bmw_r1300gs_cartec





Téma: čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
10.12.2018 v 14:11
EDIT : aktualizace zemí - Írán vynechávám Ahoj všem. V létě se chystám na více než měsíc a půl dlouhý trip k čínským hranicím. Odjezd je 22.7., když se hodně zadaří, tak už v pátek 19.7., návrat cca 1.9. Jedu spodem, takže Istanbul, v Gruzii klášter Vardzia, pevnosti Omalo, pak přes Azerbajdžán do Baku, trajektem do Turkmenbaši, v Turkmenistánu večerní Darvaza, pak přesun na Pamir Highway, když to dovolí stav řeky a cesty, tak projet údolí Bartang a napojit se znovu na PH., podívat se pod vrchol Pik Lenina a na druhou stranu co nejblíž k čínským hranicím (místo případně upřesním, budu zjišťovat co a jak), potom přes Kyrgyzstán do Kazachstánu - Charyňský kaňon, Bajkonur, Volgograd (návštěva města, muzea bitvy o Stalingrad), pak Moskva, Rudé náměstí , Kubinka , nebo lepší tank.muzeum u Moskvy a domů. Rád bych našel někoho, kdo ví, do čeho by šel. Nechystám žádný těžký off, trochu hrubší gumy to bude chtít určitě a hlavně chuť nesedět doma na prdeli Bude to cca 18 tis.km, v civilizaci je potřeba nahnat kilometry po dobrých silnicích, takže nebudou vyjímky přes 1000km deně. Počítám Předpokládám, že takové dny budou cca dva, max. tři, když se člověk nezasekne na hranicích. Cestovní rychlost na dálnicích cca 120, spaní venku pod stanem, ale ne vždy a všude, samozřejmě. Začínám pátrat po tom, co kde nevynechat, takže rád uvítám vaše rady, na co si dát pozor a pod. Celkové náklady jsou orientačně cca 65000 Kč . Jsou v tom veškerá víza, náklady na palivo cca 22000 Kč (počítal jsem průměr 6,5l/100), strachovka (pojištění), EKO poplatky, vstupné do muzeí a pod., přibližné náklady na jídlo, u mě 2x olej a filtr, 20x nocleh (průměr 300 Kč na jedno spaní/osoba). Cestovní pojištění mám sjednané (pro vyšší rizika), některé státy to ale nekreje, upřesním, až to dořeším. Budu to průběžně upravovat a doplňovat. Budu rád, když se někdo přidá, na cestě se může stát cokoliv a ruka parťáka je někdy k nezaplacení. Jsem zvyklý cestovat sám, ale tohle by bylo přeci jen jistější ve dvou. Mějte fajn den a díky za rozumné příspěvky.


Naposledy editováno 07.01.2019 15:06:29

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

3.1.2019 v 16:21 | Nahoru | #61
Eso_Rimmer> Už by to mělo možná běžet, kvalita hrozná, ale něco málo tam je vidět. www.youtube.com/watch

Naposledy editováno 03.01.2019 16:25:38

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

3.1.2019 v 17:28 | Nahoru | #62

TomH píše: Tady jsem nahrál kousek severní cesty z Dushanbe. Kousek honí cesty



nádhera. A já tuhle krásu musel objíždět po asfaltce

1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

3.1.2019 v 17:47 | Nahoru | #63
tady to bude možná trochu v lepší kvalitě. youtu.be/A430CvPwA_M

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

3.1.2019 v 19:40 | Nahoru | #64
TomH> vypada to tam pekne diky.

čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

4.1.2019 v 12:00 | Nahoru | #65
...pekná diskusia.
Doplním, že ani v Gruzínsku neplatí zelená karta a na vstupe ma na to teta aj upozornila a dávala mi nejaké letáky k tomu. Ale ja som to už mal vybavené po internete: http://www.tpl.ge/en
Na výstupe to odo mňa pýtali. Len som sa preukázal vytlačeným papierom.

1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2019 v 16:11 | Nahoru | #66
Ještě mě tak napadlo, víza včetně GBAO jsem vyrizoval tady, www.moravia-contact.cz/text/main.php

1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

Skvělá odpověď, děkuji! 7.1.2019 v 08:58 | Nahoru | #67
dobré zprávy, ušetříš pár korun
https://www.uzdaily....07SzsJbCbiQVSQk0Ioho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

7.1.2019 v 09:18 | Nahoru | #68
jets> tak to je dobra zprava, diky Iranci uz taky prisli na to, ze jejich razitko v pase neni idealni vec, tak od toho upustili, nemusi se tedy resit dva pasy. nicmene zrejme Iran vynecham, byla by skoda ho mit jen jako tranzitni zem. takze to pojedu pravdepodobne z Gruzie do Baku a trajektem do Turkmenbasi. pneu uz jsou taky vyreseny. jen ten Bartang vypadal vloni v horni casti opravdu spatne a na velkych motorkach by to zrejme nebylo bezpecne. uvidim pak, jaky bude aktualni stav, az budu mluvit s mistnimi. kluk ze Slovenska to jel na lehke masine a narazil na tohle cas 12:14 jak psal Vojta, bylo by to lepsi druhou stranou, kdyz uz, ale to mi nedovoluje itinerar cesty. no, uvidime.

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

7.1.2019 v 09:21 | Nahoru | #69
TomH> diky, Tome. vim o nich, budu jim psat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

7.1.2019 v 11:53 | Nahoru | #70

Eso_Rimmer píše: jets> tak to je dobra zprava, diky Iranci uz taky prisli na to, ze jejich razitko v pase neni idealni vec, tak od toho upustili, nemusi se tedy resit dva pasy. nicmene zrejme Iran vynecham, byla by skoda ho mit jen jako tranzitni zem. takze to pojedu pravdepodobne z Gruzie do Baku a trajektem do Turkmenbasi. pneu uz jsou taky vyreseny. jen ten Bartang vypadal vloni v horni casti opravdu spatne a na velkych motorkach by to zrejme nebylo bezpecne. uvidim pak, jaky bude aktualni stav, az budu mluvit s mistnimi. kluk ze Slovenska to jel na lehke masine a narazil na tohle cas 12:14 jak psal Vojta, bylo by to lepsi druhou stranou, kdyz uz, ale to mi nedovoluje itinerar cesty. no, uvidime.



u toho trajektu musíš počítat s velkým zpožděním. Třeba se trefíš zrovna že to klapne a pojedeš za den dva, ale taky to může trvat týden... Já bych volil Írán, je to jistota, lepší pro pravděpodobnost získání víza a hodně hezkých míst po cestě... Ale je to tvoje volba...
toho slováka znám osobně, bavili jsme se spolu o tom... BTW právě vloni byl Bartang jeden z nejlíp sjízdných, o to víc mě sere, že jsme tam nemohli jet...

1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

7.1.2019 v 11:55 | Nahoru | #71
BTW kdybys chtěl, zůstalo nám několik set tisíc Uzbeckých Sum, můžu Ti je nechat za stejný kurz jako jsme je nakoupili...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

7.1.2019 v 11:57 | Nahoru | #72
jets> jj, problemy s trajektem jsou mi znamy. situace se mela oproti, rekneme, poslednim nekolika letum zlepsit. stale je tu pak reseni vzit to pak vrchem. z mych poslednich informaci to neni tak horke. na Iran jsem mel dva dny. neprijde mi to rozumny.

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

7.1.2019 v 12:37 | Nahoru | #73

jets píše: BTW kdybys chtěl, zůstalo nám několik set tisíc Uzbeckých Sum, můžu Ti je nechat za stejný kurz jako jsme je nakoupili...

diky za nabidku, pripadne bych se ozval. jinak koukam, ze nekteri azerbajdzansky policajti jsou stejni zmrdi, jako ti ukrajinsti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

7.1.2019 v 12:38 | Nahoru | #74
Eso_Rimmer> jasný, je to tvoje cesta a nemusíš nikomu obhajovat co, jak a proč děláš... Jen jsem napsal svůj názor...
co ty peníze, budeš je chtít nebo ne? Jestli ne tak je nabídnu na cestovatelských fórech. Každopádně v Uzbeku kartou nezaplatíš...

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

7.1.2019 v 12:39 | Nahoru | #75

jets píše: Eso_Rimmer> jasný, je to tvoje cesta a nemusíš nikomu obhajovat co, jak a proč děláš... Jen jsem napsal svůj názor...
co ty peníze, budeš je chtít nebo ne? Jestli ne tak je nabídnu na cestovatelských fórech. Každopádně v Uzbeku kartou nezaplatíš...

radeji je tedy nabidni hned, at je mas pryc. do odjezdu se muze stat jeste spousta veci. nemam potrebu se tu komukoliv obhajovat nicmene pro pripadne zajemce vysvetluju to, co me k cemu vede.

Naposledy editováno 07.01.2019 12:49:40

čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

18.1.2019 v 12:12 | Nahoru | #76
už si toho všimli i čeští novináři
https://www.idnes.cz...2521_kolem-sveta_hig

čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

22.1.2019 v 00:17 | Nahoru | #77
Teda takhle nádhernou diskuzi jsem tady už dlouho nečetl. Spousta užitečných informací a doufám, že i kontaktů. Děkuji .

čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

22.1.2019 v 06:48 | Nahoru | #78
i ja dekuju vsem prispevovatelum treba jeste neco pribude

1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

19.2.2019 v 13:03 | Nahoru | #79
Měl bych otázku k papírům k motorce na takové cestě, nemám v tom uplně jasno. Zelená karta je jasná, ale kam až platí? Potom ta strachovka ta se vyřizuje vždy na hranicích nebo to jde i nějak předem, a jsou potřeba i nějaké další papíry nebo pojištění v dalších státech? Na řízení doufám že stačí řidičák a mezinárodní řidičák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

19.2.2019 v 13:22 | Nahoru | #80

richmond42 píše: Měl bych otázku k papírům k motorce na takové cestě, nemám v tom uplně jasno. Zelená karta je jasná, ale kam až platí? Potom ta strachovka ta se vyřizuje vždy na hranicích nebo to jde i nějak předem, a jsou potřeba i nějaké další papíry nebo pojištění v dalších státech? Na řízení doufám že stačí řidičák a mezinárodní řidičák.

ahoj. na rizeni staci to, co jsi popsal. pojisteni (strachovka) se sjednava na hranicich, moznost sjednat predem jsem nezjistoval, ani jsem o ni nikde necetl. v zemich, kde zelena karta neplati, maji na hranicich mista, kde se pojisteni sjednava. alespon tak jsem to vzdy zazil ja. platnost karty mas na zadni strane (vyjmenovane staty). kdyz jedes s masinou, kterou mas na firmu, nebo na nekoho jineho, je potreba mit vzdy notarsky (idealne) overeny dopis (v jazyce zeme, kam cestujes), kde se pise, ze mas masinu pujcenou. z hlavy ted vic nevysosam, mam to doma v poznamkach, muzu se ti pak jeste mrknout. ale urcite se ozvou i ostatni kluci.

1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

19.2.2019 v 14:26 | Nahoru | #81
hlavně pozor na ten souhlas s užíváním motorky v případu, že nejsi vlastník (firma, půjčená moto...) Z toho na ruských hranicích může být slušný průser. Pokud tenhle případ u někoho připadá v úvahu, tak se můžu rozepsat na co dát pozor

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

19.2.2019 v 14:40 | Nahoru | #82

jets píše: hlavně pozor na ten souhlas s užíváním motorky v případu, že nejsi vlastník (firma, půjčená moto...) Z toho na ruských hranicích může být slušný průser. Pokud tenhle případ u někoho připadá v úvahu, tak se můžu rozepsat na co dát pozor

byl bych rad, kdybys to sem naspal, alespon budou informace pohromade a nekomu se to muze hodit apropo - uz jsi vyresil to powerbanku? ceka me to same...

1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

20.2.2019 v 21:47 | Nahoru | #83
Ahoj zeptám se máš už partáka?Jak si pořešil pneu?Děkuji za opravdu věcnou diskuzi.

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

20.2.2019 v 22:04 | Nahoru | #84
harley1450> ahoj. ta diskuze je dobra i diky vsem ostatnim ano, uz mam. do Gruzie pojedu na necem starsim a tam prezuju (s nejvetsi pravdepodobnosti) na Motoz Tractinator Adventure a zkusim to s nimi az domu. pripadne nekde v civilizaci prezuju. ale mely by to dat.

čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

20.2.2019 v 22:09 | Nahoru | #85
kluci, kteri uz jste v tech mistech byli-predpokladam, ze by nemel byt problem nekde ve vetsim meste koupit olej do Kachny? nechce se mi s sebou tahat kila navic.

1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

20.2.2019 v 22:20 | Nahoru | #86
ve Tbilisi ti můžu dát kontakt na servis, v Almaty taky

čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

20.2.2019 v 22:30 | Nahoru | #87
k souhlasu s užíváním vozidla

nejhorší na tom je, že na to není žádný mustr a potom se lehce může stát to co mně letos. Použil jsem stejný formulář (co jsem si vytvořil sám) jako v 2016 a celnice mě s ním vykopla. Prostě se jí nelíbil. Nicméně jsem tohle ukecal s jejím nadřízeným a prošlo to. Jenže potom tam zjistila, že tam mám chybu, jen překlep v ruské mutaci v příjmení a prostě mě vykopla znovu a definitivně. Po půlhodinové diskuzi jsem jim dal úplatek a potom to najednou šlo...
Takže:
- na souhlasu musí být samozřejmě identifikace majitele a uživatele
- samozřejmě identifikace motorky - hlavně VIN
- musí tam být jasně napsané, že majitel povoluje užívání vozidla, ideálně s datumem počátku a konce, ideálně od 1.1. do 31.12. toho roku. U mě hrozně řešili proč to mám na několik let dopředu (abych si nemusel dělat furt nový dokument), tohle byla diskuze min na 5 minut...
- musí být úředně ověřený
- bacha na chyby a překlepy
- ideálně česky, anglicky a rusky, ostatní jazyky jsou zbytečné

můžu poskytnout vzor, který mi dal kámoš, který projel v pohodě, můj dokument už používat nebudu
tenhle dokument po nás chtěli jen v Rusku, jinak to bylo všem ukradené, na Kazašských hranicích dokonce vypsali název firmy jako moje jméno a nic se nestalo

Naposledy editováno 20.02.2019 22:30:45

čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

20.2.2019 v 22:31 | Nahoru | #88
Gruzii jsem byl loni, super pouze při odjezdu mi chybělo pojištěni moto, pokuta 1000kč.Nic tragického jo na celnici si mě asi vybrali a jel jsem scelnikem na rengen moto spět do přistavu 5km.Celnik vše zařídil, prvni na řadu spoždeni 30min.Vše super i ze zastavkou vjeho domaci čajovně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

21.2.2019 v 07:15 | Nahoru | #89
Eso_Rimmer> díky za odpověď, tak to nezní to moc složitě, motorka je na mě takže snad by to mohlo jít hladce, třeba na sebe někde v létě na trase narazíme :)

(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím

21.2.2019 v 20:17 | Nahoru | #90

jets píše: ve Tbilisi ti můžu dát kontakt na servis, v Almaty taky

budu rad. ja mam v Almate a v Osi. jeste budu hledat, tak se to urcite hodi, diky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist