1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
Je na tom zajimave, ze kdyz je skluz nula, tak je i koeficient treni nula. Ja si to predstavuju tak, ze kdyz zacne pusobit sila, tak ta guma se natahuje a tim se vlastne zvetsuje obvod a proto se toci pomaleji, vznika slip. Kdyz uz se guma nemuze vic natahnout, tak se zablokuji kola a jsme v situaci kdy pneu klouze po asfalte.
Ty krivky koeficient treni vs slip maji vyrobci urcite zmerene, ale zverejnovat se jim to asi nechce. Muj odhad je, ze nemaji zajem, aby se spotrebitel mohl rozhdnout racionalne, k cemu by pak byl marketing :) Byl by tam videt rozdil mezi kvalifikacni gumou a beznou sportovni. Aspon co mi rikali Nemci co jezdi Pirellky, tak hlavni rozdil mezi slickem a homologovanou Supercorsou je v tom, ze na slicku je vic masa, ale casy podobny. To ta kvalifikacni na 10 km, to bude jiny kafe, jak rika typek ve videu - otvirat plyn o 10 m driv nez normalne. V Sosnovy by nam to vydrzelo aspon na 15 kol
Zdroj: Tony Foale, Motorcycle Handling and Chassis Design: The Art and Science