru? Resp je asi furt otevřená.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.3.2020 v 10:24 | Nahoru | #386
DRN.> Nemá přívěru myslíš to LC2 ? Když se na to dívám, tak je tam jiný výfuk, kratší, možná z MX, ale určitě pro vyšší otáčky. Takže mu přívěra otevírá v příliš nízkých otáčkách a je tam stejně velký propad výkonu, jako by to bylo bez přívěry. Vyřešil to tak, že přívěru otevřel nafurt.

Podobný problém je u Aprilie za sto , kterou jsi sem dával - tam je místo původního elektrického serva pneumatické RAVE, kde jde silou pružiny nastavit, při jakém tlaku ve výfuku se přívěra otevře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.3.2020 v 10:45 | Nahoru | #387
Beranidlo> JJ, myslel jsem u toho LC2, není to pak ale úplně mrtvé na spodek?

1 reakcí na tento příspěvek Dva takty jsou víc než dost

24.3.2020 v 12:35 | Nahoru | #388
DRN, válec na MITO je kitovej ,zavodní , ale z KITU 95, coz je starsi a slabsi verze. Podlední kitove válce delala Cagiva s cislem 9 a byl to kit 99 a potom 2001. Oba kity maji 9-tkove valce jen vyfuky myslim byly jine

(reakce na) Dva takty jsou víc než dost

24.3.2020 v 12:46 | Nahoru | #389

DRN. píše: Beranidlo> JJ, myslel jsem u toho LC2, není to pak ale úplně mrtvé na spodek?


Nejel jsem na tom, ale nejspíš to dole mrtvé bude a protože to točí o tisíc víc, tak to možná udělá brzo bum-prásk - píst a ojnice tě zdraví.

Dva takty jsou víc než dost

24.3.2020 v 17:00 | Nahoru | #390
"Tupý" DTčko s otevřenou nemá spodek. A chová se rázem debilně. LC2 bude ostřejší. Bez přívěry to bude vyloženě k hovnu hádám.. Nadruhou stranu je spodek motoru je nezmar. Tak i těch (kolik?) koní navíc jistě dobře zvládne..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Kawasaki KDX 125 Kawasaki KDX 125 Fready 4 5.4.2024 v 22:24 ja1
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81


TOPlist