globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ABS v teréne
22.1.2019 v 13:28
ABS v teréne,je to zlé? Viem,že nejaké tie endurá majú kombináciu zadok vypnutý,predok zapnutý. Je to tak OK,alebo je lepšie,keď je aj ten predok bez ABS? Čo je, prosto,pre jazdu v teréne najlepšie?
Poprosím teoretikov,aby sa radšej zdržali a k téme sa vyjadrovali len ľudia s praktickými skúsenosťami.
Anketa: ABS v teréne- praktické skúsenosti. Čo je lepšie v teréne?
ABS vpredu zapnuté,vzadu vypnuté
27%
3
Vypnuté úplne
73%
8

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 11:33 | Nahoru | #31
Metric> Ono to s těmi asistenty je jak s malou násobilkou. Proč se jí děti ve škole učí, vždyť se rychleji naučí obsluhovat kalkulačku.

1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne

23.1.2019 v 13:33 | Nahoru | #32
Zaujimave ze furt je plne forum odporcov elektroniky, Bol by som zvedavy ze kolki z vas ste prisli do obchodu a objednali
si trebas holu gs alebo KTM ? Donedavna to bolo predsa mozne.
A kde tie motorky “ drsnych” ofriderov su ? Ved v inzeratoch bez abs je nemozne najst motorku.
Ja mam doma dlhe roky ostre endura a s terenom nemam problem ale nikdy bu som si nekupil moto ako KTM 1190
bez ABS. Uz len voci spolujazdcovi by to bolo nezodpovedne.
Ak som sa s 1190 dostal na turistike na nejake sotoliny tak som sa ani neunuval ABS vypnut. Ak sa jazdi
na kochacku nijak ma to zvlast nelimitovalo. Skor mi vadila trakcia ako ABS.
Kompletne som si to vypinal pri blbnuti na okoli, na enduro tratiach komplet v motokrosovom a s pocitom
blizkosti nemocnice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 13:55 | Nahoru | #33
NemaLbc> ...a keď som bol na matfyze, tak všetci pracovali s kalkulačkou, aby sa mohli venovať ozajstnej matematike.

ABS v teréne

23.1.2019 v 14:04 | Nahoru | #34
Sranda, že ani na takom čistokrvnom of roade ako Defender sa ABS nedá vypnúť.

1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne

23.1.2019 v 14:07 | Nahoru | #35
Myslím že se řeší velké moto s ABS, ano můžeš se učit na lehkém ale větší se většinou chová úplně jinak než malá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 14:28 | Nahoru | #36

foxdive píše: Myslím že se řeší velké moto s ABS, ano můžeš se učit na lehkém ale větší se většinou chová úplně jinak než malá



Zas tak hrozný rozdíl to není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 14:36 | Nahoru | #37

Metric píše: NemaLbc> ...a keď som bol na matfyze, tak všetci pracovali s kalkulačkou, aby sa mohli venovať ozajstnej matematike.



To ale nepopírá, že všichni uměli ze základní školy malou násobilku.

ABS v teréne

23.1.2019 v 14:49 | Nahoru | #38
Čo som mal jednu štvorkolku,tak tam ABS pracovalo až po prekročení určitej rýchlosti,tuším 10 km/h. Takže pomalý zjazd s blokujúcimi kolesami bol možný.

(reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 15:30 | Nahoru | #39
[quote=NemaLbc]Zas tak hrozný rozdíl to není. profika asi určitě ne, aspoň pro mě je to rozdíl, co umím na malé tak velké nedám, nehledě že to bude i blok v hlavě, malou zahodis a nic, u velké už ty tisíce lítají

(reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 16:04 | Nahoru | #40

alexa7 píše: Zaujimave ze furt je plne forum odporcov elektroniky, Bol by som zvedavy ze kolki z vas ste prisli do obchodu a objednali
si trebas holu gs alebo KTM ? Donedavna to bolo predsa mozne.
A kde tie motorky “ drsnych” ofriderov su ? Ved v inzeratoch bez abs je nemozne najst motorku.
Ja mam doma dlhe roky ostre endura a s terenom nemam problem ale nikdy bu som si nekupil moto ako KTM 1190
bez ABS. Uz len voci spolujazdcovi by to bolo nezodpovedne.
Ak som sa s 1190 dostal na turistike na nejake sotoliny tak som sa ani neunuval ABS vypnut. Ak sa jazdi
na kochacku nijak ma to zvlast nelimitovalo. Skor mi vadila trakcia ako ABS.
Kompletne som si to vypinal pri blbnuti na okoli, na enduro tratiach komplet v motokrosovom a s pocitom
blizkosti nemocnice


No konkrétně já jsem loni kupoval novou (předváděcí) motorku bez ABS a byl jsem rád že něco takovýho sehnat jde, sice ani KTM ani BMW, ale šestikilo s přesšedesáti koněma to je
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 17:15 | Nahoru | #41

NemaLbc píše: To ale nepopírá, že všichni uměli ze základní školy malou násobilku.

Jasne a niečo podobné som chcel naznačiť aj ja. Naučiť sa to treba, ale či to je nutné aplikovať v každom prípade? No neviem...

(reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 17:38 | Nahoru | #42
Metric> To sis možná vybral pro mě blbej příklad. Nevím, jaké "vyšší matematice" při brzdění (o které se zde jedná) by se mělo jednat. Rozuměj pro mě to nej je udržet přední kolo přesně na hraně, kdy se ještě točí. To žádné ABS v terénu nedokáže. Na to je potřeba velice jemně korigovat tlak na páčku.

1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne

23.1.2019 v 20:08 | Nahoru | #43
NemaLbc to my sme spolu řešili tu jízdu ve stupackach?

(reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 20:42 | Nahoru | #44
foxdive> S někým jsem se o tom bavil.

1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne

23.1.2019 v 21:06 | Nahoru | #45
Je terén a terén! Je situace a situace!

Na KTM LC4 640 bez ABS jsem jel po polní cestě z mírného kopce. Oslizlý terén. Jemně jsem se dotkl zadní brzdy a rána a byl jsem na zemi. Zadní kolo mě předjelo. Klíční kost vydržela jen díky chráničové vestě. S ABS by se mi to nestalo.

A vloni jsem jel na BMWF650 Dakar s ABS po lesní cestě. Blížím se čelně ke stromu a chtěl sem se ho driftem vyhnout. Jenomže zafungovalo ABS a místo driftu jsem ho naštěstí jen lehce štrejchnul. Bez ABS by se mi to nestalo!

V zásadě ale ABS v terénu vypínám. Za terén ale považuji terén kam by se z touto motorkou jezdit ani nemělo!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 22:32 | Nahoru | #46
[quote=storeman] Na KTM LC4 640 bez ABS jsem jel po polní cestě z mírného kopce. Oslizlý terén. Jemně jsem se dotkl zadní brzdy a rána a byl jsem na zemi. Zadní kolo mě předjelo.

Prosím nevykládej si to zle, ale se zablokovaným ZADNÍM kolem jsem něco ujel. Doba, než by mě kolo předběhlo je fakt dlouhá. Jediné, co mě napadá, je zašlápnout motor a ten pak blokuje kolo, protože nepřehodí kompresi.To ale nevyřeší ani ABS. Je třeba zmáčknou spojku. Ale opravdu nerozumím té ráně? Jako že střelil motor do sání?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 22:52 | Nahoru | #47
NemaLbc> si myslim ze ranou mysli to ze si dal na drzku

(reakce na) ABS v teréne

23.1.2019 v 23:21 | Nahoru | #48

gugo píše: NemaLbc> si myslim ze ranou mysli to ze si dal na drzku



Tak od toho enduro je, 10* si nabiješ hubu a pak se to konečně naučíš .

ABS v teréne

24.1.2019 v 08:06 | Nahoru | #49
.

Naposledy editováno 24.01.2019 11:30:11

ABS v teréne

24.1.2019 v 08:48 | Nahoru | #50
Jak čtu různé názory, tak je evidentní, že se míchá hodnocení ABS v terénu a terénu. Fakt nejde srovnávat uježděnou tvrdou polňačku a třeba s bahýnkem pokrytým listím s vystupujícími kořeny.
Věřím tomu, že nové generace ABS budou časem schopny díky informacím z gyroskopů, G-senzorů a el. tlumičů poradit si právě s těmi nástrahami na složitém, méně pevném povrchu. Jenže typ motorek, které dostávají tuhle složitou výbavu, se jen nepatrně překrývá s tím, co lidi tahají do lesa nebo na poušť.
Jenže dobroserská logika říká, že když je v EU zakázáno jezdit jak v lese, tak v blbnout v dunách (většinou jsou součástí nějaké rezervace), tak je přece zbytečné legislativně umožnit deaktivaci ABS.
Jsem třeba zvědavý, až bude povinný e-call a pojede se nějaký sranda závod civilních motorek, kde to každou chvíli někdo odloží Asi stoupne spotřeba alobalu na odstínění antén, ale ten prý zase škodí zdraví a životnímu prostředí

ABS v teréne

24.1.2019 v 09:08 | Nahoru | #51
Jo a ještě k těm poměrům prodaných kusů, když ABS bylo volitelné. To ukazuje pouze počty šetřílků s provrtaným kolenem a lidí s alergií na ABS. "Normální" člověk si ho přiobjednal, protože když mu nebude vyhovovat, jistě půjde nějak (pokoutně) vypnout. A také si jednoduše spočítal, že až bude motorku prodávat, tak s verzí bez ABS asi narazí na minimální zájem a cena bude jinde.

ABS v teréne

24.1.2019 v 09:49 | Nahoru | #52
Nema: to video je vtipný, vzdyt je tam hodne videt jak typci na kroskach jedou schvalne jak pro rohlíky, aby te Africe nezmizeli hned na prvni lavici ty dve lavice za sebou tam skáčou normalne jako dvojak a pro účely tohodle videa skocej do pulky lavice

ABS v teréne

24.1.2019 v 10:02 | Nahoru | #53
Nema: Jako sestříhané to je hezky, ale stále je v záběrech vidět, jak to je buďto nakašírované nebo na krosky posadili účastníky moto kurzu pro začátečníky. Čekal jsem, že jako ostřílený týpek dá ty lavice jedním skokem. Ale buďto to měl zakázané nebo nechtěl riskovat zničení motorky, kdyby mu to nevyšlo.
Jinak když je ideální povrch (tak akorát navlhlý, aby se špunty lehce zarývaly), tak jakmile tyhle těžké potvory dokáží přenést výkon a drží na brzdách, nejsou na trati zase až tak pomalé.

Trať ve videu je zvolena ideálně pro těžkou mrchu - takže dlouhé rovinky, táhlá stoupání, velké poloměry zatáček, aby šla využít rychlost, kde díky hmotnosti je motorka krásně stabilní a pružnost 2V je výhodou před nutností řazení na MX.

Naposledy editováno 24.01.2019 10:20:58

ABS v teréne

24.1.2019 v 10:29 | Nahoru | #54
vilem: myslim ze MX motorce nema afrika na takove trati sanci stihat ani pul kola here, jak na glen hele jezdi MX:

1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne

24.1.2019 v 12:40 | Nahoru | #55
Nekamenujte mě. Nedával jsem to tam proto, že MS v motocrossu se dá vyhrát na AT. Ale že návyky z lehké motorky lze využít na těžké. Ale jejich získání je na lehké mnohem snazší, rychlejší a taky většinou levnější. Nicméně mi je vcelku jedno, jak to kdo udělá.

(reakce na) ABS v teréne

24.1.2019 v 14:22 | Nahoru | #56

NemaLbc píše: Nekamenujte mě. Nedával jsem to tam proto, že MS v motocrossu se dá vyhrát na AT. Ale že návyky z lehké motorky lze využít na těžké. Ale jejich získání je na lehké mnohem snazší, rychlejší a taky většinou levnější. Nicméně mi je vcelku jedno, jak to kdo udělá.



ja to nemyslel nijak zle kdo kdy zkusil jednu nebo druhou motorku v terenu asi je mu jasny co se da a neda...

ale treba kdyz kouknes na Birche co dela s velkou KTM a pak tohle afrika video... tak tady vylozene bije do oci, jak se na MX snazi jet tak aby mu neujeli... a da to od pohledu dost prace

1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne

24.1.2019 v 14:56 | Nahoru | #57
Abs jsou různé. Momentálně si všichni pochvalují Abs v terénu u 850gs. Nicméně já nikdy nevlastnil motorku s abs a nijak mi nechybí, občas mě baví brzdit smykem 🙂

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

24.1.2019 v 16:43 | Nahoru | #58
Pedl> Tak myslím, že nikto nechce ABS na zadnom, v čom sa ľudia rozchádzajú, je možno predné - väčšinou šmyk predného nechceš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne

24.1.2019 v 18:05 | Nahoru | #59

Metric píše: Pedl> Tak myslím, že nikto nechce ABS na zadnom, v čom sa ľudia rozchádzajú, je možno predné - väčšinou šmyk predného nechceš.



Naopak, chci aby prostě brzdný výkon plynule narůstal s tlakem na páčku, ABS toto zabíjí. Motorky nejsou auta, kde mám jednu brzdu na 4 a jednu na 2 kola. Na motorce mám jednu páčku jen na přední a dvě jen na zadní. Navíc pro mě je motorka o zábavě, takže k čemu bych nechal počítač, ať se baví místo mě, i kdyby dokázal brzdit stejně dobře jako já, což je dost nemožné, protože počítač nemůže vědět, jak chci dál pokračovat.

(reakce na) ABS v teréne

24.1.2019 v 18:20 | Nahoru | #60
Mr.Dreamer> Vystihl jsi to přesně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM - dostupnost náhradních dílů [1, 2] KTM 1190 RC8, KTM 1190 RC8R, KTM 1190 Adventure R, K... Kalanis 38 14.12.2022 v 20:42 tenere
Obutí na RSVMetzeler M7RR nebo Brid... Aprilia RSV 1000, Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000... Mates92 12 12.6.2020 v 08:50 Ti_rex
kroska bez papírů na silnici Kawasaki EN 500, Kawasaki EL 252, Kawasaki ER 5, Kaw... brilu 20 7.1.2019 v 10:06 Menhir
KTM 1190 RC8 & KTM 1190 RC8R KTM 1190 RC8, KTM 1190 RC8R kotel 15 6.11.2010 v 14:56 Perňa_81
Oprava plastové nádrže KTM 1190 RC8R Perňa_81 9 6.6.2010 v 09:25 oldaster


TOPlist