1 reakcí na tento příspěvek Pruhy na přední pneu
PetrL3 píše: Borntobewild> přesněji její vodorovná složka. Působí dostředivá síla. Ale na zvedání kola vliv nemá. To je jiná složka síly (svislá).
A taky je třeba si uvědomit, že pokud bys neměnil zrychlení, svislá složka zůstane stále stejná bez ohledu na poloměr zatáčky-nakolonění. Zvyšuje se dostředivá síla a výslednice.
Tím je odvozeno, že spike-cz napsal blbost.
No tak takhle mi to vysvětlovali na motoškole. Nejsem fyzik, nechám se klidně poučit a pojebat, že jsem napsal píčovinu...
Že se dá motorka zvednout na zadní jen plynem, to samozřejmě vím...
Tak jsem hledal na netu a na stránkách BESIPu zas píšou tohle, tak to prosím vysvětlit polopaticky...
V zatáčkách pod plynem
Do zatáček je potřeba přidat plyn, aby byla motorka správně vyvážená a odlehčila se přední guma . Tato technika je mimořádně důležitá, protože díky ní budete mnohem lepší řidič. Při přidaném plynu motorka lépe zatáčí a díky konstrukci pneumatik a obvodovým profilům se nemusíte bát, že by motorka v náklonu při lehce přidaném plynu výrazně zrychlovala. Naopak – při mírně přidaném plynu pojede buď stejnou rychlostí, nebo bude stále lehce zpomalovat....
Naposledy editováno 02.08.2019 14:33:54
1 reakcí na tento příspěvek Pruhy na přední pneu
Obecný poučky jsou známý, ale fyziku průjezdu zatáčkou teda prosím vysvětlit..
Edit: díky Assassine
Naposledy editováno 02.08.2019 17:51:16
spike-cz píše: Jasně. Každej říká něco jinýho, rád se nechám poučit, ať někde neplácám bludy.. jak to teda je?
Obecný poučky jsou známý, ale fyziku průjezdu zatáčkou teda prosím vysvětlit..
Edit: díky Assassine
Co je na tom tak těžkýho, dokud do zatáčky brzdíš, tak máš váhu na předku - logicky. Jak začneš plynovat, odlehčíš ho. Stejně jako na motor zvedneš mašinu do svíčky. Zatáčky se dají vyjíždět s poskakujícím předním kolem... Právě díky plynu
Naposledy editováno 02.08.2019 20:41:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pruhy na přední pneu
MAJK_TORTELINA píše: Jasně máte pravdu, parkoviště, letiště, sjezd, Šumava,...kdyz už tu něco je tak brání ve výhledu metrova tráva nebo umělecky opravena silnice, vychcana nafta z traktoru...položit ji na limit a chvilku tam vydržet takových zatáček je proste malo. Na letišti je to hračka ale v provozu...
Ale blbost. Už před mnoha lety jsem si dal pravidlo, že si musím na každé vyjížďce dát koleno. Zatím nikdy nebyl zásadní problém to splnit, nějaký vhodný úsek se vždy najde.
taky ho mám rád grilovaný,ale takhle často by se mi to přejedlo
Naposledy editováno 03.08.2019 05:50:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pruhy na přední pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pruhy na přední pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pruhy na přední pneu
Naposledy editováno 03.08.2019 11:10:19
1 reakcí na tento příspěvek Pruhy na přední pneu
A když se vrátím zpátky k začátku, sledovat poserproužky, navíc ještě i na předním kole, je blbost...
Naposledy editováno 03.08.2019 09:49:29
1 reakcí na tento příspěvek Pruhy na přední pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pruhy na přední pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pruhy na přední pneu
t_freedom píše: spike-cz> ono často radí ti co hodně čtou a málo jezdí... není nic špatnýho přiznat, že si něco pochopil špatně...
Spis zalezi co kdo cte. Casto radi lidi co umi perfektne jezdit, ale diky absenci vzdělaní v oboru si spravne nedokazi dat veci dobromady na teoretické rovině
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pruhy na přední pneu
spike-cz píše: Ta první věta by se dala přepsat odborně. Ale je to tak. Když v zatáčce taháš, je větší váha na předním kole než když pustíš plyn. To jsem tím chtěl sdělit.
Tak ten byl fakt dobrej.
1 reakcí na tento příspěvek Pruhy na přední pneu
assassin píše: Spis zalezi co kdo cte. Casto radi lidi co umi perfektne jezdit, ale diky absenci vzdělaní v oboru si spravne nedokazi dat veci dobromady na teoretické rovině
Tak nějak jsem si to taky myslel...
Třeba já mám poserproužky asi centimetr na zadní a 1,5 cm na přední a přitom mám odřené hlásiče na stupačkách a na pravé straně i spodek kapoty, takže poserproužky fakt neřešte na každé motorce to bude jiné....
2 reakcí na tento příspěvek Pruhy na přední pneu
Při krizovém brždění je správný postup který z možností:
A) přední a zadní brzda naplno, bez ABSky jen abych nesmykoval plus vymáčknutá spojka
B) zas plné brzdy, ale spojku vymačknem až řekněme za polovinou brzdné dráhy
C) plná přední brzda plus spojka, zadek jen lehce přibržďovat
?
Zajímal by mne Váš názor a zkušenost, případně jak jste se tohle učili...nebo jak to učíte ve svý motoškole...
Díky
spike-cz píše: Ok, pánové když už se tu rozebírá technika jízdy, využiju toho, že sem píšou lidi, kteří chtějí poradit a ne jen hejtovat..
Při krizovém brždění je správný postup který z možností:
A) přední a zadní brzda naplno, bez ABSky jen abych nesmykoval plus vymáčknutá spojka
B) zas plné brzdy, ale spojku vymačknem až řekněme za polovinou brzdné dráhy
C) plná přední brzda plus spojka, zadek jen lehce přibržďovat
?
Zajímal by mne Váš názor a zkušenost, případně jak jste se tohle učili...nebo jak to učíte ve svý motoškole...
Díky
Dám ti zkušenost .... už asi pěktrát, když se mi orosila prdel, tak jsem přijmul fakt že poletim a radši jsem to ze všech sil stočil na stranu ...a pětkrát to vyšlo a auto jsem objel, když bych to fakt nedobrzdil ...stejně bych radši letěl bokem, než do dvěří na brzdách ... jinak, když nejsem na okruhu tak tvrdě brzdim vždy se spojkou (Stejně tam většinou mám dvojku a reflexivně skopnu do neutrálu a ten kopanec od motoru v momentě kdy rychle pustim plyn a panicky přeskočim na brzdy se mi nelíbí), předek natvrdo a zadek jen zlehka ....ono ty kotrmelce ze zablokovanejch zadků vypadaj fakt děsivě, to radši přebrzdit předek a letět na hubu
(Ale tím neříkám, že je to správně .... jen zkušenosti)
Naposledy editováno 04.08.2019 20:45:13
2 reakcí na tento příspěvek Pruhy na přední pneu
Jinak já nemám ani zadní sjetou do kraje, chybí mi tak 5mm, ale v zatáčkách se mi občas stane, že čárnu botou o zem, mám ohoblovaný slider i kus podrážky. Možná to bude tím, že nemám botu přimáčknutou k držáku, ale část boty čouhá mimo stupačku, jezdí se mi tak pohodlněji. Skoro jsem to leknutím zahodil, když se mi to stalo poprvé.
Nicméně plně souhlasím s Lamem. Díky tomu se mi vůbec nelíbí, když někdo učí vyhýbák stylem plné brzdy, pustit, max. zatočit, narovnat a zase plné brzdy. Extrémní přenosy váhy předek, zadek, pohyb podvozku, v tom se snažit přesně zatočit. To kolikrát nedá zkušený, když se lekne. Je to strašně náchylné na přesnost jednotlivých úkonů.
1) by se do toho člověk neměl dostat. Sledovat provoz a očkávat podobné situace.
2) pokud se do toho přeci jen dostane, tak sledováním provozu a vytvářením si únikových cest to raději poslat do volného prostoru (s postupnou redukcí rychlosti) než za každou cenu hned brzdit do zastavení.
3) kdo v okamžiku nouzového brzdění sleduje provoz za sebou, zda ho z toho místa něco nesmete?
4) když už na to přijde a je třeba zastavit, není v tu chvíli čas řešit. Jedeš na autopilota podle toho co umíš. Nebo neumíš.
5) z hlediska tréninku je to strašně primitivní teorie. Když tomu věnuješ čas, tak si vyzkoušíš, co Ti nejlépe funguje.
Inak s tým motorom by ma to tiež zaujímalo, ako je to s tým brzdným efektom? Ja pri brzdení zadné veľmi ľahko zablokujem, nie som si istý, ako by mi pomohla väčšia brzdná sila, keď už teraz jej mám viac než dosť. Plus sa nemusím zaoberať motorom (i keď to zaváži asi len pri tréningu, pri ozajstnom núdzovom brzdení sa všetko deje prirýchlo, než aby som na to myslel) a po zastavení mi motor zaručene stále beží.
Modra_Vafle píše: Proč spojkovat, není lepší si pomoct brzdným účinkem motoru a vymáčknout ji až po chvíli brždění, kdy klesnou otáčky?
Jinak já nemám ani zadní sjetou do kraje, chybí mi tak 5mm, ale v zatáčkách se mi občas stane, že čárnu botou o zem, mám ohoblovaný slider i kus podrážky. Možná to bude tím, že nemám botu přimáčknutou k držáku, ale část boty čouhá mimo stupačku, jezdí se mi tak pohodlněji. Skoro jsem to leknutím zahodil, když se mi to stalo poprvé.
Jenže ten brzdný účinek je do určitého zpomalení. Když brzdíš více, než stíhá zpomalovat motor, tak tě ten motor vlastně ještě tlačí dopředu
Sogeth píše: Je to trosku delsi, starsi, neodpovida to presne na dotaz, ale stoji to za shlednuti: Tady
mám to nakoukáno, jezdím VFR r.96, takže pro mě ok, ale už jsem se setkal s názorem, že to pro "moderní" motorky už "úplně" neplatí, jelikož uvažuji o novější sestřičce (cbr 954 rr ), tak by mě zajímal názor zkušenějších. Dík
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Nádrž Yamaha FZ6 N | RTSbike | 10 | 30.7.2023 v 08:15 RTSbike |
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N | RTSbike | 52 | 24.7.2023 v 14:43 smap |
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | Sicco | 16 | 1.7.2023 v 20:42 Střapoč |