paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr nové moto
12.2.2018 v 17:44
Dobrý den,
řeším koupi nové moto a chtěl bych poprosit o názor širší veřejnost. Rozhoduji se mezi Kawasaki Z650 a Ducati Monster 797. Na moto jsem jezdil jako malý celkem dost, nyní mám ale cca 7mi letou pauzu. Moto budu kupovat novou, protože ojetá v dobrém stavu je 100-140tis. A to už raději vezmu novou (byť si uvědomuji, že by bylo lepší na sezonu koupit nějakou starou na rozježdění a případně poté koupit novou)- už jen kvůli jistotě oproti ojeté koupím novou. O to mi ani nejde ale...
Jde mi spíše o rozdíl těchto dvou konkrétní motorek. Monstera bych ani neřešil, ale nyní jsem procházel recenze a už by to měla být „přívětivá Ducati“. Alespoň částečně. Jde mi tedy spíše o to, jestli má někdo zkušenost s těmito modely ohledně servisu a zda je ten Monster opravdu přívětivější pro uživatele než doposud. Rozum mi říká jasně Kawu (cenový rozdíl 50-60tis není zanedbatelný, spolehlivost- Japonec vs. Ital, náhradní díly totéž, servis totéž). Ovšem musím říci, že Monster 797 je někde v myšlenkách a pokud by to nevycházelo nějak dramaticky hůře, tak bych asi šel raději do Monstera. Kawa je designově krásná, ale mám pocit, že tento design se za dva roky okouká, kdežto Monster bude IN i za 10 let. Nehledě na styl apod. Jízdně to zatím porovnat nemůžu, ale rozhodně si obě před koupí projedu- nebojím se ale, že Kawa by nesedla, když je to „Baťovka“, tudíž jde opět spíše o toho Monstera. Nyní mi jde pouze o to, zda má cenu o Monsteru alespoň částečně uvažovat i s ohledem na rozum (i když se moto nekupuje rozumem, ale víte jak- chci spíše jezdit a ne stát po servisech a dávat za něj raketu .)
Mé jízdní nároky se ukáží časem, rozhodně ale nepotřebuji jezdit 200 km/h+. Budu se chtít spíše bavit (takové to zlobení- zadek apod ). V tomhle by ale ani jedna neměla mít problém, už jen díky dvouválu, který se na to hodí lépe. Zase bych ale nechtěl nějakou bestii, kterou je potřeba krotit bez nějakých velkých zkušeností (mám na mysli Monstera). Je mi jasné, že se to tady rozdělí na dva tábory- Italy a Japonce. Na rovinu- Japonec bude rozhodně preciznější ve zpracování, jízdně „dokonalej“, ale Ital bude zase srdcovější. Chtěl bych tedy spíše poprosit o objektivní názory, pokud to alespoň částečně půjde.
Předem děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr nové moto

12.2.2018 v 19:32 | Nahoru | #1
Tak za mě kup něco ojetého natrénuj ty "zadky"a pak novotu. na 7 let pauzu a zvedačky škoda nové

1 reakcí na tento příspěvek Výběr nové moto

12.2.2018 v 20:32 | Nahoru | #2
podle profilu Ti je 25, na přívětivou motorku máš čas, kup si bejka, teda monstera

(reakce na) Výběr nové moto

12.2.2018 v 21:04 | Nahoru | #3
sox> taky jsem si to říkal, ale když nad tím přemýšlím, tak než podstupovat trable s hledáním ojeté a stejně jistota není... ty "zadky" je až otázka do budoucna, to bylo jen pro přirovnání ale napadla mě i varianta nějaké hodně staré jen na naučení zadků... ale to zatím nemá cenu řešit

(reakce na) Výběr nové moto

12.2.2018 v 21:09 | Nahoru | #4
GL1> ona ani tak Kawa nebude moc přívětivá, když se tomu dá. Ale díky za názor

3 reakcí na tento příspěvek Výběr nové moto

12.2.2018 v 21:10 | Nahoru | #5
Jezdil jsem hromadu Japonců, než jsem přešel k Ducati a řeknu Ti můj názor...

Předem podotýkám, že ani jeden tenhle stroj jsem nejezdil, nebudu si vymýšlet. (Většinou jsem u Ducati nejel nic pod 748ccm, a z novejch Monstrů jen 1200ky)

1. Já být tebou, tak nekupuju zcela novou, ale koupím předváděčku! Jsou zajetý, ty si nebudeš muset lámat hlavu nad tím, jestli to budeš umět zajet a ušetříš balík a záruku budeš mít plnou!
2. Vykašli se na kecy ohledně spolehlivosti! Jsou to pomluvy! Měl jsem v garáži už tolik Ducati a jediný jejich objektivní neduhy byly regulátory na začátku 90. let, dokud je vlastnila Cagiva a nekvalitní barva, ale to je dávno minulost a Honda má s regulátorama problémy dodnes CBR1000RR a nikdo to kupovdivu neřeší!
3. Servisní náklady jsou u nových Ducati mnohem nižší, než dřív a u dvouventilových vzducháčů jsou ještě 2x nižší! Podívej de, jak častý má dneska Ducati servisní intervaly a co se tam mění. Stejně tě to bude stát malinko víc, než japonec, ale nebudeš z toho mít hlavu v pejru. Rozvody ve 24 tis. km.
4. Dneska co se týče zpracování s Ducati nemůže skoro nikdo držet krok! A barvy a design jsou snad bez debat.
5. Cenovej rozdíl, mezi těma motorkama je danej samozřejmě komponentama! Si porovnej brzdy a podvozek u Ducati a u Kawiny a uvidíš proč.
6. S tím co ale píšeš, by ses měl taky poohlédnout po Yamaze MT-07 a MT-09!!! Z toho co píšeš, že to chceš na blbnutí, tak tohle by ti mohlo sedět ještě líp a taky jsou kvalitou prvků jinde, než Kawa! Je to hbitý jako prase a na zadní to jde samo!!! MT-09 už je peklo! A čtyřválec bude nejnudnější, ale jestli chceš jezdit dálky, tak nejlepší. Pokud si chceš zablbnout o hezkým víkendovým dnu, tak 797 nebo MT.

Nakonec ale nebuď línej a objednej se u všech tří na zkušební jízdu! Projeď si v klídku každou z nich a uvidíš, co Ti bude nejvíc sedět.

Já osobně bych si už v životě čtyřválec od Japonce nekoupil. Pořád stejná koncepce motorky... Složitej motor, kterej je jemnej kultivovanej a když ho vytočíš, tak letí. Ale vždycky v nějakým tuctovým rámu, s levným odpružením a levnejma brzdama. Paráda na cestování.
Dvouválec je pracnější. V nízkejch otáčkách cuká a netáhne a nahoře už nemá tolik síly, ale ten krouťák, kterej tě protáhne zatáčkama a ta kompaktní motorka, kterou nemusíš přemlouvat do zatáček (to byl vždy Monster). A ta odezva, co máš v plynu... Se nedá popsat...
No a MT.. Nejel jsem to, ale když jsem byl v Yamaze, tak mi kluci furt říkali ať se na tom svezu, jak je to super, jak je to lehounký, ovladatelný ten tříválec to zvedá hned na zadní, ale samozřejmě to je zvladatelný.

A jak jsi řekl. Monster je furt Monster. I dodnes se lidi otáčejí za starýma Monstrama kvůli vzhledu a zvuku!
Kdo se dneska otočí za Banditem 600? Krám! Sorry, ale je to hroznej pelech i co se týče kvality.
Ale hromada lidí ho stále miluje a nedá na něho dopustit.

Mimochodem, koupíš starou, musíš do ní hned narvat prachy!
Oleje, filtry, třeba i svíčky... Řetězovka... Pneu... Olej ve vidlicích, protože to v ČR nedělá nikdo! No a zadní tlumič u moc motorek servisovat nejde.
To tě všechno může potkat. Nebo máš štěstí a pán před tebou to udělal.

Předváděčka, nebo testovačka a máš to v záruce, můžeš si nechat vyjet servisní historii, jestli měnili něco zásadního a většinou na dobrej úvěr máš i kompletní pojištění, který bys u tý starý tak dobře nesjednal.

Monster byl zakladatel třídy Supernaked! Prostě naháč, kterej jezdil sportovně. Co žádný CB nedalo.
MT jsou zakladatelky novýho stylu... Je to něco mezi Supernaked a Supermotardem (to teda jako hodně s rezervou).
Ty čtyřválcový naháče jsou prostě už jen klasika, která se drží ode dávna a jen se zlepšuje a je vidět, že jdou čím dál tím víc do ústraní, protože přišly tyhle styly motorek a k nim ještě i Supermotardy a tak prostě jsou dneš čtyřválcový naháče ty nejmíň drzí a dravý motorky.

Toť můj názor, ale nekupuj podle mě, projeď je a rozhodni se srdcem!
Párkrát jsem se rozhodnul hlavou a pak jsem toho litoval! Ale ne každej je na emoce a někteří raději volí hlavou.

Naposledy editováno 12.02.2018 21:12:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nové moto

12.2.2018 v 22:06 | Nahoru | #6
Werewolf> Předem Ti děkuji za rozepsání.
1. Přemýšlel jsem nad předváděčkou taky (kamarád mi ji doporučoval), ale mám obavy právě z toho zajetí- když si to každý jde jen projet, tak tomu totálně naloží- to na zajetí asi není úplně OK?
2. No to bych byl jedině rád, člověk to má jen z doslechu.
3. Pokud to není vyloženě odskočené od těch japonců, tak by mě to snad položit nemělo- taky jedině dobře.
4. Prozatím jsem slýchával opaky. Ale uznávám, že to jsou spíš „dlouhodobé“ poznatky a s někým, kdo má novější Ducati, jsem nemluvil.
5. Jojo, to jsem samozřejmě koukal. Ale pokud to ta Kawa dokáže naladit a dát dohromady s levnějšími komponenty, tak je mi to celkem jedno.
6. Na Mt-07 jsem taky koukal, ale ta se mi nelíbí designově. Mt-09 je už masakr, z toho bych byl pos****j. V podstatě se mi moc nelíbí ani ta Mt-09 (o Mt-10 ani nemluvím).
O čtyřválci jsem přemýšlel jedině CB650f 2017. V podstatě celý život jsem byl vedle ze čtyřválců (hlavně zvuk teda), ale jak jsem do toho teď trochu víc ponořený (moto jsem průběžně sledoval vždy), tak se od nich tak nějak oddaluji- hlavně v těch malých objemech to k tomu úplně není. Ale ta CB650f byla v podstatě ještě loni za mě tutovka- jaký paradox .
Jinak projedu samozřejmě všechny- Z650, 797, i tu Hondu chci zkusit, ale ta už je v podstatě v ústraní, proto jsem o ní ani nepsal.
Já v podstatě nemám vyhraněný názor, jestli japončíka, nebo tu Ducatku… musím to projet, ale bojím se toho, že jak jsem teď nejezdil, tak toho stejně moc nepoznám. Myslím si, že ta Kawa na první dobrou sedne lépe, ale třeba ne .
Samotného mě zajímá, jak se rozhodnu, ale každopádně ještě jednou díky za postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 13:07 | Nahoru | #7
Hřeba7> No pokud je to předváděčka přímo toho prodejce, tak si hí v drtivý většině zajíždějí sami, než jí dají cizím do ruky právě kvůli tomu, že by si to pak museli opravovat ze śvýho, protože to továrna nepokryje, když nedodržíš postup při zajíždění.
Teda takhle to alespoň dělají v Ducati v Praze.
Jinak není nikdy problém zavolat (nebo napsat email) do nejbližšího zastoupení a zeptat se na ceny dílů a servisu.

Pro "začátečníka" je vzducháč skvělá volba a často i jako ojetina, protože chladící systém je strašně náchylná věc na opotřebení, poruchy a při haváriích!
A platit chladič a vodní pumpu jen, že ti podklouzlo přední při brždění...
A samozřejmě jsou jednodušší při práci pro mechaniky, ale to už jsou takový blbosti, který Tě nemusej zajímat, když nekupuješ starou paštiku.

Co se týče tý Hondy, tak jsem minulej rok měl na jeden den starýho Horneta 600 a byl jsem neskutečně mile překvapen. Ze všech japonskejch naháčů konce 90. let je tohle to nejlepší! Je llehkej, je drobnej, je hbitej, sedí dobře a ovládá se lehkce a motor jede! Vůbec nevím, proč jsme si pitomci kupovaly ty straý 750ky...

Takže jestli něco z toho Honda přenesla na tu novou CB, tak proč ne?

A co se týče toho designu těch MT... Uvidíš, že si Ti to za pár let bude líbit. Podle mě je MT-10 naprotsto nádherná!!! Je to obdobný jako s 999, taky jí lidi doceňujou až teď.

Tak hodně štěstí při výběru!

2 reakcí na tento příspěvek Výběr nové moto

13.2.2018 v 13:26 | Nahoru | #8
třeba ti pomůže tento test , kawa tam je, ale monster tam není, tady máš test na monster 796 , ale popravdě nevím jak moc velký rozdíl mezi 796 a 797, snad ti to pomůže

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 14:02 | Nahoru | #9
JardelT> Tos mu rovnou mohl hodit odkaz na test 797: test 797

A rozdíl mezi 797 a 796 je fakt velkej!
Úplně jinej rám, jiná geometrie, jiná ergonomie posazu, řídítka výš a v rovině, nikoliv skloněná dolů, jak tomu bylo vždy dříve...

Je to víc pro fajnovky, no...
Trochu mě s tím štvou, jak chtěj, aby to koupil každej šampón, ale je to holt byznys.

Jinak projet a nečíst chytrý řeči pánů, kteří radí vytáhnout pojistku ABS!!! Mám tak rád, takovýdle experty... A pak to v další vesnici záhy položí před přechodem.

Naposledy editováno 13.02.2018 14:04:14

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 14:13 | Nahoru | #10
Werewolf> já jen že Z650 je dvouvál , ale jinak bych taky asi sáhnul po dukně

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 14:16 | Nahoru | #11
Werewolf> hledal jsem ho, ale nenašel, aspoň že někdo

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 15:50 | Nahoru | #12
Hřeba7> Není dvouvál jako dvouvál... Z650 je řaďák a rozdíl oproti Ducně je podstatnej. Měl jsem jich pět (viz.profil), nikdy žádnej podstatnej problém a ve všem souhlasím s Werewolfem - krásně ti to popsal. Nemám sice Zetko, ale Ninju, ale je to to samé. Jsem už starší a když jsem sednul na ten řaďák, tak už na moje účely a styl ježdění jsem přesedlal a jsem spokojený. Ducna je samozřejmě o srdíčku pořád, ale tentokrát u mě převládl rozum. Opravdu to u mě bude asi věkem, jinak bych zůstal věrný. Ani od jedné tě neodrazuju, ale nikdo jinej to za tebe nerozsekne. Musíš se svézt ( ale ne 3 km) a sám se rozhodnout .

Naposledy editováno 13.02.2018 16:01:04

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 15:58 | Nahoru | #13
2x

Naposledy editováno 13.02.2018 15:59:09

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 15:59 | Nahoru | #14


Naposledy editováno 13.02.2018 16:01:56

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 17:34 | Nahoru | #15
Mňojo> Hergot! No vidíš! Sakryš... Jsem měl ty Zetka tak zafixovaný jako čtyřvály... Z800... Z1000 (jak ten první, tak ten futuristickej)...
Ale pak sám zmínil CB650F! Takže z toho ještě můžu vybruslit!

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 17:41 | Nahoru | #16
Werewolf> Pokud je to takhle s těmi předváděčkami, tak to není co řešit. Je ale potřeba vycheckovat, aby byla přímo toho prodejce.
Nakonec vezmu Ducati ještě kvůli spolehlivosti a technickému řešení O té CB650f jsem četl, že má na 4-vál daný výkon do středních otáček, i když je jasné, že dvouvál to nebude. Třeba se mi začnou MT líbit, ale právě teď z nich nejsem úplně odvařený. Ale neříkám, že to za pár let nebude jinak. Díky, snad vyberu dobře!

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 17:44 | Nahoru | #17
JardelT> díky za ten test, tohle jsem zatím neobjevil. Ta Kawa tam za mě moc dobře nedopadla

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 17:54 | Nahoru | #18
Werewolf> jsem rád, že tenhle Monster je více pro lidi. Šampón sice nejsem, ale vítám to- pro začátečníky je to určitě přívětivější a otevřenou tím cestu k velkým Ducait. To vypínatelné ABS na Ducati se mi líbí, už jen z důvodu toho, aby to člověk poznal bez elektroniky. Ale plánuji to mít zapnuté...
Ohledně Z650- taky na mě dělalo dojem to, že si myslíš, že je to 4-vál, ale podstatnější pro mě byly ty infa o Ducati Tou Hondou jsem Ti chtěl "pomoci" za to rozepsání Jinak ale o té Hondě jsem byl dřív fakt přesvědčený

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 17:55 | Nahoru | #19
Mňojo> Díky za názor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 18:04 | Nahoru | #20
Frennky> až si tak říkám, kde se ty drby o Ducati berou Ale tím líp. Zdá se až překvapivé, že někdo spokojený na Ducati sedne ještě na něco jiného (když neberu třeba MV Agustu, Street Tripla, či Speeda), ale věk je asi fakt znát. Díky za postřeh

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 18:10 | Nahoru | #21


Naposledy editováno 14.02.2018 10:17:25

(reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 19:06 | Nahoru | #22
jungen> Jakože, když to nemám v profilu, tak jsem na tom nikdy nejel? Aha!

Jseš dobrej!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr nové moto

13.2.2018 v 21:39 | Nahoru | #23

Hřeba7 píše: Frennky> až si tak říkám, kde se ty drby o Ducati berou Ale tím líp. Zdá se až překvapivé, že někdo spokojený na Ducati sedne ještě na něco jiného (když neberu třeba MV Agustu, Street Tripla, či Speeda), ale věk je asi fakt znát. Díky za postřeh



Záleží také na tom jestli jí používáš jen na vyčištění hlavy. Já na ní jezdím často i do Prahy do práce...a na to ta 848 fakt nebyla ta nejvhodnější .

(reakce na) Výběr nové moto

14.2.2018 v 11:52 | Nahoru | #24

Frennky píše: Záleží také na tom jestli jí používáš jen na vyčištění hlavy. Já na ní jezdím často i do Prahy do práce...a na to ta 848 fakt nebyla ta nejvhodnější .



Ale tak na tom Monsteru se snad bude dát jezdit i denně ne? Chci to taky např. do práce, školy, trénink apod... Měl by být příjemnější pro uživetele- teda dle recenzí... Ale chápu, že bez osobní zkušenosti to vědět nebudeš. I tak ale Monster a 848 se úplně srovnávat nedají.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký laděný výfuk Kawasaki Z650 Mirvi 12 Dnes v 13:38 CRF1000
Z650 odškrcenî Kawasaki Z650 merlin293 1 28.6.2022 v 18:56 puffybodie
Výměna výfuku za laděný [1, 2] Kawasaki Z650 AlesZ 32 28.6.2022 v 13:36 merlin293
Osvětlení SPZ Kawasaki Z650 Mirvi 3 5.2.2022 v 19:16 krokoš
Vymazání servisního klíče Ducati Monster 797 Pepin1 1 26.9.2021 v 07:27 MAJK_TORTELINA


TOPlist