bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajíždění 77ccm 2t motoru
 
26.12.2018 v 20:54
Zdravím, dal jsem na svoji 50ccm motorku s motorem Minarelli AM6 77ccm kit Airsal M-racing(válec,píst,hlava) Zajímalo by mě jak by se měl motor správně zajet. Zatím jsme od každého slyšel něco jiného.
Děkuji za odpověďi!!!

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 00:01 | Nahoru | #1
tady se dozvíš to samé.

až to přečteš,pak se ptej...... https://www.motorka...;q=zaj%ED%9Ed%ECn%ED

příště vpravo nahoře kolonka "co hledáte".

(reakce na) Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 00:18 | Nahoru | #2
Dolph-cz> O té kolonce vím, a taky jsem toho spoustu pročetl... Ale každý motor to má trochu jinak (4t, větší objemy atd..) Zajímal mě spíše názor někoho, kdo má stejný motor.

Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 09:54 | Nahoru | #3
Výborné téma. Já bych se s tím moc nebabral. Ale úplně pro začátek tři otázky. Už jsi to měl nastartované? Namazal jsi pořádně píst a válec při skládání motoru? Jaký máš olej?
1. krok - zvednout jehlu o 1 zářez, namíchat 2 litry směsi 1:25 (pokud má motor mazací čerpadlo, tak 1:50), nastartovat, zvednout trošku volnoběžné otáčky, obohatit směs ve volnoběžném okruhu, prohřát motor, vypnout, nechat zchládnout
2. krok - nastartovat, prohřát motor, deset minut na stojanu vrkat plynem, vypnout, nechat zchládnout
3. krok - najít místo, kde to nebude nikoho srát a vyjezdit zbytek těch dvou litrů směsi - rozjet to postupně na 1-2-3-4, zastavit a znova, max půl plynu a polovinu nejvyšších otáček
4. krok - namíchat směs 1:30 - 1:35 (pokud má motor mazací čerpadlo, tak 1:70), najezdit 100km v režimu polovičních otáček. Dát tomu občas na pár vteřin pokouřit neuškodí. Nebrzdit motorem a mít připravenou ruku na spojce
5. krok - to samé jako krok 4, asi 500km normálně jezdit s bohatší směsí
6. krok - seřídit karbec ve všech režimech na akurátní směs a ready to race

Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 14:08 | Nahoru | #4

2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 17:19 | Nahoru | #5
A nemá se k tomu v mezidobí než to zchladne ještě modlit?

Vždycky jsme to jen poskládali, dali víc oleje na zajetí, natočili, nechali chviličku vrčet, jestli v tom nezamlátí a šlo se jezdit. Prvních 300km v klidu, moc nezatěžovat, měnit otáčky, občas tomu dát trochu napít a jezdí to dodneška.

(reakce na) Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 17:51 | Nahoru | #6
Krovak> přesně tak,to mi připomíná témata jaký nejlepší olej mám koupit..... a kdy mu to člověk napíše,tak to nakonec skončí tím,že víc,než 200kč za litr nedá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 19:18 | Nahoru | #7

Krovak píše: A nemá se k tomu v mezidobí než to zchladne ještě modlit?
Vždycky jsme to jen poskládali, dali víc oleje na zajetí, natočili, nechali chviličku vrčet, jestli v tom nezamlátí a šlo se jezdit. Prvních 300km v klidu, moc nezatěžovat, měnit otáčky, občas tomu dát trochu napít a jezdí to dodneška.


Jestli se chodíš modlit, bránit ti nebudu. Jen jsem tvých 300km zredukoval na 100km, protože zajíždět 300km nějakou padesátku je k nevydržení. I ta zchlazení mají svůj důvod, říká se tomu teplotní cykly.

(reakce na) Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 21:29 | Nahoru | #8
Beranidlo> Jsem ateista. Zajížděl jsem letos na jaře 300km a úplně na pohodu. Nízké teploty, riziko zadření minimální, cca 3x týdně 20-35km a do dvou měsíců to bylo z krku. Teplotních cyklů měl ten origo DDR broušenej válec už asi pár set za sebou a píst si taky nestěžoval. V létě pak byl test v 35°C v pískovně, vydrželo to, tak je to asi zajetý dobře

Dolph-cz píše: Krovak> přesně tak,to mi připomíná témata jaký nejlepší olej mám koupit..... a kdy mu to člověk napíše,tak to nakonec skončí tím,že víc,než 200kč za litr nedá.


Za 200 je do dvoutaktu už výbornej olej

Naposledy editováno 27.12.2018 21:32:35

Zajíždění 77ccm 2t motoru

27.12.2018 v 21:53 | Nahoru | #9
Co má kámoš KTM300EXC tak ten se s tím moc nesere, dával jsem mu novej píst i nikasil a jediný co udělal tak nalil víc oilu do benálu, nachrchlal, párkrát vrknul plynem a hurá do nejbližšího pole, párkrát plnej, po 15. min, vajgl pauza, dalších 15. min. na poli už v ostřejším tempu, šup na vozejk a už jsme mazali do Slap na trať, tam tomu dal zhruba 3 x 20 min. v plný zátěži a bylo zajeto. Po dvou letech jsem mu ho měnil preventivně opět a válec i píst v pohodě. Chajdu má v Semilech a každej víkend to tam dráždí a moto šlape jak hodinky, písty jezdí Wössner a nikasil mu nechával dělat někdo z Rudný u Prahy, sám neví kde, prý je to know-how toho týpka, našel ho na nějaký doporučení a je spokojenej...

Zajíždění 77ccm 2t motoru

28.12.2018 v 13:57 | Nahoru | #10
Podpořím ty, co tvrdí, že pro záběh stačí jedno odpoledne a není potřeba čekat tisíc kilometrů, než si to sedne. Důležitým předpokladem je správná vůle písdtu ve válci. Pokud je to míň jak pět setin, bude záběh trvat věky a ještě se to nakonec kousne. Podívej se do nějaké příručky ke krosce. Třeba Kawa píše tohle:
Nastartovat, prohřát, vypnout, zchladit. Pak pomalu projíždět, nejdřív 10 minut, pak 20, nakonec 30 minut, v nižších otáčkách někde po rovině. Po každé jízdě zchladit, zkontrolovat, dolít vodu. Pro pečlivé se doporučuje shodit po druhé jízdě válec a případná oleštěná zrcátka na pístu vzít šmirglem. První ježdění na trati by mělo být vlažnější v tréninku. To vše se směsí 1:32, ale pro sichr bych ten začátek kapku přimazal.

Zajíždění 77ccm 2t motoru

29.12.2018 v 10:17 | Nahoru | #11
Díky za odpovědi! Nechám to přetryskovat a budu se snažit tak 300km jezdit v nižších otáčkách. Snad to všechno bude v pořádku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist