globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr motorky
25.3.2019 v 20:50
Prosím o názor a radu jak to vymyslet. Určitě už má někdo něco podobného za sebou. Nemám se koho zeptat, tak to bude delší dotaz, snad to bude někdo číst.

Asi pět let uvažuju o řidičáku na motorku a tenhle rok si ho chci zařídit. Přítelkyně také touží po motorce, takže chce řidičák taky.
Nebudeme jezdit ve dvou, vždycky každej sám. Na cestu do práce si tak budeme střídat auto a motorku, víkendy máme kvůli směnám také na prd, tak se vždycky může ten druhý projet. Ale 80% bude po městě.
Upřesnění:
Já 182cm a 160kg , řidičák B 10 let, každý den autem po Praze. Na motorce jsem párkrát jel cca ve 14 letech, tzn. 16let zpátky. Budu dělat A.
Přítelkyně 158cm a 65kg, řidičák zatím žádnej, na motorce nebo skútru nikdy nejela. Bude si tak dělat B a k tomu kvůli věku A2 (22 let).

Původně jsem uvažoval o skútru na B, ale skútry se nám prostě nelíbí. A nějak si sám sebe na PCX neumím představit. I když by to byla zajímavá přestupní stanice jak se trochu naučit jezdit.

Peníze netisknu, takže se zatím bude kupovat pouze jedna motorka. No a to je ten problém.
1. potřebuju aby to uvezlo mě a nevypadal jsem na tom jako idiot (což asi stejně budu, ale je potřeba to minimalizovat)
2. aby to pro přítelkyni nebylo těžký zase vzhledem k jejím proporcím (hlavně aby dosáhla na zem, má k těm 158cm ještě krátký nohy) a spíš něco slabšího pro úplnýho začátečníka v provozu
3. aby pak mohla u té motorky zůstat až si koupím něco pro sebe v budoucnu a nemusela také měnit

Rád bych novou motorku, kterou koupím ještě před nástupem do autoškoly abych si to mohl trochu procvičit v uzavřeném areálu firmy mimo pracovní dobu, cvičit ty super věci jako slalom apod. a hlavně řazení. Bazarovka by pro dva co na tom neumí byla asi lepší, ale nemám jak motorku projet, prd bych poznal, nechci kolem toho hned řešit servis apod., dávát prachy za něco s nejasnou minulostí. Radši novou.
Co ale vybrat?
Nějakou 125ccm? Pro přítelkyni váhou a výkonem na začátek super, pro mě asi strašný. I když ty motorky zvládnout utáhnout dva lidi s váhou dohromady max kolem 175kg, takže by mě to taky uvezlo. Ale do budoucna pro ní zase slabý.
Jít do kompromisu kolem 250-300ccm což by pro mě bylo asi už použitelný a pro ní je to ještě vyhovující jak na začátek, tak i později.
Nebo vzít nějakou 500ccm? Na mě už to bude ok, ale na přítelkyni už dost těžký a přehnaný výkon pro prcka a nováčka v provozu...
Prosím o doporučení konkrétních motorek s nějakým odůvodněním. Různé testy jsem četl, viděl, tady jsem si taky něco přečetl...ale o moc chytřejší z toho nejsem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motorky

27.3.2019 v 22:03 | Nahoru | #1

RARK89 píše: fockewulf>
Nevím proč bych s tím měl šlehnout o zem...



Hele povím ti to takhle: Nejsem rozený super talent, ale ani žádné jelito - v autě, na kole a po třetí sezóně už snad ani na motorce. Před "velkým áčkem" jsem jezdil občas veterány a 50ccm. Když jsem si pak dovezl domů první opravdovou motorku, tak jsem ji při odvádění do garáže položil na zem, protože jsem ji vedl jako kolo. Při asi třetí nebo čtvrté jízdě jsem si ustlal při dobržďování na kamíncích. Takže šlehnutí, případně odložení na zem je dost pravděpodobný. Zkušenosti z kola/mopedu nejsou rozhodně žádnou výhodou, společného to má asi tak jako šlapací autíčko a opravdové auto. Spíš je to nevýhoda, protože budeš mít tendenci při manipulaci klopit to jako kolo - a položíš to taky. A co má naježděný tvůj táta se ti do zkušeností fakt nepočítá

(reakce na) Výběr motorky

28.3.2019 v 07:21 | Nahoru | #2

A_jap píše: Hele povím ti to takhle: Nejsem rozený super talent, ale ani žádné jelito - v autě, na kole a po třetí sezóně už snad ani na motorce. Před "velkým áčkem" jsem jezdil občas veterány a 50ccm. Když jsem si pak dovezl domů první opravdovou motorku, tak jsem ji při odvádění do garáže položil na zem, protože jsem ji vedl jako kolo. Při asi třetí nebo čtvrté jízdě jsem si ustlal při dobržďování na kamíncích. Takže šlehnutí, případně odložení na zem je dost pravděpodobný. Zkušenosti z kola/mopedu nejsou rozhodně žádnou výhodou, společného to má asi tak jako šlapací autíčko a opravdové auto. Spíš je to nevýhoda, protože budeš mít tendenci při manipulaci klopit to jako kolo - a položíš to taky. A co má naježděný tvůj táta se ti do zkušeností fakt nepočítá



Má pravdu ten chlapec.

Hodně - opravdu hodně - odloženích motorky se stává při manipulaci na místě, při dobržďování na písečku nebo mokré bílé čáře, při naložení plynu z téměř nulové rychlosti na studeném či kluzkém povrchu .... Tedy situace, na které nepomáhá mantra: "Budu jezdit pomalu a opatrně."

Jeden typický případ, Mně osobně se třikrát zabořil boční stojánek do zdánlivě pevného povrchu a spadla na mne plně naložená mašina. A dvakrát to bylo na dovolených daleko od domova (Karlobag, Sobrance). Asi si umíš představit, že to mohlo dopadnout dost špatně. No - nedopadlo. Přesto ti novou mašinu na začátek nedoporučuji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist