globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XT660Z Tenere 2008
10.3.2008 v 10:42
Tahle motorka mne na výstavu přilákala. Musim říct že zajímavé. U ní a u BMW F800GS jsem strávil většinu času. Jsem zvědav na první testy ale rozhodně v reálu se mi stejně jako na fotkách (v bílé barvě) fakt líbí.

XT660Z Tenere 2008

6.9.2010 v 11:05 | Nahoru | #901
Já jsem kvůli něčemu nedavno volal do Mari Moto a tak jsem se rovnou ptal a řikali mi, že servis v deset tisících je kolem 3 - 4 tisíc korun, což je vlastně výměna oleje a pak celková kontrola, kterou si doma udělam taky. No, vlastně mi nejde o to vědět cenu v Yamaze, jde mi pouze o olej. Asi to nebudu moc hrotit a dam tam ten Motul 5100.

XT660Z Tenere 2008

6.9.2010 v 20:17 | Nahoru | #902
Tím olejem to asi nezkazíš a věřím, že si to i proklepneš, ale jak koukám do záručky, tím že vynecháš servisní prohlídku(razítko YAMAHYservisu) padá Ti záruka. Stojí to za ušetřené cca 2 tauzny?

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

6.9.2010 v 21:47 | Nahoru | #903
Zaprvý je moje motorka v záruce do 10. ledna 2011, zadruhý nemám servisku a zatřetí je to dovoz z Anglie a já dodneška nemám nějakou tu kartu kvůli záruce takže je mi to prostě šumák protože případnou poruchu bych stejně nemohl uplatňovat. Takže asi tak ... Proto to nepovezu do Yamahy a proto je mi to jedno.

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

6.9.2010 v 22:48 | Nahoru | #904
Piwell>
Jo, tak v tomto případě to chápu.(Ty motky jsou tak zánovní,že mě ta varianta ani nenapadla. )

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

7.9.2010 v 10:06 | Nahoru | #905
Původní majitel se prej někam stěhoval a ten dovozce mu volal, aby to všechno našel a poslal, ale bohužel to zatim nemam, i když ve finále je mi to tak nějak jedno, já to ani tak nechci, jen mi to mrzí kvůli tomu, že tu motorku budu někdy prodávat (určitě jí nebudu mít navěky) a pak by bylo dobrý to k tomu mít, i když ... já si na tyhle serepetičky moc nepotrpim. Při koupi ojetiny (starší) jsou mnohem důležitější věci než nějaká serviska a plastová karta o tom, že to kdysi před lety jezdilo na servis na Yamahy a že to bylo v záruce ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

7.9.2010 v 20:34 | Nahoru | #906
Piwell> no a tak jak si s tím spokojenej oproti xtz750?

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 00:25 | Nahoru | #907

xtezeto>Piwell> no a tak jak si s tím spokojenej oproti xtz750?



Oproti XTZ 750 to hlavně brzdí, a to tak, že dobře a především tak jak chci. Celkově je to velkej krok kupředu co se týče podvozku. Sice ani podvozek na XT660Z není kdo ví co, ale je prostě dimenzovanej jako podvozek motorky v roce řekněme 2007 a ne 1987. Ale to se prostě nedá přímo srovnávat, tlumiče a rám je pevnější, stabilnější. Nová Ténérka je dobrodružnější, rozhodně je mnohem víc stavěná pro použití mimo zpevněný cesty než XTZ750. O tom vypovídá už jen materiál oplastování a taky jeho umístění, pak možnosti umístění nosičů kufrů a navigace (jasně, s tím se koncem 80. let nemohlo počítat). Naopak při delší cestě po silnici je díky 1 válcovýmu motoru míň příjemná - letos jsem jel 2000 km Itálii a chvílema jsem si řikal jaký by to bylo na XTZ750. Nebo na Caponordu, kterýho jsem měl před XT660Z. Ale to byl úplně jinej stroj. Jinak spokojenej s tim jsem. Spotřebou se pohybuju mezi 3,7 - 4,2 litru (zatím nelítám moc mimo cesty kvůli pneumatikám), což je více než hoooodně příjemný, na 1 buch jsem si už zvyknul. Motorka je celkově bytelná, technikou obyčejná (bohudík) a pro člověka jak jsem já je ideální. Nekomplikovaná. A tudíž levná. A to je právě to, co z ní dělá stroj charakteristický pro široké použití. Ať už kolem komína, tak i na dlouhých expedicích.

XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 12:29 | Nahoru | #908
Piwell>Jak se ti to podarilo jezdit za 3,7-4,2 ? Ja kdyz jezdim tak se pod 5 litru nedostanu a to mam rychlost do 100ky

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 14:23 | Nahoru | #909
Nejmíň jsem měl v Itálii - 3,67. Na motorce jsem byl já, dva naložený kufry a kartón vod. Jízda byla taková výletní pohodovka s rychlostí do 110 km/h. Jinak úplně běždě jezdim kolem těch 4 ltrů, někdy 3,8 nebo 3,9, nejvíc jsem měl asi 4,16 ... Ale musim k tomu dodat, že kvůli touranckám jezdim skoro jenom po asfaltu.

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 14:27 | Nahoru | #910
Já té spotřebě věřím - když jsem měl Tourancky a jezdil v klidu, tak to šlo taky za 4 litry. Ale co mám drapáky a dávám tomu pokouřit při každém rozjezdu, tak se pohybuju kolem pěti. Ale to se s tím opravdu nemažu, takže ta spotřeba je úplně luxusní. I gumy dělají hodně - lehce podhuštěné drapáky a hned si vezme víc...

XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 15:08 | Nahoru | #911
Jo jo, je to jedno s druhým ...

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 20:52 | Nahoru | #912
Jsem na tom podobně. Na dovolené v zahraničí pod 3,8L. Tam kde to znám a víc za to tahám ze zatáček pro požitek a uchu lahodící zvuk (vesměs na asfaltu) do 5L.

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 20:59 | Nahoru | #913
-rabbit-> Na suchu, v prachu, kámen, štěrk se dá ujet na nádrž 425 km (23 l = 5,4 l/100km) ještě v nádrži byly výpary , jelo se hodně svižně, zadní kolo pořád v prokluzu, hory, písek, šotoliny, závodním tempem. Za mokra off v ČR jedu max za 6 l/100km. Mám pocit, že motor jede stále lépe a s menší spotřebou (nebo znám už lepší zkratky? )

Věřím, že na dobrých pneu, piánko se dá jet po 4 litry.

Naposledy editováno 08.09.2010 21:00:52

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 21:02 | Nahoru | #914
a při jakých otáčkách řadíte nahoru když máte takovou spotřebu ? ja řadím při 4-5000otackach cca a ke všemu mam poloviční plyn jelikož tam mam 25kw ,

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

8.9.2010 v 21:31 | Nahoru | #915
Bender> řadím podle citu, zvuku. Kdybych sledoval otáčkoměr, dopadlo by to špatně. Ale máš pravdu v tom, že se trefuju cca. do 4-5000 ot. Někdy jedu 4 až na 130km, když potřebuju přebytek výkonu.

PS. začal jsem mazat řetěz olejem na motorové pily, ekologický, měl by být vyhovující. Mažu co druhou jízdu tak po 300 km a ten origo olej je příšerně drahý a je jenom ve spreji, tak se jím hodně plýtvá. Ten olej na pily stojí 60 kč/l

Naposledy editováno 08.09.2010 21:31:56

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

9.9.2010 v 08:03 | Nahoru | #916
Já to taky nešetřím a do 5l se vejdu v pohodě. Když jezdím v klidu tak je to kolem 4l.

Chtěl jsem se zeptat. Když nastartuju motorku, tak se mi zdá, jakoby ve výfuku něco cinkalo. Jak kdybych tam měl šroubek. Začalo to dělat tak při 7000km. Myslel jsem, že mám někde povolenej šroubek tak jsem celej zadek rozebral a z jistil jsem, že to bude nejspíš výfuk. Dělá vám to taky??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

9.9.2010 v 08:33 | Nahoru | #917
metro>
No mně to dělalo při jízdě - byl to uklepaný katalyzátor = výfuk KO.... Bylo to pravděpodobně kvůli ježdění v terénu, kdy motorka pořád skáče pod zadkem... řešení jsou laďáky

Naposledy editováno 09.09.2010 08:33:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

9.9.2010 v 08:50 | Nahoru | #918
Petr-RSV> Tak to jsi mě moc nepotěšil Mě to dělá jen když nastartuju motorku jak přidám tak nic. Není to ještě nejhorší tak to snad vydrží do další sezony. Nemá to nějakej negativní vliv na motor? Když koupím laďák nevysere se to taky?

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

9.9.2010 v 10:47 | Nahoru | #919
metro>
Nemusí to být tím katalyzátorem - třeba to byl jen ten můj případ. Neviděl jsem ještě laďáky na Tenere s katalyzátorem (kromě těch mých Akrapů), takže se to na laďáku stát nemůže Na motor by to nemělo mít žádný vliv, lambda je ve svodu hned u motoru...

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

9.9.2010 v 11:50 | Nahoru | #920
metro>uplne stejnej problem mam i ja , taky cca v 8000 km to zacalo , mam 12000km a uz to nedela , mozna to bude tim ze sem ji daval docela sodu kdy sem ji drtil po dalnici cca 100km ve vysokejch otackach

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

10.9.2010 v 21:32 | Nahoru | #921
Tak vejfuk mi cinká jen občas tak uvidíme.
Dnes jsem konečné obul pořádné pneu předek TKC80 a zadek Mitas E-09 Dakar.
Tak jsem jí hned vytáhl do bahna, brodu a dalších super věcí . Pneu jsou super mám radost, ale když jsem se vrátil po dvou hodinach ježdění tak jsem zjistil, že zadní kyvka mi parádně vrže. Teď to nebudu řešit odjíždím na dovolenou, ale trochu mě to zaskočilo. Poprvé dostala trochu záhul a hned tohle

XT660Z Tenere 2008

10.9.2010 v 22:36 | Nahoru | #922
vrže kyvka a nebo to jde od tlumiče ?

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

11.9.2010 v 11:42 | Nahoru | #923

metro>Tak vejfuk mi cinká jen občas tak uvidíme.
Dnes jsem konečné obul pořádné pneu předek TKC80 a zadek Mitas E-09 Dakar.
Tak jsem jí hned vytáhl do bahna, brodu a dalších super věcí . Pneu jsou super mám radost, ale když jsem se vrátil po dvou hodinach ježdění tak jsem zjistil, že zadní kyvka mi parádně vrže. Teď to nebudu řešit odjíždím na dovolenou, ale trochu mě to zaskočilo. Poprvé dostala trochu záhul a hned tohle



No já tyhle pneu obuju snad někdy příští nebo přespříští týden, volba úplně stejná. Jinak mě to párkrát taky zavrzalo, ale jenom trošičku. Spíš tak jakoby skříplo než vrzalo.

XT660Z Tenere 2008

14.9.2010 v 21:34 | Nahoru | #924
Taky mám stejný "problémy" jako vy.Jezdím s tím občas do terénu a kyvka(nebo tlumič,nějak na to nemůžu přijít)mě vrže taky.Aji to cinkání ve výfuku.Ale žádnej výkonovej nebo jinej problém nepozoruju.Nejvíc se mě zdá že to slyším u vytočené 3ky někde kolem 4500ot.

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

14.9.2010 v 21:36 | Nahoru | #925
že by stejnej problém s čočkou jak u sedmpade?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

14.9.2010 v 21:39 | Nahoru | #926
Bender> Když vidím tenerku na boku(profil).Měl jsi olej v airboxu?Jestli jo,jak dluho se ti objevoval po vypuštění v hadičce?Já jsem ji velmi jemně odložil cca před 2měsíci a furt se mě tam malé množství oleje objevuje.

XT660Z Tenere 2008

14.9.2010 v 21:51 | Nahoru | #927
Kubajz>normalne to jednou za cas tak za 1500 km vypoustim ale je to ale takovej hodne ridkej olej jakoby redenej s vodou a objevovalo se to tam i pred odlozenim , ona si ta tenerka tam obcas odfukuje. a po tom odlozeni tam snad nic ani nebylo :)

XT660Z Tenere 2008

15.9.2010 v 09:05 | Nahoru | #928
Hoši, mně to nevrže ani necinká ve výfuku, musíte jí víc naložit (moje už je asi zvyklá)

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

15.9.2010 v 10:32 | Nahoru | #929
Petr-RSV>myslim ze tvuj seriovej vejfuk je uz vycinkanej dost :D

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

15.9.2010 v 11:23 | Nahoru | #930
Bender>
Ten už odpočívá v pokoji Ale tlumič funguje dobře, fakt nekecám... jinak pan Ohlins to jistí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
Offroad Dánsko a Švédsko Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 Z Tenere Boris.Big 17 19.7.2022 v 15:21 JiB
Jaký stan [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere Novaja2 55 13.6.2022 v 10:45 jirka-mz


TOPlist