globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawa KLE predná vidla
Na mojej Kawe KLE500 som tento rok pred letom repasoval prednú vidlu. Prepláchol som ju, menil olej, simeringy. Vše z dôvodu roztecených simeringov.

Problém nastal po poslednej jazde na poli, pooranom a zbránenom, ziaden ťažký off, jazda rýchlosťou 30kmh. Proste nič hrozného.

Začal opäť slziť simering. No keďže som to mal pred pol rokom kompletne rozhodené, vymenené a pomerané, či nie sú teleskopy krivé, alebo inak poškodené, vše, až na simeringy v poriadku. Tak sa pýtam sám seba, ale aj vás páni (a dámy), je možné, že sa mi to zas po pol roku roztieklo? Čím to môže byť?

Kawa KLE predná vidla

25.10.2018 v 15:32 | Nahoru | #1
-značka použitých gufer???
-měřil jsi, při kompletaci, hladinu oleje, nebo jen množství???

Kawa KLE predná vidla

25.10.2018 v 18:48 | Nahoru | #2
to sa moze stat, trebars ak si jazdil offroad je to pravdepodobne... skontroloval si aj povrchovku klaku kde prichadza do styku s guferom?

Kawa KLE predná vidla

25.10.2018 v 19:00 | Nahoru | #3
Čau, jedna z príčina, ako píše PETERDAK, druh oleju, to je tá lepšia. Druhá možnosť, veľké opotrebenie a následne veľké vôle a potom to rýchlo zničí guferá. Ja som to riešil u starých vergľov tak, že som nepoužil origo guferá, ale pozháňal som neorigo čím užžšie guferá, aby som ich tam napchal čo najviac. Držím palce pri oprave.

Kawa KLE predná vidla

25.10.2018 v 19:35 | Nahoru | #4
povrchovku klzaku som chcel napisat...

Kawa KLE predná vidla

25.10.2018 v 19:45 | Nahoru | #5
Tohle se mi stalo u KLR.Začala téct jedna vidle,tak jsem si řekl že když jsem v tom,udělám obě.Jak na potvoru do dvou měsíců začala téct ta druhá.Osobně mě napadlo spíš nějaký přehmat při montáži nebo vada gufera.

Kawa KLE predná vidla

25.10.2018 v 22:42 | Nahoru | #6
Guferá, ako aj olej som použil od Kawasaki (objednané a kúpené v K-moto, v Košiciach), teda originálne diely. Olej som meral podľa návodu, bez pérka, v stlačenom stave, na 0,5mm presne. Na sklenenej doske skontrolovaná hádzavosť v osi vidly obe teleskopy, obe v tolerancii 0,2mm/1m. Skontrolovaný priemer teleskopov, každý meraný v štyroch rovinách každých 100mm, vše v tolerancii. Povrch teleskopov bez známok poškodenia, alebo bez "zrkadielok"- lapovaných povrch bez vyleštených miest.

Zhnuté, pri poslednej výmene pred pol rokom som pracoval nanajvýš obozretne a všetko meral. Jediná odchýlka bola v dĺžke pružín, ľavá bola kratšia o 0,4mm. Druhá a samozrejmá, bola hrúbka klzných paniev. Boli na asi 30% životnosti, tak som ich nemenil s tým, že do roka pôjdu nové.

Olej som dával predpisový, ale v servise mi radili hustejší. Rovnako, teleskopy som dofúkol na 0,2bar.

Uvažujem, že kombinácia klzných segmentov na konci životnosti s riedkym olejom a tlakom vo vidle to mohlo spôsobiť.
Pri jazde na poli vidla pracovala, čo spôsobilo zvýšenie tlaku, to v kombinácii s vôľou, hoc v tolerancii mohlo dostať olej von.

Kawa KLE predná vidla

26.10.2018 v 08:24 | Nahoru | #7
Div ze nemeris vsecko mikrometrem ale nacpes tam zpatky vylagrovany futra s tim ze to snad rok vydrzi ale po pul roce se divis ze ti vidle vytekli!!!!!to me nejak nejde na rozum vyska hladiny na 0.5mm presne delka pruzinyco 0.4mm fakt dobry

1 reakcí na tento příspěvek Kawa KLE predná vidla

26.10.2018 v 10:02 | Nahoru | #8
Srandy kopec, ale ja som fakt drvivú váčšinu rozmerov meral mikrometrom. No a že panvy mali 0,05mm (približne- blbo sa merá rádius, meranie s prizmou už nie je fakt presný rozmer) loker mi nepríde, že sú vylágrované.

A že sa dobre bavíš na tom, že meriam presne (a že presne doslovne a podľa noriem) sa ti nedivím, keď u niektorých indivíduí pistačí skládací meter...
Halt som strojár, nie murár

Kawa KLE predná vidla

Skvělá odpověď, děkuji! 26.10.2018 v 10:14 | Nahoru | #9
Nedostal se Ti jenom pod gufera bordel z toho pole? Zkus to vycistit a pak uvidis...treba tady - jde to udelat z tvrdsi folie..

Naposledy editováno 26.10.2018 10:14:31

Kawa KLE predná vidla

26.10.2018 v 13:00 | Nahoru | #10
Čau, tie vidly sa majú fúkať? U niektorých mašín je ten ventil na odpúšťanie tlaku, čo tam vznikne.

(reakce na) Kawa KLE predná vidla

26.10.2018 v 14:50 | Nahoru | #11
jawakain> Problem bude v tom pul milimetru vysky hladiny. Napln merim zednickym metrem s toleranci pul centimetru a jeste mi zadne nevytekly
Muj tip je moc oleje v kombinaci s pretlakovanim.

Kawa KLE predná vidla

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2018 v 11:45 | Nahoru | #12
Přijde mi to divný, já je dělal 2 sezóny zpět, v offu často lítaly na dorazy a doteď bez úniku. Spíš bych to viděl na vadné gufero nebo se tam dostal bordel. Já dával neoriga od Sifamu s vlastní prachovkou, takže s přidáním té originální prachovky máš nakonec dvě a bordel se tam takřka nedostane

Kawa KLE predná vidla

8.11.2018 v 13:43 | Nahoru | #13
problém vyriešený.

Stiahol som manžety, vylúpol prachovky, vytrel sajrajt a vše je OK.
Po montáži test s ľadvinkou po meste a sám po "košickom polygóne" poľnej ceste k teplárni.
Ani kvapka.
Tak hoc mám gufera s prachovkami, prachovky a manžety, aj tak je možné, že sa tam bordel dostal.
(ten sa dostane asi všade- vlastnosť špiny)

Ďakujem všetkým za pomoc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist