po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Vtipne je ze sirka obou vyfukovych kanalu na NSR je 65 mm v obvodu valce, ten muj ma 74-75 mm, mereno krejcovskym metrem.
Ale kdyz se vratim k vyfukum, je tu jeste jedna vec - otvirani privery. Mam kabelaz na NSR250 MC21 s ridici jednotkou zeeltronic, privery se otviraji pres lanovody servem a to dostava impulz z ridici jednotky. Myslim ze to je programovatelne, a podle me do toho vstupuje i throttle position sensor, ty ses schopny mi rict kdy ma tedy otevrit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
To, že je výfukový kanál širší, bude znamenat silnější tlakový impuls do výfuku a tím pádem i potenciálně vyšší výkon, ale užší výkonovou špičku.
Konfrontoval jsem to tvoje časování s dalšíma motorama:
Milanos - výfuk 28mm od HÚ, úhel výfuk Uv=192°. Přívěra 38mm, Uv=148°. Přefuk 42,5mm, úhel přefuku Up=126°.
Honda NSR 125 model 1993, 23kW/10900rpm s 28mm karburátorem - Uv=188°/158° s přívěrou, Up=126°.
Honda CRM 125 (mám doma), 21kW/10300rpm s 28mm karburátorem - Uv=188°/148° s přívěrou, Up=126°.
Honda RS 125 model 1993 - Uv=192°, Up=128°, přesně v poměru 3:2, zdroj zde. Je tam na obrázku i výfuk pro RS125 a když jsem si spočítal jeho rezonanční délku cca 723mm, vychází mi rezonanční otáčky 11300rpm. Ten tvar výfuku má ještě rezervy ve výkonu a tím výfukem a karburátorama chceme zvednout výkon na úroveň cca 55-60kW.
Pokud zvolíme rezonanční 11.000rpm, maximální budou 13000rpm. Bereš? Případně podložením válce o 0,4mm se zvětší úhel výfuku o 1°, ale úhel přefuku už o 2°na 128°, což je u 250ccm asi dva koníky navíc.