Téma: Nastavenie ventilov
20.7.2018 v 23:17
Caute.
Vedeli by ste mi poradit co to tam klepoce ? Ten klepot nejde od spodu motora.
Masina stala 4r v garazi. Ten buchot bol horsi lebo isla na tri valce ale po vycisteni karbecov ide pekne na 4v a uz to tak nebucha... rozvodova retaz je v pohode.
Chcem este skontrolovat volu ventilov a mam aj manual ale po anglicky neviem. Neviete mi niekto poradit, vysvetlit aky je spravny postup ?
Vedeli by ste mi poradit co to tam klepoce ? Ten klepot nejde od spodu motora.
Masina stala 4r v garazi. Ten buchot bol horsi lebo isla na tri valce ale po vycisteni karbecov ide pekne na 4v a uz to tak nebucha... rozvodova retaz je v pohode.
Chcem este skontrolovat volu ventilov a mam aj manual ale po anglicky neviem. Neviete mi niekto poradit, vysvetlit aky je spravny postup ?
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
to iesu ventily. s najvacsou pravdepodobnostou su to osky otocnych supatiek karburatorov/throttle bodies. Este to moze byt podpaleny ventil alebo rozvodova retaz. Zavisi od toho aky je pribeh vykonu a ci ti kolisu volnobezne otacky. Ventilove vole je treba skontrolovat urcite, ale tento zvuk je nieco ine...
Destroyer> Vdaka za odpoved...
Mam to teraz rozobrane lebo som chcel kontrolovat volu ventilov ale akosi tomu nerozumiem. Teda tomu prekladu.
Ak je masina studena, na sytic chyti tak na treti krat ale to by som pripisal, ze nie su este doladene karbece. Cca 10s po nastartovani tiahnem sytic a otacky su 1100 a drzia. Volnobeh si drzi pekne aj po prudsom pridani, nekolise. Potom uz chyti na brnk hoci kedy.
Ked som masinu dostal tak neisiel prvy valec. Zohnal som druhe karbece, vycistil a zacala pekne ist. A ten buchot ide z lavej strany akoby spod karbecu...

Naposledy editováno 21.07.2018 07:22:27
Mam to teraz rozobrane lebo som chcel kontrolovat volu ventilov ale akosi tomu nerozumiem. Teda tomu prekladu.
Ak je masina studena, na sytic chyti tak na treti krat ale to by som pripisal, ze nie su este doladene karbece. Cca 10s po nastartovani tiahnem sytic a otacky su 1100 a drzia. Volnobeh si drzi pekne aj po prudsom pridani, nekolise. Potom uz chyti na brnk hoci kedy.
Ked som masinu dostal tak neisiel prvy valec. Zohnal som druhe karbece, vycistil a zacala pekne ist. A ten buchot ide z lavej strany akoby spod karbecu...


Naposledy editováno 21.07.2018 07:22:27
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
sered> viem, ze tie sviecky nemaju dobru farbu ale hlavne musim vyriesit ten klepot a dufam, ze mi niekto napise postup ako mam postupovat pri kontrole tych ventilov. Alebo by sa hodil manual v sk alebo v cr jazyku.
To, ze mi napises, ze sviecky nie su dobre tak to mi moc nepomoze. Nemam ich teraz ako nastavit aby boli v poho lebo sa bojim, ze sa tam nieco pokazi este viacej.
No ale aspon si reagoval...tak dik.
To, ze mi napises, ze sviecky nie su dobre tak to mi moc nepomoze. Nemam ich teraz ako nastavit aby boli v poho lebo sa bojim, ze sa tam nieco pokazi este viacej.
No ale aspon si reagoval...tak dik.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
Když tomu nerozumíš, tak to svěř někomu kdo tomu rozumí. Určitě se to vyplatí.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
Honda ma vackovy hriadel priamo nad ventilmi. Ulozeny je myslim ze v troch klznych loziskach a rozvodova retaz je na pravej strane. Ventily sa nastavuju pomocou podloziek ktore su v miskach medzi vackovym hriadelom a stopkou ventilu. Aby si vole vedel nastavit musis ich najprv pomerat. Zhodis dekel a vyberies sviecky, otacas motorom a merias volu kazdeho ventilu vtedy ked je vacka vackou hore
kazdy jeden ventil merias zvlast sparovymi mierkami a zapisujes si hodnoty. Ak to robis prvy krat tak si to prebehni aj 2x. zapises si na ktory ventil ti treba kupit ake vymedzenie, nesmies to popliest!! Vymedzenia sa vymienaju tak ze musis demontovat vackove hriadele a potom nastavit casovanie. Pri demontazi/montazi vackovych hriadelov musis odkrucat postupne a v spravnej polohe, aby si hriadel nepraskol!!! vyber najvolnejsiu/najrovnomernejsie zatazovaciu polohu vacky a potom demontuj.

1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
to klepání bych viděl že máš brutálně vytahanej rozvoďák nebo je napínák po smrti. Ventily cvakaj jinak. A ty svíčky máš mokrý
takže určitě doladit karbce a udělat synchronizaci. Jinak ventilové vůle se tady nastavují přes podložky a ty musíš koupit, nebo ty co tam máš zbrousit. A určitě tam kup nový svíčky. Interval na výměnu je 12tis km
edit: a ta přední kapotáž je z nového modelu. SC28 vypadá jinka
Naposledy editováno 21.07.2018 15:32:09

edit: a ta přední kapotáž je z nového modelu. SC28 vypadá jinka

Naposledy editováno 21.07.2018 15:32:09
Destroyer> ok. Dikes za odpoved. Tak je to tak ako som si myslel. A super ze si ma upozornil na demontaz montaz hriadele ohladom prasknutia.
A prosim ta ,tym, ze by to mohli byt tie osky otocnych supatiek karbosov si myslel, ze by mohli byt akoze zle ? Vybehane ?
A prosim ta ,tym, ze by to mohli byt tie osky otocnych supatiek karbosov si myslel, ze by mohli byt akoze zle ? Vybehane ?
wáca> aaaa ta kapotaz je bomba...paci sa mi ...je tusim z litra rr...inak vsetko ostatne je sc 28 93rv...tieto sviecky mam nove a este mam jedny nove do nahrady...
Karbose urcite doladim a aj synchro urobim len musim prist na ten klepot. Zajtra rozoberem napinak a uvidim. Kazdopadne dikes za nazor a pomoc.
Karbose urcite doladim a aj synchro urobim len musim prist na ten klepot. Zajtra rozoberem napinak a uvidim. Kazdopadne dikes za nazor a pomoc.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
pozri ak su to osky tak je najlacnejsie kupit nove karbce. Opravne sady su po 200e+ najcastejsia chyba motoriek ktore dlho stoja je to ze zakoroduju mosadzne casti a nasledne vznikne vola (to je to co potom klepoce) a nedaju sa uz ani nastavit. Ja by som demontoval karburatory ako prve a skontroloval ci sa tam vsetko hybe lahko a taktiez membrany na posuvnych palivovych supatkach budu pravdepodobne KO ked sa s tym nejazdilo. Proste daj ich dole a vycisti a skontroluj komplet. Pred tym ako budes cokolvek demontovat si prejdi servisny manual aby si vedel co ta caka. Neviem ci tam netreba aj napinak povolit a zaistit aby ti nevyskocil.
2. ak je to retaz tak by sa to asi prejavilo aj kolisanim otaciek. Ale nevylucuje to fakt ze napinak nefunguje dobre, takze ten si skontroluj ked budu karburatory dole. Ak je vysunuty na max. tak nieco nieje v poriadku (podla opotrebenia mozes pri niektorych typoch vidiet pokial bol vysunuty). Moze byt este aj zaseknuty a to by tiez robilo tento zvuk.
...a to nastavovanie karbcov je riadna pakaren ako na kazdej Honde.
2. ak je to retaz tak by sa to asi prejavilo aj kolisanim otaciek. Ale nevylucuje to fakt ze napinak nefunguje dobre, takze ten si skontroluj ked budu karburatory dole. Ak je vysunuty na max. tak nieco nieje v poriadku (podla opotrebenia mozes pri niektorych typoch vidiet pokial bol vysunuty). Moze byt este aj zaseknuty a to by tiez robilo tento zvuk.
...a to nastavovanie karbcov je riadna pakaren ako na kazdej Honde.
Destroyer> tie karbece tam nie su tie co tam boli ked stala 4r. Tie neboli komplet tak som zohnal ine. Z masiny co stala asi rok ale v poho jazdila. Len bola burana. Komplet som ich riadne vycistil. Ide tam vsetko v poho. Membrany su ako nove. Karbec je fak dobry.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
ok tak skus tu rozvodovu retaz a sponovak prekontrolovat.

Destroyer> no ked pretacam motorom rucne tak retaz beha stale tak isto. Nemala by zapadat uplne ?
Podla byvaleho majitela bola menena pred 20tis km... ale clovek si nemoze byt nikdy isty... tie karbece som kontroloval este raz a vsetko ide ako ma. Nic sa nezasekava a ide dobre. Sponovak rozoberem zajtra lebo musim este prist na to... ako vlastne na to

1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
řetěz je v pohodě, víc sedět nemá, podle manuálu zjistiš jak je vytahaná od čepu k čepu na určitým počtu článků a taky vyndej ten napínák jestli už není vysunutý uplne a taky jestli se dobře zaaretuje, on se muže dopnout, ale jak na něj řetěz tlačí tak povolí
wáca> tak som sa dnes k tomu dostal. Vytiahol som napinak a retaz povolila, takze sa mi zdal dobry. Ked som ho dal von tak som nanho riadne zatlacil a nedal sa stlacit. Srubovakom sa dal zasunut peke a ked som srubovak vytiahol tak napinak pekne vyskocil von. Z toho som usudil, ze by mohol byt dobry. Tak som ho zasruboval naspet ale vsimol som si ze retaz uz nebola az tak nasponovana. Dal som dole dekel aby som videl ako sa vlastne ten napinak vysunul ale nebol az tak vysunuty aby mohol napnut poriadne tu retaz. Tak som pichol srubovak do napinaku a retaz sa dala este dosponovat.
Ten napinak ma takto fungovat ? Myslel som si, ze v napinaku je nejaka pruzina a ta ma sam napnut retaz alebo sa mylim ?
Ten napinak ma takto fungovat ? Myslel som si, ze v napinaku je nejaka pruzina a ta ma sam napnut retaz alebo sa mylim ?
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
v napinaku nieje pruzina ta by retaz nezvladla napnut. Pruzina je len v hydraulickych napinakoch aj ta neplni funkciu napinania (len pocas startu par sekund. Mechanicky napinak sa vysuva a aretuje po krokoch tak, aby sa nedal zasunut naspat.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
Nn musi ho dopnout sam delal jsi to dobre. Ma v sobe pruzinu ktera ho napne. Ja vyndam napinak uplne ho vysunu a kouknu kolik je mezi telem napinaku a blokem motoru. Pokud se nedotykaji tak napinak jeste napina.
Nakolko to mam rozobrane a nemozem startovat tak som pretocil motor len rucne ale napinak mi retaz nedopol. Takze bude uz asi zla ta pruzina ci struna ktora ho ma vysunut...
volal som s predoslym majitelom a povedal , ze napinak urcite nebol meneny a retaz ma na 100% cca 20tis km...posledne 4r to stalo a minuly rok, ze spravil cca 60km...odlozil to do garaze ale ze to islo normalne. Ziadny buchot.
Ja retaz dokazem uplne dopnut len srubovakom.
volal som s predoslym majitelom a povedal , ze napinak urcite nebol meneny a retaz ma na 100% cca 20tis km...posledne 4r to stalo a minuly rok, ze spravil cca 60km...odlozil to do garaze ale ze to islo normalne. Ziadny buchot.
Ja retaz dokazem uplne dopnut len srubovakom.
wáca> a kouknu kolik je mezi telem napinaku a blokem motoru. Pokud se nedotykaji tak napinak jeste napina...
Tak tomuto nerozumiem... co presne sa nema dotykat ?
Uz som fakt zufaly 😂😂😂
Nechcem kupovat novy napinak a zistit, ze bude na nic.
Tak tomuto nerozumiem... co presne sa nema dotykat ?
Uz som fakt zufaly 😂😂😂
Nechcem kupovat novy napinak a zistit, ze bude na nic.
kontroluj napinak tak ze ked si myslis ze je vysunuty a retaz napnuta tak pretoc motorom s kompresiou (so svieckami) a bez dekla. Ak budes mat previs na rozvodovej retazi pocas otacania motora tak ti urcite nefunguje dobre. Opakuj tento proces a kontroluj napnutie retaze (budes na nu z vrchu tlacit prstom alebo niecim aby sa ti nic nestalo) pocas 2otaciek motora. Ak sa pocas otacania povoluje prilis budes to citit a je to ten napinac. Pozri si cenu ND origo a potom na e-bay casto krat sa da zamenit za novsi model napinaca ktory bude fungovat lepsie.
zkontroluj ty ventily a můžeš to složit, napínák jde vyměnit když je motor složený, Mužeš to nastartovat a šroubovákem ty rozvody zkusit ručně dopnout pokud to ztichne tak kup napínák. Jinak časování rozvodů sedí?
Naposledy editováno 23.07.2018 16:17:53
Naposledy editováno 23.07.2018 16:17:53
Tak som skusal tak ako mi poradil Destroyer ale nedalo sa mi to zatlacit tu retaz z hora lebo je tam ten plech. Tak som to poskladal ale predtym som ten napinak dotlacil rukou...teda stlacil som ho prstami. Masina krasne nastartovala asi na treti zub 😀 a isla pekne...sytic som zhodil dole a ziadny buchot, klepot...ale ked sa zohriala tak to trochu zacalo ale nie az tak ako predtym. Skusil som to dostelovat srubovakom ale ked som otocil asi cca o stvrt otacky tak motor zacal dost vybrovat. Tak som to dal naspet a buchanie prestalo. Potom sem tam to zase bolo pocut. Skusim zase zajtra a vytiahnem to radsej von lebo susedia uz pindaju 😂😂😂... zatial dikes za rady a spolupracu...ak by vas nieco napadlo tak kludne ma bombardujte...
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
Kdyz strcis srobouvak do napinaku a proturujes motor tak by se ti sroubovak nemel pootacet. Jenom minimalne.
wáca> Cau... dnes som ju nastartoval a az po zahriati zasa zacla klepat a skusil som srubovakom dosteloval. Stichla a po chvilke to zase trochu zacalo ale vlastne to bolo tym, ze sa to vratilo do povodnej pozicie - ten srubovak. Netrufam si to viacej dostelovat ako o stvrt otacky aby sa nahodou nieco nestalo. Takze ak je zly napinak tak ho skusim rozobrat a viacej napruzit tu pruzinu a potom uvidim. Niekde som videl video ako sa to da. Zajtra mi pridu poriadne mierky a potom riadne zmeram tie ventily...no a este som si vsimol, ze ak zaradim jednotku a pomaly sa rozjedem tak to zacne klepat pri spojke. No je to perfektny rebus 😂😂😂
1 reakcí na tento příspěvek Nastavenie ventilov
Tak pokud pri dotahnuti napunaku rucne prestane klepat a po uvolneni zase zacne tak je asi v haji napinak protoze nezustane zaaretovany. Jinak jak moc velka mezera byla mezi napinakem a motorem kdyz jsi ho tam daval plne vysunuty?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Olej 10w-40 po kterém vám převodovk... [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade, Honda CBF 1000, Honda CBR... | fatman | 37 | 21.1.2019 v 13:59 Martin1200 |
jak doma zjistím výkon Honda CBR 900RR Fireblade | wáca | 14 | 19.1.2019 v 23:04 mikkroo |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 21 | 8.1.2019 v 15:03 FJRPEPA |
Kde se dá sehnat supersport bez papírů? Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | SuDi | 15 | 21.11.2018 v 22:45 Timkova |
klikovka Honda CBR 900RR Fireblade | pk2769 | 2 | 30.9.2018 v 23:47 pk2769 |