1 reakcí na tento příspěvek Bude někdy ještě jawácký motor??
Koneckoncu vyvinout spickovy motor dneska neni problem ani u nas. Schopnych lidi je v Cesku dost. Bohuzel vetsina pracuje v zahranicnich firmach. Ledaze bysme povecerech ukutili vlastni motorku, vzdyt jako motorkari vime nejlip jak by mela vypadat ne? ;)
Nazapomen na to, že JAWA se vždycky, a to už od svého vzniku, prezentovala jako lidová značka, nikdy s ní nebyl spojen žádný opravdu technický klenot, byt připouštím, že nad některými věcmi srdce fanouška poněkud pookřeje. Bohužel však jen pookřeje, ale asi nezaplesá.
JAWA v řadě případů začala vyrábět věci, které poněkud předběhly dobu - JAWA 90 Roadstar, pérák, řadící poloamutomat, ale i kývačka. Vyloženej převrat ale asi neudělala nikdy, a asi ani nikdy neměla něco výrazně svoje specifickýho, třeba jako BMW, Moto Guzi nebo Ducati.
Navíc poslední léta JAWy byly fakt tragédie, a to myslím ty léta před rokem 1989. A navíc se táhly strašně dlouho, v podstatě po celou dobu 634, tj. někdy od r. 1973, kdy chyby téhož motoru byly lidi ochotní u BIZONA ještě jakž takž tolerovat kvůli jeho image.
To taky zplsoilo po r. 89, tedy okamžitě v momentě kdy lidi měli možnost koupit si něco, cokoliv jiného, hlavně ne JAWu, ten obrovskej odliv zákazníků i určitou, a ne malou, averzi vůči JAWě.