globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: S Babetou 500km
Zdravím všechny. Vím, že je to bláznivý nápad, ale rozhodli jsme se s kámošem ujet na babetách nějakých 400 až 500km. (babety samozřejmě před vyjížďkou dáme do GO stavu). Ale ještě zvažuji, jestli jet na babettě 207 nebo 210, co myslíte, která je lepší na takovéhle delší cesty? Případně jestli by nebylo lepší jet na pionýru? Jakou motorku do objemu 50ccm by jste na takovou cestu doporučili? Počítáme i s nějakýma těma menšíma opravama, ale snad to nebude nic hrozného. Předem díky za odpovědi.


Naposledy editováno 28.09.2021 12:55:17
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Babetou 500km

5.11.2019 v 22:10 | Nahoru | #31
Vojtěch0> Jedině, že bys našel v kůlně po dědovi první model pionýra Jawa 550 lidově zvaný Pařez, ten by měl mít v TP uvedenou rychlost 45 km/h. Novější už měly vyšší.
Jenže tyhle starý pekáče jsou dnes tuze ceněné veterány, za nepochopitelné peníze, nad kterýma si veteránisti honěj péra. Nejrozšířenější a sehnatelné Pionýry typu 20 nebo 21 s tvým řidičákem řídit nemůžeš. Ne, policajt nad údajem v techničáku nepřihmouří oko, stejně tak s řidičákem na 125ccm/11kW nepřihmouří oko nad nejrozšířenější a bezcennou čízou 175 (172ccm/10kW).

Pokud bych si měl vybrat mezi Babetou a Pionýrem, rozhodně bych jel na Babetě - je mnohem spolehlivější. Snad kromě tekoucího gufera na klikovce a následně klouzající zamaštěné spojky nemá notorické závady.
Na fekálu je problémové skoro vše, na tom může jezdit dlouhé trasy jen dobrý mechanik, co tam rozumí úplně všemu a má před cestou vše perfektně připravené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Babetou 500km

5.11.2019 v 22:27 | Nahoru | #32
Deadman> A jakou babetu bys zvolil na takové to cestování (max 500km ale 95% do 100km) uvažuji buď na 210 nebo 215, ale klidně si nechám poradit. (nejlépe, ať se nemusím většinu cesty v tom hrabat :D) Myslím si, že ta 215 bude spolehlivější, díky tomu, že má jen 1 rychlost, ale nevím, jak to zvládá na delších trasách.

Naposledy editováno 05.11.2019 22:30:27

1 reakcí na tento příspěvek S Babetou 500km

5.11.2019 v 23:51 | Nahoru | #33
Jel jsem na 207 do Chorvatska, cca 800km za 3,5 dne (zpátky jela babetta v kufru auta). Dodělával jsem si volnoběžku, hodí se taky 2l kanistr pro lepší dojezd . Jinak 250km za den se dá, pak už nic moc, u dvourychlostní se údajně kazí spojky (teče olej přes gufero a spojka prokluzuje?). Jediná závada byla jednou svíčka, kterou stačilo vypálit nad vařičem a jelo se dál.
E: ale třeba Maďarský rovinky jsou s tou jednou rychlostí dost únavný, jinak jako levný zavazadla jsem použil kufr na nářadí na nosič a cyklobrašny s vyrobenou podpěrou

Naposledy editováno 05.11.2019 23:58:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Babetou 500km

6.11.2019 v 00:07 | Nahoru | #34
Maikl> A nebyla by lepší, když už jednorychlistni, tak 215? Nad tím právě hodně přemýšlím, jestli tu jedno rychlostní (207 nebo 215) a nebo dvourychlostní (210). Co jsem tak slyšel, tak ty jednorychlistni jsou hodně spolehlivé, ale prý horší do kopců. A ty dvourychlostní jsou prý méně spolehlivé, kvůli té spojce atd, ale prý lepší do kopců a lepší zrychlení.

S Babetou 500km

6.11.2019 v 06:50 | Nahoru | #35
Šel bych do 215ky, nebo sehnat 207.356 - 207kový válec s kanály jako 210, na tom provést maďarskou úpravu http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=4&t=3808 a dát tam dellorto karbec. Dvoukvalt je na ty kopce lepší, ale na tyhle cesty nemá spolehlivost.

S Babetou 500km

6.11.2019 v 07:03 | Nahoru | #36
za 500km pochybuju že by se spojka hned dojebala, měl jsem i 215 a ta oproti 207 i 210 jela nejhůř do kopca, a s tím fichtlem, nevim co proti němu všichni mate s tou spolehlivostí, jezdím na něm každý den do školy 60km a vždy jsem zatím dojel tam i z5, ono to není tak úplně v motorce ,ale v tom jak si to člověk sesteluje

(reakce na) S Babetou 500km

6.11.2019 v 07:16 | Nahoru | #37
Vojtěch0> Je mi jasný, že toužíš po té cestě. Ale je to fakt opruz. Hodiny a hodiny být předjížděn. ...
A je to - díky pomalosti - hrozně nebezpečný. Sejme Tě zezadu nějaký jouda.

Já svého staršího syna pustil na Balkán, až když v 19 letech udělal papíry A2. To jsme koupili ER-6. Byť omezená na výkonu, jela 150. Tedy nehrozilo, že ho někdo sestřelí zezadu. Dopředu se řidič dívá a záleží na něm, co a jak zvládne. Zezadu jsi odkázán na jiné.

Za rok si uděláš A1, koupíš si nějakou parádní dvácu a Evropa je Tvoje. Na dváce - při troše rozumu - se dá cestovat daleko. Na babetě to je masochismus.

S Babetou 500km

6.11.2019 v 07:23 | Nahoru | #38
Pokud netrváš na "retroúlet" výletu a plánuješ na tom i normálně jezdit, podívej se spíš po Jawe 50 Betka nebo čínském ekvivalentu s 45kmh v tp.

Pokud babettu tak co nejnovější - 215 nebo úplně nejlépe 225 která byla konečně bez těch zbytečných a chujových šlapek. Každopádně počítej s tím, že to nebyly kvalitní stroje ani jako nové a vysoká tržní cena je spíše kombinací nostalgie a možnosti řízení s řp B.

Pokud koupíš nějaký starší krám co ještě nemá vzadu tlumiče, tak si je dokup! Jízdní vlastnosti kousků co mají vzadu jen pružiny jsou děsivé, a i když to jede jen 40 stejně musíš do zatáček brzdit aby ses nezabil.

S Babetou 500km

6.11.2019 v 09:18 | Nahoru | #39
Jestli se v té motorce nechceš hrabat, tak si domů netahej nic, co zavání jawou
Jestli mopeda, tak bych spíš popřemýšlel nad manetem korado...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Babetou 500km

6.11.2019 v 09:52 | Nahoru | #40

krokoš píše: A prečo asi mám stále motorky?????

PS: motorky slúžia na balenie báb, hlavne teda, až potom na jazdenie. Tzv, kundolap.


Dneska se ženský motorek spíš bojí
I když nevím jak teenagerky, z téhle kategorie už jsem vyrostl... :)

Naposledy editováno 06.11.2019 09:52:51

(reakce na) S Babetou 500km

6.11.2019 v 17:36 | Nahoru | #41

Spazik píše: Dneska se ženský motorek spíš bojí
I když nevím jak teenagerky, z téhle kategorie už jsem vyrostl... :)



Čau, ja už som si len robil srandu, blúznenie senilného chlipného starca, hahahaha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Babetou 500km

6.11.2019 v 18:50 | Nahoru | #42
Vojtěch0>na B207 mám ojnici s jehličkovým ložiskem místo kluzného pouzdra ( 210 to už má také) ..válec a hlavu z 210 ( bez dekompresoru) s vyleštěnými kanály, karbec dellorto s bočním sáním a hnací kolečko o 1 zub větší, jede kopec-nekopec, maximálka je 44 ale stabilně se na tom dá jet asi 30.35, origo sedlo je tvrdé a prední tlumiče jsou v podstatě jen pružiny s kluzáky v teflonovém pouzdru, motoricky je to spolehlivý nezmar...210 může mit skutečně problemy s prosakujícími gufery a s prokluzy čelistí ale to se dá odstranit a když se tam nenarvou nadoraz, není důvod k obavám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Babetou 500km

6.11.2019 v 19:58 | Nahoru | #43
CRF1000> Válec pasoval bez problémů?

(reakce na) S Babetou 500km

7.11.2019 v 11:18 | Nahoru | #44
Hitak128CZ> bez problémů, samozřejmě na karbec je jina priruba a nove koleno vyfuku mi tam nešlo bez upravy. je směrovano jinam, pouzil jsem stare, někdo tvrdí že je pak problem se nastavenim zapalovani ale ja tam problem nevidim

1 reakcí na tento příspěvek S Babetou 500km

7.11.2019 v 18:02 | Nahoru | #45
Radši bych jel na simsonovi.

(reakce na) S Babetou 500km

7.11.2019 v 18:04 | Nahoru | #46

_Michal píše: Radši bych jel na simsonovi.


V patnácti letech? Jak to chceš legalizovat?

S Babetou 500km

7.11.2019 v 22:56 | Nahoru | #47
Vojtěch0> Podle mě v tom není až tak zásadní rozdíl, 207 mi nepřijde nějak zásadně nespolehlivá a kopce zvládala vcelku obstojně. Pomoct by mohl válec s hlavou z 210 (je potom potřeba dodělat chcípák místo dekompresoru), zkrácení kolena výfuku a karbec dellorto, ten jsem tam měl taky, protože jsem babettu koupil s karbecem z 550 a nebylo to úplně ono.

S Babetou 500km

8.11.2019 v 09:05 | Nahoru | #48
Nevím, zda to tady už někdo dával:

(reakce na) S Babetou 500km

8.11.2019 v 19:14 | Nahoru | #49
combust> V roce 1988 uspořádal Svět motorů sraz Babett v Mohelnici a tam jsem se setkal s kolegou, co na Babettě v Jugošce byl. Měl vzadu vlastnoručně vylaminovaný "kufr". Kýblíky jsme vozili (také) na dvou Babettách v HK. Praktická věc

A jinak k úvodnímu dotazu - 300 až 500 km za den jsme tehdy jezdívali. Kámoš na Babettě dojížděl několikrát týdně z HK do Prahy na noc za kočkou. A nejvíc jsem na tom víceméně nonstop 2.058 km za 58 hodin. I do toho časáku se to tehdy dostalo
Je ale fakt, že Babetty tehdy byly zánovní a s originálními díly. S dnešním balastem, co je k dostání v mototechnách jako náhradní díly bych se asi neodvážil ani k blízkému rybníku. Například unašeče spojky jsem si vyráběl sám, protože ty napodobeniny jsou vyloženě z bláta. No a originální karbec, škoda mluvit (děravá šoupata už na pultu...). Tak jsem Babču odložil.

S Babetou 500km

10.11.2019 v 10:47 | Nahoru | #50
Chtělo by to něco, jako má Lindner v Liberci. Taková "malinko upravená BABERA.
http://www.moto-quadcentrum.com/

S Babetou 500km

10.11.2019 v 14:19 | Nahoru | #51
Ahoj na YT jsem koukal nedávno na video kde dva kluci jeli na dvourychlostních Babetách do Vatikánu

S Babetou 500km

12.11.2019 v 11:34 | Nahoru | #52
V pohode to dá Babeta, Pionier, aj Simson.

Dedo jazdieval z trucu na Pionieri Košice-Považská Bystrica každý víkend jednu sezónu. Chcel dokázať kolegom, že tie blbé poldecáky z čiech sú lepšie, ako tie naše skvelé Manety a Tatrany (a vera, že sú)

Tiež dal Košice-Balaton, Košice-Zagreb. Hoc mal aj Jawu 250/559, na pinčle nezanevrel a vždy sa vytešoval, keď sme jazdievali spolu, dedek ťahal veľkú a ja malú Jawu na kopce nad dedinou.

K veci, akýkoľvek poldecák v normálnom stave ťa odvezie takmer kamkoľvek. Otázne je, kedy tam dorazíš a čo na to tvoja sedacia časť...
Veľa zdaru!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Babetou 500km

12.11.2019 v 20:36 | Nahoru | #53

Spazik píše: Dneska se ženský motorek spíš bojí
I když nevím jak teenagerky, z téhle kategorie už jsem vyrostl... :)



jo, jo...jedna mě věkem přiměřená mi řekla, že nemá ráda motorkáře, ...takže jsem nezasunul..

(reakce na) S Babetou 500km

13.11.2019 v 21:03 | Nahoru | #54
GL1> nič si z toho nerob, nevie, čo je dobré. Takú radšej prekročiť, ako do nej namočiť

S Babetou 500km

16.11.2019 v 20:50 | Nahoru | #55
Letos jsme byli na simsonech v Řecku přes 5000km a prdel jak svině pár problémů bylo to přiznávám ale 500km dáš i na odrážedle

S Babetou 500km

17.11.2019 v 21:44 | Nahoru | #56
500 km ujedeš v pohodě tak na třikrát, dalo by se i za dva dny, ale to už by to muselo odsejpat abys celej den jen neseděl na Babettě. Jinak na spolehlivost bude lepší 207. U 210 je problém s dvojkou, kde pp nějaké době vždy neudrží O kroužek olej a začne klouzat. Když se na tom vehiklu jezdí víc, tak ti v nečekanou chvíli odejde řemen. No a když jezdíš ještě víc tak ti taky odcházejí impulsní a zapalovací cívky. Ale zase je pravda, že se dá vše opravit během chvilky, když víš co a jak a máš náhradní díly které zrovna náhodou fungujou. Ještě chceš jet na Babettě?

Naposledy editováno 17.11.2019 21:45:14
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zadřená Babetta 210 ,vybrus vs nový... Babetta 210 pitbikeros 15 Včera v 08:34 pitbikeros
potřebuji pomoct s babettu 210 Babetta 210 pitbikeros 24 Včera v 07:58 pitbikeros
Potrebujem pomôcť s dielami Babetta 210 Krtekslopatku 5 Včera v 06:28 krokoš
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 21 11.5.2024 v 08:33 Krleš70
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1


TOPlist