Téma: Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy

20.7.2018 v 00:45
Poznámka:
vzhledem k tomu, že jsem byl opět napadem některými místními "borci" jak se tady chlubím a moje motorka vypadá jak z cirkusu a další "moudra", ale nic konkrétního a konstruktivního jsem se nedozvěděl na svoji adresu, tak jsem se rozhodl, že blbosti budu mazat.

Upozornění:
Toto téma není myšleno ani jako provokace, ani zvedání svého ega či chlubení se jak jsem dobrý a kam to vlastně jedu, nebo dalších podobných záměrů, ale pouze o tom, že vyrážíme do přírody a koho to zajímá tak se může ozvat. Jestli máte někdo nějaké připomínky, či rady k tomu, co jsem níže napsal, tak sem s tím.

Původní text:
Čirou náhodou vyrážíme koncem srpna s kolegou přes Uzbekistán, kde si chceme trochu zajezdit v poušti, do Pamíru. Styl naší cesty bude tak trochu netradiční, poněvadž naším cílem nejsou známá turistická místa, hotely a focení před těmi nejznámějšími artefakty atp., ale ježdění po nejodlehlejších částech Tadžikistánu a Kyrgízie. Samozřejmě jen po cestách, protože stroje na kterých jedeme nejsou zrovna z nejlehčích. Tiger800 a Afrika1000.
Ale, protože ssebou nebereme nesmyslné a zbytečné věci, vše jsme zminimalizovali včetně nářadí a náhradních dílů, kromě teplého oblečení do hor a to vše se vejde do dvou nepromokavých pytlů na bocích motorky, pod sedalo a vybavení včetně vody a trochou benzínu navíc je na motorkách uloženo co nejníže, plánujeme i velmi špatné cesty, náročnější výjezdy a nebojíme se ani brodů. Jsme připravení proběhnout se v těch nejhorších místech vedle motorky a zatlačit. Proto žádný tankvak, ani topkejs, ani kanystry na zadním sedadle. Jako standardní součást vybavení bude lehký kladkostroj, sekera, lano a po dvou duších do každého kola.

Na místě nebudeme vůbec spěchat. Takže jestli někde budeme muset pár dní počkat kvůli vyšší hladině vody v řece, nebo zůstaneme za závalem, nezpůsobí nám to nervózní náladu a valium budeme přijímat jen v omezených dávkách. V žádném případě se nebudeme snažit překonávat řeky po dešti, nebo zajíždět na rozblácené cesty hned po dešti a pak se trápit, nebo riskovat. Proto nemáme vůbec žádný časový plán a itenerář. Alláh za nás rozhodne kam a jak a kdy pojedeme a kam vůbec dojedeme.

No a nakonec, přesun tam a zpět plánujeme tak na 800 kilometrů denně po dobrých cestách. Týden tam, týden zpět (týden má sedm dní). Celkem je to cca 5000 tam, 5000 zpět, pár kilometrů pouští a cca 4000km po samotných horách. Většinu bude samozřejmě tvořit asfalt různé i hrůzné kvality, ale těch pár set kilometrů po necestách si za ty tři týdny opravdu vychutnáme.

Jedním slovem bych to shrnul na poušť, hory, hory a zase hory. Spaní pouze ve stanu a u místních. Do hotelu za peníze nejdu, protože by se tím celá projížďka degradovala a to ani v případě nepříznivých klimatických podmínek. Když jsem přežil minulý rok sever i v tom největším hnusu kdy pršelo, sněžilo a všude bylo bláto, tak se dá předpokládat, že Pamír bude proti tomu mnohem přívětivější.

Co je velmi důležité je voda do pouště. Člověk nikdy neví a kdo nechce riskovat tak bere 10 litrů vody a 24 litrů benzínu celkem. Minulý rok jsem vezl 8 litrů benzínu do rezevy v petkách, ale letos beru jen 4 litry ve dvou kanystříkách, vzhledem k tomu, že tam jsou všude lidi a na cestách je docela rušný provoz ve srovnání se severem a těch pár litrů z uazíka každý rád daruje. Většinou

Tam jedeme na Šinko 804-805 plus bereme náhradní novou sadu 804-805 ssebou 13kg na zadním sedadle a nosiči nakonec přežijeme. Shánění gum na místě bylo zavrženo, protože nevíme vůbec kdy a kam dojedeme, poněvadž první bod naší cesty je údolí bartang, kde budeme měnit jeté (cca 6tkm) za nové. Staré u někoho necháme a kdyby bylo nejhůř, tak nám je po někom pošle. To je nejlepší způsob jak se pojistit v případě rozervané gumy. (vlastní zkušenost, naštěstí se to stalo jen jednou se zadní E09 dakar
Na druhé sadě dojedeme až domů. Cca 9tkm, což gumy po asfaltu s přehledem dají. (ověřeno z více míst zde na
fóru i z vlastní zkušenosti). Nejraději bych tam přezul na E10-E09, ale obávám se, že by nemusela vydržet těch 9tkm z největší části po asfaltu. A vracet se pro odhozené gumy patnáctset kilometrů postráda smysl. Ještě větší nesmysl je taščit ssebou druhou sadu gum do terénu, rozuměj mizerné cesty, protože hodně zvedají a posouvají těžiště a průchodnost stroje se podstatně snižuje.

Volba "špalků" namísto gum typu E07: protože stojí nové gumy srovnatelně, tak nemá cenu jet na 07 a v poušti a předhůří se na nich trápit. Stejně bychom je před horama museli shodit a dát špalkový. Navíc když zaprší, tak jsou mimo asflt E07 nepoužitelný. Další bod pro "špalky", se kterejma se v pohodě jede po asfaltu i za mokra.

Kdo namítne, že se to dá všechno odjet na E07, tak asi nechápe na co se připravujeme.

Takže takový je plán neplán a kdyby se čirou náhodou chtěl někdo přidat a vlastní odpovídající stroj který zvládne denní přesun 800km a ještě se s ním dá po horších cestách, (od 650-ky po 800-ovku na drátových kolech, s plechem pod motorem, samozřejmě bez kufrů a topkejsu) tak se může přidat. Sebevrazi a mučitelé sama sebe můžou klidně jet i na boxerech, velkých supertenere nebo velkých tigrech, ale já bych do toho osobně nešel. Nebude to žádná šotolina v Bosně ale fakt náročnější ježdění. Ideální by bylo nějaké lehké jednomístné enduro, ale na něm se tam v rozumné době nedá dojet.

Takže to je asi vše. A jestli máte nějaké konstruktivní připomínky hlavně ke gumám, tak můžete poradit.
Díky za štábní kulturu přizpěvatelů.
Z.

Naposledy editováno 20.07.2018 15:13:59

Blokovaní uživatelé: Beauty
1 2 3 4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

10.3.2019 v 20:22 | Nahoru | #91
Eso_Rimmer> na koho to patří?

10.3.2019 v 21:52 | Nahoru | #92

titus píše: Eso_Rimmer> na koho to patří?

patří to na ZdenduZB, taky ten příběh znám přímo od člověka, kterému tu pneumatiku mohl vzít a nevzal

no a taky mám nějakou osobní zkušenost s tímto člověkem, takže...

10.3.2019 v 22:07 | Nahoru | #93
na zakladatele vlakna.

10.3.2019 v 22:09 | Nahoru | #94
jets- jj, ted o vikendu jsme to vsechno probrali horem, dolem. i to vase setkani Zdenek by mel mit moznost se nejdrive vyjadrit. jsem na to moooc zvedavej.

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

11.3.2019 v 08:35 | Nahoru | #95
Tak jestli je to pravda, tak je to smutný.

11.3.2019 v 11:49 | Nahoru | #96

titus píše: Tak jestli je to pravda, tak je to smutný.

11.3.2019 v 16:54 | Nahoru | #97

jets píše: a to ještě neznáš souvislosti, potom je to nejen smutné, ale spíš k naštvání a pohrdání takovým člověkem...

zcela souhlasim. a to jsi zvolil jeste tu slusnejsi odezvu. proto pockam, co nam na to napise.

2 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

11.3.2019 v 17:42 | Nahoru | #98

11.3.2019 v 18:02 | Nahoru | #99

vilemx píše: Takže jsem ho tipnul správně, když jsem na podzim napsal tohle: "Ze je ZdendaZB drsnej jak ctyricitka smirgl je zrejme uz delsi dobu. Ale treba casem dospeje k tomu, ze s touhle sebechvalou bude stale jen kaspar, i kdyby dokazal vyjet na Everest?"

tomu jsem se doma smál jak hrom, protože je to dokonalá definice.

11.3.2019 v 20:01 | Nahoru | #100

k tehle velmi trefne definici mozna pridam jeste jeden superlativ. uvidime.

12.3.2019 v 11:53 | Nahoru | #101
abyste meli predstavu o co se jedna. jeden clovek, schodou okolnosti kamarad, mel v haji pneu pri ceste na Magadan. nebylo kde ji koupit a sehnat. Zdenda byl v Rusku v mistnim motoklubu pozadan, aby mu ji vzal naproti. odmitl, jelikoz by mu to zvysilo spotrebu. je to primo od Devila, prezidenta mistniho motoc.klubu v Mogoche. vsichni, kteri Zdendu na cestach potkali, ho popisuji zcela stejne... vycuranej, prechytracelej, neochotnej vyzirka. tech lidi neni malo. takze bych timhle rad varoval pripadne zajemce o jakykoliv kontakt s timhle clovekem. uvidime, jestli a jak se k tomu vyjadri.

Naposledy editováno 12.03.2019 11:55:06

12.3.2019 v 23:15 | Nahoru | #102
Tak ten už se tady asi neukáže

13.3.2019 v 00:17 | Nahoru | #103
Ventil-TP> nebo to tu promaže…

13.3.2019 v 07:17 | Nahoru | #104
Tak ona karma je zdarma.. Akorát je málo pravděpodobný, že by mu v těchhle zemích, kde si jsou lidi zvyklí pomáhat (protože jinak to nejde) oplatil stejnou měrou až se mu tam něco vysere..

13.3.2019 v 08:06 | Nahoru | #105
dela akorat velmi spatne jmeno cechum a slovakum na cestach. je mi z nej regulerne zle.

13.3.2019 v 08:43 | Nahoru | #106
Eso_Rimmer> Tak normálně inteligentní člověk nesoudí národ na základě zkušeností s jedním debilem, ostudu dělá především sobě.

24.3.2019 v 08:37 | Nahoru | #107
Už se poprali???

26.3.2019 v 07:59 | Nahoru | #108
Nějak se kluk do toho vysvětlování nemá.ale jestli je to pravda ( jako že asi ANO) tak je to MEGAPRASÁRNA..

27.3.2019 v 21:40 | Nahoru | #109
ZdendaZB> jen doufam ze pak hodis motozazitky na forum sem na to dost zvedavy a preju hodne stesti

4.5.2019 v 14:17 | Nahoru | #110
tak jsem zpět na fóru

k Magoči:

Kdo má mozek a alespoň trochu uvažuje, tak mu musí dojít, že to všechno je divný, protože proč bych nebyl ochotnej dovýzt pár set kiláků gumu a navíc ještě krajanům z Čech v nouzi, navíc když mi jedou naproti...

Kdo rád pomlouvá a spřádá nesmyslný konspirační teorie, tak se určitě přidá a seberealizuje v dalším šíření jeden "chytrej" povídal a pomlouvá dál.

Jeli jsme společně od Bajkalu se známýma z Vladivostoku a zůstávali na noc v bajkpostech, protože vždycky večer následovaly děsný alkoholový dýchánky a venku prý byla zima
No a v Magoči mi místní organizátor, který už měl taky docela upito řekl, že nějací zoufalci s bmvéčkem nemůžou sehnat gumu protože je absolutně nestandartní a dělá se pouze pro bmw určitého typu, ale prý někde v okolí takovou určitě najdou. Jen abych ji vzal ssebou a předal ji, až se potkáme. Tak jsem se začal smát, protože proč bych nemohl dovézt 10 kilovou gumu tisíc kiláků daleko po luxusní silnici. Organizátorovi záchranné akce jsem řekl, ať jim pošle moje číslo na telefén, nebo ať mi je dá na trubku.On ne, prý to domluví osobně a pak se domluvíme co dál.
Načež veselí přátelé z Vladiku mi začali okamžitě vysvětlovat, jak se mi opotřebuje motorka a jak bude taková jízda nebezpečná a nakonec jsme v záchvatu smíchu shodli na tom, že ji neuvezu a že ji ani na motorku nemám kam dát a podobný vtípky. Tuto diskuzi podnapilý činovník zřejmě vzal vážně a okamžitě ji přetlumočil zoufalým čecháčkům. (koho by napadlo, že jeho inteligence spolu s alkoholovým, opojením klesne na tak nízkou úroveň, že ? Navíc když se všichni okolo lámou smíchy.)
No a když jsem po chvíli začal řešit co a jak a kde bych je potkal, tak mi bylo řečeno, že se to bude řešit ráno. Proč ne, ráno moudřejší večera.

Ráno jsme obvolali kvůli gumě ovlolali asi 3 lidi, kteří by měli vědět, ale bylo nám řečeno, že guma se v okolí nenachází, takže není co převážet. Navíc mi čecháčci ani nezavolali, ani se neozvali, ačkoliv měli moje číslo dostat. Takže jsem to přestal řešit a pokračoval dále.

Když jsem někde během cesty do Jakutska toto obložené béemvéčko potkal, tak jsem jim ještě zamával, ať zastaví, načež jsem byl docela sprostě a agresivně napaden oním zoufalcem a jeho ruskou holkou, se kterou se vraceli domů. Docela mě to překvapilo, protože takhle arogantní a sprostý chování jsem už dlouho neviděl. Když jsem se jich zeptal proč mi nezavolali a ráno mi bylo řečeno, že daná guma se v okolí Magoči nenachází, tak jsem se dozvěděl zase plno nadávek a výhrůžek. A ani je nezajímalo, nebo nechtěli vědět, jak to bylo a že žádná guma v okolí nebyla k nalezení. Takže jsem se s nimi na to konto přestal bavit.

Inteligentní a slušný lidi by se měli chovat úplně jinak a nešířit takovýhle lži a pomluvy.

Ještě, že jsem vůči pomluvám a lžím a sprostýmu chování imunní a je mi to jedno. Toť vše

Naposledy editováno 04.05.2019 14:35:38

4.5.2019 v 14:41 | Nahoru | #111
ZdendaZB> twl takova doba a vymyslel jsi jen tak chabou lez??

4.5.2019 v 15:12 | Nahoru | #112
Kdo to prožívá a nebyl u toho, tak má moje vysvětlení.
Napsal jsem to jak to bylo a kdo se mnou někam jel, tak ví, že ochotně pomáhám nejen spolucestovatelům, ale i místním když to je potřeba.

No a kdo se mnou nejel, tak si může myslet co chce a šířit lži dál, mě je to fakt jedno a dál už to řešit nebudu.

Naposledy editováno 04.05.2019 15:58:27

4.5.2019 v 15:45 | Nahoru | #113
ZdendaZB> kdyby ti to bylo jedno, nereagujes na to vubec

4.5.2019 v 16:04 | Nahoru | #114

4.5.2019 v 16:06 | Nahoru | #115

Eso_Rimmer píše: jen maly typ k tomu rozehrivani snehu v konvici/hrnci... vzdy je lepsi dat tam alespon trochu vody, nehrozi velmi realne zniceni nadoby. ale traba to tam mas

Voda je pod sněhem a tudíž není vidět.

4.5.2019 v 16:10 | Nahoru | #116

Eso_Rimmer píše: dostal jsem mezi tim na tebe reference i od dalsich lidi, kteri meli to "stesti" te na ceste potkat. napr. jeden Slovak, jestli si vzpomenes. tvuj prispevek je plny osobnich vypadu a pod. za me ubohost. a ze by lhalo tolik lidi, kteri se mezi sebou ani neznaji a pravda byla tedy na tve strane? tak tomu muze verit akorat tak hlupak.

Osobní vypady jsou proti dvoum konkrétním lidem, kteří se ke mě chovali hodně sprostě a pak mě ještě pomlouvali. Nebo se nemám bránit a nechat si to všechno líbit ? Ubohost je něco úplně jinýho Rimmere, ubohost je totiž šíření lží a pomluv. A v tom jsou čecháčci opravdu dobří.

Já teda nevím, ale v Rusku jsem potkal akorát Šímu, když se vracel ze severu, pak Majla, co jel na východ a jinak nikoho. A když jsem jel z pamíru tak před teskem jednoho slováka a pak druhýho zase před obchodem a to bylo už na Slovensku a bavili jsme se úplně normálně, v pohodě a vždycky jsme se rozloučili vysmátí.

A nikoho dalšího mluvícího slovensky, nebo česky jsem snad ani nepotkal, takže vůbec nechápu o kom je řeč. Chtělo by to trochu konkretizovat, kde a kdy jsem potkal tolik lidí, které jsem nějak urazil, nebo naštval.
Poněvadž jsem docela dlouho na motorce nikam nejezdil a za poslední roky co opět jezdím nevím o nikom, s kým by byl nějaký konflikt.

Pomlouvat je jednoduchý a hodně lidí to baví. Ale aby to nebyly pomluvy tak by to chtělo něco konkrétnějšího. Určitě si to daní jedinci dobře pamatují, když z toho mají takové zážitky a podělí se o ně i tady na fóru, když už o tom plkáme Jinak je to jak na pavlači mezi pavlačovejma bábama a dědkama, kteří to sice neviděli, ale přesně ví jak to bylo, protože jim to jejich dobří známí a kamarádíčkové vysvětlili a jejich povinností je to tak přece šířit dále a dále a dále...

Naposledy editováno 04.05.2019 16:46:05

4.5.2019 v 18:03 | Nahoru | #117
ZdendaZB> proto jsem psal, ze me zajima nejdrive i tvuj nazor, at mas moznost se vyjadrit. detaily ti muzu poskytnout skrze PM.

4.5.2019 v 18:35 | Nahoru | #118
Jsem se vyjádřil, ale stejně to nemá žádnou vypovídací hodnotu, protože jen ten, kdo byl ten večer v Magoči a nebyl zpitej pod obraz, může posoudit jak to bylo. Ostatní je jen jedna bába povídala...

Proto jsem se ptal na toho slováka, kterému jsem údajně způsobil újmu, poněvadž vůbec netuším, o co by mělo jít.