globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co vozíte s sebou do zahraničí na případnou nutnou sebeobranu
 
15.5.2018 v 20:01
Ahoj všem, docela často jezdím sám (a občas třeba i noční přesun v rámci úspory času).
Už se mi 2x v podvečer v Polsku stalo, že mi do cesty vlezla skupinka několika ožralých Poláků, povedlo se mi je objet, ale nijak příjemné to nebylo a v druhém případě jsem byl už skoro rozhodnut je přejet. Podobný zážitek mám i ze Slovinska, kdy jsem cestou viděl v nějaké "vesničce" v nočních hodinách osvětlenou restauraci (penzion), tak jsem zajel na parkoviště u restaurace, že bych se zastavil na kávu, ale zjistil jsem, že tam mají nějaký večírek místní skinheadi. Tak jsem při zastavení vyslechl spršku anglických nadávek, hned jsem to otočil a mazal pryč, ale nějaké auto plné blbečků, se mne v noci snažilo pronásledovat snad 12km.
V kufru u nářadí vozím nůž s pojistkou, ne na sebeobranu, ale pokud bych potřeboval odizolovat nějaký kabel, nebo něco přeříznout - a i to může asi být problém, pokud by to našli Němečtí, nebo Rakouští policisté.
Uvažoval jsem, že bych vozil v kapse alespoň pepřový sprej, ale ten nesmím oficiálně mít např. na Ukrajině.
Nejsem srab a ani střízlík, vím že kdo se bojí, sere v síni.
Jde mi spíše o to, co pro "pocit bezpečí v nouzi" vozit u sebe, aniž by člověk překračoval legislativu cizích států.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vozíte s sebou do zahraničí na případnou nutnou sebeobran...

17.5.2018 v 14:26 | Nahoru | #1
xylem> ta stovka drobností jsou šroubky, matičky a spol. Dílů je asi 50. Normálně to sebou nevozím, jen opravu na pneu, lanka, výbojku do světla, cívku, vstřikovač, benzínový čerpadlo a pár drobností. Mám dvoje kufty. Nářadí vozím stále komplet, protože je v samostatné schránce a nebudu to měnit (a toho mám fakt hodně).
Proč by měl být problém s technickou, když má vše homologaci. Nemají ji takové veci jako područky, kanistr, úchyty předkopů, držáky kamer. To vše je uzpůsobeno na rychlé sundání a vůbec skoro vše je uděláno tak, že se to dá opravdu velmi snadno sundat. Během 20ti minut je z toho navenek skoro sériová motorka.

Mimochodem, co bys dělal, kdyby ti například pát tisíc km od domova odešel regulátor a než bys to zjistil, tak ti přepětí odpálilo pár dílů elektro?
Nebo co když začne rosit brzda. Z výletu po Čechách dojedeš a opravíš, ale co když máš domů 3000 km?
Pravda je, že ty elektrodíly asi poruchové nejsou, protože nové se opravdu těžko shánějí (tedy mimo drahý Partsdepots). Ale co když? Všechny ty sensory dohromady je taková hrstička, tak proč je nevozit. No a to ostatní k tomu přišlouž z principu "když už, tak už"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vozíte s sebou do zahraničí na případnou nutnou sebeobran...

17.5.2018 v 15:14 | Nahoru | #2
se-se> no co bych delal - stejne jako v cechach, bud opravil sam, nebo nasel nejblizsi servis ...... 3000 km daleko od domova je v podstate porad evropa a na vsechny strany stejne servisu jako u nas, leckde vic : )))

nerikej mi ze na stk projdou treba ty svetla 30mm od brzd ........... navic by me zajimalo jak to s nima je za tmy na nejaky horsi silnici, to neustaly klepani musi bejt desivy ....

a jen pro zvedavost (na ten kokpit fakt nemam s dotazem odvahu) - proc dve kamery a proc to jedno svetlo na levoboku ? nebo to je jen fotka kde chybi to pravy ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist