globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč jsem spadl
22.7.2019 v 15:21
Tak jsme dneska na kratke vyjizdce spadl a zajimalo by me proc...
Motorka VFR800 Fi, zadni guma tak ve 3/4 zivotnosti, predni skoro nova (jen asi 4roky stary DOT)
Ja zadny extra pilot ale ani ne novacek
Ostra prava zatacka do kopce (pred Suchym vrchem od Jablonneho, pred odbockou k Vavrovce kdo to zna), rychlost mala ..tipuju kolem 30kmh
Nalitl jsem trochu rychleji nez obvykle tak klopim, rikam si pohoda tak rychle nejedu..a najednou v naklonu motorka povolila a ja lehl....motka doklouzla do pulky cesty,ja ke kraji.
Ja jsme v cajku,jen me poboliva rameno, obleceni taky ok, ani to v podstate neni znat, motorka podreny pravy bok...

A ted proc se to stalo? Mala rychlost na tak velky naklon? Moc velky naklon? Nepodrzela guma? (dnes je teplo ale jel jsem jen par km)

Zadni gumu jsme mel sjetou az na par mm ke kraji uz z rumunska predloni, predni kraj zajety nemela, ted je takovy jemne oskrabany.

Omlouvam s eza roman a mozna blby dotaz ale fakt by me zajimalo co bylo spatne abych se toho vyvaroval a nezacal se bat. Zitra vyrazim se zenou smer Slovensko:) Sice se me snazila presvedcit at jedem radsi na tigrovi ale poedeem na VFR at se nezacnu moc bat, i kdyz z naklonu asi zacnu mit ted strach tak jako tak (akorat musi aspon opravit blinkr, skrabance se poresi pres zimu)

Naposledy editováno 22.07.2019 15:22:24

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl

1.8.2019 v 20:31 | Nahoru | #1
Jj díky i tak to znamená že princip jizdy na motorce na okruhu i silnici je stejný ale nelze to nikoho učit za klávesnici spíš jsem chtěl upozornit ať nehledá chybu teoreticky to mu nepomůže stejně tak není cesta se začít bát ...a třeba malé uzavřené okruhy nebo tréning na parkovišti mu dá víc jistoty než půl roku ježdění a bloudění se strachem po silnici to že se ti stane že budeš muset ubrat z nějakého důvodu i v zatáčce se ti stát může a nemusí to znamenat pád ano ideální je brzdit před zatáčkou bohužel nežijeme v ideálním světě a je potřeba si uvedomit že správně zvládnutí motorky nemusí pri zmáčknutí brzdy znamenat pád ... Naopak špatně puštění brzdy těsně před zatáčkou může znamená při překlápění odlehčení předku a ztrát kontaktu v kombinaci se špatně nastaveným podvozkem ale to je teorie a to nemá smysl rozebírat stejně na to bude deset jiných názoru ... Kdo nechce brzdit v zatáčce nikdy nebude Vám držím palce kdo se do té situace dostanete radim se ne po... a pracovat plynule. Těm všem na které to teprve čeká říkám najděte si větší plochu zkuste si udělat oblouk a před jeho vrcholem si opatrně zmáčknete přední v dalším kole pak zadní brzdu uvidíte jak se motorka narovnává a co to pro vás znamená trochu zvysit náklon zlepšit pohled kam chcete jet ovolnit ruce a začít s motorkou pracovat tohle je test k nezaplacení ... Ještě lepší je mít někoho kdo Vám vyfotí natočí jak na moto sedíte případně Vám pořadí co zlepšit to je nejlepší cesta . Hlavně nevkladejte mi do úst že učím jezdit někoho rychle a bezhlavě. Všichni tu jezdíme podle pravidel boze chraň snad se tu nenajde nějaký blazen ... Prostě v plynulosti je cesta a když si jednou vyzkoušíte uzavřenou dráhu pochopíte jak daleko jsou limity a si třeba poradíte lépe když budete řešit problém jen to že věříte stroji na kterém jedete už pomůže .... Šťastnou cestu

(reakce na) Proč jsem spadl

1.8.2019 v 23:26 | Nahoru | #2
JinT> Myslíš, že stačí 3-6 tisíc km ročně na parkovištích?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist