Mají poslední mašiny už přímé vstřikování, nebo se stále vystačí s nepřímým?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přímé a nepřímé vstřikování
V režimu vyššího výkonu se přímý vstřik chová stejně jako nepřímý, vstřikuje se do proudu vzduchu během sacího zdvihu. Stechiometrická směs by ale měla u vysokokompresního motoru sklon k detonacím a spaliny by obsahovaly přespříliš NOx, takže přícházi ke slovu variabilní časování, aby se snížil efektivní kompresní poměr tím, že před dolní úvratí už motor nenasaje další směs. I tak je třeba pro redukci NOx další katalyzátor.
Novým fenoménem u přímovstřikových motorů je zakarbonování sacích ventilů a kanálů ve spojení s EGR. Tohle u motorek asi nikdo nepotřebuje.
Mám taky pochybnosti o konstrukčních možnostech vstřikovačů pro pro relativně velký otáčkový a výkonový rozsah našich motorů. Srovnání s hi-tech F1 možná trochu pokulhává, protože u F1 se nejspíš neřeší režimy pod 10.000rpm a v částečném zatížení.
Naposledy editováno 02.02.2018 20:55:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přímé a nepřímé vstřikování
Novým fenoménem u přímovstřikových motorů je zakarbonování sacích ventilů a kanálů ve spojení s EGR. Tohle u motorek asi nikdo nepotřebuje.
dá se tomu taky účině bránít, dodržovat údržbový plán, chovat se šetrně k motoru, netankovat kdekoliv ale kvalitní paliva, používat vif, používat sem tam přípravky pro dekarbonizaci,