globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Axiální vůle ojnice u dvoutaktu
16.6.2019 v 13:39
Zdravím všechny, mám obecný dotaz. Motor 2T jednoválec do krosny pro motorový paragliding má axiální, tj.stranovou vůli ojnice asi 0,85 mm, tzn. když posunu ojnici na čepu k jedné straně k podložce, tak mezi a ojnici a druhou vymezovací podložku opřenou o kliku vrazím spárovou měrku až 0,85 mm. Tohle je zřejmě zásadní průser, protože ložisko nahoře v oku ojnice taky není nijak vymezeno a chodí volně po čepu od jedné strany pístu k druhé.
Normální axiální vůle ojnice je, jak jsem různě vyčetl, 0,1- 0,2 mm, pokud to není vymezeno na pístním čepu, pak může být dole víc.. To by bylo mezi podložkou a ojnicí z každé strany 0,05 až 0,1 mm. Například u MZ je v knížce napsáno axiální vůle ojnice 0,08 mm, radiální 0,03.
Ještě zmíním, že motor je 2 motohodiny po go a vůli 0,85 tam nechal člověk, který skládal kliku s novou ojnicí a celý motor.
GO se dělala po třiceti hodinách po předešlé GO, kdy bylo výrazně poškozené spodní ložisko a zamodralé vrchní oko, výrazně snad o desetinu sjetý píst.
Doteď jsem si myslel, že axiální vůle nevadí, nicméně skoro milimetr! asi způsobuje cestování ojnice, křivení, nadměrné opotřebení ložisek a pístu.
Stav motoru je teď takový, že po dvou hodinách je opět načaté spodní ložisko, pístní čep už má ne lesklou, ale zlatavou barvu, z pístu jsou pryč asi 3 stovky,je oleštěný.
Jen se chci tady ujistit, že než někomu něco omlátím o hlavu, tak, že mám pravdu...
Ještě jsem zapomněl, stranovou vůli na zakývání ze strany na stranu má ojka zatím asi normální tj.2-3 mm a radiálně už tam nějaká mikrovůle je.
Motor je jednoválec, 2t, vzduch, bez přívěry, 172 ccm, 7500 otáček, asi 25 HP.
Díky všem za jakýkoliv názor.
Můj názor, dát tomu pár hodin provozu, protože už je stejně vymalováno a pak udělat motor celý znovu, a vůli na ojnici vymezit podložkami aby byla celkově 0,1 - 0,15 mm.

1 reakcí na tento příspěvek Axiální vůle ojnice u dvoutaktu

16.6.2019 v 16:24 | Nahoru | #1
Všechno mi to zní jako problém se směsí, nebo s mazáním dvoutaktu (promodralé oko, zlatavá barva čepu atd.). Podle toho co popisuješ je motor ulítanej. Jinak i kdyby jsi teďka změnil bohatost, nebo poměr mazání (pokud to má čerpadlo, tak nastavil jinak čerpadlo), tak už tomu nepomůžeš. ten motor je načnutej a moc mu nepomůžeš

(reakce na) Axiální vůle ojnice u dvoutaktu

16.6.2019 v 16:45 | Nahoru | #2
udinar>

Motor mohl být ulítanej, protože naběhal docela v zátěži 30 hod a pak byl těsně před vysypáním.

Ale napíšu to znovu: Teď 2 hodiny po GO! Nová ojniční sada, ložiska, píst, gufera, nikasil ovalita 0,01, jinak bez poškození. Olej Husqvarna LS plus, 1:30, zajeto na zemi ve středních otáčkách, ve vzduchu 15 min.

Nové membrány, směs nastavena na bohatou!

Problém nespíš bude souviset s axiální vůlí ojnice skoro milimetr! Po rozebrání v celém motoru vůle a opotřebení jako po 100 hodinách.

Vše, co potřebuji vědět, je pokud tu je někdo, kdo už několik motorů a klikovek viděl, jestli je axiální vůle na ojnici 0,85 absolutní sci-fi a ten, kdo to skládal je mr...?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
O kroužek na klikové hřídeli Piaggio Beverly 250, Piaggio Beverly 200 Zerog 2 23.8.2023 v 22:12 Zerog
Drnčící plasty Piaggio Beverly 250, Vespa 125, Vespa 200, Piaggio B... Klousek 3 20.6.2020 v 20:32 Klousek
Piaggio X9 200 EVO Piaggio Beverly 200 sxv58 1 23.2.2020 v 19:28 citron666


TOPlist