globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NSR 250 Restomod
 
14.9.2018 v 12:28
Čau lidi,
po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.




2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

21.5.2019 v 00:12 | Nahoru | #1
V souvislosti s tím, jak o víkendu upadli v zahřívacím kole Mir a před ním ještě jeden - z ničeho nic se jim při lehčím přibrzdění zakouřilo od přední gumy a šli k zemi -

- mě napadlo podívat se na závislost koeficientu tření na teplotě povrchu karbonového kotouče. Ale nikde jsem nenašel žádné věrohodnější informace, kromě jediné zprávy, zkoumající karbonové destičky, ne kotouče. Může se stát, že pro nějakou materiálovou třecí dvojici bude velmi razantní nástup brzdného účinku během ohřívání povrchu brzdy. S teplotou se mění způsob tření. Za studena je tření spíše abrazivní, kdy do sebe zapadávájí vrcholky nerovností na obou třecích plochách. Za tepla se vytváří jakýsi lepivý film, tření je adhezivní, a s tím nejspíš souvisí i to opotřebení. A, B, C v grafech jsou brzdové destičky různých kompozic, A má nejvíc karbonu, C má nejmíň.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

21.5.2019 v 00:43 | Nahoru | #2

Beranidlo píše: Ale nikde jsem nenašel žádné věrohodnější informace,....

na tom neni nic pekvapiveho ne ? jednak je to dost "vyrobni tajemstvi" a druhak empirie jako prase, krom mraku moznosti jak a z ceho ten "kompozit" udelat, a to jak desky tak kotouce, tak bude straaasne moc zalezet prave na podminkach a okolnostech

resilo se tu mockrat z ceho delat kotouce kovovy, a ani v tom se celkem na nicem zasadnim neshodlo nekdo radi dvanactku, nekdo trinactku, nekdo nerez, litina taky neni vubec zla (lepsi odvod tepla)...

BTW me by docela zajimala 7075 v hard eloxu nebo s nejakym keramikym povlakem, s organickejma deskama.. a taky by nebylo zly zkusit co by snesl 5. titan (i kdyz financne... )

jinak pevnostne vyhovi cokoliv vic nez par desitek MPa tam neni (nekde jsem mel postahovany analizy z ansysu) ale dulezity je vedeni tepla a hlavne ten oter no...

Naposledy editováno 21.05.2019 00:44:42

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

21.5.2019 v 10:30 | Nahoru | #3
Beranidlo> Bavil jsem se o tom s Abajou. Karbony funguji tak ze malo malo malo a pak za pikosekundu strasne moc, takze je mozny ze nevychytali moment ohrati? Nevim, kazdopadne ohrat je na provozni teplotu lze i za 3-4 vingly.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist