globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava
Zdar borci! Už delší dobu hledám vhodného kandidáta na adventure motorku, co by pohodlně uvezla dva lidi. Ideálně bych šel do nové Tenere, ale bohužel ta je cenově uplně mimo. Jednoválce vynechávám, chci dvouvál. Stará Afrika slabá, Tiger až moc těžký, KTM Adventure pořád mimo budget, BMW F800 GS tuplem, takže mi vyšlo jako nejlepší starý Super Tenere. Je sice taky těžký, ale o ničem lepším nevím a Transalp/KLE jsou pro dva taky slabý a XTZ se mi libí i jak vypadá. Motorku bych chtěl tunit podvozkově, dát USD vidlice, dozadu jiný tlumič. Pročítám zahraniční fóra kde spoustu těchto úprav borci úspěšně dělají a chválí si je, hlavně kvůli váze. Super Tenere má ale jednu vadu. Myslím si, že pro dva to krátké sedlo a celkově pohodlí motorky pro dva lidi nebude ono. Tak mě napadlo - proč "nezendurovat" starší TDM? (líbí se mi úplně ty první TDM) Jiné vidlice, jiný zadní tlumič, celkově motorku zvednout a kola ideálně 21 nebo 19 vepředu a dozadu 17 nebo 18 s výpletem. Kotouč bych dopředu dal jen jeden 320mm. Myslím si, že TDM má lepší a pevnější rám, svody sice pod motorem, ale to bych přežil. Motor výkonnější a lepší elektriku. Každopádně ten rám drží motor, tak aby to vydrželo nějaký rázy. Nemusím jezdit úplně rallye, ale aspoň to, co jezdí mastodonty typu XRV, XTZ. Co si o takové úpravě myslíte? Žádnou takovou úpravu jsem ještě neviděl, vím jen, že borci dávají teréní gumy na tlumiče a kola co TDM v základu má, to ale nechci. Tak by mě zajímaly vaše názory, jestli má TDM něco, co ji konstrukčně předurčuje fakt maximálně tak na tu šotolinu. Dík!
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

19.10.2019 v 23:58 | Nahoru | #91
TA je lehci, protoze spoustu veci ma mensich = lehcich, napr. vidle, kola, osy, brzdy, nadrz, motor a jeho uchyceni, chladice, susplech. Neco chybi uplne, napr. chladic oleje, rozpera nadrze. Ono se to nezda, ale sem tam deka a najednou tam je patnact kilo :( Navic zrovna RD-04 je z tehle rodinky nejtezsi, TA s bubnem vzadu nejlehci.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

20.10.2019 v 13:03 | Nahoru | #92
Rad bych kdyby jsi upravil nejake xtz 750 Tenerka ma super motor, ale alp bude asi vhodnejsi. Da se na to porad sehnat dost věcí a i na internetu je dost fotek na inspiraci ohledne úpravy. Ja za sebe bych sehnal levnejsi kus nejaky dodrbany. Me by byli lito nicit original a navic ti zustane vic penez na prestavbu.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

20.10.2019 v 15:33 | Nahoru | #93

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

21.10.2019 v 20:39 | Nahoru | #94
Kua tak nevím.. Teď jsem vážil svoje TA 96-posledni jednokotouc a má plnej 218 kg:-/
Oproti sérii má navíc jenom padáky a hlavní stojan... Tak buď nám pěkně kecá váha (čemuz by odpovídalo i to číslo když tam stouonu já) a nebo honda...

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

21.10.2019 v 20:53 | Nahoru | #95
Radus88 > o úpravě XTZ jsem přemýšlel hned zezačátku, ale myslím si, že tam váha moc srazit nepůjde. Pak dost lidí si připomíná na problémy s těžištěm, jízdní pozice atd. Ale stejně ji budu muset vyzkoušet alespoň projet abych ji uplně vyřadil. Fakt nevěřím tomu týpkovi z advrider fora že tam má 180kg. S náplněma to není možný a suchá je to taky moc nízký. Žádná jiná menší nádrž jako na XRV by se tam nedala dát. Nic vyloženě vyrábět nanovo nechci, nemám na to knowhow ani prostředky, kromě nějakých vyfrézovaných rozpěrek apod. Zatím se mi jeví alp jako dobrý základ. Ten co jsi posílal vypadá pěkně udělaný ale já bych chtěl TA600, prostě se mi líbí, ten nový naopak ne
Wenca24 > díky za kontakt! koukal jsem se na ty kapoty a jsou pěkné, teoreticky by se s ním dala domluvit i nejaká úplně "speciální" (dvě malé světla, ale jiná než boano). Je mi jasný, že starý TA může být v horším stavu, proto bych chtěl aby byl základ dobrý. Co se vizuálu týče, přijdě mi, že některý ty transalpy jsou celkem opečovávaný. Jinak se divím té váze 218kg by snad měli mít až ty poslední transalpy. Kolik tak váží ty padáky? Všeobecně ale těm suchým-mokrým váhám v katalozích moc nevěřím, většinou to totiž bývá víc

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

21.10.2019 v 21:32 | Nahoru | #96
Padaky a stojan dohromady odhaduju min 7-8kg.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

22.10.2019 v 00:43 | Nahoru | #97
Tak me tenerka vyhovuje jizdni pozice super. Na jeden zatah 1000 km. Na druhou stranu ja jsem malej. Mam trosku upravene plexi a ani nemusim zavirat helmu. Me zas nevyhovoval transalp. Kdyz jsem potkal v madarsku tri chlapi jeden mel velke GS druhy xrv a xtz. Vraceli se z rumunska a kluk na.africe i na gs se oba shodli ze tenerka jim davala na prdel diky těžišti. Ze ho ma dobre polozene. Boxer se nevešel do vyjetych koleji a afrika diky večku ma těžiště nahoře a nestačili mu nohy:) ja bych se vahy nebal, nebo s tim hodlas jezdit nejaky těžký off?

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

22.10.2019 v 08:16 | Nahoru | #98
Radus88> Tohle je strašně individuální hodnocení. Kamarád, jehož první velká motorka byla stará šestka Tenérka, si po přesednutí na LM-kovou Hondu připadal úplně stejně nesvůj jako já, když jsem z té Hondy přelezl na jeho Tenérku. Další člobrda jezdil na 750ST a posmíval se, že má o 10 koní víc a 10 kg míň. Pak si právě v Rumunských horách zkusil to samé projet na XRV a ST šla kupodivu do světa, koně nekoně (ty teda oplakal) a kila nekila. Fakt záleží, na co je kdo zvyklý a jaká poloha je pro něj přirozenější. Mě osobně třeba víc vyhovuje sedět jakoby v motorce (Honda) než nad předním kolem motorky (Yamaha). Tenhle pocit jsem měl, když jsem porovnal jak šestkovou Tenérku, tak i 750ST oproti oběma jejich přímým konkurentům od Hondy. Jenže pak přijde někdo třetí a má zase úplně jinou zkušenost
Jo a k tomu těžišti. Tak nějak panuje shoda, že díky dvěma válcům vedle sebe je ST moc těžká na předek, což spolu s charakterem točivějšího řaďáku děla problémy v náročnějším měkčím terénu.

Naposledy editováno 22.10.2019 08:23:58

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

22.10.2019 v 20:38 | Nahoru | #99
Asi jak rikas, je to možná jen tim jak komu vyhovuje individualne. Na africe jsem.nikdy nejel, ale ty ceny xrv jsou strasny.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

22.10.2019 v 20:51 | Nahoru | #100
Radus88> nemám v plánu úplný hardcore, ale zas vím, že v terénu se každý kilo pronese. Koukal jsem se na tvůj profil, máš ji opravdu pěknou :) ale i ty tam píšeš jen ta váha Zatím to na nějakou stavbu vypadá nejlip s tím Transalpem, protože kupovat moto za 60 (XTZ, výjimečně XRV) a dělat stavbu fakt asi smysl nemá :/ Budu si je určitě muset i projet. Hlavně na tu XTZ jsem strašně zvědavej už teď vím že pokud do toho půjdu tak budu asi muset něco oželet. Na Alpovi výkon, na XTZ váhu, na XRV cenu
Vilemx> jinak s těma 10kg min na Tenerce oproti Africe se mě nějak nezdá každý uvádí jinou váhu, zajímalo by mě kolik to xtz doopravdy váží.

Naposledy editováno 22.10.2019 20:52:15

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

22.10.2019 v 21:00 | Nahoru | #101
A pořád jsem se ještě nedozvěděl jak je to s těma výkonnějšíma Transalpama mezi roky 89-90 Ví to někdo? Je to rozdíl? A je to vůbec pravda? Dováželi se ty výkonnější sem?

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

22.10.2019 v 21:37 | Nahoru | #102
pretis> XTZ jsem nevážil, takže ti přesná kila fakt neřeknu. ale v té době se to tak nějak bralo, že XTZ je o 10 kilo lehčí a o 10 koní silnější.

S těmi výkony nejstarších Tranďáků ti už nejsem schopen říct, kde k tomu došlo. Ale někdy kolem přelomu 80. a 90. let se měnily normy na hluk a emise, takže bych koníky hledal tady. Je to ale zdlouhavá práce na zimní večery, Musíš projíždět kat. čísla vaček, karburátorů, svodů, tlumičů, pístů, CDI, apod. a hledat rozdíly nejen mezi ročníky, ale i mezi zeměmi určení. Třeba XRV má u stejného ročníku výroby jedny karburátory pro Německo 44, 25 i 37 kW, druhé pro Rakousko 35 kW a třetí pro Švýcarsko 35 kW. To samé tlumiče výfuku nebo CDI, kde se liší podle roků i zemí.

Případně mě také napadá, jestli výkony nebyly měřeny podle různých metodik.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

23.10.2019 v 05:16 | Nahoru | #103
Máš pravdu, že si tam stěžují na váhu, v technickych pasážích v pisku nebo v prudkych vyjezdech. Nechce se ti to zvedat nekde na blbem miste a zo ze to znám transalp i xrv bude mit rozhodne prijatelnejsi spotrebu. Ja jezdim v průměru za 5.5.

https://motorky.bazo...50-Super-Tenere.php.
Dobry zaklad na zimni večery

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

23.10.2019 v 13:07 | Nahoru | #104

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

23.10.2019 v 21:22 | Nahoru | #105

Radus88 píše: Máš pravdu, že si tam stěžují na váhu, v technickych pasážích v pisku nebo v prudkych vyjezdech. Nechce se ti to zvedat nekde na blbem miste a zo ze to znám transalp i xrv bude mit rozhodne prijatelnejsi spotrebu. Ja jezdim v průměru za 5.5.

https://motorky.bazo...50-Super-Tenere.php.
Dobry zaklad na zimni večery



Tak nevím... Já jezdím s alpem za 6

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

25.10.2019 v 20:54 | Nahoru | #106
Vilemx> aha, takže to že bych vychytal silnějšího TA asi moc pravděpodobný není :(
Radus88> 5.5 litrů to musíš mít upraveny ty jehly ne? většinou na XTZ nadávaji skrz spotřebu. Co se týče té co jsi poslal, za 25 tisíc to jsem teda ještě neviděl bude chtít pořádnou péči ale zase ta cena je fakt skvělá, aby tam ale nebylo ještě něco špatnýho jinýho. Jinak XTZ bych asi krom tlumičů, pokud nakonec vůbec moc neměnil. Rally kapotáž na to neni, menší lehčí nádrž taky ne. No musím se na nějaké svést jak na tom jde ve dvou? Není to sedlo moc krátký?

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

25.10.2019 v 23:57 | Nahoru | #107
Do terenu si postav motorku jen pro sebe pak te vykon nebude tolik omezovat , kde absolutni maximum je 180kg s plnou bambuli aby sis to aspon trochu uzil (idelal ze stary skoly je třeba Yamaha TTR) a pro cestovani ve 2 si kup obycejny TDM a nech ho tak jak je a mas to vyreseny stejne ve 2 vyjedes prd a sotolinky pro dva projedes i s tdm bez uprav - proste pojedes pomalu - za posledních 15let jsem upravami ruznych motorek hrube přes- kilo lepsi to nepocitat a krome jawy kde je to snadny je u japonce atd. fakt tezky postavit něco co je lepsi nez original a zaroven se to nesere a dlouhodobe (i po 20000 a vic km) je to k lepšímu, něco se povede třeba az po par letech, napodruhy, napotřetí - ja to beru spis jako konicka pro dlouhe zimni vecery ale když je pro tebe kilo za ojetou lc 8 moc tak se na to jednoduse vyser - koupis moto za 50 ores zimu do das dokupy podle svých nejlepich predstav a si na 80ti , přes leto zjistits ze se pulka nepovede nebo vysere das další 20ku a pak ještě aspoň jednou 15ku a po 95 tis v prdeli je to je jakztakz dobřa prestavba ale porad v mezích toho co puvodni stroj dovoli - a mohl si mit tu kachnu která by to dokonale podelala a bez práce - ale chápu tě - touha se v necem dloubat je silna a neodolatelna bez ohledu na racionalni duvody

Naposledy editováno 26.10.2019 00:05:15

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

29.10.2019 v 14:48 | Nahoru | #108
milanek81> pěkně jsi mi to tady rozpočital, díky jako... asi máš pravdu no musím si promyslet jestli budu radši šetřit na kachnu nebo stavět. Do terénu si chci pořídit ještě před tím nějaký endurko, mim dlouholetým snem je stará DR 350. Kdo ví třeba mě to nakonec přejde Ale to stavění je koníček jak říkáš a když má člověk neco v hlavě těžko se toho zbavuje a smiřuje s dokonalým strojem už od základu díky za všechny rady kluci!
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Elektrika Yamaha TDM 850 Secrets 12 3.5.2024 v 22:25 assassin
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM


TOPlist