Poradite co a proč?
Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Naposledy editováno 24.07.2018 17:21:50
assassin píše: nikdy jsem se nesetkal se zavadou FI ktera by motorku znehybnila nekde na ceste. nejcasteji umiraji cerpadla. vstriky spis ve spojitosti s benzinem . jednotku jsem zazil KO jen v souvislosti s "kutilstvim" + vada dobijeni/prepeti v siti. vetsina cidel ktera jsou nutne potreba jsou "nerozbitna", ale paranoik si muze sehnat nahradni TPS senzor, IAP, IAT senzory a naradi na jejich vymenu.
ono to vyjde tak nejak nastejno, vezt si sebou kompletni naradi na mechanickou opravu + dily, nebo komplet naradi na elektronickou opravu + dily. rekl bych, ze i dnes vice lidi da do kupy tu elektroniku nez mechaniku...
Takže nezbývá nic jinýho než jet a věřit
Možná podobné diskuze probíhali dříve v hospodě na téma kladívka/bezkontakt a dneska mám v jawě VAPE a jsem za to šťastnej
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
zajímavý článek o tom psal Sibirski Extreme - dobrý týpek co jezdí v Rusku siolidně náročné terénní cesty a ten jednoznačně preferuje vstřikování
viz Vstřikování vs. Karbec
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
assassin píše: ja to jeste nezazil, vlastne jsem o takovem pripadu ani neslysel, ze by motorka s FI prestala zniceho nic jet a nedojela kvuli FI. ono to k jizde potrebuje jen par senzoru, ty ostatni sice rozsviti kontrolku, ale vetsinou to jede dal...
Třeba teď máme na servisu 3 motorky se vstřikama které vůbec nejdou nastartovat. Když vemu i toho Ditecha tak vlastně 4 a to sem tu měl ještě další dva A už sme řešili mockrát stříkačku která nešla ani nastartovat. Ale popravdě hodněkrát za to mohl i zásah kutila to je pravda. U těch karburátorů je poslední dobou problém hlavně samotný benzín. Respektive to, že dneska když to člověk nechá stát víc jak 5 měsíců je konec a už nenastartuje protože začne zarůstat všechno v plovákovce, směrem od levého válce když motorka stojí na bočáku. A mám tu teď spousty motorek s karburátorem které stály několik let a potřebují rozchodit. Např. dneska sem se vrtal ve staré Magně s 84´roku která stála přes dva roky. U tak staré motorky je problémem samotné stáří kdy dochází k ztyření a rozpadu nebo deformaci gumových částí. Ale nevím jestli se stáří dá počítat jako závada A hlavně většina závad co tu řešíme je ve velké míře způsobena samotnými uživateli ať už díky zanedbání základní údržby nebo kutilstvím bez ohledu na karbec nebo stříkačku
Slávek-TDM píše: Zajimavy. Vetsina zdejsich uzivatelu, kteri se v karbcich vrtali nebo ladili smes jednoznacne preferuje strikacku. Proc asi?
nevím proč asi, ale já se přidávám taktéž. Mám doma několik motorek. Většina stříkačky, ale i pár karbeců a rozhodně jsem za stříkačku. na 100%.kerut píše: assassin> jen k tomu znehybneni jsi me pripomel - byli jsme s kamaradem v dolomitech skodou 105, a z niceho nic to netahne, pak ani nejede, a stojime.. taxme po lehke diagnostice kde by mohl byt problem zhodnotili ze tam asi nic netece,.. rozebrali jsme celej karburator, vycistili, slozili, jenze ono furt nic... kamarad to zkousi, ja do toho koukam, a co nevidim... ze ma pred karbecem takovej ten plastovej filtr (dneska "za dolar", tenkrat za dvacet korun) ... tak jsme se chvilku smali a jelo se dal jinak nas to dovezlo prakticky vsude, sice pomalu, ale fakt genialni (skoro)auto
No a vidíš. Diagnostika stříkačky (nevím, proč tu pořád všichní píšou, že je potřeba pc a kabel, když řada motorek má diagnostiku a vypisuje chyby na budíku) by ti řekla, že nemá tlak benzínu a ty bys nemusel rozebírat celej karbec
Karburátor bych doporučil maximálně staromilci,případně někomu s fóbií na vstřikování.Už jen proto,že karburátory jsou jen ve starších strojích a jejich stav tomu odpovídá.Takže pro klid duše a možnosti precizního seřízení by bylo potřeba ten karbec vyvařit v ultrazvuku a vyměnit všechny součásti co se vyměnit dají.A ani tak není jistota,že to pojede jak má.U karburátoru už jsem musel několikrát kapitulovat,protože přes veškerou snahu nešel seřídit tak aby fungoval bez problému.A stříkačka?Stačí diagnostika.
mischa638 píše: Třeba teď máme na servisu 3 motorky se vstřikama které vůbec nejdou nastartovat. Když vemu i toho Ditecha tak vlastně 4 a to sem tu měl ještě další dva A už sme řešili mockrát stříkačku která nešla ani nastartovat. Ale popravdě hodněkrát za to mohl i zásah kutila to je pravda. U těch karburátorů je poslední dobou problém hlavně samotný benzín. Respektive to, že dneska když to člověk nechá stát víc jak 5 měsíců je konec a už nenastartuje protože začne zarůstat všechno v plovákovce, směrem od levého válce když motorka stojí na bočáku. A mám tu teď spousty motorek s karburátorem které stály několik let a potřebují rozchodit. Např. dneska sem se vrtal ve staré Magně s 84´roku která stála přes dva roky. U tak staré motorky je problémem samotné stáří kdy dochází k ztyření a rozpadu nebo deformaci gumových částí. Ale nevím jestli se stáří dá počítat jako závada A hlavně většina závad co tu řešíme je ve velké míře způsobena samotnými uživateli ať už díky zanedbání základní údržby nebo kutilstvím bez ohledu na karbec nebo stříkačku
ja nerikal, ze jsou nerozbitne - pochybuju, ze nakymu tomu stroji se to stalo pri jizde a majitel diky tomu nedojel....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
kerut píše: assassin> jen k tomu znehybneni jsi me pripomel - byli jsme s kamaradem v dolomitech skodou 105, a z niceho nic to netahne, pak ani nejede, a stojime.. taxme po lehke diagnostice kde by mohl byt problem zhodnotili ze tam asi nic netece,.. rozebrali jsme celej karburator, vycistili, slozili, jenze ono furt nic... kamarad to zkousi, ja do toho koukam, a co nevidim... ze ma pred karbecem takovej ten plastovej filtr (dneska "za dolar", tenkrat za dvacet korun) ... tak jsme se chvilku smali a jelo se dal jinak nas to dovezlo prakticky vsude, sice pomalu, ale fakt genialni (skoro)auto
Co je na rozpoctovym aute genialni? Ze ho muzes opravit cihlou a sroubovakem? Neni lepsi mit auto ktery se opravovat nemusi?
Tohle je desny mysleni...
assassin píše: No duc ma taky FI tak by nemela jet odspodu ne? Ono na srovnání karbec vs FI je ideální treba gsxr750 kolem roku 97 - ty existovaly v obou verzích, nebo novějsi a starší varadero. Srovnávat dve uplne jiny motorky je celkem mimo.
Redguy: treba vybehana komora pro soupe se repasuje fakt super, ja treba ted na triumphu repasoval karbce tak ze jsem je vymenil za nove, jde to fakt snadno, proste jen prodejci posles 15-20litru a prijdu ti krasne zabaleny v krabici
Já taky nesrovnam GSX-R 750 vs 1098... To se snažíš možná ty. Já jen řekl že jsem nakonec koupil něco jiného. Vážně na tomhle foru něco napsat je celkem masakr... :D víc se nechci vyjadřovat
Ovsem strikacka co jsem mel pak v CBR byla proste pohodovejsi. Otocis klickem, zmacknes cudl a jedes... At to stalo pul roku nebo den, at je motor studeny, teply nebo neco "mezi"....pohoda jak u auta...
Jestli se nekdy vratim na bike, tak rozhodne uz nebudu kupovat silnicni motku s karburatory, byl by to krok zpatky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Redguy píše: Karbec ma nejvetsi vyhodu v jednoduchy repasi (pokud jsou k dispozici dily), takze i po pul stoleti funguje.
Ale poradne ho nastavit je opravdu cerna magie, treba na Guzzine nemaji karbce porty na podtlaky, takze synchronizaci delam merenim otevreni soupatka tak, ze do skviry strkam vrtaky Je to dost nahrubo, ale lepsi jak nic.
Napriklad na fotce jsou dole stary jehly a po vymene za tu novou nahore se spotreba snizila ze 7,5 l/100km na 5,1. Proste kazdej mm, kazda pulotacka sroubu ovlivni nastaveni smesi silenym zpusobem.
sice to sem nepatří ale my jsme používaly na synchronizaci tohle
https://cs.classicc...ow-metersynchronizer
možná to někomu pomuže.
Naposledy editováno 25.07.2018 12:48:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
matry píše: sice to sem nepatří ale my jsme používaly na synchronizaci tohle
https://cs.classicc...ow-metersynchronizer
možná to někomu pomuže.
To vypada zajimave, jen zalezi, jak moc je to presny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Uzivatel507 píše: Co je na rozpoctovym aute genialni? Ze ho muzes opravit cihlou a sroubovakem? Neni lepsi mit auto ktery se opravovat nemusi?
Tohle je desny mysleni...
rozpoctovy auto, opravovat ? krome toho ucpanyho palivovyho filtru jsme na tom menili maximalne pichly kolo, tak popremylej nad terminem "rozpoctovy"
..skodovky byly skoro neznicitelny(mysleno jizdou, ne ranou do stromu), sice to melo vykon 105 oslu a zadny deformacni zony, ale na dvojku to vyjelo i alpsky kopce a krusnohorsky louky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
kerut píše: rozpoctovy auto, opravovat ? krome toho ucpanyho palivovyho filtru jsme na tom menili maximalne pichly kolo, tak popremylej nad terminem "rozpoctovy"
..skodovky byly skoro neznicitelny(mysleno jizdou, ne ranou do stromu), sice to melo vykon 105 oslu a zadny deformacni zony, ale na dvojku to vyjelo i alpsky kopce a krusnohorsky louky
Neznicitelny? Kolik jste tim autem najeli? Kolik melo najeto to auto? Vetsina skodovek najela na motor (nez bylo potreba udelat GO) tolik kolik dnes nekteri manazeri natoci za rok :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
...lidi jako manageri nejezdi ve vylozene "rozpoctovejch" plechovkach, a i tak je kazdou chvili meni (teda ne z duvou najezdu ale z duvodu nejake podivne prestize.. jednoho takovyho znam )
Naposledy editováno 25.07.2018 14:24:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
kerut píše: assassin> hele mela (za ty roky) hodne, protoze par tisic pred stovkou ji kamarad od tatinka dostal do ruky a pak teprve dostavala ty spravny "zatezovy zkousky", BTW jezdi (mozna tam jen stoji, koupil ji nejaky duchodce) dodnes proste pomer cena/uzitna hodnota nekde uplne jinde nez dnes
...lidi jako manageri nejezdi ve vylozene "rozpoctovejch" plechovkach, a i tak je kazdou chvili meni (teda ne z duvou najezdu ale z duvodu nejake podivne prestize.. jednoho takovyho znam )
to, ze to teprve pak zaclo, znamena, ze jste najeli 2x - 3x tolik? pomer cena/ uzitna hodnota - nevim jak meris uzitnou hodnotu, ale ja bych tim autem nejel ani do berouna, a cena? kolik prumernych platu ta skodovka tenkrat stala?
teda neberes to, doufam, ze ji kamarad dodstal od tatika zadarmo? kamarad dostal od tatinka bmw M5 - novy ... tam by vyslo ze ma lepsi tenhle pomer to bawo :D
Naposledy editováno 25.07.2018 15:40:12
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
Vilemx: lidi casto tima starejma "drzakama" argumentuji pri onbhajobe karburatoru jako lepsiho reseni atd - a prave zapominaji, ze driv za zivot ta motorka najela to co dnes cestovatele daji za rok.. Nebo i kratsi dobu.
Z technickeho hlediska je vstrikovani elegantni reseni u nehoz pozitiva prevladaji - ostatne proto se tak hojne pouziva. Takovy ty reci, ze za to muze ekologicka lobby apod jsou z meho pohledu nesmysl. Ja chapu, ze se nekterym lidem karburatory libi a i chapu proc, ale podavat to kvuli tomu jako jasne lepsi reseni...
s Vilemem souhlas, doba je jina, navrhuje se jinak, jezdi se jinak, po jinych cestach
E jinak proti vstriku v zasade (od zacatku) nic nemam, mam rad karburator ciste ze zvyku ale vstrik je novejsi technologie, a takovej primovstrik treba u leteckejch motoru je parada, o tom zadna.. zachvili budem jezdit na elektriku, kroutak od nuly luxusni (takze diky prubehu staci zhruba polovina vykonu oproti spalovaku) mala vaha..
E2: presne to vystihl dole Julip
Naposledy editováno 25.07.2018 17:17:41
Jestli máš garáž, dost času, rad si všechno děláš sám
vol karburátor.
Jinak vol stříkačku. Pro mě nuda, ale objektivne uznávám: Funguje to a málo kdy se to po.s.re.
Assassine, někomu prostě nevysvětlíš/nevyvrátíš ani základní věci. Já znám taky různý "mimoně" co si stojí za "svým", protože nic jinýho neznají/nejsou schopní nebo ochotní se podívat doleva, doprava a přijmout něco jinýho. A je úplně fuk, jestli to jsou karbecáři, fanatici do nějaké značky nebo bůhvíco ještě.
2 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
Z ceho ty cerpas informace o htp? Kolik si toho s ni najezdil? Kolik kusu znas? Mas pristup do statistik automobilky? Znas nekoho takoveho? U technickejch oboru se snazis opirat o fakta, exaktni vedy jsou pro tebe zasadni pevnej bod v nasem svetr a tady varis z vody a z nakejch blabolu na netu?