globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava
Zdar borci! Už delší dobu hledám vhodného kandidáta na adventure motorku, co by pohodlně uvezla dva lidi. Ideálně bych šel do nové Tenere, ale bohužel ta je cenově uplně mimo. Jednoválce vynechávám, chci dvouvál. Stará Afrika slabá, Tiger až moc těžký, KTM Adventure pořád mimo budget, BMW F800 GS tuplem, takže mi vyšlo jako nejlepší starý Super Tenere. Je sice taky těžký, ale o ničem lepším nevím a Transalp/KLE jsou pro dva taky slabý a XTZ se mi libí i jak vypadá. Motorku bych chtěl tunit podvozkově, dát USD vidlice, dozadu jiný tlumič. Pročítám zahraniční fóra kde spoustu těchto úprav borci úspěšně dělají a chválí si je, hlavně kvůli váze. Super Tenere má ale jednu vadu. Myslím si, že pro dva to krátké sedlo a celkově pohodlí motorky pro dva lidi nebude ono. Tak mě napadlo - proč "nezendurovat" starší TDM? (líbí se mi úplně ty první TDM) Jiné vidlice, jiný zadní tlumič, celkově motorku zvednout a kola ideálně 21 nebo 19 vepředu a dozadu 17 nebo 18 s výpletem. Kotouč bych dopředu dal jen jeden 320mm. Myslím si, že TDM má lepší a pevnější rám, svody sice pod motorem, ale to bych přežil. Motor výkonnější a lepší elektriku. Každopádně ten rám drží motor, tak aby to vydrželo nějaký rázy. Nemusím jezdit úplně rallye, ale aspoň to, co jezdí mastodonty typu XRV, XTZ. Co si o takové úpravě myslíte? Žádnou takovou úpravu jsem ještě neviděl, vím jen, že borci dávají teréní gumy na tlumiče a kola co TDM v základu má, to ale nechci. Tak by mě zajímaly vaše názory, jestli má TDM něco, co ji konstrukčně předurčuje fakt maximálně tak na tu šotolinu. Dík!
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 11:15 | Nahoru | #1
S takovou úpravou budeš mit problémy jak na STK tak v případě nějaké nehody

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 11:38 | Nahoru | #2
To je mi jasný, v tom by byla lepší XTZ, ale pocitejme s tím, že bych s tím nějak "žil". I když si člověk dá na XTZ dozadu 18ctku, je to defakto to stejný. Borci běžně davaji 18 dozadu na Afriky a Transalpy a taky jezdí. Když je teď STK na 4 roky, zas tak bych se tím nezabýval a na STK bych ty kola napasoval zpátky. Nehoda je horší, ale to je spousty co kdyby, který bych tady úplne řešit nechtěl, zajímá mě technika, jestli by to zvládla.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 11:53 | Nahoru | #3
Cenove za masinu chces dat tak 50, co?

Nechces se spis realizovat na nejakem cenduru, na ktere uz existuji offove doplnky?

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 13:09 | Nahoru | #4
Jen jestli by místo takto upravené motorky nakonec nevyšlo levněji starší KTM adventure

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 13:44 | Nahoru | #5
Jasně to jsem si říkal taky jestli by KTM nevyšlo ve výsledku +- stejně draho, jenže na té stavbě je přidaná hodnota právě že si ji postavíš a uděláš podle sebe. Adventure je hotovej stroj a přidání racku moc jako úpravu neberu A zase to je minimálně pořad 100-120 za motorku, ta úprava by vyšla když moc tak na 25 tisíc a +- 50-60 za stroj. Co se týče cendura, Varadero nebo V-stormy jsou mimo mísu, to můžu upravit rovnou XTZ. Já mám ale rád neobvyklé stavby, a přijde mi, že TDM až na podvozek je takový "skoro enduro".

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 13:56 | Nahoru | #6
Pár upravených TDMek jsem viděl a sám jsem 3 kousky v neupraveném stavu vlastnil.
TDMko je blbej kandidát na úpravu offroad, včetně legislativních důvodů bys vlastně musel řešit úplně všechno. Tlumiče mají malý zdvihy, sedlo je cestovní, jízdní pozice taky, plastový prsa, nádrž, motor i chladič na ráně, řídítka úzký a výfuky nízko. Zahučíš do toho za dalších 50 tisíc ani nebudeš vědět jak.

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 14:10 | Nahoru | #7
pretis> Zkus mrknout na Caponord Rally Raid...

Běžný Capo (výkonu i pohodlí dostatek) se dnes dá koupit za dobrý koruny a ladit pak můžeš do aleluja...

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 14:33 | Nahoru | #8
BTW, Tiger 900 se vstřikováním je jen o cca 10kg těžší než TDM850 a to má 19ku kolo, dráty a o 5 litrů větší nádrž. Když už jsme v této kategorii, tak bych určitě nevynechal BMW R1100GS / R850GS. Od roku 1997 (kvůli převodovce) a nechal bych si rezervu na nové tlumiče, se kterýma je to v terénu úplně jinej level.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 14:36 | Nahoru | #9
Trošku bych se bál o alu rám, aby unesl dlouhodobou zátěž při divočení mimo cesty. Zvlášť, když na tom chceš ve dvou a v plné polní.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 15:17 | Nahoru | #10
vilemx> aluram u ceho? U Caponorda?

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 15:26 | Nahoru | #11
tu daco len tie vyfuky by mohli bit pod sedlom

Naposledy editováno 06.08.2019 15:27:27

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 15:28 | Nahoru | #12
a este dajake video

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 15:29 | Nahoru | #13
videl som aj video pekne upravenej xtz750 ale neviem ho teraz najst ak sa mi podari hodim to sem.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 15:37 | Nahoru | #14
Díky moc za rady chlapy. Caponord to už je obrovský tank, sice rally raid verze je pěkná, ale bude to hodně těžké. Tiger 900 se mi libí jen ta starší karburátorová verze, ale taky se bojím, že bude těžká (nevím teda jak v porovnání s XTZ, podle specifikací to bude asi podobné). GSa Boxery jsou taky už moc těžkotonážní a nelibí se mi. Jinak Slávku myslel jsi upravou vidlic na GS oddělat telelever a hodit tam klasické vidlice? Co se týče toho TDM, právě s jinými koly a tlumiči počítám, řídítka širší plus blastry, sedlo mi až tak nevadí a přidal bych padací rámy a vyrobil lepší kryt svodů. Výfuky dal 2-1 a zkusil dát koncovku trochu výš. Legislativa je jedna věc, ale jak říkám, lidi upravují různě a jezdí s tím. Halo se může dělat i z jiného rozměru gum nebo laďáku na jinak seriové motorce. Chtěl bych úpravami stáhnout mokrou váhu motorky aspoň na takových 200-210 kg a myslím si, že by to u TDM možná šlo. Každopádně ten alu rám je věc druhá, tu otázku jsem si taky pokládal a právě toho bych se bál nejvíc Četl jsem právě, že týpek úpravami tlumičů, výfuku a úpravou podsedláku na své XTZ stáhl váhu skoro o 30Kg.

Naposledy editováno 06.08.2019 15:38:35

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 15:52 | Nahoru | #15
No to je presne podobná úprava TDM jako bych chtěl dělat. Myslím si, že tam má tlumiče z XTZ. Alu rám myslím u TDM. Co se týče toho BIGa, je parádní, ale jednovál

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 16:05 | Nahoru | #16
TDMko má normální plechovej rám, hliníková je jen povrchová úprava - lak Hmotnost ušetříš maximálně tak na jednom výfuku, ale zase to doženeš zpátky padákama a různejma nezbytnejma píčovinama.
Ta úprava s kolama 21-17 je sice hezká, ale jen na oko. I na bosenský šoto bych jel raději se svou R850GS (ikdyž v některých výjezdech už to bylo dost na hraně). Jak píšu, strávíš s tím spoustu času a peněz, motorka bude neprodejná, potencionálně hrozící průšvih při nehodě a ještě nebude fungovat podle představ. Nicméně, tvoje volba, tvoje peníze. Kdo si hraje, nezlobí...

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 16:16 | Nahoru | #17
V čem si myslíš, že to nebude fungovat? Pokud by se tlumiče rozumně nastavili, v čem to bude horší než tvoje GS? Je mi jasný, že ten rám je jiný, jen mě zajímá, jestli bys mi to mohl nějak podrobněji vysvětlit, abych myšlenku na tuhle přestavbu mohl buď úplně zavrhnout, nebo dál rozvíjet V čem je to tolik jiná motorka než treba to Super Tenere? Je to všechno rámem? Rozložení hmotností bude asi taky jiný, ale to i XTZ nemá nicmoc. Jinak žádná úprava není nevratná, pokud se něco neřeže nebo nevaří.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 16:28 | Nahoru | #18
Tlumice, kola, brzdy, ram, geometrie, poloha a uchyceni stupacek, blbej tvar sedla a nadrze, plasty pred nadrzi, sirokej chladic, kratka kyvka. Jakmile do neceho sahnes, zjistis, ze musis resit dalsi 3 veci. Vsechno budes muset delat na miru, nic neni plug&play. Spousta soustruzeni, vymysleni a ladeni. Jestlu te to bavi, uzij si to. Jestli chces jezdit, kup hotovou vec a res jenom detaily.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 18:33 | Nahoru | #19
Je mi jasný že tam bude spousta věcí, který budou složitější, přesně jak říkáš, jedno upravíš a další tři musíš taky předělat, předtím to člověk neví dokud to neuvidí když to začne dělat. Ještě mi řekni, dá se na tom alespoň stát ve stupačkách? Jízdní poloha se mi totiž nezdá špatná. Jestli ale nakonec nebude jednodušší a i legislativně lepší když už se to bude dělat upravit tu XTZ.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 19:10 | Nahoru | #20
skor by som isiel asi cestou tej xtz 750,pripadne tam vies poriesit aj motor na tych 850 ako tdm.

(reakce na) Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 20:01 | Nahoru | #21

Slávek-TDM píše: aluram u ceho? U Caponorda?


Aha, neznalost neomlouvá . Netušil jsem, že TDM má ocel, vzhledově to vypadá jako hliník. Než na TDM roubovat XTZ, tak mi přijde jednodušší a efektivnější na XTZ naroubovat TDM motor a trochu poladit podvozek. Ale o tom by řekli víc pánové z XTZ webu....

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 21:05 | Nahoru | #22
Jenik dokonce narouboval do XTZeta motor z TDM900. Motorka byla loni v inzerci...

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 21:08 | Nahoru | #23
Kašli na úpravy stará vrány, ze který tu KTM stejně neuděláš. Skončíš jako všichni co do toho šli- hromada peněz pryč a pořádná off motorka z toho stejně neni. Kolem 100tis se dají sehant KTM 950, což je už sakra jinej level... Ty prachy by jsi do tý přestavby stejně dal. Další věc, tu motorku nikdy neprodáš za tolik, co jsi do ní nacpal, bude to jen XTZ za max 50tis kč.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 21:27 | Nahoru | #24
Uprimne, mel jsem moznost primyho srovnani XTZ750 a moji R850GS a i s majitelem XTZeta jsme se shodli, ze jizdni poloha i prechod do stupacek je u bawa daleko lepsi a snazsi. Na Tenerce jsem mel pocit, ze mam nohy hrozne vepredu a ve stupackach mi desne prekazela nadrz a divnej tvar origo riditek tomu taky vubec nepomahal.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 22:09 | Nahoru | #25
Máte pravdu, lepsi je už asi narvat TDM motor do XTZ, ale to už se finančně dost nevyplácí. Upřímně mě netrápí, že bych ty peníze zpátky nedostal, s tim ani nepočítám. Chtěl bych si prostě udělat moto pořádně podle sebe a tu mít klidně hodně dlouho, ne-li napořád. Je pravda že KTM je úplně jinej level. Uvidim podle peněz, když mě se ale hrozně líbí ten Dakar vzhled XTZ pravda, že jsem na ni nejel. Co se týče R850GS, je to GS a to bohužel je v mých očích prostě škaredá motorka, samozřejmě má svoje kvality. Po určitých úpravách by možná šla, ale to už radši došetřim do KTM pokud na to přijde. Nicméně prekvapuje mě to srovnání tveho GS a XTZ, neřekl bych to. Nevíte jak je to v porovnání XTZ se starým Tigerem 900?

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 22:25 | Nahoru | #26
Jojo, taky me to prekvapilo. GSo je v oblasti kolen prekvapive uzsi. SuperTenere se mi hrozne libila a chtel jsem si ji koupit. Motor je tocivej, kvalty kratky, ale ta jizdni pozice, ta mi teda vubec nesedla. Mam 192cm.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 22:29 | Nahoru | #27
Jasně no, to je škoda, uvidím až se na ni svezu jak to přijde mě. Co říkáš na srovnání váhy GS a XTZ? Nicméně pár příspěvků předtím jsi říkal něco o jiných tlumíčich. Mel jsi na mysli jiné tlumiče na GS? Dělá se to?

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

6.8.2019 v 22:45 | Nahoru | #28
Predchozi prispevky jsou o novem F850GS nebo o boxeru R850GS?
Mne treba u XTZ vubec nesedla jizdni pozice ani geometrie podvozku a jizdni vlastnosti,(zmlsany Afrikou i Varanem), naopak motor se mi moc libil (unudeny linou Afrikou).

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

7.8.2019 v 00:18 | Nahoru | #29
Bavili jsme se o starém R850GS. Nové je mimo cenovou hladinu a upřímně mě zas tak moc nenadchlo. Stará Afrika se mi líbí, ale ten motor je právě moc slabý. Proto jsem začal uvažovat o přestavbě TDM které si myslím má lepší jízdní pozici než XTZ.

Yamaha TDM 850 adventure/enduro úprava

7.8.2019 v 06:38 | Nahoru | #30
To absolutně nedává smysl koupit 20 let starou vránu a narvat do ní dalších 100tisíc. Za ty peníze koupíš přijatelnou mnohem mladší motorku. Navíc ten ztracenej čas je k nezaplacení.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
TDM 850 -jaky olej? Yamaha TDM 850 Buff 24 27.2.2024 v 01:51 Ozzy_
Výpis tech údajů pro individuální d... Yamaha TDM 850 Kožich. 4 11.8.2023 v 14:53 Slávek-TDM
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist