globalmoto_duben_nolan





Téma: Bautistova zpověď
18.9.2019 v 20:55
Protože tento rozhovor s Bautistou o jeho údělu s Ducati tady česky nevyšel, rozhodl jsem se to trošku napravit. I podle jeho slov Ducati V4 není ta úplně nejlepší motorka. Zdroj v italštině je tady, na moto.it :
SBK 2019. Bautista: “Ducati conosce i problemi della V4, ma forse non sa come risolverli”
SBK 2019. Bautista: Ducati ví o problémech V4, ale možná neví, jak je vyřešit.
9.9.2019- Po svém dvanáctém vítězství se Bautista rozhodl vyčistit trošku vzduch a ukázal na problémy V4, které Ducati dosud nevyřešila. V krátkosti se také vyjádřil o svém přestupu k Hondě.
Několik minut po svém vítězství ve druhém závodě podstoupil Álvaro Bautista křížové palbě otázek novinářů. Jako vždycky se neschovával za diplomatické odpovědi, ale napřímo vysvětloval svoje postoje a důvody všeho, možná i proto, že po skončení šampionátu mění barvy, aby se stal jedničkou v novém projektu superbikové Hondy. Šťastný za vítězství, ale jeho tvář zračila trápení od bolesti v rameni, kterou během závodu potlačoval adrenalin, ale která se znovuobjevila plnou silou ihned poté, co Španěl projel cílem.

Naposledy editováno 18.09.2019 22:04:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

19.9.2019 v 09:50 | Nahoru | #1
JollyJoker> Melandriho hodnocení dvouválce 2018
- nestabilitu údajně nějak vyřešili, nebylo to aerodynamikou ani Marcovou nízkou váhou, ale zmiňuje vyšší zadní pneumatiku. Že by stačlo zvýšit hmotnost zadního kola na ráfku, tím pádem setrvačnost a gyroskopický efekt?
- V2 nemá rám, kyvka je ukotvená do karteru a mezi hlavy véčka je na čtyřech šroubkách přišroubovaná odlitá hliníková kisna, ve které jsou ložiska řízení a airbox. Je to kompaktní, ale pro závody asi ne příliš tuhé řešení. U V4 je to to podobně, ale díky širšímu motoru je všechno tužší a vpředu to i jako kus rámu vypadá.
- V2 je vysoká, nejspíš kvůli stojatému zadnímu válci a od toho odvozené polohy krku řízení. Jak je to u V4, asi ne moc jinak?
- Marco je drobek a tak může v zatáčkách vysedávat jak opičák, ale stejně tím těžiště moc neposune. Pak mu se může pneumatika dostávat do náklonů, kde už má horší grip.
- krátkozdvihový motor s obrovským vrtáním má mizerný otáčkový rozsah. Minimální použitené otáčky jsou stejné jako u Kawy/Yamahy, ale maximum je o dost níž. V4 to vyřešila.
- převodovka V2 má z nějakého důvodu malý rozsah a nejde to změnit. Respektive když zvětšili rozsah převodovky, tak měli nepoužitelné rozestupy mezi kvalty kvůli motoru.
- V2 nebrzdí a nezatáčí. Brzdy samotné za to asi nemůžou, spíš poloha těžiště (s vysoko sedícím jezdcem), geometrie řízení (což jde proti stabilitě), poloha zadního tlumiče vodorovně, asymetricky vedle motoru a vlastnosti přepákování. To poslední má V4 jinak, s těžištěm si nejsem jistý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bautistova zpověď

19.9.2019 v 10:16 | Nahoru | #2
Kohlstein.Škoda, že Marco neprozradil, jak tu nestabilitu vyřešili. Popsal to tak tajemně a neurčitě, že to má podle mě zakázáno vykecat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
projekce Moto GP v neděli 6-listopadu Ducati Panigale V4 R Dainese Ducati I Dainese Ducati I spikey 5 6.11.2022 v 20:50 Ozzy_
Máte někdo film Já,superbiker Ducati Panigale V4 R Neptun81 7 5.11.2022 v 22:11 spikey
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET


TOPlist