po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/37/456665_e9436294b58e38aeccf0e24bea8a7a15.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: Pak dorazily civky co davaj poradny proudy a fungl nove CDI-cko Zeeltronic i s programovacim modulem.
Už víš, jak to budeš programovat? Doporučím ti následující postup: Nastav konstantní 20° předstih od 0 do maxima, bez omezovače (pokud to má tuto funkci, vyřaď ji). Maximální dosažitelné otáčky jsou dané časováním kanálů a délkou výfuku, takže pokud bude výfuk správně, nemusíš se bát nějakého přetočení. Otestuješ na silnici půběh točivého momentu = zjistíš otáčky, kdy to má největší tah, tedy rezonanční otáčky na jaké je naladěná délka výfuku, a maximální dosažitelné otáčky. Tyto dvoje otáčky by měly být v poměru 1:1,15 . Bude záležet na bohatosti směsi. S chudší směsí to půjde vytočit víc. Pak nastavíš 22° od nuly až po rezonanční otáčky (co se děje od volnoběhu do nějakých 7000rpm tě stejně trápit nebude). Od rezonačních otáček snižuj předstih rovnoměrně na 10° při maximálních otáčkách. Nad maximálními (těmi, které se zjistily s větším předstihem, protože po snížení na 10° to bude mít snahu točit výš) budeš pokračovat ve snižování na 8° a pak to necháš 8°dál, nebo necháš rovnou těch 10°. Žádný limiter nenastavuj, od toho je výfuk.
Ze stránek Zeeltronic vede odkaz sem: http://tzrchronicles.blogspot.com/
Borec píše jak dolaďoval TZR, tak si od něho půjčím jeho graf a dokreslím svoji křivku předstihu pro rezonanční otáčky 10500rpm a maximální 12000rpm. Protože se nebavíme o částečném zatížení nebo spotřebě při nějaké cestovní rychlosti, jde pouze o posouvání této křivky doleva - doprava podle rezonančních otáček. Když ji posuneš nahoru - dolů o 2°, tak je to maximálně pro lepší feeling, na brzdě skoro nic nepoznáš, to už bude mít větší vliv počasí.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2018/48/465200_20c7d007aa7ab7ef0ffbc799ccd2fd34.jpg)
Na otázku, proč to tak je, najdeš odpověď zde: https://www.motorka...=clanky&cid=1881