bbg_listopad





Téma: Cukani pri nizsich otackach
15.6.2019 v 22:19
zdravim vsechny,

v posledni dobe (cca 2 tydny) jsem si vsiml znatelneho "cukani" retezu. Deje se to pri nizsich otackach - cca do 4000. Behem jizdy se to projevuje zejmena ve meste, kdy jedu tech 50 a citim jako bych jel po hrbolate ceste ikdyz asfalt je dokonale hladky.
Kdyz jsem dal motorku na stojan, nastartoval, zaradil 1 a nechal bezet, vsiml jsem si, ze retez nepravidelne dost skace, viz video.

Zarazena jednicka:


Zarazena dvojka:


Pri vyssich otackach se mi zda, ze to nedela.
Retez ma vuli cca 35mm, coz uz je sice mimo toleranci danou vyrobcem (20-30mm), ale rikal jsem si, ze to neni zas tak drasticky moc aby to delalo takovehle problemy. Samozrejme jsem chtel retez napnout, abych zjistil, jestli to pomuze, ale sroub zadniho kola, resp. matka, je tak utazena, ze se mi ji nepodarilo povolit - planuji objednat servis i kvuli jinym vecem tak mi to tam snad opravi.
Bylo by ale fajn vedet cim to je, abych vedel co me muze cekat, prip. jestli si to zvladnu opravit sam.

Diky

Cukani pri nizsich otackach

15.6.2019 v 22:43 | Nahoru | #1
Na stojanu skáče aj nový řetěz dopni ho jak má být a uvidíš

1 reakcí na tento příspěvek Cukani pri nizsich otackach

15.6.2019 v 22:54 | Nahoru | #2
Téhle pocit jsem měl vždy a ještě teď ho mám ...a řešení ...i dokonale hladký asfalt na pohled, vážně dokonale hladký není si dej kameru na přední vidle a uvidíš to ródeo

Samozřejmě i nerovnoměrně vytahany řetěz je možnost ...ale má zkušenost je jiná a to už jedu 4-5 řetězovou a na dvou rozdílných strojích ... nabízí se i jiné možnosti různých nerovnoměrnosti hřídele, ozubených kol apod ...ale jak říkám zkušenost mám jinou a proto mi tohle laborovaní přijde jako ztráta času a hlavně by si měl horší věci poznat za jizdy, stejně tak i různé nevyvážení kol atd ... To by si věděl že v zatáčce máš pocit že si rozbiješ hubu a na rovince při velmi rychle jízdě by že stability šel strach a vibrace jak hovado a zátah by nebyl krásně plynulej

EDIT: teď jsem koukal doma na videa a vypadá to docela konstantně, jakoby si měl fakt nerovnoměrně vytahanej řetěz, nebo pár článku nějak kaput či zadní rozeta má vylámané/zničené zuby ... jak to měřit už vygoogluješ, a zkusil bych rukama prohmátnout každej článek a jeho váleček, třeba se ti jeden fakt hodně zadřel a neohýbá/netočí se přes rozetu snadno jak by měl ...a proč se ti tak hýbou plasty ? optickej klam kamery a nebo co to je (Ale jak řikal kolega nahoře, je fakt že řetez takhlé normálně lítá, i když tohle video mi přijde trochu divný, ale taky to je tim že se snažím něco v tom najít )

PS: Nechci z tebe dělat vola, ale trošku mi vrtá hlavou, že pokuď píšeš o průvěsu vs manuál, tak jestli nejsi jeden z těch, co to napnou tak jak se jim libí na stojánku a neuvědoměj si, že až si na to sednou ten řetěz se našponuje až na doraz, to by pak mohlo zničit víc než jen řetězovou sadu a klidně se chovat takle, už jsem tu viděl že lidé psali jakej mají v manuálu co se napínání týče absolutní nesmysl a musejí používat rozum

Naposledy editováno 16.06.2019 00:11:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cukani pri nizsich otackach

16.6.2019 v 07:54 | Nahoru | #3
Lam.> ahoj,
diky za rady.
Ten pohyb plastu je skutecne jen "vada" kamery.
Co se retezu, a rozety tyce - jsou relativne nove: rekneme cca 3tkm najeto. Samozrejme to n vylucuje, ze by s nimi nemohlo byt neco v neporadku. Zkontroluju poradne retez i zuby.
Jak jsem psal, takhle se to chova jen pri nizsich otackach. Zrychlovani je krasne plynule a ve vyssich otackach to prestane.
co se napinani tyce: patrim mezi lidi, ktero se ridi manualem. Proto jsem si chtel retez sam dopnout, ale jak jsem psal, matka je utazena tak, ze se svym naradim nejsem schopen ji povolit...
Kazdopadne dekuji za rady. Mrknu se detailne na ten retez a zuby, jestli neni nejaky problem tam (nedavno jsem ho cistil a nevsiml jsem si zadnych vad, ale je fakt ze to byla spis jen vizualni kontrola).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cukani pri nizsich otackach

16.6.2019 v 11:10 | Nahoru | #4
Jardao> Zkus si na to sednout a přitom zkus průvěs řetězu, možná zjistíš že manuál není tak úplně správně ...jinak jo to se nedivim, zadní kolo někdy povoluju přes porádnou páku

(reakce na) Cukani pri nizsich otackach

16.6.2019 v 12:00 | Nahoru | #5
Lam.> nemyslím si, že by v manuálu uvedli nesprávný údaj o průvěsu řetězu. Spíše bývá "problém" s měřením. Taky už jsem párkrát slyšel "mechanika" pronést zkázonosnou větu - nechám to víc naplé, však ono si to sedne a povolí. Stejně tak bych dodržoval utahovací moment osy kola. Cca 90-100 Nm musí jít povolit běžným nářadím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Boční brašny SHAD E-48 Kawasaki Z800 Ethi 6 17.1.2020 v 17:11 Gahan37
Laďak na kawasaki z800 Kawasaki Z800 david1998 5 21.10.2019 v 20:34 chasspel
Servisní manuál v češtině - Kawasak... Kawasaki Z800 Chuck... 4 27.6.2019 v 19:45 2stroke
Český manuál Kawasaki Z800 Kawasaki Z800 korny123 0 20.4.2019 v 21:07 korny123
Mekky brzdy, nekdo reseni ABS verze Kawasaki Z800 S4mak 11 26.12.2018 v 23:00 t_freedom

TOPlist