2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
Krejza píše: Moto3 vydělává na brzdách. Ani omylem, slabé motorky vydělávají na konstantní rychlosti.
takze kdyz ten seriovej litr pojede "konstantne" na pul plynu tak bude o tu vterinu dve rychlejsi ? popis mi to nejak fyzikalne prosim, tohle me zajima
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
kerut píše: takze kdyz ten seriovej litr pojede "konstantne" na pul plynu tak bude o tu vterinu dve rychlejsi ? popis mi to nejak fyzikalne prosim, tohle me zajima
delas ze sebe blbce, tak ti pomuzu.
pneumatika prenese jen urcite treni, vyuzivas to pri pricnem i podelnem zrychleni, graficky se to znazornuje kruznici - jakmile se pri jizde dostanes "ven z kruznice" lezis.
jelikoz slaba motorka nema vykon na akceleraci, jede se celou dobu na hrane prevazne v pricnem zrychleni = zatacky se projizdi maximalni moznou rychlosti. litr stejnym zpusobem nemuze byt rychlejsi, protoze uz tam neni prostor pro vyuziti jeho vykonu, litr bude stejnym stylem maximalne stejne rychlej. v praxi na tom bude spis hur, protoze moto3 motorka je konstrukcne upravena na ten styl, ma mensi hmotnost, teziste jinde, geometrie...
litr naopak ma vyhodu v obrovskem vykonu a snazis se tedy byt co nejvice na hrane prilnavosti v podelnem zrychleni, prujezd zatackou se "proda" proste to prebrzdis a pokusis se zatocit v co nejkratsim moznem case abys co nejrychleji dal plny plyn a akceleroval na max v primem smeru...
kdyz si tohle cele namodelujes, vyjde ti proc je pro vykonnou motorku pro dosazeni nejlepsiho casu vyhodny tento styl a pro slabou ten druhy.. kdyz se pak podivas na top jezdce, uvidis, ze to sedi i v praxi ... kdyz si zkusis jezdit tak i tak s datalogerem (casomirou) zjistis, ze to funguje i pro nas co nejsme Markez...
Naposledy editováno 08.08.2019 12:02:35