globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Barva svíček s VIFem
Poprvé jsem nalil do nádrže VIF, do auta - Daihatsu Charade 1,3l, trošku veterán z roku 1990, sekvenční vstřikování s katem, 16 ventilů, 66kW na 800kg váhy. Po vyjetí půl nádrže s VIFem v poměru asi 1:800 jsem se podivil nad barvou svíček - světlá barva, odlupující se světlý karbon. Svíčka 1. válce s kropenatým izolátorem a opálenou elektrodou. Poslední dva roky tankuju pokud možno Vervu a svíčky byly vždycky trošku přičmoudlé. na prvním válci dokonce trošku od oleje, pravděpodobně z odvětrání klikové skříně. Poslední kontrola byla asi před rokem, kdy jsem měl sundanou hlavu. Spalovací prostory, ventily a písty byly tehdy, při používání Vervy, pouze s tenkým povlakem černého karbonu, žádné silné nánosy. Svíčky Bosch FR7, ekvivalent předepsaných Denso K20PR nebo NGK BKR6E. Směs by neměla být chudá, zplodiny CO jsou naopak blízko limitu, kolem 0,4% (taky řeším).

Předchozí
1 2
Následující

Barva svíček s VIFem

10.11.2018 v 18:44 | Nahoru | #31
Malý update. Jedna kulička do hadičky nestačí, protože netěsní úplně a časem se za kuličkou naakumuloval podtlak, otevřelo to EGR a spustilo Check Engine. Takže kuličky jsou dvě, na obou koncích hadičky, plus párátko pro zajištění ventilace nad membránou aktuátoru. Staré svíčky už chytají tmavší barvu, jezdím s VIFem a z elektrod postupně odpadává karbon. Na fotce je stará vpravo, ujeto asi 150km s novou lambdou. Pro porovnání nová teplejší Denso, ujeto asi 100km s VIFem a novou lambdou, izolátor je čistý, elektrody kovově čisté.

Barva svíček s VIFem

14.11.2018 v 09:16 | Nahoru | #32
Update - dnes kontrola na emisích. Neprošlo to, hodnoty CO na volnoběh i ve zvýšených otáčkách mírně nad 0,4%. Palivem byla směs naturalu a E85, s asi 15-20% etanolu. Hodnoty jsou stejné, jako nedávno se směsí Verva/Natural v poměru asi 50/50. Pokud předchozí měření bylo s chudou směsí, pak procento CO odpovídalo normálnímu spalování bez dalších reakcí v katalyzátoru. Dnes jsem předpokládal, že lambda sonda je funkční a složení směsi kolísá kolem stechiometrické hodnoty - lambda ve výfuku byla mírně bohatá 0,997. Ortel - čeká mě výměna katalyzátoru. Ale letos už na to kašlu, nechám to na jaro.

Barva svíček s VIFem

14.11.2018 v 11:43 | Nahoru | #33
Kolik jsi měl poměr N95+E85? Ředím tak 1:1+, někdy se musí ''nahradit'' signál lambdy protože to na E85 nevhodně (pro výsledek CO)obohacuje, navíc zimní E85 může mít o něco méně lihu .

2 reakcí na tento příspěvek Barva svíček s VIFem

15.11.2018 v 10:23 | Nahoru | #34
S CO na měření emisí jsem nikdy problém neměl.

(reakce na) Barva svíček s VIFem

15.11.2018 v 11:18 | Nahoru | #35
mito7> Šikovní kluci v tom VW, testy ty maj vychytaný

(reakce na) Barva svíček s VIFem

15.11.2018 v 11:31 | Nahoru | #36
mito7> Na Mazdě z roku 1998 s Vervou mám podobná čísla, lítají tam nějaké tisíciny. Otázka je, jak je konkrétní měřicí zařízení nastavené, jestli dokáže tak nízké hodnoty registrovat a předat na výstup.

Barva svíček s VIFem

22.11.2018 v 19:18 | Nahoru | #37
Je zazimováno. Ještě jsem zkusil techniky na úřadě, aby mi napsali limity CO do TP, ale nechtěli si přidávat práci, tak mě vykopli. Žádost jsem formuloval tak, že vozidlo je z roku 1990, emisní systém dle EHS/ES není v TP udán a proto by se na auto měly vztahovat limity 3,5% CO dle Přílohy č. 1 k vyhlášce č. 302/2001 Sb. - Přípustné hodnoty obsahu složek výfukových plynů motorů silničních motorových vozidel v provozu (měření emisí, silniční kontroly), když podle stejného klíče byli kdysi schopni stanovit a vybrat 10.000Kč ekovýpalné.
A. Zážehové motory
1. Zážehové motory s neřízeným emisním systémem
Obsah oxidu uhelnatého (CO) ve výfukových plynech je považován za přiměřený ukazatel charakterizující složení výfukových plynů vozidla. To za
předpokladu, že nedochází k nadměrnému vynechávání zážehů, které nejlépe charakterizuje obsah nespálených uhlovodíků (HC) ve výfukovém
plynu, měřený nedispersní infračervenou metodou a vyjadřovaný ekvivalentem n-hexanu.
Přípustné hodnoty CO při otáčkách volnoběhu a při zvýšených otáčkách stanoví výrobce vozidla. Pokud tyto hodnoty nebyly stanoveny, nesmí
obsah CO (v % obj.) překročit u vozidel registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu:
a) do 31. prosince 1986 hodnotu 4,5% obj.,
b) od 1. ledna 1987 hodnotu 3,5% obj.
Výše uvedené přípustné hodnoty se vztahují i na vozidla vybavená neřízeným emisním systémem s katalyzátorem.

Přípustné hodnoty HC (v ppm obj.) stanoví výrobce vozidla.

Úřad vzkazuje: Leda hovno, dones papír od výrobce a nebo s tím krámem můžeš navštívit Dekru. Co nemá razítko to nezkoumáme.

Naposledy editováno 22.11.2018 19:18:51
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cafe racer BMW k100 [1, 2, 3] BMW K 100 RS Romson 82 28.2.2024 v 10:00 freshynek
BMW K100 neukazuje rychloměr ,otáčk... BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS motrebbur 0 31.3.2023 v 14:03 motrebbur
Bmw k 100 [1, 2] BMW K 100 RS Kossi 39 4.5.2020 v 10:13 Rony11
Pomalu klesající otáčky BMW K 100 RS hron226 29 9.3.2020 v 19:13 hron226
Tachometr BMW K 100 LT, BMW K 100 RT, BMW K 100, BMW K 100 RS Alicerny 3 30.3.2019 v 14:55 Terasky


TOPlist