Před 37 lety (to mi bylo 18) jsem v rámci získávání zkušeností rozbil svoji Jawu 175, a od té doby jsem motorku neměl, a ani na žádné neseděl.
Nyní jsem se rozhodl do té jedné lajny vrátit a jezdit i nějaké ty delší cesty. Jelikož jsem jako řidič z povolání "objel Zemi" dokola cca 60x, jsem už definitivně uhoněnej, a proto už předem vylučuju motorky typický pro "dárce orgánů" a rozhodně chci něco pohodlnýho, pohodovýho- "kochacího".
Zhlédl jsem se v Kawasaki Vulcan S 650, která by mi rozhodně padla, protože mám už problémy s koleny a mít kolena složený delší dobu v ostrém úhlu pod sebou, by asi při zastavení nedopadlo dobře. U Vulcana mi sedí ty nohy dopředu. Ještě jsem koukal po Versys 650, ale to už by bylo na kolena horší, ale zase bych se nemusel bát nějakých těch rumunských šotolin.
Ale nejsem žádnej drobeček, jsem už tak trochu (více) "prostorově výraznější", takže zase nevím, jestli ten Versis není chatrnější, než Vulcan, který vypadá dost masivně. Bohužel v nabídkách se člověk dozví sice pohotovostní hmotnost, ale už ne celkovou, nebo nosnost. Takže tápu a nějak se nemám podle čeho rozhodnout. Můžete mě tak nejak trošku nakopnout? (Ne tam, kam myslíte). A hlavně nepište, že jsem se zbláznil- nezbláznil, jako blázen jsem se už narodil
Naposledy editováno 18.04.2019 20:03:33
1 reakcí na tento příspěvek Návrat do jedné stopy po 37 letech
Až zase pojedu na okraj Afriky, zeptám se těch, co mají pravdu jak to má být správně. Naposledy jsem to měl na tři neděle...........a navštívil atrakcí cestou poměrně hodně.
Dle některých bych to měl jet kochačkou asi dva měsíce.
Jinak k dotazu zakladatele tématu. Já jako kluk jezdil ČZ 175 se závratným výkonem 9,2koně.........potom dvacet let nic. Náhodně jsem koupil stroj s cca 40.koňmi a po první jízdě nechápal, jak může někdo jezdit stroj třeba 100hp. Utahaný, jízda v křeči, pral jsem se s tím neskutečně.......no rozjezdil jsem se a dnes už nemám s výkonem problém. Pro první stroj bych se asi po dnešních zkušenostech díval po čtyřválci - jsou to stroje s pružnější charakteristikou motoru, odpouští lépe začátečnické chyby. Druhým parametrem by byla hmotnost stroje..........čím lehčí, tím se lépe ovládá............a nebo alespoň s těžištěm co nejblíže asfaltu. Třetím parametrem asi alespoň nějaká ochrana proti větru.
Třeba Honda CBF 600, Suzuki Bandit 600, Yamaha XJ 600/900............nechal bych si to sezonu nebo dvě...........a tu pravou bych se pokusil vybrat později. Neexistuje totiž nikdo, kdo si tu pravou koupil na první dobrou. Pokusit se o to ale můžeš