po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Me se nejvic libi varianta 2, nechat si udelat lehky jednokrouzkovy pist na cep 16 a nasypat tam ty jehly.
Vse ostatni by znamenalo zase nove ojnice, respektive ve variante 4 ne, ale otazka je co ta 15-ka cep kolik to vydrzi.
Milanos píše: Beranidlo> No proc cep 18? Nebude to uz tezke? NF5 ma cep 14 na vrtani 54.
Me se nejvic libi varianta 2, nechat si udelat lehky jednokrouzkovy pist na cep 16 a nasypat tam ty jehly.
Vse ostatni by znamenalo zase nove ojnice, respektive ve variante 4 ne, ale otazka je co ta 15-ka cep kolik to vydrzi.
Napsal jsem čep 18mm, protože zvětšuješ plochu pístu 1,45x, tedy i sílu na čep a napětí v ojnici. Podobně působí větší hmotnost pístu, zvýšené otáčky. Čep je namáhán ohybovým momentem, takže se větší síla násobí delším ramenem, podle vzdálenosti mezi oky pístu. Posuvové síly zanedbáme, ale tlaky v ložisku jsou vyšší. Jehly bez klece rozloží sílu do více plošek, ale teď vychází jehly kratší a malé. 18mm čep mají dvěstapadesátky s vrtáním 66-70mm. Pravda je, že 16mm je odzkoušené na RD350.